Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Jag undrar om någon vet en wikipedia app/hemsida som är anpassad till iphone?
nevermind, Apple – Web apps – Wikipedia
@rolle 8724 wrote:
Söker efter ett program jag hade på min Gamla Iphone.
Ifall man tog ett Foto så kunde man ta in det fotot i programet å sen dra med fingret för att “smeta ut dom” dra ut huvudet så det blev längre, läpparna osv osv osv – någon som har ett Namn på det Programet?
Undrar inte om du menar Face Melter. Har själv varit lite sugen på det men ej köpt det än… I fall det är det programmet du menar, är det värt pengarna? Kostar ju iofs bara 15 spänn…
Tänkte bara delge lite av mina apps som jag testat..
More Cowbell #free#
Helt fantastiskt meningslöst app som rekommenderas som en totalt meningslös funktion..MarbleMash #Free#
ett kul spel.. eller rättare sagt ett kulspel.. Det är en labyrint där man ska undvika hål o med gravitation flytta en kula från a till b.. kul under introduktionen av gravitations delen..TapTap #Free#
är ett musikspel som nog snott lite av idén av guitarhero.. men man får points för att träffa bubblor som kommer ner på snöre i “takt” med musiken.. kul då det har två spelare, men min fru var så där lagom exalterad av att ställa upp 😉Shazam #free#
är ju musik tydnings progget.. jag gillar det stenhårt.. sitter i bilen o hör en bra låt.. rikta Iphonen o vipps har jag allt om artisten.. sedan är det ju bara att få tag på torrenten o wipps så har man albumet 😉Scratch #free#
gör så att du kan scratch’a som på hederliga venylskivor.. funkar tämligen dåligt och man kan bara köra inbyggda/medföljande ljud..Binary Clock #free#
klicka på den när någon vill veta vad klockan är o den visar tiden i binärt format.. kräver dock att du själv klarar utläsa vad den säger.. (annars så tappar ju uppvisningen liite funktion..)Aqua Forest ca50spänn
Helt fantastiskt.. ditt egna lilla naturlabb.. häll vatten i skärmen.. gör ena hörnet varmt o kallt i det andra hörnet, ett litet kraftverk i mitten o du har gjort en evighetsmaskin..
kolla självaAurora Feint #free#
kol o bra spelupplägg för ett så enkelt spel.. en hel del lullull runt ett stapelpusselspel.. vilket gör att det får ett kul spelvärde..Moonlight Mahjong #free#
Bästa spelet hitentills!!
brutal grafisk spelkontroll, de har löst ett “problem” att få till 3dkännslan på ett mästerligt sätt! inbilla er inget aktionspel, det är ett brädspel.. brickor som skall flyttas från en pyramid med brickor.. så där jätte spännande är det inte.. men bygger på strategi o framförhållning och planering.. men när man får till styrningen av spelplanen så glömmer man att det är en virituell värld!VNC lite #free#
Testade emot RealVNC o fick det inte att fungera hur jag än trixade, körde emot en server med TightVNC i stället o fick full kontroll över maskinen!
Perfekt om man har någon burk som agerar filserver eller liknande.. Man ställer datorn utan tangentbord mus o ingen skärm uppe på vinden.. knallar in med VNC och får upp skärmen i iPhonen.. o kan göra allt som du kan vid datorn.. Klockrent om det är en dator som man bara behöver “justera till” o inte behöver arbeta vid..
Lite verren av denna app saknar controll-alt-del vilket är ett strategiskt moov för att sälja fullverren.. men klarar man sig utan det så är den klockren!
Man kan ju även använda appen för att kunna gå hem till sin burk hemma från hela världen.. man kan ju gå in med VNC o slå på ftp i burken för att föra över en fil sedan stänga ner ftp,n när man är klar.. vnc räknas som säkert!Jag själv letar efter en app som kan dela en mapp på iPhonen och komma åt delade mappar på nätverket, någon som vet???
@cybertron 8720 wrote:
Jag använder mig utav NetNewsWire fungerar bra, och är rätt snabb. Man lägger till sina RSS på deras hemsida (newsgator.com) på ett konto och sedan finns dem i iphonen. Fungerar klockrent!
jag köpte Itrail som skall fungera så som du önskar när det gäller promenader osv… kostar 22:- och det fungerar sådär. Iaf i Visby. Har inte hunnit testa på “riktigt” ännu men problemet den verkar ha är att den kollar yp var 10 sekund och då kan den ibland misskalkulera hastigheten, (jag gick i 190km/h) och då blev ju min sträcka fel…men programmet har potential, och kommer troligtvis bli bättre. Den har funktioner för att spara olika vägar, plotta grafer och visa vägen i google maps.
om det är värt 22:- , well, jag hoppas fortfarande att det kommer lite uppdateringar, men det fungerar hyffsat!.Vill uppdatera mina åsikter på iTrail. Ny uppdatering kom idag, nu fungerar programmet helt perfekt!! Gjorde en klockren mappning av min promenad, hastighet osv.
