Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,951 through 4,000 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 73

@apple 3g 88741 wrote:

inställningar > e-post,kontakter,kalendrar> importera sim kontakter
    vilka apps menar du från cydia eller appstore

Om man vill kopiera till sim ? Går det ?

johnstone
    Member
    Post count: 22

Har det inte kommit ut ett sätt att låsa upp old botrooms 4.2.1 utan iPad bb än?

Snart är 4.3 här och jag undrar om någon vet om det kommer att komma ut en lösning för den riktiga bb’n eller om dom kommer köra med 6.15.00 där oxå?

Susanth11
    Member
    Post count: 4

ja, är den nya Iphone 4 factory unlocked MC605B/A mycket underbar,Jag köper bara en IPAD från KONO TRADE, det ge mig ett mycket roligt och bekvämt.Jag gillar det mycket.

fullrangeorg
    Member
    Post count: 15

Har en JB Iphone 3G 32Gb
    Version 4.1
    (8B117)
    FM: 05.14.02

Eftersom jag suktar efter vissa program som kräver vers. 4.2 undrar
    jag om jag kan uppdatera min Iphone utanför Itunes på nåt sätt utan
    att gå upp till vers 4.3
    Som det verkar har jag SHSH 4.2.1 (och alla andra SHSH också)
    Gärna en guide eller länkar på hur detta kan utföras på en Windows
    dator.

Tacksam för svar – Novis Iphone ägare !

OBS !
    GLÖM! detta inlägg – såg ju själv att det är nedgradering som gäller i alla
    lägen !!

Ha de’

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

Kan jag låsa upp min 3gs till 4.2.1 som har baseband på 05.12.01 med sn0wbreeze 2.2 ? och sen använda mig av ultrasn0w via cydia ?

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@nalle55a 88908 wrote:

Om man vill kopiera till sim ? Går det ?

det finns ett program som kan göra det. finns i cydia

schwartz
    Member
    Post count: 31

Har stött på ett konstigt problem…

Min 3Gs med iPad bb och ios 4.2.1 fungerar med 3 och Telia, men när jag sätter i ett Telenorkort så söker den först, och sen no service. Kör med 3, men tänkte använda ett telenorkort för att aktivera telefonen lagligt i iTunes för att få push 🙂

Någon som har någon idé? Finns det fler sätt att de-aktivera telefonen än med SAM/Redsn0w? 🙂 Luren är upplåst med ultrasn0w 1.2…

barcabollen
    Member
    Post count: 3

Tror ni att jag idag kan uppgradera från bb 05.15.04 till bb 06.15.00 och förlora gps funktionen för att sedan, när de fixat problemet på nåt sätt få tillbaka den?

tack för svar!

crocker
    Member
    Post count: 6

Hallå!

Sitter på en Iphone 3G med Version 4.1 Baseband 05.14.02. Den är Jailbreakad med redsn0w 0.9.6b6.

Nu funderar jag på att lägga in Version 4.2.1 och jailbreaka den igen. Måsta jag lägga in baseband för ipad då eller gäller det bara när jag vill låsa upp den?

Försvinner alla mina appar jag har lagt in när jag uppdaterar till version 4.2.1?

Finns de en bra instruktion för uppgradering och jailbreakning?

Tacka på förhand för svaren.

Miche
    Participant
    Post count: 358

@crocker 89511 wrote:

Hallå!

Sitter på en Iphone 3G med Version 4.1 Baseband 05.14.02. Den är Jailbreakad med redsn0w 0.9.6b6.

Nu funderar jag på att lägga in Version 4.2.1 och jailbreaka den igen. Måsta jag lägga in baseband för ipad då eller gäller det bara när jag vill låsa upp den?

Försvinner alla mina appar jag har lagt in när jag uppdaterar till version 4.2.1?

Finns de en bra instruktion för uppgradering och jailbreakning?

Tacka på förhand för svaren.

