Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)
-
AuthorPosts
-
@jca 53776 wrote:
Jag har också 2.0.0-7 så saken är nog helt enkelt att jag inte förstår bättre.
Provade att ladda ner Clock(Native) men det hände inget alls!Har du aktiverat den i Inställningar/Lockinfo/Plugins/Clock? Då ska klockan och kalendern dyka upp i din lockscreen.
Kolla igenom FAQ i Lockinfos inställningar också, där förklaras ganska mycket.
@mossarelli 53821 wrote:
MINA ÖGON!
Sorterar du inte?
LOL, då är vi två vad gäller sorterings-ADHD. Dumpen togs precis efter en Restore men nu är det ordentligt gjort… du kan somna om nu :laugh:
Här två teman som jag gillar
Det första här som heter Apple fully loaded är kanske inte snyggast men jag tycker det är bra ljud vin inkommande Email/SMS/MMS/ inga konstiga ljud utan prat.
Och detta temat som heter Red Chrome Deluxe tycker jag bara är ett snyggt rött tema med silvriga kanter synd bara inte alla mina ikoner är med i temat.
Både finns på Cydia
Här kommer min lur..
Jag har en identisk setup men de där Väder och iRealSMS ikonerna får du ta och ordna till 🙂 sök i forumet på Illumine
Jo jag ska ta och fixa det när jag kommer hem. Man kan ju inte leka med telefonen hela dagen på jobbet 🙂
Känns som att det blir något liknande om några dagar..
Ok jag kör på ett dbar 20 tema som jag skulle vilja byta till svenska ikoner, jag har fixat dom till svenska ikonerna men vet inte hur jag ska byta ut dom och i vissa fall koppla till andra appar.
Topikonerna är. Cydia, kamera, foton, inställningar och winterboard.
Bottenikonerna är. Telefon, SMS, GPS, ipod och Safari.
@saigeo 55158 wrote:
Ok jag kör på ett dbar 20 tema som jag skulle vilja byta till svenska ikoner, jag har fixat dom till svenska ikonerna men vet inte hur jag ska byta ut dom och i vissa fall koppla till andra appar.
Topikonerna är. Cydia, kamera, foton, inställningar och winterboard.
Bottenikonerna är. Telefon, SMS, GPS, ipod och Safari.
Du kan byta ut dina nya ikoner mot de gamla i /Library/Themes/din tema/Icons. I dbar 20 så heter cydia ikonen “com.saurik.Cydia.png” och winterboard “com.saurik.WinterBoard.png”.
@ponyboy 55163 wrote:
Du kan byta ut dina nya ikoner mot de gamla i /Library/Themes/din tema/Icons. I dbar 20 så heter cydia ikonen “com.saurik.Cydia.png” och winterboard “com.saurik.WinterBoard.png”.
OK, men hur gör jag för att byta botttenikonerna då?
Alla är samma förutom att jag vill byta ut e-mailen mot gps:n.
@saigeo 55165 wrote:
OK, men hur gör jag för att byta botttenikonerna då?
Alla är samma förutom att jag vill byta ut e-mailen mot gps:n.
Dbar 20 har ju rörliga ikoner. Byt ut din nya gps ikon mot den som finns i Icons mappen och sen respringa din iphone. Sen är det bara att hålla i ikonen och flytta på dem i springboard. Eller har jag missförstått din fråga?
@ponyboy 55168 wrote:
Dbar 20 har ju rörliga ikoner. Byt ut din nya gps ikon mot den som finns i Icons mappen och sen respringa din iphone. Sen är det bara att hålla i ikonen och flytta på dem i springboard. Eller har jag missförstått din fråga?
OK, är på jobbet just nu men ska kolla upp det när jag kommer hem.
Så får vi se vart vi hamnar.
@saigeo 55186 wrote:
Har fått allt att fungera förutom en ikon.
Så här ser det ut. Längst ner till höger, vad ska göras där.
