Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,901 through 3,950 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1079

@engen 87632 wrote:

Menar du under Reglage och välj Mata ut “iPhone” Ctrl+E ?
    Det blev ingen skillnad. Det står fortfarande samma sak.
    Se bifogad bild.
    (Jag kör win xp 32-bit)
    Mvh

Och du är 100% säker på att den är bunden till Telenor?

Engen
    Member
    Post count: 4

@cophe 87633 wrote:

Och du är 100% säker på att den är bunden till Telenor?

Säljaren sa det, men jag börjar tvivla på det.
    Kan man kolla till vilken operatör den är låst?

Cophe
    Member

@engen 87635 wrote:

Säljaren sa det, men jag börjar tvivla på det.
    Kan man kolla till vilken operatör den är låst?

Om det är en 3gs kan du kolla på lådan till telefonen. Tror det står på den.

Engen
    Member
    Post count: 4

@cophe 87636 wrote:

Om det är en 3gs kan du kolla på lådan till telefonen. Tror det står på den.

Provade att stoppa i ett Telia kort => Vips så fungerade den! Puh!

Betalade 300kr hos Telia och nu är det upplåst. Sweet!!

Amigosalex
    Member
    Post count: 6

Har en jailbraekad 3gs som kör ios 3.1.2 New bootroom och modemfirmwhare 05.12.01, SHSH 4.2.1+ Upplåst.
    Skulle vilja köra ios 4.
    Hur skall jag göra?:(:confused: har försökt pwnge tool, men inte lyckats.
    Skall jag köra ihop den med itunes och låta den installera senaste ios och sen jailbraka och låsa upp?

Snälla hjälp mig…
    Har nå trubbel nu dessutom med min itunes…I datorn alltså. den vill inte starta. Nån som har samma problem?

joeliphone
    Member
    Post count: 30

Hur är det nu?
    Är upplåsning på gång? alltså borttaget operatörslås?

Mcaan
    Member
    Post count: 67

Jag har en iPhone 3gs 4.2.1 och min polare som kan lite mer om telefoner än mig säger den är låst till telenor. Efter jailbreak när jag sätter dit comviq sim kort så säger den bara “Sweden 3g” och ingen nät, så jag kan inte ringa osv.

Hur gör jag för att låsa upp till comviq? Är den satellit låst till telenor????

joeliphone
    Member

@mcaan 87982 wrote:

Jag har en iPhone 3gs 4.2.1 och min polare som kan lite mer om telefoner än mig säger den är låst till telenor. Efter jailbreak när jag sätter dit comviq sim kort så säger den bara “Sweden 3g” och ingen nät, så jag kan inte ringa osv.

Hur gör jag för att låsa upp till comviq? Är den satellit låst till telenor????

Du måste vänta på unlock möjligheter.

Rehab
    Member
    Post count: 7

Hej gott folk, jag är en rejäl amatör som skulle behöva lite hjälp. har köpt en olåst iphone 3g 8gb, när jag fick den var helt svart och inte gick att sätta på. Har gjort dfu start på den och återställt den i itunes men den säger att den behöver ett giltigt sim för att starta. Den kom Med ett rebel simkort som inte funkar och jag har försökt att använda tiny umberella och greenpois0n utan framgång… Snälla snälla kan någon hjälpa mig? ringde till Mobil akuten som sa att det är fel på kortläsaren och att det är de som är felet men jag tror inte på dom.. dom vill ha mellan 800 och 1500 för det. Igen, snälla hjälp mig

Cophe
    Member

@rehab 87989 wrote:

Hej gott folk, jag är en rejäl amatör som skulle behöva lite hjälp. har köpt en olåst iphone 3g 8gb, när jag fick den var helt svart och inte gick att sätta på. Har gjort dfu start på den och återställt den i itunes men den säger att den behöver ett giltigt sim för att starta. Den kom Med ett rebel simkort som inte funkar och jag har försökt att använda tiny umberella och greenpois0n utan framgång… Snälla snälla kan någon hjälpa mig? ringde till Mobil akuten som sa att det är fel på kortläsaren och att det är de som är felet men jag tror inte på dom.. dom vill ha mellan 800 och 1500 för det. Igen, snälla hjälp mig

Välkommen till iPhoneinfo.

