Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)
-
AuthorPosts
-
@bazookaskoga 61794 wrote:
Jag letar efter ett enkelt tema till lock info. Det jag är ute efter egentligen bara att få allt på svenska. Nåt enkelt sätt? Vad använder kofot för tema t.ex.? Tycker egentligen att originalet är snyggt men jag har fått för mig att jag stör mig på att det är på engelska.
Jag vill egentligen att det ska stå Idag respektive imorgon under kommande händelser.
Jag använder bara mail, kalender och 2do
Kick ass!!!
Jag fixade det själv.*Jag gick in på /Library/LockInfo/Plugins/com.ashman.lockinfo.CalendarPlugin.bundle
*där la jag in en mapp med namnet sv.lproj
*därefter kopierade jag filen som fanns under en.lproj men översatta det som behövde översättasVarför hittar jag inte Illumine temat ? Hittar backgrounder,chat,dialpad och en massa annat junk. Men inte själva temat, vad är det för fel på mig ?
jag frågar igen ingen sot vet hur man bytar färger på ramar och menyer i lockinfo jag har tråkiga färger.
@braxen 61934 wrote:
jag frågar igen ingen sot vet hur man bytar färger på ramar och menyer i lockinfo jag har tråkiga färger.
Det är sjukt svårt att ändra sånt själv, enklast är att installera färdiga lockinfo teman. Du kan kolla i modmyi.com eller googla.
Vill du prova själv så ska du till /Library/Lockinfo, kopiera section_header.png och section_subheader.png till din dator och ändra dem i Photoshop. Se till att ha en extra kopia på orginalen ifall du skulle vilja ändra tillbaks.
@ponyboy 61949 wrote:
Det är sjukt svårt att ändra sånt själv, enklast är att installera färdiga lockinfo teman. Du kan kolla i modmyi.com eller googla.
Vill du prova själv så ska du till /Library/Lockinfo, kopiera section_header.png och section_subheader.png till din dator och ändra dem i Photoshop. Se till att ha en extra kopia på orginalen ifall du skulle vilja ändra tillbaks.
pk tack för hjälpen
@medzz 62023 wrote:
Någon som vet var man kan hitta en lockscreen med den bruden?, såg att det fanns en grön typ av den bilden. .
“Den bruden” verkar vara riktig poppis. Wallpapern hittar du i https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/9-tema-bilder-pa-er-iphone-haer-12.html#post48609.
Du kan sen lägga till den i vilken lockscreen tema du vill, placera den i din tema mapp och döp den till Wallpaper.png.Aa passar lockscreen riktigt vra men jag syftade på denna :
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-IMG_0174.PNG
Den gröna stilen e grym 🙂
Har en liten off/in topic fråga:
Jag undrar hur man byter ikoner på sitt vanliga tråkiga tema, märkt att Illumine drar jätte mycket ram minne så jag får slänga de pengarna i sjön då jag går efter performance som mest.
Vill göra om min lockscreen men har fastnat lite. Vill att klockan ska se ut nått liknande http://i49.tinypic.com/fcuyw6.jpg
Finns klockan, vädret och kalender, sms och samtal som ett tema?Hoppas nån vänlig själ orkar hjälpa till….
så här ser mitt tema ut idag , tack vare ponyboy då =)) , 😀
@ponyboy 60500 wrote:
För att ändra kalendern från sön-lör till mån-sön ska du till Widgets/Calendar/CalendarSB.js.
Ändra
for(s=0;s<7;s++)t+='‘+”SMTWTFS”.substr(s,1)+’ ‘;
till
for(s=0;s<7;s++)t+='‘+”MTWTFSS”.substr(s,1)+’ ‘;
Du kan dessutom ändra dem till svenska veckodagar genom att ändra MTWTFSS till MTOTFLS.
“Länkarna” är textikoner för applikationerna, de kan du placera där genom att ha blanka ikoner mellan dina övre och undre apps. Ladda iBlank från cydia.
För att ändra klockan till 24 timmars format, öppna Widget.html i tema mappen och ändra
// Convert the hours component to 12-hour format if needed
currentHours = ( currentHours > 12 ) ? currentHours – 12 : currentHours;till
// Convert the hours component to 12-hour format if needed
currentHours = ( currentHours > 24 ) ? currentHours – 24 : currentHours;Ponyboy, nu tre veckor senare så inser jag att almanackan inte stämmer när jag bytt dagar där uppe i temat utan nu visar kalendern att det är söndag och den 10nde april fast det är lördag och 10nde april, går det att lösa?
@kimlannebris 62251 wrote:
Ponyboy, nu tre veckor senare så inser jag att almanackan inte stämmer när jag bytt dagar där uppe i temat utan nu visar kalendern att det är söndag och den 10nde april fast det är lördag och 10nde april, går det att lösa?
Är du säker på att iTunes 9.1 inte har strulat hela din iPhones kalender, några som hade det problemet https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/7489-kalendern-gar-fel.html.