[ATTACH]540[/ATTACH]
Ser att det är Tomtom ikonen som inte fungerar. Olika Tomtom kartor har olika applikations namn som t.ex. USA_Canada eller W_Europe. Just nu har du en tomtom ikon från Glasklart temat på din springboard, byt ut den mot din nya dbar ikon.
@ponyboy 55308 wrote:
Ser att det är Tomtom ikonen som inte fungerar. Olika Tomtom kartor har olika applikations namn som t.ex. USA_Canada eller W_Europe. Just nu har du en tomtom ikon från Glasklart temat på din springboard, byt ut den mot din nya dbar ikon.
Har provat det men får det inte att fungera?
Kör med tomtom W-Europe.
@saigeo 55340 wrote:
Har provat det men får det inte att fungera?
Kör med tomtom W-Europe.
Byt namn på dbar ikonen till det exakta namnet på tomtom applikationen som det står i din springboard. Det är viktigt att du har stora och små bokstäver på rätt plats.
Om inte det funkar så kolla i din Icons mapp och leta fram Tomtom glasklart ikonen som dyker upp på din springboard. Kopiera namnet på den och byt med din nya dbar ikon.
@ponyboy 55348 wrote:
Byt namn på dbar ikonen till det exakta namnet på tomtom applikationen som det står i din springboard. Det är viktigt att du har stora och små bokstäver på rätt plats.
Om inte det funkar så kolla i din Icons mapp och leta fram Tomtom glasklart ikonen som dyker upp på din springboard. Kopiera namnet på den och byt med din nya dbar ikon.
Ponyboy, inget att dessa alternativ fungerade….
Installations instruktioner på:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6721-%5Brelease%5D-sn0w-lopeard-iphone-theme.htmlhar en fråga ang detta
Klocka och väderprognos på din lockscreen (Cydia) iPBtar det mycket på batteriet eller är det som vanligt typ?
@spjonky 56139 wrote:
har en fråga ang detta
Klocka och väderprognos på din lockscreen (Cydia) iPBtar det mycket på batteriet eller är det som vanligt typ?
Har använt denna tema tidigare och jag kan säga att jag kände ingen batteri skillnad. Klockan är i princip samma, den har bara en annan font och bakgrundsbild. Vädret däremot använder sig av datatrafik. Det drar inte så mycket batteri då den behöver endast ladda ner några kb och du kan dessutom bestämma själv hur ofta den uppdaterar sig.
varför kan jag inte hitta HTCSense i cydia? den ska ligga i ModMyi.com men det gör den ikke,
hjälp någon haha?
@spjonky 56154 wrote:
varför kan jag inte hitta HTCSense i cydia? den ska ligga i ModMyi.com men det gör den ikke,
hjälp någon haha?
Kolla på HTC Hero
på cydia.zodttd.com/repo/cydia/ eller så kan du använda HTC Sense Cydget.Min nya tema, som vanligt Kleinmone dbar mod
Lockscreen med lockinfo och kalender widget:
Springboard med kalender och väder widget:
telefonen fick följa med till Åre.
Wallpaper på insidan av din iphone från iFixIt.
Tja vet nån vad det här temat heter?
Tråd flyttad /Ponyboy
Vill ha original temat fast med grå eller svart text, hur löser man det lättast eller någon som vet vad ett sådant tema heter?
@kimlannebris 59594 wrote:
Vill ha original temat fast med grå eller svart text, hur löser man det lättast eller någon som vet vad ett sådant tema heter?
Ladda ner FontColors från Cydia och aktivera den färgen du vill ha i Winterboard.
Är du inte nöjd med färgerna kan du själv ändra dem genom att browsa i din iphone till Library/Themes/ och
välja en av de färg teman som du laddade ner. I alla dessa färg teman finns det en fil som heter Info.plist,
öppna den och den kommer att se ut så här:NavigationBarStyle
1
UndockedIconLabelStyle
/*font-family: monospace;*/ font-size: 13px; color: white
DockedIconLabelStyle
/*font-family: monospace;*/ font-size: 13px; color: white
TimeStyle
/*font-family: monospace;*/ font-size: 16px; color: whiteDu kan ändra färg (röda texten) till den färg du vill ha, hexkoderna för olika färger hittar du HÄR.
