Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Tele2/Comviq-tråden
-
AuthorPosts
-
I denna tråd ställer du ALLA frågor rörande abonnemang hos Tele2/Comviq. Priser, abonnemangsformer, inställningar, erbjudanden, villkor etc.
Min “uppsättning”;
3GS 3.1.2
Jailbreak; Blackra1n
Har installerat tele2 ipcc som finns på 99mac.se
Har tele2 student (19kr månaden) + 200mb datapaket för 29kr månadenNice Henrik ska no skaffa så fort jailbreak kommer till 3.1.3….
@h3nr11k 55375 wrote:
Min “uppsättning”;
3GS 3.1.2
Jailbreak; Blackra1n
Har installerat tele2 ipcc som finns på 99mac.se
Har tele2 student (19kr månaden) + 200mb datapaket för 29kr månadenhar 3g 3.1.2
Blackraid
installerat tele2 ipcc (tror jag fick den från 99)
comviq kompismen tänkte höra , e det bara jag som får samtalet misslyckades ibland med comviq fick aldrig det när jag hade telia :S
@deks 58631 wrote:
har 3g 3.1.2
Blackraid
installerat tele2 ipcc (tror jag fick den från 99)
comviq kompismen tänkte höra , e det bara jag som får samtalet misslyckades ibland med comviq fick aldrig det när jag hade telia :S
Konstigt.. Jag har nada problem med varken täckning eller brutna samtal.. Funkar bättre med Tele2 än med tre tbh 😛
Jag har två 3G lurar, båda på 3.1.2 med Tele2. Den ena är köpt på Telia och den andra på 3. Jag undrar över den där tele2 ipcc? Fungerar den på 3.1.2? Har problem på Telia luren att den visar “vidarekoppling aktiv” hela tiden. Även om jag aktiverar och sedan stänger av det. Samt att båda lurarna visar Telia eller S Comviq som operatör.
Mvh Patrik
@boje 60284 wrote:
Jag har två 3G lurar, båda på 3.1.2 med Tele2. Den ena är köpt på Telia och den andra på 3. Jag undrar över den där tele2 ipcc? Fungerar den på 3.1.2? Har problem på Telia luren att den visar “vidarekoppling aktiv” hela tiden. Även om jag aktiverar och sedan stänger av det. Samt att båda lurarna visar Telia eller S Comviq som operatör.
Mvh Patrik
Tele2 ipcc filen funkar utmärkt på fw 3.1.2.
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5670-vidarekoppling-aktiverad.html#post44931
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4442-simbas-custom-tele2-ipcc-samt-bundle-3-0-os-3-0-a.htmlOm ja inte vill jailbreka en 3gs lur, hur gor ja for att fa ihopp det med tele2?? Gar det?
@ellboj 66384 wrote:
Om ja inte vill jailbreka en 3gs lur, hur gor ja for att fa ihopp det med tele2?? Gar det?
Om du spenderar lite tid med att läsa om andra användares erfarenhet så ser du att det är lite av rysk roulette. Vissa har inga problem med Tele2 på fabriskupplåsta iPhones medans andra knappt kan ringa, det finns långa utläggningar om varför men hitintills är allt bara gissningar från vår sida.
Jag hade INTE köpt en ny 3GS tillsammans med ett Tele2-abonnemang.
Kanon! Det var det jag ville veta.. Far val bli Telia anda, sa jakla vardelosa abonomangs-alternativ bara.. Men men.. Tack for hjalpen! Far noja mig med in *Mini-iphone* som ja kopt har i Kina.. Den roligaste/samsta grej ja kopt!! En mini mini iphone med touchscreen o mp3 spelare.. Sjukt kul!
Jag besökte precis Tele2 – Mobiltelefoni – Fast telefoni – Bredband – ADSL – Internet – Tele2 och de har nu tagit bort iPhone ur webbutiken. Söker ni på efter iPhone på siten får ni bara träffar på Android – sökmotorn byter ut ditt sökord 🙂
Jag kan få in mina email, men inte skicka några. Mina epostkonton ligger hos annan bredbandsleveratör än Tele2.
