Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Viewing 50 posts - 401 through 450 (of 1,018 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

@draakula 59966 wrote:

hmmm, hur lägger man in bilder 🙂

Halvfärdigt tema

Ladda upp bilderna på Fuskbugg.se – Ladda upp din fil och länka in dem hit med ikonen “Infoga Bild”

draakula
    Member
    Post count: 24

Det verkar som jag fick dit det 🙂

Fast kvalitén var inge vidare 🙁

raekaN
    Member
    Post count: 139

Har kollat igenom några sidor här och har sett några riktigt grymma themes, men fattar inte riktigt hur man fixar dom 😀

Som tex den här: http://img197.imageshack.us/img197/2066/img0759.png

Finns det nån guide elr liknade för att fixa det? 😀
    låter kanske dum men ja fattar noll xD
    har förstått att ja behöver iFunbox iaf =)

Freebo
    Member

@raekan 60049 wrote:

Har kollat igenom några sidor här och har sett några riktigt grymma themes, men fattar inte riktigt hur man fixar dom 😀

Som tex den här: http://img197.imageshack.us/img197/2066/img0759.png

Finns det nån guide elr liknade för att fixa det? 😀
    låter kanske dum men ja fattar noll xD
    har förstått att ja behöver iFunbox iaf =)

I början är det absolut enklast att utgå från ett befintligt tema. Ett av de absolut vanligaste är iLlumine som numera kostar ett par $, lägg på Lockinfo och ett par features som fivelrows, 5-icondock, shrink, fivecolumn springboard (FCSB) så är du nästan framme. Sedan kan du börja leka lite med grafik och ljudteman, enklast är att läsa Ponyboy’s suveräna guide samt Winterboard for Dummies som finns här

När du väl börjar kommer du att spy galla på standardgränssnittet, för det suger verkligen

raekaN
    Member

@freebo 60050 wrote:

I början är det absolut enklast att utgå från ett befintligt tema. Ett av de absolut vanligaste är iLlumine som numera kostar ett par $, lägg på Lockinfo och ett par features som fivelrows, 5-icondock, shrink, fivecolumn springboard (FCSB) så är du nästan framme. Sedan kan du börja leka lite med grafik och ljudteman, enklast är att läsa Ponyboy’s suveräna guide samt Winterboard for Dummies som finns här

När du väl börjar kommer du att spy galla på standardgränssnittet, för det suger verkligen

har laddat hem dessa förutom shrink 🙂
    såg något tema som hetter dbar eller nått sånt, kan man hitta de i Cydia me?

Freebo
    Member

@raekan 60054 wrote:

Här får nog mr dbar himself (Ponyboy) kliva in…:)

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@raekan 60054 wrote:

Dbar 1 – 5 hittar du i cydia. Det är enklare att installera via cydia men de blir inte lika snygga om man inte modiferar själv. Bilden som du länkat till i din tidigare post är dbar 30 + illumine ikoner + lite egen mod. Den kan du ladda ner i din dator, extrahera filen och med ifunbox lägga tema mappen i Library/Themes i din iphone. Aktivera temat sen i Winterboard.

Fastnar du nånstans kan du alltid läsa här och 3 sidor framåt då många dbar frågor har redan besvarats.

Edit: här kan du ladda min dbar 30 tema dBar 30.rar

KimLannebris
    Member
    Post count: 12

Har installerat glasklart temat och börjat ändra ikoner men jag ser en skillnad på ikonerna som tv.nu, eniro och andra installerade program då dessa blir randiga men på ikonfilen som finns är det inget randigt, någon som har någon förklaring?

Ponyboy
    Member

@kimlannebris 60078 wrote:

Har installerat glasklart temat och börjat ändra ikoner men jag ser en skillnad på ikonerna som tv.nu, eniro och andra installerade program då dessa blir randiga men på ikonfilen som finns är det inget randigt, någon som har någon förklaring?

Har du andra teman installerade samtidigt? Avmarkera alla andra teman förutom Glasklart och dra den högst upp i Winterboard. Du kanske också behöver rensa din Cashe också. Det kan du enklast med iWipeCashe.

