Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › SVT-Play
-
AuthorPosts
-
Hej på Er!
Kan man köra SVT-Play på Iphone och i så fall hur ?
Hälsningar
BigteeSvt play använder filformat som inte stöds av iphonen.
Om det är nyheter du vill se finns nyhetskanalen till iPhone.@freebo 49149 wrote:
snart så…
Låter skit bra. Det jag hoppas mest på är tv6.play men det kommer nog inte godkännas av apple eftersom de visar amerikanska serier.
Slutar väl med att man får pröjsa tv-avgift annars får man radiotjänst på sig.
Danskarna får betala en viss tv-avgift om deras mobiler stödjer sånt iaf
Alla med en dator ska betala tv-avgift, så det är inget nytt.
Sen om folk bor hemma med föräldrar osv, så lär dom ha betalt tv-avgiften. Och det räcker med att 1 person i hushållet har gjort det 🙂@stickaaan 49208 wrote:
Alla med en dator ska betala tv-avgift, så det är inget nytt.
Sen om folk bor hemma med föräldrar osv, så lär dom ha betalt tv-avgiften. Och det räcker med att 1 person i hushållet har gjort det 🙂mm, verkar inte bli något med tv-licenser “Inte aktuellt med tv-licens för iPhone” – MacWorld
Frågan är om det blir samma SVTPlay som på nätet (med utländskt material), eller samma som för vanliga mobiltelefoner;
från Metro;
“Sveriges television har utvecklat en Iphoneversion av SVT Play.
-snip-
Idag lanserades dessutom mobilversion av SVT Play som går att komma åt med mobiler som har tillgång till internet.– Utbudet skiljer sig åt mellan mobilversionen och SVT Play på nätet eftersom vi inte har mobilrättigheter till utländska inköp och sport, säger Mats Liljengren.”
Betyder det att versionen för vanliga mobiler inte visar utländska inköp men att iPhone appen gör det? Eller att ingen av dem gör det?
Lite konstigt om de inte skulle få visa utländskt material via mobilapplikation – alla mobiler med Flash-stöd kan ju redan ta in nätversionen SVTPlay. Körde det i min Win mobile.
Apple – ge oss (valbart) Flash i Safari!Status på TV4Play Även TV4 Play snart i iPhone – MacWorld
det verkar som om Otto inte haft 100%-ig koll på utvecklingen…
322000st har än sålänge röstat för godkännande av SVT Play appen på Dear Steve Jobs🙂
@siva 49351 wrote:
322000st har än sålänge röstat för godkännande av SVT Play appen på Dear Steve Jobs🙂
Vilket inte kommer göra nån skillnad för att få den snabbare eller alls godkänd.
det enda det här är reklam för appen tills den kommer.Ingen som har hört något nytt om SVT Play är på gång eller om vi måste vänta ännu längre?
bara å vänta! Det tar ju bara 4 dagar nu för apple att godkänna apps, så det borde ju vara klart om … 4 månader , eller?
“Det finns en gräns för hur mycket information som får överföras med ett program vilket betyder att ett program som ska ta emot strömmande musik eller bild inte kan använda för hög kvalitet på sändningen.”
Blir så trött på apple ibland. Så om man ha SVT play med hög bild kvalite så får man vänta tills det kommer till cydia :rolleyes:.
@freebo 51922 wrote:
SVT fick backning
“Det finns en gräns för hur mycket information som får överföras med ett program vilket betyder att ett program som ska ta emot strömmande musik eller bild inte kan använda för hög kvalitet på sändningen.”
How about this ;). SVT Play borde finnas i två versioner 😉 😛
man vill ju ha bra kvalite på det man ser.
Senaste nytt från SVT:
Ämne: Till er som väntar på SVT Play-appen
Läs nyhetsbrevet på webben – Klicka här!
SVT nyhetsbrev 18. januari 2010
Till er som väntar på SVT Play-appen
SVT skickade in Iphone-ansökan till Apple före jul. Vi fick därefter besked av Apple att de tekniska förutsättningarna för ett godkännande hade förändrats. Det innebär i korthet att vi måste anpassa appen efter en annan typ av teknik för att distribuera video.Vi arbetar nu med dessa justeringar och en ny ansökan skickas in under vecka 3. Därefter inväntar vi Apples godkännande.
Så snart appen finns tillgänglig kommer du att få den informationen.
Hälsningar
SVT Interaktiv
Dina nyhetsbrev:
**Gå till profilsidan.
© Sveriges Television 2010 Om SVT | Butiken | Hjälp | About SVT | Kontakt
Avanmäl nyhetsbrev – Klicka här!@freebo 52317 wrote:
Senaste nytt från SVT:
Ämne: Till er som väntar på SVT Play-appen
Läs nyhetsbrevet på webben – Klicka här!
