Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)
-
AuthorPosts
-
[url]
[/url] hur fixxar man sådär?!
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/-IMG_0174.PNG[/IMG]
Installera No Undocked Icon Labels. Eller om du har supreme prefences kan du göra det därifrån.
Edit:@napstah 50486 wrote:
http://i49.tinypic.com/2s9r62u.png hur fixxar man sådär?!
Lockinfo (Cydia).
Hej!
har laddat ner ett tema från cydia, behöver hjälp att installera det,
Någon sa att jag behövde winterboard från cydia men jag sökte dock fan jag det inte i cydia.
Någon som kan förklara hur man gör?
vänligen,
@wallden_66 50926 wrote:
Hej!
har laddat ner ett tema från cydia, behöver hjälp att installera det,
Någon sa att jag behövde winterboard från cydia men jag sökte dock fan jag det inte i cydia.
Någon som kan förklara hur man gör?
vänligen,
Välj Featured Pakages i första sidan i cydia, scrolla ner så hittar du den.
När du öppnar Winterboard så hittar du en lista på dina tillgängliga teman. Bocka för den du vill använda och dra den högst upp. Stäng sedan winterboard och efter en autorespring ska din tema dyka upp.
Vad snyggt! Måste man jailbreaka för att lägga in teman?
@Misär 51076 wrote:
Vad snyggt! Måste man jailbreaka för att lägga in teman?
Japp..
Jag har läst om Dbar lite överallt men inte lyckats få dom att fungera som jag vill. i cydia och rocker finns 5 st olika men på andra forum så har jag hittat upp till 40 st, jag laddade hem en och la in via iphone explorer och öppnade den med winterboard men då fungerade den inte alls. Någon som vet hus man ska göra?
Vilken dbar använder du? Fungerar den inte alls eller syns den som missbildad?
jag tog hem dbar 11 tror jag det var. den syns inte alls. dbar 4 och 5 fungerade men såg konstiga ut men det har ju att göra med att alla ikoner inte finns i dbar mappen
Har du alla installerat alla program som temat kräver som Five-Column Springboard och FivelRows.
Ladda ner dem från denna tråd istället då får du en installations guide också med själva teman. [Release] dBar Theme and Mods as of 12/10/09[Release]-dBar-Theme-and-Mods-as-of-12-10-09
Det är själva tema skaparen som håller i tråden och alla lösningar finns där.Jag har fått dBar att fungera tack för hjälpen Ponyboy!
På bilden du la upp här vilken i ordningen av dBar är det?
Så här vart min!
@jca 51205 wrote:
Jag har fått dBar att fungera tack för hjälpen Ponyboy!
På bilden du la upp här vilken i ordningen av dBar är det?
Så här vart min!
Riktig snyggt..
Den bilden jag hade lagt upp sist är dbarModFish, en modiferat version av Kleimone. Finns i den tråden som jag länkade till.
En annan mod av Kleimone som jag använder nu är dbarModWoman
Får tacka er för tipset om Dbar.. blev faktist riktigt nöjd med detta temat så de kommer vara kvar länge..
har bara ändrat dagarna i kalendern till svenska, tyvärr så funkade inte åäö, men de fick bli ändå
edit: skrev att jag inte orkade fixa ikonerna, men tvångstanke tog tag i mig så det blev fixat med en gång
Mitt gamla utseende =D
dock så behöver jag hjälp nu ..vad tusan heter ikonerna eller vilket tema tillhör dom?
glömsk:o
Pongo vad heter iconerna du har i ditt tema?
@jca 51330 wrote:
Pongo vad heter iconerna du har i ditt tema?
tyvärr så hittar jag inte han som gjort dom på deviantart idag, vart någon random
men hittade ett par liknande eller iallafall i stil..
1: White Alu by =turnpaper on deviantART
2: Albook Extended by ~killermole23 on deviantARTmin sökning
deviantART: where ART meets application!@pongo 51340 wrote:
tyvärr så hittar jag inte han som gjort dom på deviantart idag, vart någon random
men hittade ett par liknande eller iallafall i stil..
1: White Alu by =turnpaper on deviantART
2: Albook Extended by ~killermole23 on deviantARTmin sökning
deviantART: where ART meets application!Tack snälla Pongo!!
@spjonky 51372 wrote:
var riktigt nöjd med det temat, ska se om jag kan pyssla ihop det igen hehe
men var här inte en annan tråd med massa tips på teman innan O_o?
Jag gjorde massor med ikoner till de teman, kanske skulle leta fram dom 🙂
Ja, har också för mig det. Men jag har letat och sökt, hittar inte den.