Tror inte det är simkorts-läsaren som strular. Tror dock din telefon är bunden till någon operatör. Det du kan göra är att prova “hacktivera” den med hjälp av ett program som heter redsn0w.

Mvh

Rehab
    Member

@cophe 87990 wrote:

Välkommen till iPhoneinfo.

Tror inte det är simkorts-läsaren som strular. Tror dock din telefon är bunden till någon operatör. Det du kan göra är att prova “hacktivera” den med hjälp av ett program som heter redsn0w.

Mvh

Jag har laddat ner det men men när jag startar programmet så står det:
    “Please select the corresponding IPSW for your current firmware” sen ‘browse’

Fattar inte riktigt vad dom menar, ska hitta en IPSW fil? Ingen aning vart den filen ligger?

Någon som gjort detta eller vet hur man ska göra?

Cophe
    Member

@rehab 87991 wrote:

Jag har laddat ner det men men när jag startar programmet så står det:
    “Please select the corresponding IPSW for your current firmware” sen ‘browse’

Fattar inte riktigt vad dom menar, ska hitta en IPSW fil? Ingen aning vart den filen ligger?

Någon som gjort detta eller vet hur man ska göra?

Den menar att du ska välja din nuvarande mjukvara.
    Du kan tanka din mjukvara här.
    iPod, iPhone and iPad Firmware Download
    Det jag menar är, du ska ha den mjukvaran med samma version osv. som du har på telefonen.

Mvh

Rehab
    Member

@cophe 87992 wrote:

Den menar att du ska välja din nuvarande mjukvara.
    Du kan tanka din mjukvara här.
    iPod, iPhone and iPad Firmware Download
    Det jag menar är, du ska ha den mjukvaran med samma version osv. som du har på telefonen.

Mvh

Jag har inte en aniing om vad jag har på telefonen… Har ju gjort återställning på den så kanske det senaste? men vilken är det?

Cophe
    Member

@rehab 87994 wrote:

Jag har inte en aniing om vad jag har på telefonen… Har ju gjort återställning på den så kanske det senaste? men vilken är det?

Om det är den senaste så är det 4.2.1. Dock kan du ju göra en resrore med den fil du tankar hem för att vara på säkra sidan.

Mvh

Mcaan
    Member

@joeliphone 87988 wrote:

Du måste vänta på unlock möjligheter.

Det finns väl redan?
    Lås upp iPhone 3GS och använd till valfri operatör | iPhone 24
    T.ex den där?

Men den funkade inte sist jag provade den. Annars vet du vart jag ska kolla upp då och då för se om unlock har kommit? Men jag är ganska säker på att de redan går att låsa upp iphone 3gs. Länge sedan väl?

Rehab
    Member

@cophe 87995 wrote:

Om det är den senaste så är det 4.2.1. Dock kan du ju göra en resrore med den fil du tankar hem för att vara på säkra sidan.

Mvh

Tack! nu är den igång å jailbreakad men nu vill den dess värre varken ringa eller smsa, när jag stoppar i simkortet så finns det ingen motagning eller 3g symbol i det västra hörnet högst upp. Vet du vad detta beror på?
    Mvh

Cophe
    Member

@rehab 88009 wrote:

Tack! nu är den igång å jailbreakad men nu vill den dess värre varken ringa eller smsa, när jag stoppar i simkortet så finns det ingen motagning eller 3g symbol i det västra hörnet högst upp. Vet du vad detta beror på?
    Mvh

Dessvärre inte. Dock är det många som har problem med nätet för tillfället. Ink. mig själv. Kan ej ringa eller skicka sms. Gäller telenor samt tre. Vet ej hur det är med resten.