KimLannebris
    Member

@ponyboy 60079 wrote:

Har du andra teman installerade samtidigt? Avmarkera alla andra teman förutom Glasklart och dra den högst upp i Winterboard. Du kanske också behöver rensa din Cashe också. Det kan du enklast med iWipeCashe.

Så här ser det ut nu och jag har bara installerat Glasklart temat plus fivelrows..

img0161f.png
    Som ni ser på vissa ikoner (de ikoner som ligger under user/applications och är installerade från itunes/appstore) är dem även vitare än andra upptill och det är dem som är vita upptill som även är randiga fast ikonerna i datorn inte är det.
    Dock ändrat vissa ikoner med iFunbox men det borde väl inte spela någon roll?

Har prövat med iWipeCashe också men fungerar inte så mycket bättre för det..

raekaN
    Member

@ponyboy 60062 wrote:

Dbar 1 – 5 hittar du i cydia. Det är enklare att installera via cydia men de blir inte lika snygga om man inte modiferar själv. Bilden som du länkat till i din tidigare post är dbar 30 + illumine ikoner + lite egen mod. Den kan du ladda ner i din dator, extrahera filen och med ifunbox lägga tema mappen i Library/Themes i din iphone. Aktivera temat sen i Winterboard.

Fastnar du nånstans kan du alltid läsa här och 3 sidor framåt då många dbar frågor har redan besvarats.

Edit: här kan du ladda min dbar 30 tema dBar 30.rar

testade en sån dbar som du hade länkat där någonstans och läste ganska mycket i just den tråden men fattade 0 typ =) testade lite olika grejer som du hade tipsat om också, men ja fick inte de till å se så bra ut =P

laddar hem dbar 30 nu och ska testa den =) postar sen hur de blev

Edit: Btw hur tar man bilder så på sitt springboard? elr va de heter =)
    och finns de nån version av shrink som inte kostar 0.99$ ^^orkar inte kladda me paypal å så 😛

Ponyboy
    Member

@raekan 60124 wrote:

testade en sån dbar som du hade länkat där någonstans och läste ganska mycket i just den tråden men fattade 0 typ =) testade lite olika grejer som du hade tipsat om också, men ja fick inte de till å se så bra ut =P

laddar hem dbar 30 nu och ska testa den =) postar sen hur de blev

Edit: Btw hur tar man bilder så på sitt springboard? elr va de heter =)
    och finns de nån version av shrink som inte kostar 0.99$ ^^orkar inte kladda me paypal å så 😛

Dbar 30 som jag har laddat upp nu är redan anpassat så du behöver inte ändra på så mycket, endast vädret behöver du ändra på om du inte bor i Uppsala alltså. Det finns dessutom 3000+ illumine ikoner så du behöver inte använda Shrink.

Screenshots tar du genom att trycka på Home + Power knappen. Du kan sen ladda upp bilderna på nätet och länka till dem, jag använder själv Imageshack.

raekaN
    Member

Ok har lagt in dbar 30 nu och har några frågor =)

Som ni kan se så har ja lagt till Htc sense cydget, lyckades ändra stad men temperaturen verkar inte stämma 🙂 hur ändrar man de?

Vill ändra staden och vädret på andra bilden me, hur? 🙂

Som ni ser är vissa apps, vad ska man säga, inte illumine style utan större på något sätt? går de ändra dom? =)

en fråga till, laddade ham makeitmine precis, men kan inte hitta den nånstans :O

tack på förhand!

JANGE
    Member
    Post count: 2

@iphonedanne 54995 wrote:

Här kommer min lur..

minphone.png

minphone1.png

Riktigt snyggt, ingen som har lust och fixa en guide, steg för steg för oss nybörjare om hur man ska göra, vilka program man behöver och dylikt. Hade varit så underbart!

Ponyboy
    Member

@raekan 60154 wrote:

Ok har lagt in dbar 30 nu och har några frågor =)

Som ni kan se så har ja lagt till Htc sense cydget, lyckades ändra stad men temperaturen verkar inte stämma 🙂 hur ändrar man de?

Vill ändra staden och vädret på andra bilden me, hur? 🙂

Som ni ser är vissa apps, vad ska man säga, inte illumine style utan större på något sätt? går de ändra dom? =)

en fråga till, laddade ham makeitmine precis, men kan inte hitta den nånstans :O

tack på förhand!