Kanonprogram!Tap Tap = (FREE) Guitar Hero stuk 😛 Riktigt coolt, dock få låtar
Labyrinth Lite = (FREE) Gammal klassiker, du styr en boll och ska undvika hålen.
Shazam = (FREE) någon låt på radion du vill veta mer om, namn tex? dra igång programet, låt mobilen lyssna ca 12sec, så vet den vilken låt det är.
SPEED = (FREE) mät hastigheten då du tex åker bil (3G) fungerar extremt bra.
IPint = (FREE) Du ska styra ett ölglas över baren utan att det faller över kanten
Aurora Feint = (FREE) ett spel som tar mer än 20Mb, nog ett av de bästa gratis spel som finns.
Tunnels =(Free) Roligt och väldigt svårt spel, då de ska undvika att att nuda väggarna.
Dice = (FREE) du kan skaka 1-5 tärningar å spara diverse terningar osv.
CrusherLite = (FREE) påminer väldigt mycket om det gammla pc spelet Snood.
finns det något app som gör att man kan synkronisera mellan fler datorer? Tycker det är grymt jobbigt att allt försvinner fort man hämtar låtar från en annan dator.
Skulle vara mkt bra om det fanns 😉I Am Rich!
Riktigt bra om nån nekar när du försöker bjuda på något, då visar du bara “I Am Rich” så förstår han att det är OK att ta emot 😉
Vill tipsa om Simpify Media. Applikationen låter dig strömma musik från din hemdator till din iPhone över EDGE/3G/WiFi. Du kan även lägga till 30 vänner och strömma deras musik till telefonen.
Toppen om du har ett musikbibliotek som är större än 8 eller 16GB. Applikationen är tvådelad. En klient för Win/MAC/Linux och en för din iPhone men är väldigt enkel att installera.
Access all of your Simplify Media music from your iPhone & iPod Touch
Applikationen är enligt tillverkarens hemsida gratis för de första 100.000 som laddar hem den. Efter det ca $4.
:confused:Hello!
Vad händer om man synkroniserar program mot fler än en dator?
Det är juh bara dom programmen man har laddat ner på denna datorn som visas. Kommer alla andra programmen på Iphonen att tas bort? Jag fattade det så på frågan som dök upp i iTunes när jag klickade i “Synkronisera program”
Vågar inte chansa…:Tillägg:
Såg just Victorius inlägg ängre upp. Alltså samma fråga på mig :rolleyes:Angående att synka med fler datorer. Jag har inte kollat fakta men jag tror inte att det går. Själva idén med att synka är ju att alla program/musik mm år exakt samma på telefonen och dator, om man gör det med fler än en dator bor ju detta inte fallet.
Synkar man med dator 1 först får man ju den datorns musik mm. När man sen gör det med dator 2 är ju telefonen nu inte längre synkad med dator 1 utan med dator 2.
Kanske inte så bra förklarat men ni kanske förstår ändå 🙂
@sl99 9936 wrote:
Angående att synka med fler datorer. Jag har inte kollat fakta men jag tror inte att det går. Själva idén med att synka är ju att alla program/musik mm år exakt samma på telefonen och dator, om man gör det med fler än en dator bor ju detta inte fallet.
Synkar man med dator 1 först får man ju den datorns musik mm. När man sen gör det med dator 2 är ju telefonen nu inte längre synkad med dator 1 utan med dator 2.
Kanske inte så bra förklarat men ni kanske förstår ändå 🙂
Ja det är ju det som är så dåligt, skulle vilja att man kunde ha fler spelistor iaf. Det kan man ju från samma dator men vill ha från olika datorer.
Nja inte dåligt, mer omöjligt 🙂
Men spellistor och liknande kan du importera från olika datorer, bara välja så att du hanterar spår manuellt sen är det bara att dra över som vanligt, funkar för mig iallefall
@sl99 9996 wrote:
Nja inte dåligt, mer omöjligt 🙂
Men spellistor och liknande kan du importera från olika datorer, bara välja så att du hanterar spår manuellt sen är det bara att dra över som vanligt, funkar för mig iallefall
funkar inte för mig, om ja ska dra över en annan spelningslista så raderas ju den gamla. För den spelningslistan man har på dator 1 har man ju inte på dator 2 oftast.