Någon drift-störning. Så, ha lite tålamod och se om det går att ringa/sms’a framåt kvällen.

Mvh

Rehab
    Member

@cophe 88010 wrote:

Dessvärre inte. Dock är det många som har problem med nätet för tillfället. Ink. mig själv. Kan ej ringa eller skicka sms. Gäller telenor samt tre. Vet ej hur det är med resten.

Någon drift-störning. Så, ha lite tålamod och se om det går att ringa/sms’a framåt kvällen.

Mvh

Okej, kortet funkar i min andra telefon, det är comviq, men jag får väl vänta och se. Tack så mycket för hjälpen!

Cophe
    Member

@rehab 88011 wrote:

Okej, kortet funkar i min andra telefon, det är comviq, men jag får väl vänta och se. Tack så mycket för hjälpen!

Ok, då blir det genast lite märkligare. Har du några särskilda “jailbreak-apps” installerade? Då det kan va något sådant som strular.

Mvh

Rehab
    Member

@cophe 88013 wrote:

Ok, då blir det genast lite märkligare. Har du några särskilda “jailbreak-apps” installerade? Då det kan va något sådant som strular.

Mvh[/QUOTE

har laddat ner en eller 2 apps bara, den gick inte att ringa med direkt efter att jag gjorde jailbreaken igår kväll.
    Jag kan surfa och ladda ner saker men ingen motagning och ingen 3g symbol..

Cophe
    Member

@rehab 88014 wrote:

@cophe 88013 wrote:

Mvh[/QUOTE

har laddat ner en eller 2 apps bara, den gick inte att ringa med direkt efter att jag gjorde jailbreaken igår kväll.
    Jag kan surfa och ladda ner saker men ingen motagning och ingen 3g symbol..

Pratade precis med några polare på telenor, det är tydligen en en rejäl störning ganska så centralt i Skåne samt Göteborg. Men stäng av ditt 3g-nät så ska det går utmärkt att ringa samt skicka sms.

Mvh

Rehab
    Member

@cophe 88015 wrote:

@rehab 88014 wrote:

Pratade precis med några polare på telenor, det är tydligen en en rejäl störning ganska så centralt i Skåne samt Göteborg. Men stäng av ditt 3g-nät så ska det går utmärkt att ringa samt skicka sms.

Mvh

Jag har ju comviq och bor i Stockholm, men kan det inte vara fel på min kortläsare? vet att den förra ägaren använde Rebel sim kort. För jag har prövat att ta ut kortet, byta kort och stänga av telefonen men fortfarande händer det ingenting 🙁

iEco
    Member
    Post count: 25

Om man har en 3gs 4.1 med limerain och upplåst med bb 06.15.00

Skapar jag en custom firmware med sn0wbreeze? Finns det en guide? Eller är det samma steg som för de som ska uppdatera utan att uppdatera firmware med pwntools eller vad det hette, den till mac.

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

@ieco 88026 wrote:

Om man har en 3gs 4.1 med limerain och upplåst med bb 06.15.00

Skapar jag en custom firmware med sn0wbreeze? Finns det en guide? Eller är det samma steg som för de som ska uppdatera utan att uppdatera firmware med pwntools eller vad det hette, den till mac.

här är svensk guide: Sn0wbreeze 2.2 jailbreak för iOS 4.2.1 ute nu! (Nyheter+Guide) | iPhonepyssel

joeliphone
    Member

@kingmiran 88028 wrote:

här är svensk guide: Sn0wbreeze 2.2 jailbreak för iOS 4.2.1 ute nu! (Nyheter+Guide) | iPhonepyssel

Hmm nu är jag konfunderad.
    Har dom släppt ett unlock för 4.2.1 med 06.10.01 baseband?

Funderar på om man ska ta sn0wbreeze istället för att det unlockar också..