Snubblade över en länk till ett grymt tema!
White FeverTyvärr fattar jag inte vart jag ska skriva i min hemstad för att få rätt väder,har läst igenom hela väderconfigfilen men begriper inget!
Någon annan som fått grepp om det?
@jca 51509 wrote:
White FeverTyvärr fattar jag inte vart jag ska skriva i min hemstad för att få rätt väder,har läst igenom hela väderconfigfilen men begriper inget!
Jag har iofs inte access till själva filen, sitter på min iPhone nu, men detta låter inte så svårt: To change the city for the weather on the home screen, open weather/configureMe.js and change the city.
Orkar du klistra in js-filen?
@jca 51509 wrote:
Koden till din stad för denna tema hittar du i AccuWeather.com. När du har hittat din stad klipp ut den sista biten i adressfältet och klistra i den mellan citationsteckena i sjätte raden i configureMe.js filen. Den ser ut så här:
var locale = “EUR|SE|SW015|STOCKHOLM”Ingen kunnig som skulle kunna skriva ihop en liten guide om hur man lägger in teman själv i iphonen? 🙂 Det skulle uppskattas! Såg på Ponyboys Loockscreen och Springboard och det var ju helt underbart snyggt 😀
@d3nna 51581 wrote:
Ingen kunnig som skulle kunna skriva ihop en liten guide om hur man lägger in teman själv i iphonen? 🙂 Det skulle uppskattas! Såg på Ponyboys Loockscreen och Springboard och det var ju helt underbart snyggt 😀
Du laddar hem winterboard genom Cydia.
Ssh:ar med valfritt program som stödjer det till din iPhone.
Letar dig in i /var/mobile/stash/Themes.xxx
Lägg in mappen av ditt tema som du har tankat hem på datorn i Themes.xxxx
Sedan startar du winterboard och markerar det temat bara och respringar.Voila.
Här är en bra guide att börja med iClarified – iPhone – How to Customize Your iPhone Using WinterBoard
@muffins 51582 wrote:
Du laddar hem winterboard genom Cydia.
Ssh:ar med valfritt program som stödjer det till din iPhone.
Letar dig in i /var/mobile/stash/Themes.xxx
Lägg in mappen av ditt tema som du har tankat hem på datorn i Themes.xxxx
Sedan startar du winterboard och markerar det temat bara och respringar.Voila.
Jag läst på forumet att man gör så men jag är inte speciellt kunnig inom “Ssh”. Tänkte om de var någon skulle skulle kunna lägga upp en lite mer detaljerad guide, kanske ska tillägga att jag inte är helt blåst också för winterboard har jag laddat ner och hämtat teman från cydia. haha! Vet inte om jag borde göra de nu om det skulle gå fel.. Och vartifrån man kan få teman? 🙂
@ponyboy 51584 wrote:
Här är en bra guide att börja med iClarified – iPhone – How to Customize Your iPhone Using WinterBoard
Den har jag läst 🙂 Har också winterboard.
@ponyboy 51544 wrote:
Koden till din stad för denna tema hittar du i AccuWeather.com. När du har hittat din stad klipp ut den sista biten i adressfältet och klistra i den mellan citationsteckena i sjätte raden i configureMe.js filen. Den ser ut så här:
var locale = “EUR|SE|SW015|STOCKHOLM”jag gjorde så här, tog bort Stockholms koden och bytte den mot Norrköpings koden men nu försvann allt!
// The location field should be a relatively machine-legible string
// if using the default, Apple/AccuWeather parser (originally from Leopard’s Weather.wdgt)
var locale = “EUR|SE|SW012|Norrk%F6ping” //”OCN|AU|VIC|MELBOURNE” //”ASI|PH|RP077|MAKATI” //e.g. ‘Defiance, Ohio’|’Moscow, Russia’|’Ledyard, AT’|’London, UK’@freebo 51512 wrote:
Jag har iofs inte access till själva filen, sitter på min iPhone nu, men detta låter inte så svårt: To change the city for the weather on the home screen, open weather/configureMe.js and change the city.
Orkar du klistra in js-filen?
Problemet var inte vilken fil utan vart i filen och i kodningen!
Freebo, vad menar du med att klistran in filen? Skriva in all text här?
Kan man inte ta vädret från Yahoos väder tjänst istället den verkar bättre för Norrköping
Tack för hjälpen!!!
@jca 51597 wrote:
jag gjorde så här, tog bort Stockholms koden och bytte den mot Norrköpings koden men nu försvann allt!
