Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 1,185 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1973

Skapar en tråd där ni kan dela med er av tips & trix för iPhone 3G 🙂

sl99
    Member
    Post count: 40

Söker efter en app som snabbt och enkelt stänger av 3g och alternativt även wifi. (Nån som har kolll på vad som drar mest batteri när man surfar?)

husa550
    Member
    Post count: 39

skulle tro att wifi tar mer ström än 3G

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@husa550 6546 wrote:

skulle tro att wifi tar mer ström än 3G

faktiskt fel, det är tvärtom, wifi är mycket mer beprövat än 3g och således också blivit mer ström-effektivt. Jag kör på wifi och edge hemma (mycket pga min dåliga 3g täckning) och har ganska precis 1 heldag i batteri (vilket är 3ggr bättre än min touch cruise utan wifi påslaget)
    Har man dessutom dålig 3g täckning så äter 3g batteri (man kan nästan se batteristapeln sjunka) 8och detsamma gäller om wifi:n måste söka efter nät 100ggr (exempelvis om man åker bil i någon större stad)

men som sl99 efterfrågar: en app som stänger ner 3g/och eller wifi med ett knapptryck eller liknande vore kanon.

Funderar på att lära mig koda för iphonen, men har iagsläget bara min mac mini (som är kopplad till tv:n) som jag har os x på.
    får se hur det blir i höst.

CyberTron
    Member

jag söker även ett tillägg/program för låsskärmen där man kan se dagens kalender händelser, finns det?

Halle
    Member
    Post count: 837

En totalt onödig – med riktigt cool app är Shazam. öppnar du programmet och samtidigt spelar upp musik för telefonens mic från, stereon, radion etc. så identifierar programmet låten via internet, samtidigt som artistnamn samt låtnamn visas på displayen. Riktigt läckert. 🙂

perk
    Member
    Post count: 356

@halle 6610 wrote:

En totalt onödig – med riktigt cool app är Shazam. öppnar du programmet och samtidigt spelar upp musik för telefonens mic från, stereon, radion etc. så identifierar programmet låten via internet, samtidigt som artistnamn samt låtnamn visas på displayen. Riktigt läckert. 🙂

onödig? tycker den e skitbra. man hör en bra låt på radion, undrar va de kan va. bara att spela in så har man artist, låt och album. skitnice 🙂

Halle
    Member

Anledningen att jag sa onödig är för att jag iaf nästan alltid vet vilken artist det är… 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

TV.nu-appen är också grym – rekommenderas varmt. Väldigt bra översikt 🙂

Halle
    Member

Japp den tv-appen är kanon, har den som gadget i sidebaren till Vista också.

brorzan
    Member
    Post count: 121

Den som gillar Shazam bör slänga ett öga på Midomi också. Samma funktionalitet med inspelning och identifiering av musik, men man kan också sjunga eller nynna in själv. Även det fungerar helt okej!

TV.nu är jag inte fullt så imponerad av. Jag saknade några Canal+ och Viasatkanaler. Jag surfar in på dagenstv.com ett tag till istället.

mrfestis
    Member
    Post count: 59

Stegräknaren STEPS funkade faktiskt hyfsat… dock måste den vara aktiv och kan inte ligga i bakgrunden. Så går du och pratar registreras inget.

iPhoneinfo.se
    Member

Om man som jag alltid undrar vad det är för vecka så finns det en App som heter “Vecka” som bygger på vecka.nu 🙂

“Vecka
    Lika briljant som enkelt, visar vilken vecka det är, varken mer eller mindre. Bra i det här landet som maniskt planerar allt efter veckor.”

och får man rätt på kontrollerna till Super Monkey Ball så är det skitskoj!

ptr
    Member
    Post count: 248

@cybertron 6561 wrote:

jag söker även ett tillägg/program för låsskärmen där man kan se dagens kalender händelser, finns det?

du får vänta tills det går att jailbreaka. apple kommer aldrig tillåta sådana program.

förövrigt, fungerar Shazam som Sony Ericssons trackid? 🙂

CyberTron
    Member

@ptr 6695 wrote:

du får vänta tills det går att jailbreaka. apple kommer aldrig tillåta sådana program.

förövrigt, fungerar Shazam som Sony Ericssons trackid? 🙂

misstänkte att det var så illa, har iaf skickat en feedback till apple om detta.

och jo, shazam fungerar som se’s trackid.
    oich det fungerar faktiskt riktigt bra dessutom!!

