Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Söker bra skydd till iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Ja,en tät påse med förslitning typ minigrip eller så.Jobbar med pulverlack och vill inte paja telefonen med damm.
Ja,en tät påse med förslitning typ minigrip eller så.Jobbar med pulverlack och vill inte paja telefonen med damm.
Jag måste slå ännu ett slag för silikoncase. Som halkskydd så är det oumbärligt. Det tar bort en del av elegansen, givet. Men telefonen ramlar aldrig ur fickan, eller handen eller av knäet eller liknande om man sitter o kollar på film på bussen.
Sen är det ju faktiskt så att man kan ta av skydd också och lägga i bakfickan.
Jag måste slå ännu ett slag för silikoncase. Som halkskydd så är det oumbärligt. Det tar bort en del av elegansen, givet. Men telefonen ramlar aldrig ur fickan, eller handen eller av knäet eller liknande om man sitter o kollar på film på bussen.
Dom här skalen är råsnygga…. Tror dock dom är i plast, har dragit ett mejl dit och frågat men inte fått svar. Är skalet i metall köper jag direkt.
Dom här skalen är råsnygga…. Tror dock dom är i plast, har dragit ett mejl dit och frågat men inte fått svar. Är skalet i metall köper jag direkt.
jag tror att det är metall, kolla vad det står på bilden
Skalet heter ju metallic för att det ska efterlikna metall 😛
jo jag komm på det 😛
men det var ett riktigt fint skal… Nån som vet om det skyddar bra?jo jag komm på det 😛
men det var ett riktigt fint skal… Nån som vet om det skyddar bra?jo jag komm på det 😛
men det var ett riktigt fint skal… Nån som vet om det skyddar bra?@Äppelphone 17273 wrote:
jo jag komm på det 😛
men det var ett riktigt fint skal… Nån som vet om det skyddar bra?Mycket snyggt, snyggt med synlig logga på baksidan 🙂 .. skulle tro att det inte skyddar så bra mot stötar, men det är nog kalas mot repor 😛 ..
@Äppelphone 17273 wrote:
jo jag komm på det 😛
men det var ett riktigt fint skal… Nån som vet om det skyddar bra?Mycket snyggt, snyggt med synlig logga på baksidan 🙂 .. skulle tro att det inte skyddar så bra mot stötar, men det är nog kalas mot repor 😛 ..
@Äppelphone 17273 wrote:
jo jag komm på det 😛
Jag mejlade och frågade. Enligt dom är det gjort i plast men ytterhöljet är i ett tunt lager metall, täck av ett skyddslager tun genomskinlig plast.
Jag mejlade och frågade. Enligt dom är det gjort i plast men ytterhöljet är i ett tunt lager metall, täck av ett skyddslager tun genomskinlig plast.
Någon som har vågat sig på en beställning ifrån More-Thing.com?
Någon som har vågat sig på en beställning ifrån More-Thing.com?
Jag måste nog säga att en bra plastfilm, t.ex. bodyguardz är helt ovärdelig. Tappar itne känslan, glider inte ur handen lika lätt, skyddar mot allt.
Jag måste nog säga att en bra plastfilm, t.ex. bodyguardz är helt ovärdelig. Tappar itne känslan, glider inte ur handen lika lätt, skyddar mot allt.
@phoenix91 22619 wrote:
Kan inte mer än instämma. Jag använder invisible shield själv och är grymt nöjd! Inte en liten repa på min älskling!
@phoenix91 22619 wrote:
Kan inte mer än instämma. Jag använder invisible shield själv och är grymt nöjd! Inte en liten repa på min älskling!
Kör med Bodyguardz funkar strålande. Siliconskydd är helt värdelöst och fult.
Man får 2 st uppsättningar för ca 300:- body och skärm.Kör med Bodyguardz funkar strålande. Siliconskydd är helt värdelöst och fult.
Man får 2 st uppsättningar för ca 300:- body och skärm.För er som vill dregla lite över riktigt exklusiva fodral till iPhone (och allt möjligt annat) kan ju kolla in Vaja – Leather Products
Dyrt, men exklusivt och det lär inte vara många andra i bekantskapskretsen som har ett likadant iPhone-fodral som dig. Jag har inte ett eget Vaja-fodral till min iPhone, men har haft det tidigare till min iPaq (generation 1!) som jag hade i många år. Äkta skinn och otrolig passform, handgjorda. Kan rekommenderas, de verkar bara ha blivit bättre.
Kanske någon här som redan har ett?
För er som vill dregla lite över riktigt exklusiva fodral till iPhone (och allt möjligt annat) kan ju kolla in Vaja – Leather Products
Dyrt, men exklusivt och det lär inte vara många andra i bekantskapskretsen som har ett likadant iPhone-fodral som dig. Jag har inte ett eget Vaja-fodral till min iPhone, men har haft det tidigare till min iPaq (generation 1!) som jag hade i många år. Äkta skinn och otrolig passform, handgjorda. Kan rekommenderas, de verkar bara ha blivit bättre.
Kanske någon här som redan har ett?
bar inne på mote-thing.com och kollade lite så hittade jag detta Ultra Slim Silicone Case for iPhone3G [ AP05-005 ] tyckte det såg riktigt fint ut så jag bara tänkte fråga vad tor ni om det?? =)
Jag har lösningen på allt, denna case skyddar allt tillochmed skärmen. men kan tro att hårdplast för skärmen är dåligt men kolla denna film så får ni svar om det är dåligt eller ej 😉 ska köpa ett själv:) YouTube – mophie hard case plus – iPhone 3G – Unboxing & Review länk till sidan finns på sidan i beskrivningen på filmen annars här ( mophie – iPhone Battery, iPod Cases, iPhone accessories and more! – hard case plus – iPhone 3G ;))
bestskinsever ger tveklöst mest bang for the buck!
Helt klockrent mot repor, dock inte mot stötar… Men vafan, det är en telefon ingen pansarvagn!
Det är ju fan skamligt att klä in en sån vacker apparat i något skabbigt siliconfodral!
Men ska man ha ett riktigt “case” till den så rekomenderar jag elanform från griffin. Känns jävligt gediget, bra passform, skön finish och känsla (det medföljande displayskyddet suger dock fullkomligt).
jag använder Proporta Mirror Screen Protector ..köpt på telia för 139kr tror jag,livstidsgaranti från tillverkaren ..60månader från telia..man kan ta av och på det..tvätta det ..tvättade det med diskmedel och allt ..funkar så sjukt bra! ..när iphonen är avstängd så blir det en spegel ..Stilrent!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.