Alltså om man kan ta spelningslistor från 2 datorer är det ju inget problem med “synka mellan fler datorer” snacket. Då kan man ju ta musik från 2 datorer? Och problemet är ju att det inte går. Måste ju jailbreaka för det.Finns det fler sådana här apps, ja hittar bara denna! (iLog 2.0 Call Manager).
mvh
För er som vill ha AquaForest Gratis, så har jag ett tips som kanske fungerar!
Har inte testat detta själv(får min iphone snart)..1. Ladda ner programmet här(ipa format):
Aqua Forest2. Öppna med iTunes
3. Synka med telefonen..Klart!
Hoppas detta skall fungera!
Tyvärr går det inte så lätt, mig veterligen.
ITunes vet vilka program du har köpt, och installerar/syncar bara de program som du köpt via iTunes. Vill du installera pirat ipa program måste du Jailbreaka din telefon.
Har jag inte rätt?
Jag upptäckte en liten grej här om dagen.
När man bläddrar bland kontakter eller låtar, istället för att dra fingret längs bokstavsraden till höger, tryck bara med ett finger där och håll inne, dra sedan ut fingret över kontakterna/låtarna och du kan scrolla igenom dem där. Det känns enklare att hitta rätt på detta sättet.
// Jeep
¤ Slå på mellanslag 2 gånger när du skriver sms, och få en punkt och mellanslag automatiskt 😉
¤ Ta “screen shoot” med iphone, tryck på sleep/wake och home knapen sammtidigt(skärmen blinkar till). Sen ligger bilden under kamera bilder(tror jag det var)…
hahaaa :rolleyes:
någon som vet några bra sources till cydia? vill ha typ palringo, shazam o lite trevliga spel.
Tack på förhand.
då måste jag bli medlem i itunes store o skriva in mitt kontonr o grejjer vilket är krångligt då jag inte har visa eller mastercard eller vad man nu behöver, då måste jag ta mammas och de vill jag ej. eller går de bli medlem utan att signa konto nr? smidigast vore med någon source te cydia.
@willie_ 11170 wrote:
då måste jag bli medlem i itunes store o skriva in mitt kontonr o grejjer vilket är krångligt då jag inte har visa eller mastercard eller vad man nu behöver, då måste jag ta mammas och de vill jag ej. eller går de bli medlem utan att signa konto nr? smidigast vore med någon source te cydia.
Du kan fixa ett iTunes-konto utan kreditkort – men då kan du tyvärr inte köpa program via AppStore, utan du kan bara ladda hem gratisprogram.
jasså det visste jag ej, försökte när jag activerade telen men de stod att jag var tvungen o signa kontonr. ska försöka igen då, tack så mycket!
Palringo är för övrigt gratis så det ska inte vara några problem att dra ner det 🙂
har föröskt bli medlem utan o skriva kontonr o grejjer men de går ej. och de går inte heller dra ner gratisprogram utan o vara reggad 🙁 någon som vet hur man kan göra för o regga utan o signa konto nr eller har någon bra source?
@willie_ 11181 wrote:
har föröskt bli medlem utan o skriva kontonr o grejjer men de går ej. och de går inte heller dra ner gratisprogram utan o vara reggad 🙁 någon som vet hur man kan göra för o regga utan o signa konto nr eller har någon bra source?
Gå hit: Redeem Code.
Tryck på click here for code.
Gå in på iTunes, regga dej o välj att göra det med en redeem code. Använd då den du just fick..
Sen ber den dej kanske om kontonummer efter det, men hoppa bara över det med att välja payment method: none. Fyll i resten av uppgifterna. Sen är du registrerad!
1.[ATTACH]63[/ATTACH]2.[ATTACH]64[/ATTACH]3.[ATTACH]65[/ATTACH]Hoppas detta hjälpte, behöver du hjälp så PM;A mig eller nått 😛
ahh tack så mycke, de funka perfa!
Edit: har instalerat palringo och labyrunth, men inga av programen fungerar, de startar upp i 2 sec sen stänger de av sig. varför? 🙁
@willie_ 11194 wrote:
ahh tack så mycke, de funka perfa!
Edit: har instalerat palringo och labyrunth, men inga av programen fungerar, de startar upp i 2 sec sen stänger de av sig. varför? 🙁
Sorry, no clue :confused: Samma sak händer för en kompis till mig, men det fixar sig efter en omstart av telefonen eller bara vänta ett tag…. Men jag tror att det hände för honom PGA att telefonen jobbade(uppdateringar eller nått)…
får de ej till o funka, har testat massa program, startat om den massa gånger, väntat länge osv 🙁
@k-mountain 11186 wrote:
Gå hit: Redeem Code.
Tryck på click here for code.