Gefan
    Member
    Post count: 29

Hur stänger man av 3g/edge så man inte råkar gå in utav misstag och få betala en massa cash?

Halle
    Member

inställningar-allmänt-nätverk. 3G går att stänga av men inte edge…

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@halle 6721 wrote:

inställningar-allmänt-nätverk. 3G går att stänga av men inte edge…

Åh jo. Du kan stänga av edge med flygplansläget. Men lönt att stänga av edge, då behöver man inte kalla det Iphone.

Bybba
    Member
    Post count: 1

Finns det nån app. med svenska radiostationer, eller är det bar amerikanska?

iPhoneinfo.se
    Member

Vi har skapat ett inlägg med trevliga apps man kan hitta i App Store.

Bra program i App Store #1 | iPhoneinfo.se

free
    Member
    Post count: 80

bra att det börjar trilla in lite tips på bra apps i appstore. men vad finns det för kul att hitta med cydia/installer?

snook
    Member
    Post count: 2190

Det kanske redan har tagits upp, men….Man kan ta skärmdumpar på iPhone 3G genom att trycka på Hemknappen och Avstängnings/Viloknappen samtidigt en gång. Sen sparas det som en bild i Biblioteket.

eriik
    Member
    Post count: 23

någon som vet ngn msn app som kan vara i bakgrunden så man kan göra andra saker samtidigt? Tacksam för svar

Halle
    Member

@snook 7431 wrote:

Det kanske redan har tagits upp, men….Man kan ta skärmdumpar på iPhone 3G genom att trycka på Hemknappen och Avstängnings/Viloknappen samtidigt en gång. Sen sparas det som en bild i Biblioteket.

Det visste jag inte. Tack!

Nu kan man ju ha startmenyn (skrivbordet) som bakgund. Ser läckert ut.:D

perk
    Member
    Post count: 356

felpost..

geezarn
    Member
    Post count: 197

@eriik 7471 wrote:

någon som vet ngn msn app som kan vara i bakgrunden så man kan göra andra saker samtidigt? Tacksam för svar

Tjena! Tyvärr kan man inte köra 2 applikationer samtidigt på iPhone 3G i dagsläget. Det finns en app som heter Palringo som du kan använda, funkar bra faktiskt!

Halle
    Member

@geezarn 7693 wrote:

Tjena! Tyvärr kan man inte köra 2 applikationer samtidigt på iPhone 3G i dagsläget. Det finns en app som heter Palringo som du kan använda, funkar bra faktiskt!

Vissa funktioner fungerar. Typ Ipod med musik i bakgrunden samtidigt som man sysslar med annat. Finns dock inget smidigt sätt att växla mellan programmen man kör.

Glottis
    Member
    Post count: 41

eniro har nu släppt en app motsvarande hittas. Bra mycket trevligare men en del buggar. Bara att ta hem från app store

eriik
    Member

@halle 7695 wrote:

Vissa funktioner fungerar. Typ Ipod med musik i bakgrunden samtidigt som man sysslar med annat. Finns dock inget smidigt sätt att växla mellan programmen man kör.

Aa, jag här palringo nu och de funkar ju helt ok 🙂 men det jag stör mej mest på är att man inte ens går att lyssna på musik samtidigt :S

iPhoneinfo.se
    Member

Taskigt med multitasking i iPhone för tillfället 🙁

geezarn
    Member
    Post count: 197

Sök på NetShare i iTunes store 😉

JosefMusic
    Member
    Post count: 53

Har någon nya (bra) App tips? 😀

tv.iApps.se
    Member
    Post count: 6

Hej,

Vill tipsa om vår applikation tv.iApps.se – TV-tablån i din iPhone – en TV Tablå utvecklad specifikt för iPhone. Det vi kan erbjuda som andra TV Tablåer inte har är t.ex. funktioner för att se “Kvällens Filmer” och “Dagens Sport”.