Vilka versioner stöds?
    Har en ip4 med 4.2.1 version och modemfirmware : 03,10,01

Verkar inte kunna hitta en lista över modem firmware som unlockas heller?
    /mvh Joel

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

@joeliphone 88033 wrote:

Hmm nu är jag konfunderad.
    Har dom släppt ett unlock för 4.2.1 med 06.10.01 baseband?

Funderar på om man ska ta sn0wbreeze istället för att det unlockar också..

Vilka versioner stöds?
    Har en ip4 med 4.2.1 version och modemfirmware : 03,10,01

Verkar inte kunna hitta en lista över modem firmware som unlockas heller?
    /mvh Joel

Du har baseband 06.10.01 och den kommer du alltid att ha oavsett om du uppdaterar så ja du kan köra snowbreeze och sen hämtar du hem ultrasnow för att låsa upp enna

Sundace_Joel
    Member
    Post count: 6

Jailbreakade med Greenpoison får någon vecka sen, har funkat finfint.

Nu precis stängde iphonen av sig helt och blev svart, går inte att starta upp på något sätt. När jag sätter den i DFU-mode och kopplar den till iTunes står det att jag iTunes “upptäckt en iphone i återställningsläge” och att jag måste återställa den innan jag kan använda iphone med iTunes…

Jag fattar att återställning alltid är en lösning men vill verkligen inte behöva återställa allt IGEN, finns det något annat att testa först? I så fall vad?

EDIT: det löste sig.

Mcaan
    Member

Jag har försökt jailbreaka med redsn0w, greenpois0n och ända jag kommer fram till är usb sladden mot itunes ikonen.
    dvs återhämtningsläge.

Jag har försökt att komma åt knappen “Exit Recovery” i Tinyumbrella men den knappen dök aldrig upp så de gick inte och trycka på den.

Kan någon hjälpa mig?

Cophe
    Member

@mcaan 88056 wrote:

Jag har försökt jailbreaka med redsn0w, greenpois0n och ända jag kommer fram till är usb sladden mot itunes ikonen.
    dvs återhämtningsläge.

Jag har försökt att komma åt knappen “Exit Recovery” i Tinyumbrella men den knappen dök aldrig upp så de gick inte och trycka på den.

Kan någon hjälpa mig?

Antar att du sitter på en 3Gs med 4.2.1 samt 06:15:00. Gör du det, så följ denna guiden.

joeliphone
    Member

@kingmiran 88041 wrote:

Du har baseband 06.10.01 och den kommer du alltid att ha oavsett om du uppdaterar så ja du kan köra snowbreeze och sen hämtar du hem ultrasnow för att låsa upp enna

Nja, jag har inte kört en uppdatering på länge och jag använde tiny umbrella för att få behålla modemfirmwaren om det skulle vara nåt med unlock.

jag vet alltså inte vilka modem firmwares som stöds för unlock.

Cophe
    Member

@joeliphone 88073 wrote:

Nja, jag har inte kört en uppdatering på länge och jag använde tiny umbrella för att få behålla modemfirmwaren om det skulle vara nåt med unlock.

jag vet alltså inte vilka modem firmwares som stöds för unlock.

ultrasn0w0.93.jpg
    Unlock 05.13.04 / 05.12.01 Baseband on iPhone 3GS 3G, iOS 4 with ultrasn0w 0.93 | Redmond Pie

Mcaan
    Member

edit nvm

joeliphone
    Member

@cophe 88074 wrote:

ultrasn0w0.93.jpg
    Unlock 05.13.04 / 05.12.01 Baseband on iPhone 3GS 3G, iOS 4 with ultrasn0w 0.93 | Redmond Pie

Så iphone 4 baseband 03.10.01 stödjs ej?
    Eller tolkar jag den bilden fel?

Cophe
    Member

@joeliphone 88133 wrote:

Hur du låser upp iPhone 3G/3GS samt 4 med iOS 3.0 upp till iOS 4.2 | iPhoneguiden.se

Där ser du hur det ligger till med vad som går att låsa upp och inte.