Gå in på iTunes, regga dej o välj att göra det med en redeem code. Använd då den du just fick..
Sen ber den dej kanske om kontonummer efter det, men hoppa bara över det med att välja payment method: none. Fyll i resten av uppgifterna. Sen är du registrerad!
1.[ATTACH]63[/ATTACH]2.[ATTACH]64[/ATTACH]3.[ATTACH]65[/ATTACH]Hoppas detta hjälpte, behöver du hjälp så PM;A mig eller nått 😛
jag får en kod som bara funkar i usa
så var de för mig med wariorman men kontot skapades endå, det enda är att du ej får låtarna.
för er som fått samma problem som mig, app store programmen bara dör, synca iphonen till datorn, tryck på “affär” kolumnen i överkanten på itunes sen auktorisera dator, skiv in app id och lösen sen okej. för mig kom de upp att datorn redan var auktisrerad men iaf jag tog sedan ur iphonen o syncade den igen, efter det funkade programmen 🙂
@willie_ 11209 wrote:
så var de för mig med wariorman men kontot skapades endå, det enda är att du ej får låtarna.
för er som fått samma problem som mig, app store programmen bara dör, synca iphonen till datorn, tryck på “affär” kolumnen i överkanten på itunes sen auktorisera dator, skiv in app id och lösen sen okej. för mig kom de upp att datorn redan var auktisrerad men iaf jag tog sedan ur iphonen o syncade den igen, efter det funkade programmen 🙂
1. Synka iPhonen med datorn (iTunes)
2. Tryck på Affär-kolumnen i överkanten på iTunes och sedan på “Auktorisera dator”.
3. Mata in App-id samt ditt lösenord och sedan OK.
4. Klart! 🙂Förtydligade lite. Den metoden fungera riktigt bra om man har AppStore-program som kraschar efter 1-2 sek.
@wariorman 11207 wrote:
jag får en kod som bara funkar i usa
Precis, den säger i stort sett bara att du inte kan ladda ner dom 39 gratis låtarna..
Är det någon som vet hur man stänger av “snabbskriften” på telefonen? Lite jobbigt när man skall skriva sms snabbt och telefonen automatiskt väljer väldigt konstiga ord… Orkar ju inte trycka på det lilla krysset varje gång ett förslag poppar upp(som även kan ta tid)…
Hur stora är appsen? funderar på om jag ska ha 8 eller 16…
olika storlek förstås men ungefär (Xmb/kb-Ymb/kb)
@bozz 12150 wrote:
Hur stora är appsen? funderar på om jag ska ha 8 eller 16…
olika storlek förstås men ungefär (Xmb/kb-Ymb/kb)
Ett par hundra kb, men de varierar ju rätt mycke.
De som tar plats är film och musik. Jag har en 8gb idag och klarar mig bra, men de hade ju vart roligare med 16gb så man slipper bekymra sig om sånt 😉Kan tipsa om programmet Newsstand i appstore! Äntligen en bra RSS reader som fungerar utan koppling mot dator. Du kan uppdatera och lägga till feeds direkt via iPhone. Fungerande även i “liggande” läge.
Checka detta. Man kan ta sin puls, så jävla coolt! Kommer snart upp i App Store:
Checka detta. Man kan ta sin puls, så jävla coolt! Kommer snart upp i App Store:
Ett litet tips för er som vill lyssna på Sveriges Radios kanaler i din iPhone.
Fstream är ett litet program i appstore (gratis) som kan hantera webradio i wma-format.
För att få in din kanal så öppna Fstream och gå in i Favorites, tryck på edit och add webradio.
Skriv in önskad kanal:
mms://wm-live.sr.se/SR-P1-High
mms://wm-live.sr.se/SR-P2-High
mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High
mms://wm-live.sr.se/SR-P2Alltidmusik-High
mms://wm-live.sr.se/SR-DinGata-High
mms://wm-live.sr.se/SR-P3Rockster-High
mms://wm-live.sr.se/SR-P3Star-High
mms://wm-live.sr.se/SR-P3Street-High
mms://wm-live.sr.se/SR-P3Svea-High
mms://wm-live.sr.se/SR-Metropol-High
mms://wm-live.sr.se/SR-Radiosporten-High <
P4Ett litet tips för er som vill lyssna på Sveriges Radios kanaler i din iPhone.
Fstream är ett litet program i appstore (gratis) som kan hantera webradio i wma-format.
För att få in din kanal så öppna Fstream och gå in i Favorites, tryck på edit och add webradio.
Skriv in önskad kanal:
P4Ett litet tips för er som vill lyssna på Sveriges Radios kanaler i din iPhone.
Skriv in önskad kanal:
Skriv in önskad kanal:
P4 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.