Första raden är för alla ikoner utom Dock ikonerna, andra raden är för Dock ikonerna
och den tredje är för klockan högst upp i springboard. Du kan dessutom ändra storleken
på ikon texter och klockan genom att font-size från t.ex 13px till 11px.@ponyboy 59630 wrote:
Ladda ner FontColors från Cydia och aktivera den färgen du vill ha i Winterboard.
Är du inte nöjd med färgerna kan du själv ändra dem genom att browsa i din iphone till Library/Themes/ och
välja en av de färg teman som du laddade ner. I alla dessa färg teman finns det en fil som heter Info.plist,
öppna den och den kommer att se ut så här:Tack för hjälpen..
Ponyboy:
Jag gillade ditt tema med “Kleinmone dbar mod”
Men förstår inte riktigt vad jag ska söka efter på cydia för att hitta det.
Sökte på LockInfoContest men hittade inget.
Skulle vara schysst om du orkade förklara lite.
Skulle vilja ha en liknande lockscreen samt första sidan på springboarden med bara några ikoner uppe som du har samt i docken längst ner.
Antar att du använder “blanka” ikoner på resten av sidan?MVH Draakula
@draakula 59663 wrote:
Ponyboy:
Jag gillade ditt tema med “Kleinmone dbar mod”
Men förstår inte riktigt vad jag ska söka efter på cydia för att hitta det.
Sökte på LockInfoContest men hittade inget.
Skulle vara schysst om du orkade förklara lite.
Skulle vilja ha en liknande lockscreen samt första sidan på springboarden med bara några ikoner uppe som du har samt i docken längst ner.
Antar att du använder “blanka” ikoner på resten av sidan?MVH Draakula
Du kan ladda ner den här. Den är dock på tyska så du måste översätta vissa grejer till svenska, säg till om du fastnar nånstans.
Du behöver inte ha blanka ikoner på första sidan, ha bara dina top ikoner och Dock ikoner resten flyttar du till de andra sidorna. På de andra sidorna kan du däremot ha Blankicons i första raden så att din klocka syns i alla springboard sidorna. I lockscreen har jag Lockinfo och i springboard behöver du installera Five Icon Dock, Five Columspringboard och Fivelrows för denna tema.
Ok, tack för snabbt svar 🙂
Ska testa när jag kommer hem.
Har allt installerat utom fivelrows redan.2 frågor bara, när jag laddar ner temat från nätet..ska jag då flytta det till tema mappen via iphonebrowser? (Har alltid laddat ner teman direkt från cydia på tfn tidigare).
Samt i vilket program översätter jag det som behöver översättas? i notepaden??
@draakula 59666 wrote:
Ok, tack för snabbt svar 🙂
Ska testa när jag kommer hem.
Har allt installerat utom fivelrows redan.2 frågor bara, när jag laddar ner temat från nätet..ska jag då flytta det till tema mappen via iphonebrowser? (Har alltid laddat ner teman direkt från cydia på tfn tidigare).
Samt i vilket program översätter jag det som behöver översättas? i notepaden??
Japp, när du har laddat ner denna fil unzippa den och då får du en mapp med både Lockscreen och Springboard temat. Du ska lägga in dessa 2 mappar i Library/Themes och sen aktivera dem i Winterboard, kom ihåg att dra dem högst upp i WB.
Jag översätter allting i iPhone med iFile, ska du ändra .html och .plist filer i windows får du ladda ner HTML och Plist Editor.
Ok, låter int så svårt 🙂
Återkommer hur det gått senare.
Tack för hjälpen så länge!så här ser min ut 🙂
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0285.PNG[/IMG]
Tema: Illumine (ändrat vissa ikoner från default utförandet)
illumine live weather
illumine live clock
fiveirows
fiveicondock -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.