Det går att ändra ikonerna genom att antingen göra om dem själva i Photoshop eller googla efter dem. Du kan också unzippa filen som jag bifogat och placera innehållet i Library/Themes/Dbar 30/UIImages. Rensa dina Cashe, enklast är att installera iWipeCashe från cydia. Då ska alla dina Appstore apps ändras till illumine style, Cydia appsen måste man tyvärr söka efter och placera manuellt i Icon mappen. Du kommer nu dessutom se att det dyker upp en röd “lampa” under alla dina popups.
    imagezgv.jpg

Vädret ändrar du i Dbar 30/Widgets/Configs/Weather-Config.js. Ändra koden i var locale till din stads kod, koden för din stad hittar du i urlfältet i weather.com.

var locale = “GMXX0028

Angående MakeItMine så radera den och installera om den i cydia ifall den inte dök upp första gången.

raekaN
    Member

tackar så mkt för hjälpen =) fick ihop det nu!

Ponyboy
    Member

@jange 60161 wrote:

Riktigt snyggt, ingen som har lust och fixa en guide, steg för steg för oss nybörjare om hur man ska göra, vilka program man behöver och dylikt. Hade varit så underbart!

Hej Jange och välkommen till forumet!

Först och främst måste du jailbreaka din iphone för att kunna ändra teman, sen ska du ladda ner Winterboard i Cydia. Om du inte är så kunnig på teman så är det enklaste valet att ladda ner teman från cydia och aktivera dem i Winterboard, är faktisk inte svårare än så. Är alldeles för lat för att skriva ihop guider i nuläget men Freebo har länkat till en väldigt bra Winterboard guide i denna post.

Bilden du har citerat använder Lockinfo i lockscreen och den kan du köpa i cydia och sen aktivera i Inställningar. Springboard temat heter illumine och den går också att köpa eller googla efter.

draakula
    Member
    Post count: 24

Någon som haft samma problm som jag?
    Har weather widget installerat, dBar som ponyboy har guidat lite här och där dom senaste sidorna 🙂 Tack för det Pony.
    Till min fråga då, vädret ändrar sig själv när jag tappar sändningen/wifi i telefon till det ursprungliga inställningarna – Ort:Somewhere?
    Sen när jag får tillbaks sändningen så kommer min ort tillbaka…

JANGE
    Member
    Post count: 2

@ponyboy 60165 wrote:

Hej Jange och välkommen till forumet!

Först och främst måste du jailbreaka din iphone för att kunna ändra teman, sen ska du ladda ner Winterboard i Cydia. Om du inte är så kunnig på teman så är det enklaste valet att ladda ner teman från cydia och aktivera dem i Winterboard, är faktisk inte svårare än så. Är alldeles för lat för att skriva ihop guider i nuläget men Freebo har länkat till en väldigt bra Winterboard guide i denna post.

Bilden du har citerat använder Lockinfo i lockscreen och den kan du köpa i cydia och sen aktivera i Inställningar. Springboard temat heter illumine och den går också att köpa eller googla efter.

Man tackar och bugar, jo har börjat bekanta mig med Winterboard så får se var det leder.

Tobbe_L
    Member
    Post count: 64

Snabbfråga: Går det att ta bort teman och andra saker man lagt till i Winterboard på ett snabbt sett? Jag har hur mkt skit som helst där..ett flertal teman man aldrig använder osv osv!

Måste man gå den långa vägen att leta upp allt i cydia en efter en o klicka på modify o sen remove? kommer ta flera timmar isåfall:P

Tråd flyttad /Ponyboy

Ponyboy
    Member

@tobbe_l

Du kan radera dem allihopa från tema mappen. Använd iFunbox för att browsa till /Library/Themes så hittar du dem.