Vi har en tråd i forumet för iPhone 2G så om ni har feedback så får ni mer än gärna höra av er där! 🙂

Ha det,
    Tomas, iApps

JosefMusic
    Member
    Post count: 53

@tv.iApps.se 8119 wrote:

Hej,

Vill tipsa om vår applikation tv.iApps.se – TV-tablÃ¥n i din iPhone – en TV Tablå utvecklad specifikt för iPhone. Det vi kan erbjuda som andra TV Tablåer inte har är t.ex. funktioner för att se “Kvällens Filmer” och “Dagens Sport”.

Vi har en tråd i forumet för iPhone 2G så om ni har feedback så får ni mer än gärna höra av er där! 🙂

Ha det,
    Tomas, iApps

Hmm, är det bättre än TV.nu Appen? haha :=)

tv.iApps.se
    Member
    Post count: 6

Hej,

Vi har försökt bygga de funktioner vi själva har saknat i andra TV-Guider, sen om det blivit bättre eller sämre… tja… det får du själv avgöra. tv.iApps.se – TV-tablån i din iPhone som sagt.

Mvh
    Tomas, iApps

StefanBP
    Member

Nya app i appstore

Hmm, verkar som Apple släpper igenom vilka program som helst. Kolla in ” I Am Rich” på appstore, det kostar 7499.-, för det får man en röd ”stjärna mitt på skärmen när man öppnar programmet. Man får även ett meddelande om man trycker på ”i” knappen, som beskriver hur man förblir rik, frisk och framgångsrik. Antagligen är meddelandet typ så här: ”Skapa en simple app och sälj den dyrt till dumma rika”…

Är det kanske någon här som köpt den?

frojK
    Member
    Post count: 69

@stefanbp 8198 wrote:

Nya app i appstore

Hmm, verkar som Apple släpper igenom vilka program som helst. Kolla in ” I Am Rich” på appstore, det kostar 7499.-, för det får man en röd ”stjärna mitt på skärmen när man öppnar programmet. Man får även ett meddelande om man trycker på ”i” knappen, som beskriver hur man förblir rik, frisk och framgångsrik. Antagligen är meddelandet typ så här: ”Skapa en simple app och sälj den dyrt till dumma rika”…

Är det kanske någon här som köpt den?

hahah seriöst?

Halle
    Member

Nu börjar jag bli förbannad. Det är andra gången plötsligt inget av mina nedladdade apps fungerar. Appsen öppnas sen stängs dom ner. Jag blir nu åter igen tvungen att ta bort alla för att sedan ladda ner dom igen. Tror det blir något fel när jag synkar telefonen via itunes, för appsen fungerar fint så länge jag inte synkar telefonen. Och av någon anledning fungerar inte app-store för tillfället, såklart, för jag ska ju inte kunna fixa till skiten direkt utan jag ska behöva vara förbannad extra länge.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@halle 8303 wrote:

Och av någon anledning fungerar inte app-store för tillfället, såklart, för jag ska ju inte kunna fixa till skiten direkt utan jag ska behöva vara förbannad extra länge.

Skit ska skit ha.;)

Det låter jävligt skumt, jag antar att du kör med 2.0.1?:confused:

Halle
    Member

@morbidio 8340 wrote:

Det låter jävligt skumt, jag antar att du kör med 2.0.1?:confused:

Japp kör med den. När det hände tidigare så hade jag 2.0 så det beror inte på nya uppdateringen. Möjligen mitt Vista som inte fungerar till 100% med iTunes kanske, vem vet.

jolinjom
    Member
    Post count: 818

@tv.iApps.se 8119 wrote:

Hej,

Vill tipsa om vår applikation tv.iApps.se – TV-tablån i din iPhone – en TV Tablå utvecklad specifikt för iPhone. Det vi kan erbjuda som andra TV Tablåer inte har är t.ex. funktioner för att se “Kvällens Filmer” och “Dagens Sport”.