3G har inga problem med jailbreak.
    Jag har kört iOS 4.2.1 jailbreakat utan problem, gps fungerar givetvis.

Det är 3GS och 4an du tänker på som har att den förlorar gps med ipad baseband.

Gör du återställning i itunes efter att du kört in 4.2.1 och jailbreakat så ska du få tillbaka alla apps.
    Dock inte dom jailbreakade (om du nu inte installerar app sync 4.0 via cydia nu på en gång och syncar med datorn så förs det över till datorn) Sen när du fixat jailbreaken igen så installerar du samma app och så kan du synca tillbaka dom precis som “äkta” apps.

Miche
    Participant

@barcabollen 89510 wrote:

Tror ni att jag idag kan uppgradera från bb 05.15.04 till bb 06.15.00 och förlora gps funktionen för att sedan, när de fixat problemet på nåt sätt få tillbaka den?

tack för svar!

Det är inte säkert att dom ens fixar det, man vet aldrig vad framtiden spår. Utan det är väl en ren chansing skulle jag säga.
    Hoppas kan man ju alltid göra. Jag skulle inte våga jailbreaka om jag förlorade gpsen, det är ju en funktion som gör iphonen till vad den är, värdelös utan GPS tycker jag i alla fall. Fast om du inte använder något GPS-program eller dylikt så kör på om du känner för det!

barcabollen
    Member

@miche 89513 wrote:

Det är inte säkert att dom ens fixar det, man vet aldrig vad framtiden spår. Utan det är väl en ren chansing skulle jag säga.
    Hoppas kan man ju alltid göra. Jag skulle inte våga jailbreaka om jag förlorade gpsen, det är ju en funktion som gör iphonen till vad den är, värdelös utan GPS tycker jag i alla fall. Fast om du inte använder något GPS-program eller dylikt så kör på om du känner för det!

Okej, tack för svar.. Grejen är ju att det är den enda lösningen för mig i dagsläget för att kunna låsa upp operatörslåset (har bb 05.15.04 nu)

crocker
    Member

@miche 89512 wrote:

3G har inga problem med jailbreak.
    Jag har kört iOS 4.2.1 jailbreakat utan problem, gps fungerar givetvis.

Det är 3GS och 4an du tänker på som har att den förlorar gps med ipad baseband.

Gör du återställning i itunes efter att du kört in 4.2.1 och jailbreakat så ska du få tillbaka alla apps.
    Dock inte dom jailbreakade (om du nu inte installerar app sync 4.0 via cydia nu på en gång och syncar med datorn så förs det över till datorn) Sen när du fixat jailbreaken igen så installerar du samma app och så kan du synca tillbaka dom precis som “äkta” apps.

En tackar så mycket för svaret. 🙂

Nu gäller det bara att hitta IOS 4.2.1 för jailbreaken. 🙂

Miche
    Participant

@crocker 89518 wrote:

En tackar så mycket för svaret. 🙂

Nu gäller det bara att hitta IOS 4.2.1 för jailbreaken. 🙂

http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-9853.20101122.Vfgt5/iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw

Där har du 4.2.1 firmware till 3G (endast 3G) inte till 3GS innan någon annan läser och missförstår :p

Och en till sak, du efterfrågade jailbreak, inte något unlock utöver. Unlock (operatörsupplåsning) är en annan femma bara så du vet.. Så du inte sitter där och tror att du kan låsa upp operatörslåset sen!
    Många tror nämligen att jailbreak är samma sak som att göra en operatörs “unlock”, men det är det alltså inte.

barcabollen
    Member

Miche, Vad skulle du råda mig att göra? uppgradera till 06.15.00 och kunna använda iPhonen som vanligt fast utan gps, eller stanna på det jag har och inte kunna ringa eller så med den (använda som en iPod i princip) och ha en annan mobil så länge i väntan på en lösning?