Mvh

muffins
    Member
    Post count: 1906

@joeliphone 88133 wrote:

Korrekt.
    Till iPhone 4 finns det bara ett baseband som klarar av att låsas upp med ultrasn0w & det är 01.59.00 i dagsläget.

iEco
    Member

@kingmiran 88028 wrote:

Min kusse har en iphone 3G ios 3.1.2 (7D11) baseband 05.11.07

Jag tänkte att han kunde använda sn0wbreeze för att uppdatera till 4.2.1 och behålla baseband för unlock.

Men på denna guide står det 3.1.3 uppåt. På officiella hemsida står det bara vilka devices är supported inget om vilka ios.

whatodo??

muffins
    Member
    Post count: 1906

@ieco 88244 wrote:

Min kusse har en iphone 3G ios 3.1.2 (7D11) baseband 05.11.07

Jag tänkte att han kunde använda sn0wbreeze för att uppdatera till 4.2.1 och behålla baseband för unlock.

Men på denna guide står det 3.1.3 uppåt. På officiella hemsida står det bara vilka devices är supported inget om vilka ios.

whatodo??

3.1.3 & uppåt, alltså 4.0/4.0.1/etc etc.

Jailbreak med Sn0wbreeze (iPhone Firmware 3.1.3 eller nyare) står det ju.
    Och eftersom du frågar om han kan använda den för att uppdatera till 4.2.1 så är svaret ja, eftersom 4.2.1 är nyare än 3.1.3.

iEco
    Member

@muffins 88258 wrote:

3.1.3 & uppåt, alltså 4.0/4.0.1/etc etc.

Jailbreak med Sn0wbreeze (iPhone Firmware 3.1.3 eller nyare) står det ju.
    Och eftersom du frågar om han kan använda den för att uppdatera till 4.2.1 så är svaret ja, eftersom 4.2.1 är nyare än 3.1.3.

my bad förstod det som att man måste ha version 3.1.3 installerad på mobilen för att uppdatera till 4.2.1 🙂

Vilket inte är fallet va..

Ok, men rekommenderar ni denna metod? Eller ska jag bara uppdatera till 4.2.1 behålla BB och jailbreaka med greenp0ison istället?
    Läste något om youtube app problem .

Mcaan
    Member

Jag har nyligen uppgraderat baseband 05.15.04 till iPad baseband och försökt med Ultrasn0w men det fungerar inte.

Jag kan väl fortfarande låsa upp via operatören själv? Dvs betala 350 kr så ger dom mig en kod även om jag har ipad baseband 06.15.00?

yihang
    Member
    Post count: 35

Har en iphone 3g som jag har låst upp och jailbreakat till 4.0.1. Finns det någon hackaktivering ute? iphonen är köpt i kina så måste gå den vägen :/

nummer2
    Member
    Post count: 5

Halloj alla glada!

Är ny här på forumet.

Har lite problem med en iPhone 3G som jag har jailbreakat.
    Specs: iOS: 4.2.1 (8C148)
    Jailbreakade med: redsn0w 0.9.6 eller 0.9.5 (vet ej säkert vilken eftersom jag har båda på datorn).

Cydia finns alltså som “app” på min telefon. Nu vill jag dock använda tele2 (comviq) till min telefon och inte något annat. HUR ska jag låsa upp den? Jag har försökt med ultrasn0w via Cydia men får trots det “No service” med mitt tele2 kort.

HUR ska jag fixa detta? GÅR det ens att fixa?

Tacksam för ALL hjälp!
    Mvh,

Cophe
    Member

@nummer2 88700 wrote:

Halloj alla glada!

Är ny här på forumet.

Har lite problem med en iPhone 3G som jag har jailbreakat.
    Specs: iOS: 4.2.1 (8C148)
    Jailbreakade med: redsn0w 0.9.6 eller 0.9.5 (vet ej säkert vilken eftersom jag har båda på datorn).