Braxen
    Member
    Post count: 212

part 1http://www.youtube.com/watch?v=uYQPvi98OjI&feature=channel

Riktigt sjukt tema som förändrar din iphone totalt men det tar ca 15- 20 att instalera det

part 2 YouTube – Bomber INav theme for iphone part 2! Ultimate theme!

walhed
    Member
    Post count: 11

Är det någon här som använder temat Eliptikal? Jag har försökt ssha in det i mobilen men när jag väljer det i Winterboard byts inte temat utan det blir originaltemat. Någon som vet hur man gör? 🙂
    Tyckte det var mer lämpligt att fråga här än att starta en ny tråd, hoppas det är okey.

Braxen
    Member

Hej jag har sök och sökt på cydia men hittar inte illumine temat fattar inget hur man ska få in det och kostar det pengar? värkar vara skit klyddigt att hitta det

Freebo
    Member

@braxen 60430 wrote:

Hej jag har sök och sökt på cydia men hittar inte illumine temat fattar inget hur man ska få in det och kostar det pengar? värkar vara skit klyddigt att hitta det

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5271-illumine-theme-2.html#post55631

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

Hur fixar jag phone/sms/email/rss till denna lockscreen?

Freebo
    Member

@walhed 60426 wrote:

Är det någon här som använder temat Eliptikal? Jag har försökt ssha in det i mobilen men när jag väljer det i Winterboard byts inte temat utan det blir originaltemat. Någon som vet hur man gör? 🙂
    Tyckte det var mer lämpligt att fråga här än att starta en ny tråd, hoppas det är okey.

Har dragit upp Eliptikaltemat högst upp i Wintetboards meny och avaktiverar alla eventuella teman?

KimLannebris
    Member

Jag har installerat ett dbar tema och har några funderingar över hur man får det som detta tema;

img0040p.png

Hur får man kalendern att börja på en måndag istället för en söndag?
    Hur får man länkarna precis ovanför kalendern, klockan etc.?
    Hur får man24 timmars klocka istället för 12 timmars klocka på startsidan?
    & hur ändrar man färgen på kalender ikonen från svarta siffror till vita?

Ponyboy
    Member

@kimlannebris 60469 wrote:

Jag har installerat ett dbar tema och har några funderingar över hur man får det som detta tema;

img0040p.png

För att ändra kalendern från sön-lör till mån-sön ska du till Widgets/Calendar/CalendarSB.js.

Ändra
    for(s=0;s<7;s++)t+='

‘+”SMTWTFS”.substr(s,1)+’

‘;
    till
    for(s=0;s<7;s++)t+='

‘+”MTWTFSS”.substr(s,1)+’

‘;

Du kan dessutom ändra dem till svenska veckodagar genom att ändra MTWTFSS till MTOTFLS.

“Länkarna” är textikoner för applikationerna, de kan du placera där genom att ha blanka ikoner mellan dina övre och undre apps. Ladda iBlank från cydia.

För att ändra klockan till 24 timmars format, öppna Widget.html i tema mappen och ändra
    // Convert the hours component to 12-hour format if needed
    currentHours = ( currentHours > 12 ) ? currentHours – 12 : currentHours;

till
    // Convert the hours component to 12-hour format if needed
    currentHours = ( currentHours > 24 ) ? currentHours – 24 : currentHours;

Braxen
    Member

Någon som har ett tips på ett snyggt typsnitt som man ändrar med fontswap?? har bara hittat trålkiga och dom som är bra saknar åäö

walhed
    Member
    Post count: 11

@freebo 60450 wrote:

Har dragit upp Eliptikaltemat högst upp i Wintetboards meny och avaktiverar alla eventuella teman?

Provade och det funkade inte. Gjorde precis som man skulle också, packade upp .rarfilen, shshade eller vafan det heter och la mappen på rätt ställe. Men när jag väljer temat i Winterboard funkar det inte.

Braxen
    Member

vad ska jag satsa på lockinfo eller itelliscreen som är rätt så mycket dyrare än lockinfo ärt det stor skillnad, vilket drar mest minne

iphonedanne
    Member
    Post count: 59

[IMG]http://snigelfart.se/spring.PNG[/IMG]
    [IMG]http://snigelfart.se/lock.PNG[/IMG]

d3nna
    Member
    Post count: 30

Tjena! Jag har haft androidLock installerad på min iPhone ett tag men blev trött på det och avinstallerade det nyss. Men nu när jag tar emot sms så visas rutan uppe vid klockan, rutan hamnar alltså över klockan och det ät riktigt irriterande.
    Så nu undrar jag ifall någon vet hur man gör för att för få rutan på dess normala plats, alltså i mitten på lockscreenen.