// The location field should be a relatively machine-legible string
// if using the default, Apple/AccuWeather parser (originally from Leopard’s Weather.wdgt)
var locale = “EUR|SE|SW012|Norrk%F6ping” //”OCN|AU|VIC|MELBOURNE” //”ASI|PH|RP077|MAKATI” //e.g. ‘Defiance, Ohio’|’Moscow, Russia’|’Ledyard, AT’|’London, UK’Problemet var inte vilken fil utan vart i filen och i kodningen!
Freebo, vad menar du med att klistran in filen? Skriva in all text här?
Kan man inte ta vädret från Yahoos väder tjänst istället den verkar bättre för Norrköping
Tack för hjälpen!!!
Har provat själv nu några gånger och det funkar på alla städer förutom just Norrköping. Problemet kan vara att accuweather stavar Norrk%F6ping och jag kommer inte på nån lösning till detta. Provade med yahoo weather också men det gick inte. Kanske nån annan kan komma på en lösning annars kan du ju alltid fråga i själva hemsidan om hjälp White Fever.
@d3nna 51595 wrote:
Jag läst på forumet att man gör så men jag är inte speciellt kunnig inom “Ssh”. Tänkte om de var någon skulle skulle kunna lägga upp en lite mer detaljerad guide, kanske ska tillägga att jag inte är helt blåst också för winterboard har jag laddat ner och hämtat teman från cydia. haha! Vet inte om jag borde göra de nu om det skulle gå fel.. Och vartifrån man kan få teman? 🙂
För att kunna göra ändringar i en tema måste du browsa i din iphones system mappar. Det gör du antingen med SSH eller med iFunbox o liknande. Här finns en guide för iFunbox https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1499-jailbreak-ifunboxguide-3-1-2-svenska.html
Det är lite svårt att göra en bra guide för teman då de flesta teman fungerar olika och behöver olika program installerade. Bra teman hittar du i Apple Forums & iPhone Forums, Mods, Hacks, News, Themes, Downloads, and more! | ModMyi.com – Downloads – iPhone Themes, där hittar du även installationsguider till de olika teman.
@ponyboy 51624 wrote:
Har provat själv nu några gånger och det funkar på alla städer förutom just Norrköping. Problemet kan vara att accuweather stavar Norrk%F6ping och jag kommer inte på nån lösning till detta. Provade med yahoo weather också men det gick inte. Kanske nån annan kan komma på en lösning annars kan du ju alltid fråga i själva hemsidan om hjälp White Fever.
Jag får väl flytta!
Återigen tack för hjälpen! Jag får dra iväg ett mail till Whitefever!
@ponyboy 51626 wrote:
För att kunna göra ändringar i en tema måste du browsa i din iphones system mappar. Det gör du antingen med SSH eller med iFunbox o liknande. Här finns en guide för iFunbox https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1499-jailbreak-ifunboxguide-3-1-2-svenska.html
Det är lite svårt att göra en bra guide för teman då de flesta teman fungerar olika och behöver olika program installerade. Bra teman hittar du i Apple Forums & iPhone Forums, Mods, Hacks, News, Themes, Downloads, and more! | ModMyi.com – Downloads – iPhone Themes, där hittar du även installationsguider till de olika teman.
Tack så mkt 🙂
Tjena! Jag har installerat Whitoken temat på min iphone och är lite sugen på svenska ikoner istället för de som är på engelska. jag såg att en här i forumet hade det och jag undrar om någon har sånna ikoner färdiga eller om ngn kan berätta hur man gör egna.
Tacksam för svar
Joel@haywire61 52075 wrote:
Tjena! Jag har installerat Whitoken temat på min iphone och är lite sugen på svenska ikoner istället för de som är på engelska. jag såg att en här i forumet hade det och jag undrar om någon har sånna ikoner färdiga eller om ngn kan berätta hur man gör egna.
Tacksam för svar
JoelVar säkert min print screen du såg.
Jag gjorde om det i photoshop så texten på bilden blev till svenska.
Använd valfritt bildprogram och ändra till svenska du.Har tyvärr inte filerna kvar på min tele eller på datorn.
@muffins 52078 wrote:
Var säkert min print screen du såg.
Jag gjorde om det i photoshop så texten på bilden blev till svenska.
Använd valfritt bildprogram och ändra till svenska du.Har tyvärr inte filerna kvar på min tele eller på datorn.
aah just de! så va de 🙂 älskar temat.
Okej. tack för svaretTjena grabbar, jag håller åp och fixar med teman lite men har problem med att skicka till telefonen genom WinSCP. Fattar mig inte på programet. Nån vänlig själ som kan hjälpa.