Miche
    Participant

Dom säger förresten att det inte är säkert att GPS slutar fungera, men dom har sagt att det är bättre att man förväntar sig att det inte fungerar efter att man uppgraderar till ipads bredband eftersom det är olika resultat från folk till folk.

Jag skulle fixa ett kontantkort som går att använda i den alternativt flytta nummret till det den är låst till om det nu inte redan går att gå till t.ex telia och låsa upp den ärligt.

crocker
    Member

@miche 89519 wrote:

http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-9853.20101122.Vfgt5/iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw

Där har du 4.2.1 firmware till 3G (endast 3G) inte till 3GS innan någon annan läser och missförstår :p

Och en till sak, du efterfrågade jailbreak, inte något unlock utöver. Unlock (operatörsupplåsning) är en annan femma bara så du vet.. Så du inte sitter där och tror att du kan låsa upp operatörslåset sen!
    Många tror nämligen att jailbreak är samma sak som att göra en operatörs “unlock”, men det är det alltså inte.

Tack för länken.

Nä det är lugnt, jag vet skillnaden på jailbreak och unlock. Jag vill bara jailbreaka min iphone och kör med det abonemang jag har redan, vill inte ha något annat abonemang. 🙂

adleeer
    Member
    Post count: 56

har gått efter denna guiden Downgrade iPhone, iPad, iPod from iOS 4.3 to iOS 4.2.1, iOS 4.1

och nu så är den fast recovery mode och tinyumbrella funkar inte alls utan jag kommer bara tbx dit hela tiden och för upp ett skype fel som måste bli “dödat” snälla svara snabbt !

MVH

kalervo
    Member
    Post count: 2

halloj köpte en iphone 3g med jailbreak för ca ett år sedan.
    har inte uppdaterat luren sedan dess (kör med vertionen 3.1.2)
    så jag undrar om någon har lust att göra en inte allt avancerad
    förklaring på hur jag uppdaterar till den senaste vertionen med jailbreak.

mvh okunnig iphone ägare

Mcaan
    Member
    Post count: 67

Jag har fasnat efter att ha återställt till fabrikinställningar.

Det är USB till iTunes ikon på själva telefonen (3gs).
    Det står att jag måste sätta in SIM kort, och den är låst till telenor så mitt comviq kort kommer inte funka.

Jag har försökt jailbreaka med greenp0ison och redsn0w men ingen av dom funkar, det kommer tillbaka till vanliga USB till iTunes ikonen.

Jag vill kunna komma förbi den så jag kan få den jailbreakad.

Det jobbiga är att jag inte vet vad den har firmwire men jag har testat 4.2.1 och den hade inga problem när jag skulle jailbreaka med redsn0w.

Hjälp :/

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@kalervo 89730 wrote:

halloj köpte en iphone 3g med jailbreak för ca ett år sedan.
    har inte uppdaterat luren sedan dess (kör med vertionen 3.1.2)
    så jag undrar om någon har lust att göra en inte allt avancerad
    förklaring på hur jag uppdaterar till den senaste vertionen med jailbreak.

mvh okunnig iphone ägare

Är du beroende av unlock ? Altså är din telefon låst till en operatör som du inte använder ?

jocke555
    Member
    Post count: 30

hej .
    jag har nergradera min ip4 från 4.1 till 4.0.2 för att kunna låsa upp den men jag fick ett oväntat problem efteråt… nu vill inte itunes synka den pga att pw är för gammal… jag vill ju inte synka som en ny .. hm vad göra..

MVH jocke

jocke555
    Member
    Post count: 30

@jocke555 89909 wrote:

hej .
    jag har nergradera min ip4 från 4.1 till 4.0.2 för att kunna låsa upp den men jag fick ett oväntat problem efteråt… nu vill inte itunes synka den pga att pw är för gammal… jag vill ju inte synka som en ny .. hm vad göra..