SVT nyhetsbrev 18. januari 2010
Till er som väntar på SVT Play-appen
SVT skickade in Iphone-ansökan till Apple före jul. Vi fick därefter besked av Apple att de tekniska förutsättningarna för ett godkännande hade förändrats. Det innebär i korthet att vi måste anpassa appen efter en annan typ av teknik för att distribuera video.Vi arbetar nu med dessa justeringar och en ny ansökan skickas in under vecka 3. Därefter inväntar vi Apples godkännande.
Så snart appen finns tillgänglig kommer du att få den informationen.
Hälsningar
SVT Interaktiv
Dina nyhetsbrev:
**Gå till profilsidan.
© Sveriges Television 2010 Om SVT | Butiken | Hjälp | About SVT | Kontakt
Avanmäl nyhetsbrev – Klicka här!Vecka 3 är det nu, så om nu apple håller vid sina löften om att godkännande processen ska gå fortare så kanske vi får se SVT snart?
Jag tippar på 2 Februari 🙂
SVT säger nu att appen skall finnas tillgänlig i AppStore den 11/2 kl 10:00
jag har tv4 play på min iaf.. skulle vilja ha tv3 play och tv6 play oxå :p
Så där ja, nu finns den på mitt Springboard… Antikrundan here I come!
Förvånadsvärt snyggt måste jag säga!
Hyfsat betyg den fått. 120 röster – 5a i betyg, på inte ens en dag 😛
Fantastiskt att man kan se OS live!!! och Antikrundan som jag missat!!!
Nu finns den i AppStore. Men efter avstängning startade min telefon om sig. Verkar lovande.
Om filmen stannar (behöver buffra) får ni en vit bild med quicktime-symbolen då också? Det får jag. Måste sedan starta om hela filmen.. Inte bra..
hade varit skönt med en spolningslist som där finns när man lyssnar musik i ipod appen.
i övrigt så verkar svt play nice som fan.Varför finns inte alla avsnitt i SVT play?
När jag kolla under tex Mästarnas Mästare så finns endast avsnitt 5.Någon dom fått svtplay att funka med tvout landscape? Det funkar inte i default, så jag provade att ändra “layer”. Det funkade en kort stund, men sen blev det svart. Någon som vet vilket lager som används? För övrigt använder jag tvout till en optoma pico projektor.
Lite gnäll:
inga av lördagens nyheter uppe
stream os men inte Melodifestivalen
inte samma utbud via app som på nätetJag kan bara kollade det allra sista avsnittet som har kommit ut. Kvittar vilken serie. Dom andra står det att det håller på att kodas.
Hej, jag har laddat ner svtplay till min iPhone. Problemet jag har är att filmklippen, och framför allt livestreamingen, fungerar perfekt i en halvminut, sedan stannar bilden för att buffra. Men i samband med det försvinner bilden och quick time-ikonen visas. Ljudet fortsätter som vanligt, men för att få bilden tillbaka måste jag starta om filmklippet. Jag har provat att installera om appen ett par gånger. Har läst i app-store att ett fåtal andra har samma problem, men de allra flesta andra är lyriska!
Finns det någon som kan hjälpa mig med detta, men ack så irriterande, ilandsproblem?:mad:
Inlägg flyttat till “rätt” tråd /Freebo
Upplevde lite samma sak idag under OS-Hockeyn men det “kan” ju vara så att det var kraftigt belastat just då. Annars har det funkat prima
Jag bara startar om klippet. Och sedan verkar det flyta på fint igen. Tror nog mer att detta är en bygg ifrån utvecklarens sida, och inte något som vi själva kan fixa.
@peve Jai 57585 wrote:
Hej, jag har laddat ner svtplay till min iPhone. Problemet jag har är att filmklippen, och framför allt livestreamingen, fungerar perfekt i en halvminut, sedan stannar bilden för att buffra. Men i samband med det försvinner bilden och quick time-ikonen visas. Ljudet fortsätter som vanligt, men för att få bilden tillbaka måste jag starta om filmklippet. Jag har provat att installera om appen ett par gånger. Har läst i app-store att ett fåtal andra har samma problem, men de allra flesta andra är lyriska!
Finns det någon som kan hjälpa mig med detta, men ack så irriterande, ilandsproblem?:mad:
Inlägg flyttat till “rätt” tråd /Freebo
Har precis samma problem när jag kör 3g, sjukt irriterande. Vilken operatör har du?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.