Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Söker bra skydd till iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
nån som vet/har ett bra skydd till iphone 3g? (typ ett silikonfodral)
Helt outstanding.. gå ihop 3 pers och köp så får ni gratis frakt world wide. $8 / st… knapp 50 lappen inkl frakt. Grymmt!
@mrfestis 7028 wrote:
Helt outstanding.. gå ihop 3 pers och köp så får ni gratis frakt world wide. $8 / st… knapp 50 lappen inkl frakt. Grymmt!
Har du köpt där ifrån? Bör man köpa något extra ifall de är svåra att få på?
ta inviseble shield från ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield
Stava fel på invisebel shield så ni behöver ej kommentera det 😀
Min erfarenhet av att slå in skolböcker i självhäftande plast har lärt mig att det allt som oftast blir bubblor när man gör sådant här. Verkar iofs som man kan flytta plasten medans den ligger på iPhonen med den där ZAGG-plasten.
Någon som testat?
@iohan 7064 wrote:
Min erfarenhet av att slå in skolböcker i självhäftande plast har lärt mig att det allt som oftast blir bubblor när man gör sådant här. Verkar iofs som man kan flytta plasten medans den ligger på iPhonen med den där ZAGG-plasten.
Någon som testat?
Invisible Shield är grymt skydd! Lätt det bästa skyddet till iPhone (när det gäller att förhindra repor m.m), fungerar utmärkt!
Finns massor av videos på Invisible Shield till iPhone på YouTube.
Ska du ha ett riktigt “stötskydd” så köp ett vanligt silikonskydd..
Jag köpte displayskyddet på apple store, avsett för iphone 3G, “Crystal Clare”. Och jag vill varna alla att inte köpa skiten. Man får med två filmer. Trots mycket rengjord display så var det helt omöjligt att få filmen att fästa längs ut i kanterna. Alla andra ställen gicvk det fint men inte i kanten. inte ens när jag testade att lägga filmens kant i mitten av displayen gick det. Aldrig haft problem med liknande förut. Skitprodukt!
Så nu kommer jag helt enkelt köra utan skärmskydd, tills dess att det kommer ett hårt skal med skydd för skärmen också, inns ju till vanliga iphone.Jag har kollat på invisibleshield, och jag tycker den värkar riktigt bra. Kolla filmerna nedan
YouTube – iPhone 3G Scratch Test
YouTube – How to install the invisibleSHIELD on the iPhone 3G
Det får nog bli en Invisible Shield för mig också när den kommer. Mig vetligt går den ej att få tag på via någon svensk sida ännu? Frågan är hur pass svårt det är att applicera den. På filmerna ser det ju busenkelt ut, men det gör det ju alltid. Sen gillar jag inte att man ska blöta ner hela telefonen med spray.
Halle, det finns ju på Invisible Shield .
Dock kommer det dröja till dom får det i lager (v.31)@jolinjom 7147 wrote:
Halle, det finns ju på Invisible Shield .
Dock kommer det dröja till dom får det i lager (v.31)Jag vet. Jag menade få tag i nu. 😉
@iohan 7036 wrote:
Har du köpt där ifrån? Bör man köpa något extra ifall de är svåra att få på?
Köpte 3 st och har satt på skyddet på min iPhone 3G.
Dock tog jag vatten och lite Yes diskmedel och “baddade” på skydder och sen var bara lägga det på objektet och slajda in den rätt. Behövde heller inte ngt verktyg för att få ut bubblorna. Det försvann efter ngn minut.
Kolla här om du vill ha bra skydd: 🙂Apple Store (Sverige) – Fodral & armbands
Är det någon som vet om det går att ta bort en invisible shield om man inte vill ha kvar den längre? Efter att den monterats. Eller blir det massa kladd och klister kvar på telefonen? Inbillar mig att den blir som en tejpbit som suttit länge och som bara går sönder när man försöker ta bort den…
@jolinjom 7062 wrote:
ta inviseble shield från ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield
Stava fel på invisebel shield så ni behöver ej kommentera det 😀
Har nyss satt dit invisible sheild på min och visst gick bra att få dit. Men vem fn tycker detta är bra? Det går ju allt annat än bra att dra fingret över skärmen med skyddet på!?
Ska det stelna till och bli glattare med tiden eller ska det vara så här? Har gått mer än 12 timmar sedan jag satte dit det.
