Spotify i Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Spotify i Iphone

Viewing 25 posts - 201 through 225 (of 225 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

@kingmartin92 62559 wrote:

aa lungt men om du är en riktig rädd svensk så rekomenderar jag att du ej använder den för det är pirat musik du lyssnar på

Har för mig att det inte är olagligt om man streamar musik/videos i Sverige, endast om man laddar ner den. Säg gärna till om jag har fel, verkar som lagen är lite suddig när det kommer till sånt.

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

jag har ingen aning?? tror du har rätt

utalker
    Member
    Post count: 403

GrooveShark var ju härligt. Lätt att jag kan betala 30kr/månaden för att använda tjänsten.

bozz
    Member
    Post count: 1199

enda negativa med Grooveshark än så länge är att jag inte kan söka eller klicka mig fram till ett helt album. Någon som hittar det?

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@ponyboy 62564 wrote:

Har för mig att det inte är olagligt om man streamar musik/videos i Sverige, endast om man laddar ner den. Säg gärna till om jag har fel, verkar som lagen är lite suddig när det kommer till sånt.

Den som streamar tror jag kan åka fast. Men du kan inte åka fast för att du lyssnar på streamad musik.

utalker
    Member
    Post count: 403

@bozz 62591 wrote:

enda negativa med Grooveshark än så länge är att jag inte kan söka eller klicka mig fram till ett helt album. Någon som hittar det?

Hmm, tänkte inte på det första gången jag testade gs. Det är väldigt underligt om det inte går att navigera till ett speciellt album:(

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

skit i det grooveshark är endå bra

QuamraZ
    Member
    Post count: 59

Jag undrar om det går att köpa Spotify premium via telefonen?? Så att man får räkningen på spotify med sin telefonräkning.

Edit: Hittade det nu https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/noje/spotify/spotify-premium-mobilt.product

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@quamraz 63898 wrote:

Jag undrar om det går att köpa Spotify premium via telefonen?? Så att man får räkningen på spotify med sin telefonräkning.

Edit: Hittade det nu https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/noje/spotify/spotify-premium-mobilt.product

Hur långt tid ska det ta innan man får ett svarssms med regkoden. Jag har väntat nu ett bra tag.

diflover
    Member
    Post count: 178

Jag är för lat, men har en fråga och orkar inte läsa igenom hela denna tråd 😀
    Jag skaffade nyss Spotify premium, för att testa en månad hur det är osv.
    Men hur mycket batteri slukar Spotify på en iPhone 3gs via 3G internet?

Någon som vet?

mossarelli
    Member

@diflover 64727 wrote:

Jag är för lat, men har en fråga och orkar inte läsa igenom hela denna tråd 😀
    Jag skaffade nyss Spotify premium, för att testa en månad hur det är osv.
    Men hur mycket batteri slukar Spotify på en iPhone 3gs via 3G internet?

Någon som vet?

Lika mycket som iPod men en gnutta mer. Om du offlinesyncar hela bilblioteket när du är hemma på wifi så kan du lyssna på låtarna i Spotify när dem ligger på iPhonens hårddisk. Tar ingen bandbredd, inget batteri för överföring och man blir glad.

Kombinerat med backgrounder från cydia blir Spotify som iPod II i iPhone.

diflover
    Member

@mossarelli 64731 wrote:

Lika mycket som iPod men en gnutta mer. Om du offlinesyncar hela bilblioteket när du är hemma på wifi så kan du lyssna på låtarna i Spotify när dem ligger på iPhonens hårddisk. Tar ingen bandbredd, inget batteri för överföring och man blir glad.

Kombinerat med backgrounder från cydia blir Spotify som iPod II i iPhone.

Har nu lyssnat i ca: 2 timmar, och det har bara dragit ca: 15-20%.
    tycker inte det är så mycket, och då har jag även spelat lite spel.
    Så kommer nog fortsätta med premium då det inte alls drar så mycket 🙂

så nu längtar man efter uppdateringen i sommar så man kan köra det i bakgrunden 😀

diflover
    Member

Ska göra ett test!
    Ska snart sätta på Spotify och se hur länge batteriet räcker.
    Ska stänga av “notiser”, ha på Automatisk ljusstyrka, Kör med 3g internet, på en iPhone 3gs.
    Så återkommer när jag startar den och sen senare ikväll om hur länge batteriet räckte. =)

diflover
    Member

Startade nu 16.33!
    Kommer uppdatera varje timme eller varje halv timme.
    Så återkommer senare om hur det går 🙂

EDIT!!