Nu har jag lagt till en Tele2:s server för utgående epost. Som jag förstår det så är det egentligen bara denna jag ska behöva skriva in.
Och det är väl mail.tele2.se och 587?
Dessutom undrar jag: vad är Internet Tethering?
webulven
Välkommen till forumet. Tele2… Hur ska jag bäst säga detta nu när du äntligen lyckats låsa upp din 3G 😉 men Tele2 kan suga på en iPhone
Har du wifi igång så kommer det inte att fungera, kolla detta först.
Jag läste någonstans att du måste autenticera dig mot Tele2’s SMTP, dvs ange din mailadress som användarnamn och ditt lösenord i serverinställningarna. Det finns en del hör som kör med Tele2 så du ska säkert få till det
du är både här och där… Det verkar som att jag nu kan skicka email nu, men vi får se om det räcker.
ylva
Någon som vet när fåret lanserar micro sims ?
Får inte igång 3g mottagning på min iphone 3g (jailbreakad) när jag kör med 4.0 och finns det några ipcc filer som man kan köra nu på 4.0 eller funkar dom inte ?
De funkar ej. Du behöver bara skriva in APN. APN finns i APN tråden i denna del av forumet.
iPhone 4 + Tele2 = Sant
jag har inga problem alls med min iphone 🙂 (har comviq på den, och den är jailbreakad & upplåst såklart haha). det enda som e är att det står vidarkoppling aktiverad när jag ringer upp någon, haha. men vet inte hur man får bort det om det ens går. det är det enda 🙂
Valentine, sök i forumet och du finner svaret
Fan också, snackade med Tele2’s kundservice precis och dom sa att man tydligen inte kommer att kunna förBeställa i4 hos dom :@, får man väl vänta tills den 30de sen Beställa på deras sida och vänta 2v yeeeey 🙁
Hur många lyckades att beställa igår? jag beställde min 🙂 kommer tisdag-onsdag.
@svensson431 72045 wrote:
Hur många lyckades att beställa igår? jag beställde min 🙂 kommer tisdag-onsdag.
Jag lyckades vid 05:45-tiden. Försökte några gånger tidigare under natten men webshoppen var väldigt överbelastad. Vilken tid fick du in din beställning, och hur vet du att den kommer tisdag-onsdag? Jag hoppas jag också hinner få en från första sändningen!
@oliver 72068 wrote:
Jag lyckades vid 05:45-tiden. Försökte några gånger tidigare under natten men webshoppen var väldigt överbelastad. Vilken tid fick du in din beställning, och hur vet du att den kommer tisdag-onsdag? Jag hoppas jag också hinner få en från första sändningen!
https://www.iphoneinfo.se/forum/kopa-iphone/8570-tele-2-kommer-saelja-iphone-4-a.html#post72043
@Mr x 72070 wrote:
https://www.iphoneinfo.se/forum/kopa-iphone/8570-tele-2-kommer-saelja-iphone-4-a.html#post72043
Där fick jag svar på den frågan. Gissar på att jag inte kom med i första leveransen. Ska ringa tele2 och fråga när jag har tid.
Någon som har fått leverans besked på mailen än? det har inte jag :S,
Får väl hoppas att det kommer på måndag eller önska att telefonen finns att hämta ut på måndag 😀Att ingen gjorde som jag och åkte till MediaMarkt idag vid 15.00 tiden och frågade om de hade någon kvar. Mycket roligare att få den direkt i handen :).
Då var iphone 4 beställd med Tele2 och CSN erbjudandet, 259 kr/mån landar kalaset på, samt en engångsavgift på 399 kr. Nu får vi se hur lång tid det tar, på hemsidan står det upp till 6 veckor men jag har förhoppningar att eftersom Tele2:s försäljning legat nere nästan hela tiden kanske kötiden kortas.