Är det likadant imorgon så åker skiten av. 190:- i sjön isåfall… 😡
@halle 7436 wrote:
Är det någon som vet om det går att ta bort en invisible shield om man inte vill ha kvar den längre? Efter att den monterats. Eller blir det massa kladd och klister kvar på telefonen? Inbillar mig att den blir som en tejpbit som suttit länge och som bara går sönder när man försöker ta bort den…
Dom säger att det ska gå bra att ta bort utan att den ska läma några klistriga rester. Eventuellt skulle man kunna värma lite försiktigt med en hårfön. Lossa i ett hörn först.
har för mig det står att man inte ska använda den på minst 12 timmar. typ ligga över natten helst 24 timmar. fast jag har ju inte testa själv
Igår tog jag bort invisible sheild från min iPhone som blev snudd på oanvändbar med invisible sheild.
Känns helt obegripligt hur någon kan förespråka det, än mindre sälja det till iPhone användare.
Din iPhone går knappt att använda eftersom skyddet är allt annat än glatt, fingret liksom hakar fast i den mjuka gummiytan, att pincha etc fungerar väldigt dåligt.
Tog bort mitt invisible sheild efter att jag inte märkte någon förbättring efter 24 timmar. Dessutom kunde jag fortfarande se vertikala ränder. Inga problem att ta bort och lämnade inga rester på skärmen.
Slutsats 190:- spänn i sjön. Det sämsta skärmskyddet jag har testat hittils. Funkar säkert ok på en enhet där man inte har touch screen.
@jompao 7535 wrote:
Din iPhone går knappt att använda eftersom skyddet är allt annat än glatt, fingret liksom hakar fast i den mjuka gummiytan, att pincha etc fungerar väldigt dåligt.
Är det verkligen så här illa? Någon mer som upplevt detta, eller var det kanske bara ett dåligt exemplar? kanske inte så troligt men. Vet nu inte längre ifall jag ska lägga en beställning eller inte.
@ceess 7536 wrote:
Är det verkligen så här illa? Någon mer som upplevt detta, eller var det kanske bara ett dåligt exemplar? kanske inte så troligt men. Vet nu inte längre ifall jag ska lägga en beställning eller inte.
?? Vill du lägga pengarna i sjön så är det bara att beställa. Helt värdelös produkt på en touchscreen. Ett skärmskydd till en iPhone måste ju vara minst lika glatt som glasytan är original. Bara för att någon står och drar en nyckel på detta skärmskydd på Youtube så blir det inte en bra produkt…
Har oxå kört det, blir nedsatt funktionalitet på touch-skärmen.. Baksidan, ok det ör ett bra skydd mot repor men sätt inte på displayen! (Displayen klarar sig dessutom väldigt bra från repor även utan skydd)
Ok jag har redan beställt ett. Men jag har faktiskt varit inne på att bara sätta det på baksidan. Eftersom fronten är av härdat glas lär den ändå inte repas så lätt. Dessutom försvinner lite av det exklusiva om man sätter en plastbit på glaset. 🙂
Men jag undrar hur pass svårt det är att applicera skölden på baksidan?
@halle 7564 wrote:
Ok jag har redan beställt ett. Men jag har faktiskt varit inne på att bara sätta det på baksidan. Eftersom fronten är av härdat glas lär den ändå inte repas så lätt. Dessutom försvinner lite av det exklusiva om man sätter en plastbit på glaset. 🙂
Men jag undrar hur pass svårt det är att applicera skölden på baksidan?
Här är en video som visar hur det går till:
Invisible Shield for iPhone 3G Installation Video and Review – Everything iCafeDom säger att man ska räkna med att det kan ta upp emot 45min att få baksidan bra, men kommer antagligen också att skippa frontskyddet å bara köra på det där bak.
Jag gillar verkligen inte att man ska blöta ner den så där mycket. Kommer det in för mycket fukt på fel ställe blir det ju fuktskador…
Jag funderade med på att bara använda på baksidan, men jag väntar med det till jag ser hur Brodits aktiva bilhållare kommer se ut för iPhone 3G. Har känslan av att det kommer bli ett helvete att få i och ur telefonen med den gummiliknande ytan som skyddet har.
Har använt olika displayskydd genom åren och tycker det bästa var write sheild från PPC Techs. Kollade precis deras sida nu och de har skydd för iPhone 3G samt en del annat intressant.
Pocket PC Techs – Accessories for Apple iPhone 3G Apple iPhone 3G Klear Screen LCD Cleaner
Själv så har jag köpt en trevlig tunn liten “tygpåse” till min lur från en firma i England. Dom kallar den Geekpouch. Kom efter några dagar i ett kuvert med Posten. Den är lite lagom stor så om man har den i en byxficka så kan man fiska upp Iphonen utan att fodralet hänger med upp. Tyget är tunnt, jag köpte den i manchester look. Kan rekommenderas.