@saigeo 52106 wrote:
Tjena grabbar, jag håller åp och fixar med teman lite men har problem med att skicka till telefonen genom WinSCP. Fattar mig inte på programet. Nån vänlig själ som kan hjälpa.
Här är en guide: Guide: Ansluta till iPhone via SSH | iPhoneinfo.se
Jag rekommenderar dig att använda iFunbox istället då den är mycket snabbare och enklare att använda. iFunboxguide
@ponyboy 52112 wrote:
Här är en guide: Guide: Ansluta till iPhone via SSH | iPhoneinfo.se
Jag rekommenderar dig att använda iFunbox istället då den är mycket snabbare och enklare att använda. iFunboxguide
OK, tack så mycket. Det löste sig till slut.
Ponyboy jag hålller på att fixa med dBar-teman men får det inte att funka, det är det här med ikonerna och hur dom ska fixas så att dom försvinner från springborden. Har tittat i forumet som du länka till men hitta inga instruktioner. Skulle vara schysst om du kunde hjälpa till här med…:)
@ saigeo
Du får beskriva mera nogrann. Vilket dbar använder du? Ved menar du med att försvinna från sprinboarden? Menar du ikon namnen eller själva ikonerna? Skulle hjälpa om du la upp ett screenshot så jag kan se hur långt du har kommit.
@ponyboy 52226 wrote:
@ saigeo
Du får beskriva mera nogrann. Vilket dbar använder du? Ved menar du med att försvinna från sprinboarden? Menar du ikon namnen eller själva ikonerna? Skulle hjälpa om du la upp ett screenshot så jag kan se hur långt du har kommit.
Provat med dBar8. Detta stod det i infon att man skulle göra och det har jag gjort oxå.
dBar 8 install notes
install FiveIRows off Cydia (iSpazio repo)
install FCSB (Five Column SpringBoard) off CydiaHär kommer en bild.
Det är bara din första sida som ska se ut så där. Andra sidorna har Overlays som är som ett ram för dina apps som på denna bild: http://img197.imageshack.us/img197/2066/img0759.png
Flytta Cydia, Skins och System högst upp och Email längst ner så du har 5 ikoner högst upp och 5 ikoner längst ner. Alla andra ikoner ska du flytta till de andra sidorna. För att få bort ikon namnen för ikonerna längst ner bocka för No Docked Icon Lables i winterboard. För att få bort ikon namnen för dina fem ikoner högst upp, browsa i i din tema mapp/Bundles/com.apple.springboard och ändra namnet på eng.lproj till sv.lproj.
@ponyboy 52235 wrote:
Det är bara din första sida som ska se ut så där. Andra sidorna har Overlays som är som ett ram för dina apps som på denna bild: http://img197.imageshack.us/img197/2066/img0759.png
Flytta Cydia, Skins och System högst upp och Email längst ner så du har 5 ikoner högst upp och 5 ikoner längst ner. Alla andra ikoner ska du flytta till de andra sidorna. För att få bort ikon namnen för ikonerna längst ner bocka för No Docked Icon Lables i winterboard. För att få bort ikon namnen för dina fem ikoner högst upp, browsa i i din tema mapp/Bundles/com.apple.springboard och ändra namnet på eng.lproj till sv.lproj.
Jag har fått allt att fungera förutom det sista. Får inte bort namnen längst upp.
I Bundels/com.apple.springboard/sv.lproj ska det finnas en en fil some heter: LocalizedApplicationNames.strings. I din fil ska det se ut så här:
“com.apple.mobileslideshow-Camera” = ” “;
“com.apple.Preferences” = ” “;
“com.apple.mobileslideshow-Photos” = ” “;
“com.saurik.Cydia” = ” “;
“com.saurik.WinterBoard” = ” “;Om det inte redan ser ut så här så ändra den till ovanstående. Det är viktig att du har allting rättstavat, små och stora bokstäver ska också var exakt. Mappen ska vara sv.lproj inte .Iproj
I den mappen finns det bara en fil som heter SpringBoard.strings
Funkade det med filen?
Posta i tråden istället för pm, enklare så och ifall nån annan har samma problem så kan dem titta här.
@saigeo 52244 wrote:Sedan om jag skulle vilja använda ett annat dBar tema går det eller måste man fixa beroende på hur det ser ut, tänkte då mest om jag ville använda dBar20.
Det beror på vilka applikationer du vill ta bort namnet på. Är det samma applikationer så kan du använda samma fil annars måste du redigera den och lägga in de nya.
@saigeo 52244 wrote:
Har en fråga till, går det att ta bort vädertjänsten från homescreen så att man bara har kalendern upp?
I dbar 8/Widgets/Configs radera filen Weather-Config.js.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.