Cydia finns alltså som “app” på min telefon. Nu vill jag dock använda tele2 (comviq) till min telefon och inte något annat. HUR ska jag låsa upp den? Jag har försökt med ultrasn0w via Cydia men får trots det “No service” med mitt tele2 kort.

HUR ska jag fixa detta? GÅR det ens att fixa?

Tacksam för ALL hjälp!
    Mvh,

Hej & välkommen!

Du måste sitta på iPad’s baseband för att kunna låsa upp din telefon. 06:15:00 är det som gäller. Gör du redan det så får du säga ifrån.

Mvh

nummer2
    Member

@cophe 88702 wrote:

Hej & välkommen!

Du måste sitta på iPad’s baseband för att kunna låsa upp din telefon. 06:15:00 är det som gäller. Gör du redan det så får du säga ifrån.

Mvh

Tack så mycket. Finns det någon guide som du vet är bra för hur jag ska göra detta? Antingen på detta forum eller något annat?

Tack för din hjälp hittills!

Mvh,

nummer2
    Member

I redsn0w 0.9.6rc8 som jag har så finns det alternativ att bocka i. Från början när man jailbreakar (vad jag har förstått) ska man alltså bara klicka i “Install Cydia” & “Enable battery percentage”? Stämmer det?

Sen finns det även ett alternativ där man kan klicka i “Install iPad baseband”. Ska jag klicka ur de två förstnämnda för att klicka i “Install iPad baseband” och installera detta?
    Frågan är om man då automatiskt får 06:15:00 som @cophe skrev?

Tacksam för all hjälp,
    Mvh

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@nummer2 88717 wrote:

I redsn0w 0.9.6rc8 som jag har så finns det alternativ att bocka i. Från början när man jailbreakar (vad jag har förstått) ska man alltså bara klicka i “Install Cydia” & “Enable battery percentage”? Stämmer det?

Sen finns det även ett alternativ där man kan klicka i “Install iPad baseband”. Ska jag klicka ur de två förstnämnda för att klicka i “Install iPad baseband” och installera detta?
    Frågan är om man då automatiskt får 06:15:00 som @cophe skrev?

Tacksam för all hjälp,
    Mvh

ja cydia ska du markera, och battery precentage ska du markera om du har en 3g . om du ska låssa upp den så måste du markera ipads baseband. ja det får man

nummer2
    Member

Tack så mycket för all hjälp, nu funkar det. Nu gäller det bara att komma på hur man ska få sina simkortskontakter till telefonen, samt hur jag ska ladda ner apps…

apple 3g
    Member

@nummer2 88740 wrote:

Tack så mycket för all hjälp, nu funkar det. Nu gäller det bara att komma på hur man ska få sina simkortskontakter till telefonen, samt hur jag ska ladda ner apps…

inställningar > e-post,kontakter,kalendrar> importera sim kontakter
    vilka apps menar du från cydia eller appstore

nummer2
    Member

@apple 3g 88741 wrote:

inställningar > e-post,kontakter,kalendrar> importera sim kontakter
    vilka apps menar du från cydia eller appstore

Okej tack!

Med apps menar jag gratis apps som man kan fixa eftersom man har jailbreakat? (Alltså sånna som brukar kosta?) Eller har jag uppfattat det fel?

apple 3g
    Member

@nummer2 88760 wrote:

Okej tack!

Med apps menar jag gratis apps som man kan fixa eftersom man har jailbreakat? (Alltså sånna som brukar kosta?) Eller har jag uppfattat det fel?

du kan göra det men det är piratsnack 🙁

yihang
    Member
    Post count: 35

Hej!

Vill börja med att säga att jag har sökt i forumet utan framgång och tvingas därför att fråga här. Det är så att jag har en iphone 3g med som jag har låst upp och jailbreakat till 4.0.1. Men nu är den låst. Det jag undrar är helt enkelt, finns det någon hackaktivering ute? iphonen är köpt i kina så måste göra så.

Viewing 50 posts - 3,901 through 3,950 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.