Ser att de även har skydd för baksidan, man kan ju hoppas att det inte är “klibbigt” som invisible sheild…
Någon som har en sån här?
Fick hem ett annat skal dag från Apple Store: Contour iSee v3
Mycket nöjd med det, ser faktiskt riktigt läckert ut när det sitter på telefonen.
@halle 7759 wrote:
Fick hem ett annat skal dag från Apple Store: Contour iSee v3
Mycket nöjd med det, ser faktiskt riktigt läckert ut när det sitter på telefonen.
Personligen tycker jag sådana skydd förstör elegansen med iPhone. På med ett Invisible Shield som knappt märks istället 😉
Okej, det skyddar inte mot stötar… men men 🙂
@iPhoneinfo.se 7776 wrote:
Personligen tycker jag sådana skydd förstör elegansen med iPhone. På med ett Invisible Shield som knappt märks istället 😉
Okej, det skyddar inte mot stötar… men men 🙂
Hihi själv köpte man ju 5 st crystal case (paket) på tradera för en 25 spänn (plus 75 i frakt) men sen blev det ändå ingen iPhone 😉 Känns ku faktiskt ganska tunna när man håller de i handen. trodde det skulle kännas jätte tjockt med ett stort skydd runt telefonen..
Visst förstör det elegansen mycket. Telefonen känns dessutom mycket, mycket större med skyddet på. Min tanke är lite mer åt att använda det när man är på krogen el liknande… :rolleyes:
nån som köpt marware sportsgrip å testat hur det e?
har hittat ett skydd som heter Power Support Air Jacket , nån som har testat det ? verkar som det inte “bygger” på Iphonen alls.
har hittat ett skydd som heter Power Support Air Jacket , nån som har testat det ? verkar som det inte “bygger” på Iphonen alls.
DealExtreme: $2.18 Silicone Protective Case for Apple iPhone 3G (White)
DealExtreme: $2.99 Matte Glare-free Screen Protector for iPhone 3G (2-Pack)De två absolut billigaste samt bästa skydden.
Skydd förstör iPhonen. Det är ju som att fixa håret under mössan lr ngt…
Visst,men om man ska ha luren med på jobbet så vill man nog skydda den mot damm och sånt.
Jag har kikat in detta skydd:
Apple Store (Sverige) – Belkin Pull Tab hlster fr iPhone 3GVill inte ha någon skyddsfilm på skärmen då det påverkar navigeringen. När jag har telefonen i min hand håller jag hårt i den 🙂
Men när jag har den i fickan/väskan vill jag vara 100% säker på att ingenting kan skrapa den
Någon som kör med detta fodral?Personligen skulle jag ALDRIG klistra fast något på någon telefon, det förstör helt enkelt känslan av telefonen.
Jag har bl.a. använt silikonskyddet, vilket jag tycker är helt värdelöst eftersom det fastnar massor av små skit på silikonet.
Just nu kör jag med en strumpa, vilket jag tycker är absolut det bästa alternativet.
Jag hatar repor, men om det är något som jag hatar mera är när skiten inte fungerar eller om något “klibbar”
Personligen skulle jag ALDRIG klistra fast något på någon telefon, det förstör helt enkelt känslan av telefonen.
Jag har bl.a. använt silikonskyddet, vilket jag tycker är helt värdelöst eftersom det fastnar massor av små skit på silikonet.
Just nu kör jag med en strumpa, vilket jag tycker är absolut det bästa alternativet.
Jag hatar repor, men om det är något som jag hatar mera är när skiten inte fungerar eller om något “klibbar”
Personligen skulle jag ALDRIG klistra fast något på någon telefon, det förstör helt enkelt känslan av telefonen.
Iden med strumpan verkar hyfsad,använder själv silikonskydd ihop med plastpåse,skyddar faktiskt rätt bra.
Iden med strumpan verkar hyfsad,använder själv silikonskydd ihop med plastpåse,skyddar faktiskt rätt bra.
@steffe 17013 wrote:
Plastpåse? 😛
Att köra ner iPhonen i ett fodral/strumpa/etc kan vara smart, men att köra ett skydd som är på hela tiden som ett silikonskydd säger jag: Nej! då telefonen förlorar hela sin karaktär! 🙂
@steffe 17013 wrote:
Plastpåse? 😛
Att köra ner iPhonen i ett fodral/strumpa/etc kan vara smart, men att köra ett skydd som är på hela tiden som ett silikonskydd säger jag: Nej! då telefonen förlorar hela sin karaktär! 🙂
@steffe 17013 wrote:
Plastpåse? 😛
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.