MVH jocke

jag tog en chansning och synkaden som en ny.. funkade.. jag trodde att jag skulle automatiskt få den nyaste programvaran och därmed loosa mitt bb och chans till upplåsning..

sniper87
    Member

Helt ny på detta med jailbreak men har 3 frågar.

1. Om något skulle gå fel under/efter man har jailbreakat sin iphone kan man återställa den till en packup man har?

2. Hur stor är chansen att något ska gå fel när man jailbrekar?

3. Efter man har jailbreakat försvinner all musik/bilder/apps man har på iphonen? Och kan man änvända en packup för att få tillbaka dom utan att jailbreaken förvinner också?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@sniper87 89933 wrote:

Helt ny på detta med jailbreak men har 3 frågar.

1. Om något skulle gå fel under/efter man har jailbreakat sin iphone kan man återställa den till en packup man har?

2. Hur stor är chansen att något ska gå fel när man jailbrekar?

3. Efter man har jailbreakat försvinner all musik/bilder/apps man har på iphonen? Och kan man änvända en packup för att få tillbaka dom utan att jailbreaken förvinner också?

1. Ja då. Du kan behöva återställa men du kan sen välja din backup. Det är därför viktigt att man just tar backup innan JB.

2. Extremt liten. Skulle vara om strömen gick i datorn eller om du drar ut sladden under själva jb processen.

3. Inget försvinner. Du får bara en extra ikon (Cydia) där man kan installera allt möjligt. Finns en del trådar om detta i forumet. Om du återställer försvinner ditt jailbreaka.

sniper87
    Member

@h3nr11k 89934 wrote:

1. Ja då. Du kan behöva återställa men du kan sen välja din backup. Det är därför viktigt att man just tar backup innan JB.

2. Extremt liten. Skulle vara om strömen gick i datorn eller om du drar ut sladden under själva jb processen.

3. Inget försvinner. Du får bara en extra ikon (Cydia) där man kan installera allt möjligt. Finns en del trådar om detta i forumet. Om du återställer försvinner ditt jailbreaka.

tack för de, då ska vi nog testa att jailbreak imorrn 🙂

slansson
    Member
    Post count: 84

Kort fråga som kräver kort svar!

Har idag:
    iPhone 3G 3.1.2 BB 05.13.04. Beroende av operatörsupplåsn.

Vad rekommenderas i dagsläget för mig, och vilket program kan hjälpa mig bäst?

Tacksam för svar

peve
    Member
    Post count: 92

Jailbreak enligt ITavisen
    Enligt den norska: ITavisen finns det nu en säker jailbreak för iOS 4.3.1. Det henvisas till: Jailbreak iOS 4.3.1 Untethered iPhone, iPad, iPod touch with Redsn0w 0.9.6 [How To] | Redmond Pie
    Jag har 4.3.1 installerad på min iPhone 4 och vill hemskt gärna ha Multicleaner från Cydia tillbaka. Jag har Windows 7. Har någon försökt denna jailbreaken och kan beskriva gången lite bättre?
    Per

Har fixat jailbreaken, tittade i den andra tråden.

yihang
    Member
    Post count: 35

@yihang 88904 wrote:

Hej!

Vill börja med att säga att jag har sökt i forumet utan framgång och tvingas därför att fråga här. Det är så att jag har en iphone 3g med som jag har låst upp och jailbreakat till 4.0.1. Men nu är den låst. Det jag undrar är helt enkelt, finns det någon hackaktivering ute? iphonen är köpt i kina så måste göra så.

Snälla kan någon hjälpa mig! Sökt mycket men inte hittat nåt

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

När kommer Unlock till IP4 4.2.1 03.10.01?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@zaamaya 90068 wrote:

När kommer Unlock till IP4 4.2.1 03.10.01?