Gör det någon annan gång, för det pausades tydligen om man lyssnade på datorn^^

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Funderar på att skaffa Spotify premium till tjejen men har några funderingar. Kan man använda samma Spotify konto på 2 olika iPhones, jag vet att man inte kan vara inloggad samtidigt men jag tänkte på offlinemode. Alltså ladda ner alla låtarna i bägge mobiler och använda samma konto till bägge i offlinemode.

Jag har just nu ett gratis konto som jag fixade genom att ange ett fransk adress och postkod. Om jag nu vill skaffa ett premium konto ska jag då göra mitt gamla konto till premium eller kommer jag få ett helt nytt konto? Kan jag då överföra alla mina playlists till det nya kontot då?

mossarelli
    Member

@ponyboy 66655 wrote:

Funderar på att skaffa Spotify premium till tjejen men har några funderingar. Kan man använda samma Spotify konto på 2 olika iPhones, jag vet att man inte kan vara inloggad samtidigt men jag tänkte på offlinemode. Alltså ladda ner alla låtarna i bägge mobiler och använda samma konto till bägge i offlinemode.

Jag har just nu ett gratis konto som jag fixade genom att ange ett fransk adress och postkod. Om jag nu vill skaffa ett premium konto ska jag då göra mitt gamla konto till premium eller kommer jag få ett helt nytt konto? Kan jag då överföra alla mina playlists till det nya kontot då?

Förutom att du måste köra offlineläge på båda enheterna om du ska använda dem samtidigt så ser jag inga problem.

Om du ska köpa ett helt nytt svenskt konto med Premium så kan du göra överföringarna genom att göra playlisten open/shared, och sen kopiera den långa URL:n. Sen när du lagt in alla playlists på din nya spotify så kopierar du bara listorna till att bli dina egna.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@ponyboy 66655 wrote:

Funderar på att skaffa Spotify premium till tjejen men har några funderingar…………

Jag och min bror delar spotifyacc, funkar kanon. Ändra problemet är som sagt att om den ene loggar in, loggas den andre (såklart) ut. Du kan dock köra offlinelåtar på den ena medan den andra kör online.

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

Hej jo jag vill ju ha spotify i min iphone därför måsste man ju ha premium så jag har köpt premium och har nu fått en kåd. Men jag vet inte vad jag ska skriva in kåden för att aktiviera mitt premium???

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Kan inte komma ihåg att jag fick en kod men det var ett tag sen jag började med premium 😛 Testa att logga in på ditt spotify konto på Spotify ? A world of music så borde du hitta något där 🙂

Kingmiran
    Member

@mirre 81134 wrote:

Kan inte komma ihåg att jag fick en kod men det var ett tag sen jag började med premium 😛 Testa att logga in på ditt spotify konto på Spotify ? A world of music så borde du hitta något där 🙂

jag är inne där men vet ej var jag ska skriva in kåden. jag fick detta i min hotmail:

no-reply@gratisspotify.se Tack för att du använder gratisspotify.se! Du köpte Spotify Premium 30 dagar Kod: ?????? //gratisspotify.se

MiRRe
    Member

Gratisspotify.com? Nu vet jag inte riktigt vad det är men det är väl inte riktiga spotify eller? För jag kan helt ärligt inte minnas att jag fick en kod, jag beställde premium på mitt konto sen var det klart, vad jag minns.

Kingmiran
    Member

@mirre 81140 wrote:

Gratisspotify.com? Nu vet jag inte riktigt vad det är men det är väl inte riktiga spotify eller? För jag kan helt ärligt inte minnas att jag fick en kod, jag beställde premium på mitt konto sen var det klart, vad jag minns.

jo det finns massa ställen där du får spotify premium och får kåder. Se här:

https://www.iphoneinfo.se/forum/ovriga-aemnen/5082-gratis-spotify-premium.html

MiRRe
    Member

@kingmiran 81141 wrote:

jo det finns massa ställen där du får spotify premium och får kåder. Se här:

https://www.iphoneinfo.se/forum/ovriga-aemnen/5082-gratis-spotify-premium.html

Okej, har tyvärr ingen aning om var du ska skriva in koden, rekommenderar att köpa det genom spotify istället, det går lättare och det fungerar 100% 🙂

Kingmiran
    Member

@mirre 81142 wrote:

Okej, har tyvärr ingen aning om var du ska skriva in koden, rekommenderar att köpa det genom spotify istället, det går lättare och det fungerar 100% 🙂

det funkade med kåden. Du ska in på ditt account sen klicka på premium sen klicka på i have a card. Jag rekomenderar alla att gå med i gratisspotify.se 🙂

Lilja
    Member
    Post count: 19

Man måste ju förpesta för vänner med tjat om att de ska regga sig för att gå Spotify gratis. Ett säkert sätt att bli av med vännerna…

Viewing 25 posts - 201 through 225 (of 225 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.