Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Telia Fått In iPhones Nu?
-
AuthorPosts
-
Hej! Har hört att Telia precis fått in ett parti med iPhones som ska fördelas i veckan. Är det bara jag eller har någon mer läst det? 🙂
EDIT: Rättstavning 😮
Stämmer!
Jag fick sms igår utav de butikerna jag “bokat” upp mig på en GS på 😀
/C
Har bokat en på Teliabutiken i Örebro men har inget hört från dom än….. 🙁
Då håller jag tummarna för Halebop då också att dom har fått in några! 😀
Telia i Skärholmen (stockholm) fick in ett parti idag iallafall 😀
@pzych0 40072 wrote:
Då håller jag tummarna för Halebop då också att dom har fått in några! 😀
Direkt när jag läste detta mailade jag Halebop och fick det här svaret.
Vi ska få en del av Telias lager. Vi vet ännu inte utifall det kommer att bli från den leverans som inkommit denna vecka.
Skulle det vara så att det blir från den leveransen måste du ändå lägga på 3 dagar då telefonerna måste skickas till våran samarbetspartner express logistik.
Telia har fått in sina verkar de som. Dom ringde precis och sa att min 32gb svart hade kommit in 🙂
Robin, HÅLL TUMMARNA!!! Men så dom menar att vi kanske får den i helgen? 🙂
@pzych0 40090 wrote:
Robin, HÅLL TUMMARNA!!! Men så dom menar att vi kanske får den i helgen? 🙂
Japp håller tummarna men deras support suger, ja, vad dom suger ska jag inte skriva här. Fick för en timme detta tillbaka när jag fjäskade 😛
Det är en väldigt stor efterfrågan på nya iPhone 3GS, därför kan vi tyvärr inte leverera snabbare än det som står angivet.
Jag beställde 09.97, dvs innan 10 som den egentligen skulle släppas för beställning den 31:e. De kanske skriver att dom inte kan leverera det snabbare än som står angivet bara för att om man inte får den snabbt så ska man inte behöva bli rosenrasande. Dock är det ingen postgång på helgerna.
Jag hoppas på det bästa, men min tur vill tyvärr aldrig som jag.
EDIT:
Nu skrev dom annat, jag gillar inte dom.
Vi kan tyvärr inte ge något specifikt leveransdatum för närvarande, annat än inom 4 veckor från beställningsdatum.
@robin 40092 wrote:
Jag beställde 09.97, dvs innan 10 som den egentligen skulle släppas för beställning den 31:e. De kanske skriver att dom inte kan leverera det snabbare än som står angivet bara för att om man inte får den snabbt så ska man inte behöva bli rosenrasande. Dock är det ingen postgång på helgerna.
Jag hoppas på det bästa, men min tur vill tyvärr aldrig som jag.
Jag beställde på kvällen då jag var i Ullared på dagen :laugh:
Och ja tur har man aldrig 🙁
Skulle inte heller förvåna mig dom skriver 4 veckor för då blir man glad om den kommer efter 2-3 veckor 😛@pzych0 40094 wrote:
Jag beställde på kvällen då jag var i Ullared på dagen :laugh:
Och ja tur har man aldrig 🙁
Skulle inte heller förvåna mig dom skriver 4 veckor för då blir man glad om den kommer efter 2-3 veckor 😛Nu skrev dom annat.
Vi kan tyvärr inte ge något specifikt leveransdatum för närvarande, annat än inom 4 veckor från beställningsdatum.
Jag gillar inte Halebop.
Dom kan inte säga en sak & sedan en annan, då är det bättre att hålla käften från första början.
@pzych0 40097 wrote:
Precis! Men man kan alltid hoppas. För dom kanske bara skriver så för folk inte ska bli mer arga :rolleyes:
Jag förväntar mig en iPhone i slutet av augusti, som det står på hemsidan.
Kan inte beskriva mitt hat till dom för då kanske dom raderar min order, fast o andra sidan så förlorar dom pengar om dom raderar den 😛
Snackade med en kille i telia kassan som sade att han hade haft ca 40 kunder som varit förbi mellan kl 10-12 som hade förhandsbokat :rolleyes:
Hmm verkar som flera som bokat från telia fått sina iPhones men jag har då inte fått någon 🙁
Enl. Tre’s kundtjänst ska alla få senast fredag (via posten) om man beställde före den 6:e (jag beställde den 4:e). Jag antar att det är något liknande för Telia/Halebob.
Var förbi teliabutiken där jag beställt en och fick till svar att dom fått in ett part men fick inte berätta hur många 3gs dom fått in. Så det är väl bara att vänta några veckor till då.
Påtala om trollen!! DEN ÄR SKICKAD!! 😀
Men kan det va så man får den imorgon?! :rolleyes:Snäpp!
Hämtade min svarta 32GB 3GS idag hos Teliabutiken i Örebro 🙂
@pzych0 40156 wrote:
Påtala om trollen!! DEN ÄR SKICKAD!! 😀
Men kan det va så man får den imorgon?! :rolleyes:Tveksamt, mtt kollinummer är inte ens registrerat.