As soon as we know, you know!

yihang
    Member

Har följt följande guide: http://iphoneguider.se/redsn0w-0-9-6b5-fa-till-det-med-jailbreak-unlock/?utm_term=jag&utm_content=bjuckar&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=iphonefeeds.se

Är på steget efter man satt telefonen i DFU-läge. Nu är det så att det står på redsn0w fönstret “uploading ramdisk” och laddat 3 bars men den har fastnat där i typ 15min nu. På telefonen står det Downloadin Jailbreak Data, ska det ta så här lång tid?

yihang
    Member

Lyckades jailbreaka och aktivera, nu till nästa problem: Hur gör jag så att jag kan ringa/smsa? 😀 Måste jag låsa upp den eller något? Sitter på comviq atm…Nån kunnig som vet? 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@yihang 90076 wrote:

Lyckades jailbreaka och aktivera, nu till nästa problem: Hur gör jag så att jag kan ringa/smsa? 😀 Måste jag låsa upp den eller något? Sitter på comviq atm…Nån kunnig som vet? 🙂

Vad har du för mobil?
    Vad är den låst till?
    Vad har du för baseband?

iPhoneReservdelar.se
    Member

@yihang 90076 wrote:

Ultrasn0w låser upp förutsatt att du har rätt baseband, har du inte det så kan du i iphone 3g/3gs med hjälp av redsn0w lägga in ipads baseband och låsa upp.
    Finns en helt tråd kring detta…

r_o_n
    Member
    Post count: 658

En iPhone 4 16GB, inköpt igår och jailbrekad idag med redsn0w_win_0.9.6rc9 och iPhone2,1_4.3.1_8G4_Restore.ipsw enligt guide.

Sedan jailbreak har jag “ingen service” samt att “mobilt datanätverk inte kunde hittas”.
    Vad är felet?

Jag har ringt med den innan jailbreak via mitt abb på tre. Säljaren hade telia som han kunde ringa med när han visade mig telefonen.

Behöver hjälp snarast, snälla?

Cophe
    Member

@r_o_n 90566 wrote:

En iPhone 4 16GB, inköpt igår och jailbrekad idag med redsn0w_win_0.9.6rc9 och iPhone2,1_4.3.1_8G4_Restore.ipsw enligt guide.

Sedan jailbreak har jag “ingen service” samt att “mobilt datanätverk inte kunde hittas”.
    Vad är felet?

Jag har ringt med den innan jailbreak via mitt abb på tre. Säljaren hade telia som han kunde ringa med när han visade mig telefonen.

Behöver hjälp snarast, snälla?

Jailbreak 4.3.1 on Windows iPhone 4, 3GS, iPod touch, iPad with Sn0wbreeze 2.4 [How To Guide] | Redmond Pie

Prova den.

r_o_n
    Member

@cophe 90567 wrote:

Jailbreak 4.3.1 on Windows iPhone 4, 3GS, iPod touch, iPad with Sn0wbreeze 2.4 [How To Guide] | Redmond Pie

Prova den.

Tack 🙂
    Ok, då återställer jag först till .ipsw-filen jag har? Eller kan man köra över den jag redan har i luren?

r_o_n
    Member

@cophe 90567 wrote:

Prova den.

Så kommer man till sidan, klickar på länken för iPhone 4 och då är det mac som gäller. 🙁

Bubbe
    Member
    Post count: 7

Tjena allihop!

Jag har försökt att bläddra igenom allt här men hittar liksom ingenting som är precis som mitt problem… Kanske man blivit fartblind bland alla inlägg? 🙂

Jag köpte i går en iPhone, mitt livs första, en 32GB 3GS.
    Den är låst till Telenor, men jag har 3 som operatör.

Tog hem redsn0w (så långt klarade jag att googla och intressera mig) och en fil vid namn “iPhone2,1_4.3.2_8H7_Restore.ipsw”.