Ha det,
    Tomas, iApps

finns det som app eller bara genom safari?

edit: haha, btw såg att ni glömt lägga in os på sportdelen idag xD

sarkostik
    Member
    Post count: 81

@halle 8303 wrote:

Nu börjar jag bli förbannad. Det är andra gången plötsligt inget av mina nedladdade apps fungerar. Appsen öppnas sen stängs dom ner. Jag blir nu åter igen tvungen att ta bort alla för att sedan ladda ner dom igen. Tror det blir något fel när jag synkar telefonen via itunes, för appsen fungerar fint så länge jag inte synkar telefonen. Och av någon anledning fungerar inte app-store för tillfället, såklart, för jag ska ju inte kunna fixa till skiten direkt utan jag ska behöva vara förbannad extra länge.

Om du återställer telefonen helt, välj ny Iphone i iTunes!
    Så skall programmen fungera sen när du installerat dem
    Jobbiga är att när den ställs in som en ny Iphone så finns inte
    gamla inställningar kvar som man helst vill ha, men det får man offra för att få programmen att fungera.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@sarkostik 8394 wrote:

Om du återställer telefonen helt, välj ny Iphone i iTunes!
    Så skall programmen fungera sen när du installerat dem
    Jobbiga är att när den ställs in som en ny Iphone så finns inte
    gamla inställningar kvar som man helst vill ha, men det får man offra för att få programmen att fungera.

Så ska man väl inte behöva göra?:confused: :S

fritte_n
    Member
    Post count: 44

@morbidio 8428 wrote:

Så ska man väl inte behöva göra?:confused: :S

förmodligen eftersom något verkar ha blivit fel.

Halle
    Member

Jag letar efter en app som ser ut som en stor brun anslagstavla med typ post-it lappar på. Såg den förut i appstore men kan nu inte hitta den. Någon som vet vad den heter?

MeXii
    Member
    Post count: 69

@halle 8653 wrote:

Jag letar efter en app som ser ut som en stor brun anslagstavla med typ post-it lappar på. Såg den förut i appstore men kan nu inte hitta den. Någon som vet vad den heter?

Är det detta du söker: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=283292597&mt=8

(Sketches)

Halle
    Member

Javisst var det den!

Tackar så mkt. 😉

DanneManne
    Member
    Post count: 21

Skulle vilja ha en bra RSS som det är enkelt att lägga till egna rss kanalar i, exempelvis från idg och sweclockers, det är ju rätt jobbigt att man inte kan kopiera och klistra in rss länkar, jobbigt att komma ihåg länkarna…

Sen skulle man haft någon app som registrerar hur man rör sig på en karta om man tar en promenad tillexempel, finns det nått sånt?

CyberTron
    Member

@dannemanne 8717 wrote:

Skulle vilja ha en bra RSS som det är enkelt att lägga till egna rss kanalar i, exempelvis från idg och sweclockers, det är ju rätt jobbigt att man inte kan kopiera och klistra in rss länkar, jobbigt att komma ihåg länkarna…

Sen skulle man haft någon app som registrerar hur man rör sig på en karta om man tar en promenad tillexempel, finns det nått sånt?

Jag använder mig utav NetNewsWire fungerar bra, och är rätt snabb. Man lägger till sina RSS på deras hemsida (newsgator.com) på ett konto och sedan finns dem i iphonen. Fungerar klockrent!

jag köpte Itrail som skall fungera så som du önskar när det gäller promenader osv… kostar 22:- och det fungerar sådär. Iaf i Visby. Har inte hunnit testa på “riktigt” ännu men problemet den verkar ha är att den kollar yp var 10 sekund och då kan den ibland misskalkulera hastigheten, (jag gick i 190km/h) och då blev ju min sträcka fel…men programmet har potential, och kommer troligtvis bli bättre. Den har funktioner för att spara olika vägar, plotta grafer och visa vägen i google maps.
    om det är värt 22:- , well, jag hoppas fortfarande att det kommer lite uppdateringar, men det fungerar hyffsat!.

Rolle
    Member
    Post count: 159

Söker efter ett program jag hade på min Gamla Iphone.

Ifall man tog ett Foto så kunde man ta in det fotot i programet å sen dra med fingret för att “smeta ut dom” dra ut huvudet så det blev längre, läpparna osv osv osv – någon som har ett Namn på det Programet?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 1,185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.