Annars kan du ju bara ändra det igen till det rätta på samma sätt,
flytta vecko dagarna i
for(s=0;s<7;s++)t+='‘+”MTWTFSS“.substr(s,1)+’ ‘;
så att de blir rätt.Här är min nalle 🙂 det är Illumine tema fast de flesta ikoner har jag gjort själv. bakgrunden också såklart 😀
Imageshack – ette.png
Imageshack – tva.png
Imageshack – trepz.png
Imageshack – femt.pngKommer filerna upp? eller är det vara jag som inte ser dom :S
Redigerat bort en bild av skäl som nämns i forumets regelverk: Paragraf 8/Freebo
@ponyboy 62309 wrote:
Är du säker på att iTunes 9.1 inte har strulat hela din iPhones kalender, några som hade det problemet https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/7489-kalendern-gar-fel.html.
Annars kan du ju bara ändra det igen till det rätta på samma sätt,
flytta vecko dagarna i
for(s=0;s<7;s++)t+='‘+”MTWTFSS“.substr(s,1)+’ ‘;
så att de blir rätt.Näe, almanackan stämmer i alla fall i kalendern och på de andra ställen där datumen är med..
Och jag har aldrig synkat kalendern med outlook eller liknande för det finns inget sånt program på datorn enligt itunes..@kimlannebris 62377 wrote:
Näe, almanackan stämmer i alla fall i kalendern och på de andra ställen där datumen är med..
Och jag har aldrig synkat kalendern med outlook eller liknande för det finns inget sånt program på datorn enligt itunes..Nu är jag lite förvirrad, vilken dbar tema använder du? Kan du lägga upp en screenshot?
@medzz 62344 wrote:
Här är min nalle 🙂 det är Illumine tema fast de flesta ikoner har jag gjort själv. bakgrunden också såklart 😀
Imageshack – ette.png
Imageshack – tva.png
Imageshack – trepz.png
Imageshack – femt.pngKommer filerna upp? eller är det vara jag som inte ser dom :S
Tittar bra ut det där. Jag ser att även du kämpar med ikonen för Röstmemon, i iLlumine-tråden hittar du tips på hur du skalar ned även ikonen
nån som har någon aning om hur jag ändrar texten på denna [IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0237.PNG[/IMG]
och hur jag får tillbaka ikon undertexterna på denna
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0238.PNG[/IMG]Temat jag andvänder mig av heter Elite theme
Tack så jätte mkt napstah! haru gjort den sj? isf finns det möjlighet till en röd glow ist för grön? du kan annars skriva hur du gör i photoshop så kan jag pröva mig fram ! :d
@medzz 62575 wrote:
Tack så jätte mkt napstah! haru gjort den sj? isf finns det möjlighet till en röd glow ist för grön? du kan annars skriva hur du gör i photoshop så kan jag pröva mig fram ! :d
Tjejen är ju i princip svartvit så du kan ändra den gröna färgen utan att hon påverkas.
Bild –> Justeringar –> Nyans/Mättnad
Dra nyans reglaget åt det röda hållet.Här kommer lite bilder på min lur 🙂 Kör illumine-temat.
nice napstah, mina blev samma som dina, men jag letar efter en alternativ bakgrund att klistra in tjejen i :D, hon klickar med iphone bra asså 😀
nice napstah, mina blev samma som dina, men jag letar efter en alternativ bakgrund att klistra in tjejen i :D, hon klickar med iphone bra asså 😀
@ponyboy 62378 wrote:
Nu är jag lite förvirrad, vilken dbar tema använder du? Kan du lägga upp en screenshot?
Jag använder Dbar 30 temat med lite egna modifikationer
men såhär ser en gammal screenshot ut och nu har jag ändrat dagarnas namn till m,t,o,t etc
och idag torsdagen den 15 april visar den att det är fredag (veckan startar med söndag i original versionen)
går det att fixa?Här är mitt:
Använder Glasklart tillsammans med en bild jag gjort i Photoshop, tyckte dom gick så bra ihop 🙂
Jag laddade hem lockinfo och har nu kalenderns på min lockscreen, men den ligger över min klocka så det ser inte snyggt ut alls. Jag följer en guide som visade att jag skulle bocka för “extend to bottom” men jag hittar inte vart jag ska göra det, finns det några andra bra sätt?
Yfrog Image : yfrog.com/63lockscreenp
Hittade en lösning!Ponyboy:
Har du någon guide så man kan få det så här snyggt? Diggar detta starkt!
@xenomorph.se 64330 wrote:
Ponyboy:
Har du någon guide så man kan få det så här snyggt? Diggar detta starkt!
Den där typen av teman kallas dbar och finns i en jäkla massa utföranden, dom är skit snygga, den bästa sidan för dbar är xsellize.com men den ligger tyvärr nere idag men ska komma upp senare. Gå in på forumet där och sök efter dbar så hittar du filer att ladda ner och guider hur du ändrar allt till så du vill ha det.
Lycka till.
@jca 64361 wrote:
Den där typen av teman kallas dbar och finns i en jäkla massa utföranden, dom är skit snygga, den bästa sidan för dbar är xsellize.com men den ligger tyvärr nere idag men ska komma upp senare. Gå in på forumet där och sök efter dbar så hittar du filer att ladda ner och guider hur du ändrar allt till så du vill ha det.
Lycka till.
Tackar så mycket. 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.