Lade in iTunes i datorn (Windows 7, 64-bit) och drog igång med någon guide jag fann. (Edit: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using RedSn0w (Windows) [4.3.2])

Jag TROR att den är jailbreakad, vet dock inte. Men på menyn finns Cydia med i alla fall. Dock hittar telefonen ingen operatör alls. När jag vill välja operatör i telefonen finns det bara auto och så står det att den inte kan visa nätverkslistan eller något i den stilen.

Nu fungerar inte ens ett Telenor-kort?!

Vad har jag missat? Hjälp en nybörjare! 😮

Cophe
    Member

@bubbe 90767 wrote:

Tjena allihop!

Jag har försökt att bläddra igenom allt här men hittar liksom ingenting som är precis som mitt problem… Kanske man blivit fartblind bland alla inlägg? 🙂

Jag köpte i går en iPhone, mitt livs första, en 32GB 3GS.
    Den är låst till Telenor, men jag har 3 som operatör.

Tog hem redsn0w (så långt klarade jag att googla och intressera mig) och en fil vid namn “iPhone2,1_4.3.2_8H7_Restore.ipsw”.

Lade in iTunes i datorn (Windows 7, 64-bit) och drog igång med någon guide jag fann. (Edit: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using RedSn0w (Windows) [4.3.2])

Jag TROR att den är jailbreakad, vet dock inte. Men på menyn finns Cydia med i alla fall. Dock hittar telefonen ingen operatör alls. När jag vill välja operatör i telefonen finns det bara auto och så står det att den inte kan visa nätverkslistan eller något i den stilen.

Nu fungerar inte ens ett Telenor-kort?!

Vad har jag missat? Hjälp en nybörjare! 😮

Tjenare Bubbe, och grattis till ditt köp.

Enligt din beskrivning har du gjort helt rätt, det jag tycker är märkligt dock, är att inte ens ditt telenorkort fungerar, vilket det ska göra.
    Men för att ditt 3-kort ska fungera, så måste du ha iPads baseband. Basebandet är den “mjukvara” som hör till operatörkonfigurationen i din iPhone, och det är den man vill låsa upp om man ska ha en s.k unlock.
    Det du behöver göra är att, i redsn0w, bocka för något i stil med, “upgrade to iPads baseband” eller dylikt. När du gjort det, så installerar du ultrasn0w i cydia. På så vis blir din telefon upplåst, och kan därmed användas med valfri operatör.

Bubbe
    Member

@cophe 90772 wrote:

Tjenare Bubbe, och grattis till ditt köp.

Enligt din beskrivning har du gjort helt rätt, det jag tycker är märkligt dock, är att inte ens ditt telenorkort fungerar, vilket det ska göra.
    Men för att ditt 3-kort ska fungera, så måste du ha iPads baseband. Basebandet är den “mjukvara” som hör till operatörkonfigurationen i din iPhone, och det är den man vill låsa upp om man ska ha en s.k unlock.
    Det du behöver göra är att, i redsn0w, bocka för något i stil med, “upgrade to iPads baseband” eller dylikt. När du gjort det, så installerar du ultrasn0w i cydia. På så vis blir din telefon upplåst, och kan därmed användas med valfri operatör.

Tackar! Jag har dock hört att det där nya basebandet (Downgrade Baseband 06.15.00 on iPhone 3GS 3G | Iphone 4 Jailbreak.org) ska orsaka problem med GPS:en??? Stämmer det? För jag är i behov av GPS. Det var 70%:s anledning till att jag köpte luren!

Nu har jag prövat med Sn0wbreeze också, blir ingen förändring, men den frågar i alla fall om jag vill installera baseband 06.15.00, men jag har inte vågat bocka i den förrän jag har ett rakt svar på vad som kan ske – och om det är reversibelt…

Tack för gratulationen. Lämnar HTC för iPhone… Hoppas jag gjorde rätt. 😛

Cophe
    Member

Då jag aldrig behövt göra det själv, så har jag ingen personlig uppfattning om vilka problem som kan skapas. Jag har dock hört ett & annat klagomål ang. 06:15.