Fick min idag från Tele2, beställde i torsdags, ubersnabb leverans kan jag förstå..
Valde 32Gb kanske det påverkar, 16Gb går väl åt snabbare.
Förövrigt är detta min första iphone, kommer från Android Nexus one.
Jäklar vad smoth den är att jobba med i jämförelse med Andriod, kommer nog att bli kvar under äpplehatten ett tag.Bhumpe, kul att se ytterligare en som sett ljuset. Välkommen in i värmen!
jag beställde min igår. iPhone 4 16gb från tele2. Hoppas att den kommer denna vecka 😀
Beställde i tisdags fick mail idag som helt enkelt säger: “Hej!
Din iPhone levereras redan inom några dagar.
Du får ett bekräftelsemail när den lämnar vårt lager.Mvh Tele2″
Verkar som att Tele2 har extrem snabb leverans. Härligt.
jag beställde min i måndags och fick inget sånt mail idag. men jag klickade bort att de skulle skicka info på sms och mail. tror att de blir levererade nästa vecka
EDIT: haha precis när jag skicka in detta inlägg så fick jag sms av tele2 😛
@ludii 74406 wrote:
jag beställde min i måndags och fick inget sånt mail idag. men jag klickade bort att de skulle skicka info på sms och mail. tror att de blir levererade nästa vecka
EDIT: haha precis när jag skicka in detta inlägg så fick jag sms av tele2 😛
Ödets nyck. Vi får hoppas telefonerna trillar in nästa vecka. 😀
😀 nu är jag glad.
fick nyss mail om att min order är påväg. hoppas att den hinner komma på måndag 😀 eventuellt tisdag
Nån mer än jag som beställde en Iphone 4 från Comviq i måndags ?:) jag har fått sms igår där det står “Tack för din beställning, du får löpande information om din order via SMS. Mvh Comviq” . Hur lång tid efter detta sms fick ni era mobiler 🙂
@kevin 75060 wrote:
Nån mer än jag som beställde en Iphone 4 från Comviq i måndags ?:) jag har fått sms igår där det står “Tack för din beställning, du får löpande information om din order via SMS. Mvh Comviq” . Hur lång tid efter detta sms fick ni era mobiler 🙂
Fick det sms:et en dag efter beställning, en vecka senare hade jag mobilen i handen. (Närmare bestämt 6 dagar senare). Köpte dock via CSN. 😀
har legat på köpknappen sen imorses men det har bara kommit upp felmeddelande, har bara stått error.
Igår när jag kollade fanns det ingen köpknapp på comviws hemsida men idag
så fanns det! Tråkigt att dom åter igen inte går att beställa.. tror dom gick åt rätt fort.Jag beställde nyss Comviq Kompis med Surf paket medium och SMS-paketet, och jag undrar om det går att hålla koll på hur mycket man har surfat av sitt 1 gb ?:)
@kevin 75386 wrote:
Jag beställde nyss Comviq Kompis med Surf paket medium och SMS-paketet, och jag undrar om det går att hålla koll på hur mycket man har surfat av sitt 1 gb ?:)
Kan inte komma på något behändigt sätt, förutom om man eventuellt kan se det när man loggar in på tele2`s webbplats med “mitt tele2”.
Alternativt fulversionen att man nollställer räknaren i telefonen för data-volym som använts i början på varje månad.
Mvh
@kevin 75386 wrote:
Jag beställde nyss Comviq Kompis med Surf paket medium och SMS-paketet, och jag undrar om det går att hålla koll på hur mycket man har surfat av sitt 1 gb ?:)
Jag kan inte förstå att man nöjer sig med 1 GB när Tre har 10 GB för samma pris.
1 GB innebär att man bara kan surfa under 1 vecka, sedan är taket nått!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.