Tack på förhand!

Flyttat till “tematråden” /Freebo

Ponyboy
    Member

@d3nna 61143 wrote:

Tjena! Jag har haft androidLock installerad på min iPhone ett tag men blev trött på det och avinstallerade det nyss. Men nu när jag tar emot sms så visas rutan uppe vid klockan, rutan hamnar alltså över klockan och det ät riktigt irriterande.
    Så nu undrar jag ifall någon vet hur man gör för att för få rutan på dess normala plats, alltså i mitten på lockscreenen.

Tack på förhand!

Flyttat till “tematråden” /Freebo

Inställningarna i Androidlock flyttar SMS bubblan högre upp i lockscreen för att den inte ska blocka själva låset. Låter som du inte har avinstallerat den korrekt, stängde du av låset i Inställningar/Androidlock innan du avinstallerade den? Du borde installera om den och aktivera den igen sen stänger du av den igen, respringa manuellt efter att du har haft den Av/På för att progrmmet behöver det men inte gör det själv automatisk. Sen kan du avinstallera den i cydia och hoppas på att inställningarna inte har svetsats sig fast i din iphone för att den inte avinstallerades korrekt första gången.

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

@iphonedanne 60942 wrote:

Fan vilken fet tema vad heter den?

min är fetare se bild: http://i128.photobucket.com/albums/p193/ttabacchi/ca6ed1e8.jpg

iphonedanne
    Member

Hej.
    Temat heter Monster, samt lockscreenen är HTC LockStyle.
    Dock har jag bytt till ett annat som jag fastnade för efter lite modifikationer.

[IMG]http://snigelfart.se/screen.PNG[/IMG]

Freebo
    Member

@kingmartin92 61185 wrote:

min är fetare se bild: http://i128.photobucket.com/albums/p193/ttabacchi/ca6ed1e8.jpg

Coolast är i alla fall att du är ensam om att ringa med AT&T i Sverige.

iphonedanne
    Member

Hehe, den tänkte jag inte på, måste vara unikt 🙂

KingMartin92
    Member

haha freebo jag använde mak it mane hahah därför ville jag ändra det:)

KingMartin92
    Member

iphonedanne vad heter ditt nya tema då? som du la upp nyss?

iphonedanne
    Member

Du kan hitta det här, Thailändska.

KingMartin92
    Member

oki tack. Men jag vill ha en stor vanlig klocka som lock screen bild tips någon?

MiRRe
    Member
    Post count: 174

@iphonedanne 60942 wrote:

Såg att du skrev att det hette HTC lockstyle men var kan man hitta det ? 🙂

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@kimlannebris 60469 wrote:

img0040p.png

Vad heter det där temat?
    /iA

Ponyboy
    Member

@iash 61242 wrote:

Vad heter det där temat?
    /iA

dbar 30

Info och nerladdnings länk hittar du här: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/9-tema-bilder-pa-er-iphone-haer-20.html#post60062

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@ponyboy 61257 wrote:

dbar 30

Info och nerladdnings länk hittar du här: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/9-tema-bilder-pa-er-iphone-haer-20.html#post60062

Schysst!

/iA

Braxen
    Member

HÄr är mitt tema

img0352.png

bazookaskoga
    Member
    Post count: 7

@kofot 48965 wrote:

2s9r62u.png

Jag letar efter ett enkelt tema till lock info. Det jag är ute efter egentligen bara att få allt på svenska. Nåt enkelt sätt? Vad använder kofot för tema t.ex.? Tycker egentligen att originalet är snyggt men jag har fått för mig att jag stör mig på att det är på engelska.

Jag vill egentligen att det ska stå Idag respektive imorgon under kommande händelser.

Jag använder bara mail, kalender och 2do

Braxen
    Member

hur ändrar man färger på ramarna på lockinfo jag har tråkiga färger vill ha lite anda färger och dising

Viewing 50 posts - 401 through 450 (of 1,018 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.