Tyvärr finns där ingen annan lösning, om du tvunget vill köra 3 på den i nuläget.

Bubbe
    Member

@cophe 90776 wrote:

Då jag aldrig behövt göra det själv, så har jag ingen personlig uppfattning om vilka problem som kan skapas. Jag har dock hört ett & annat klagomål ang. 06:15.

Tyvärr finns där ingen annan lösning, om du tvunget vill köra 3 på den i nuläget.

Tack, det var ett bra svar som behövdes. Jag har bockat i att uppgradera baseband nu och har i skrivande stund den där coola ananasen i rutan. 😀
    Får väl offra GPS-funktionen så länge då… Om det ens blir dåligt, man vet inte, kanske turen är med mig i dag! 🙂

Anyhow: tack för dina svar! Uppskattas! Det är en djungel när man är helt ny på det hela! Dina enkla svar har gett mig raka besked så nu ska jag nog kunna operera vidare på egen hand. Än så länge. Önskar dig en trevlig helg!

EDIT en stund senare: YES! DET FUNGERAR NU MED 3!!! TACK!!!

Cophe
    Member

@bubbe 90777 wrote:

Tack, det var ett bra svar som behövdes. Jag har bockat i att uppgradera baseband nu och har i skrivande stund den där coola ananasen i rutan. 😀
    Får väl offra GPS-funktionen så länge då… Om det ens blir dåligt, man vet inte, kanske turen är med mig i dag! 🙂

Anyhow: tack för dina svar! Uppskattas! Det är en djungel när man är helt ny på det hela! Dina enkla svar har gett mig raka besked så nu ska jag nog kunna operera vidare på egen hand. Än så länge. Önskar dig en trevlig helg!

Tack, och trevlig helg på dig med. Skönt det löste sig.

SilenT’
    Post count: 0

HEJ hej…
    Köpte mig en ny iPhone4 VIT i fredags och den har ModemFirmvare ( är det samma som baseband?) 04.10.01, nu till min fråga: går den att JB:a utan att ha sparat ngn sshfil? Kan jag kanske ändra MF i den? Har letat efter info i denna fråga men inte lyckats hitta ngn =(

Grymt tacksam för svar=)

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det ska inte vara några problem att jailbreaka den, det blir lite värre med upplåsning.
    Använd senaste redsn0w för jailbreak. Guider hittar du i inlägg på forumet och på iPhoneGuider – Ditt Paradis För iPhone/iPod/iPad-guider

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

@bubbe 90777 wrote:

Hur gick det med GPS och batteritid ?

SilenT’
    Post count: 0

@iPhoneReservdelar.se 90817 wrote:

Det ska inte vara några problem att jailbreaka den, det blir lite värre med upplåsning.
    Använd senaste redsn0w för jailbreak. Guider hittar du i inlägg på forumet och på iPhoneGuider – Ditt Paradis För iPhone/iPod/iPad-guider

Jag satt o grejjade lite med det igår och efter JB så hade jag ingen kontakt med ngn carrier, trodde det berodde på mitt mf…Hade samma problem med min gamla 3gs fast det löste sig efter en massa JB:ar…Samma sak nu då kankse =)
    Är inte sugen på att låsa upp…Vill bara ha tillbaks mitt LockInfo =)

Har nu suttit åtskilliga kvällar och försökt JB:a min lur men ger nu upp=(
    Jailbreaken går igenom men efteråt får jag ingen kontakt med ngt nät så det verkar som om jag låser luren på ngt sätt…Har den senaste iPhonen den Wita så det är nog det som är problemet =(

oskarss
    Member

Hej!

Går det att JBa och låsa upp en Iphone 3gs 4.2.1 med 05.15.04? Vad finns för alternativ?

Mvh

Viewing 50 posts - 3,951 through 4,000 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.