Samtidigt som du får avin får du även avtalet som man lämnar in när man hämtar ut den, och det brukar ta några dagar innan avin kommer hem…
@robin 40165 wrote:
Tveksamt, mtt kollinummer är inte ens registrerat.
Samtidigt som du får avin får du även avtalet som man lämnar in när man hämtar ut den, och det brukar ta några dagar innan avin kommer hem…
Du kan ju hämta ut din iPhone i butiken genom att bara ha kollinummret.. sen slänger du avin när den kommer..
Nu verkar alla glada o lyckliga men jag verkar vara den ända som inte fått någon än :'( Ringde och frågade telia butiken i karlstad förut och de sa att det hade fått in iPhones och levererat ut alla, så det verkar som om jag får vänta på ytterligare en leverans 🙁
@stickaaan 40172 wrote:
Du kan ju hämta ut din iPhone i butiken genom att bara ha kollinummret.. sen slänger du avin när den kommer..
Jag beställde från Halebop. På Halebop kommer avtalet (kontraktet) tillsammans med avin. När jag hämtar ut den lämnar jag in avtalet, tyvärr.
Allt enligt Halebops kundtjänst.
@robin 40177 wrote:
Javisst men tror inte det går 😛 Jag tänker nog inte försöka, jag menar, skämmigt att bli dissad & där är mkt folk 😛
De har inte ens fått förhandsinformation (dvs kollinumret går inte att söka på) på min iPhone..
Skämmigt finns inte i detta sammanhang! 😉 :laugh:
Jag ska ha min iPhone! 😛
Och jag kan inte heller spåra det än 🙁Ni ska åtminstone vara glada för att era är skickade 😛 Jag får vänta på nästa leverans jag 🙁
Nu kan jag söka efter min iPhone.
Beräknad leverans:
Tidigast 14 augSå kan jag ändå inte hämta ut den förrän på Måndag då jag får avin, lack man blir 🙁
@pzych0 40201 wrote:
Det stog samma för mig, då ska jag prova imorgon att hämta ut den! Med kollinummret (HOPPAS!) :rolleyes:
Kommer tyvärr inte att gå. Det står
Typ av försändelse:
Avtalsbrevtill höger när du söker efter kollinumret.
http://www.posten.se/ptm/bin/ptmpdf?objectid=4696.6792
Läs där vad avtalsbrev innebär… =/ Skulle dock blivit rätt glad om dom skickade avin/avtalet redan idag så jag har både telen och avtalet imorgon 🙂 Vi får vänta & se. Jag går inte i skolan, så jag har hela livet framför mig 🙂
@robin 40206 wrote:
Kommer tyvärr inte att gå. Det står
Typ av försändelse:
Avtalsbrevtill höger när du söker efter kollinumret.
http://www.posten.se/ptm/bin/ptmpdf?objectid=4696.6792
Läs där vad avtalsbrev innebär… =/ Skulle dock blivit rätt glad om dom skickade avin/avtalet redan idag så jag har både telen och avtalet imorgon 🙂 Vi får vänta & se. Jag går inte i skolan, så jag har hela livet framför mig 🙂
Nu slocka en lampa för mig 🙁 Men vi hoppas på din tanke att dom skickar avin på dirr! Men första dagen i skolan slutar jag 13 så det blir att springa till utlämningsplatsen och hämta den där annars 😉
Antar att ni får hämta ut era packet någonstans i eran stad om det är en mack eller affär lr ngt, det vet inte jag men jag har aldrig i hela mitt liv haft problem med att få ut ett paket genom att bara säga kollinr.
Fast det kanske är annorlunda eftersom det står det på Posten 🙁
@matt3 40209 wrote:
Antar att ni får hämta ut era packet någonstans i eran stad om det är en mack eller affär lr ngt, det vet inte jag men jag har aldrig i hela mitt liv haft problem med att få ut ett paket genom att bara säga kollinr.
Nu är det såhär att det inte går med Halebop, säkerhetsskäl så att säga. Det skickas som avtalsbrev. Läs på länken jag skrev innan vad som innebär med avtalsbrev.
Okej det är väl mycket möjligt att halebop har gjort något, men jag säger bara det att jag har aldrig någonsin haft problem att hämta ut något från posten med bara kollinr, och jag har hämtat ut allt mellan elektronik för tio tusen tals kroner och kläder. 😛
EDIT: Och då har det aldrig varit någon säkerhets sak.
@matt3 40215 wrote:
Okej det är väl mycket möjligt att halebop har gjort något, men jag säger bara det att jag har aldrig någonsin haft problem att hämta ut något från posten med bara kollinr, och jag har hämtat ut allt mellan elektronik för tio tusen tals kroner och kläder. 😛
EDIT: Och då har det aldrig varit någon säkerhets sak.
Nu gäller det mobilabonnemang. Andra operatörer brukar skicka avtalet först, sedan skickar man tillbaka avtalet, och sedan skickar dom varan. Men nu snabbar dom på det lite iaf. Hoppas jag får avin imorgon.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.