Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › tips på lockscreen
-
AuthorPosts
-
@braxen 61421 wrote:
Hej kan ni ska se på min extrem fula ockinfo har någon någon något tips på att få den snyggare med tex en annan bakgrund andra färger på ramarna mm här kommer den Välkommen till Facebook | Facebook fick länka bilden till facbook då jag int vet hur man lägger upp bilder dirket i inlägget
För att kunna se din bild måste man logga in på facebook och det kan inte jag. Vill du att länka till dina blider så kan du ladda upp dina bilder på photobucket, imageshack eller nåt liknande sida och skriva länken i tråden. För att bilden ska synas direkt i tråden så tryck på “Infoga bild” knappen och skriv in din bildlänk där.
@ponyboy 61469 wrote:
För att kunna se din bild måste man logga in på facebook och det kan inte jag. Vill du att länka till dina blider så kan du ladda upp dina bilder på photobucket, imageshack eller nåt liknande sida och skriva länken i tråden. För att bilden ska synas direkt i tråden så tryck på “Infoga bild” knappen och skriv in din bildlänk där.
ok tack ska jag göra, har laddat ner ett snyggt tema som ni ska se bikder på också som jag är mycket nöjd med men det kostade några slantar.;)
Här kommer den är inte nöjd med den tipsa gärna om några tips hur jag ska få den snyggare
Eftersom lockinfo inte funkar på min iphone hamnar i exitmode varje gång jag instalera det, någon som har haft samma problem. Så nu laddare ner en widget istället med kl och väder men hur ändrar man vädret ska man använda ifile i iphone eller ska man fixa det genom ifunbox??
Ladda precis hem lockinfo och ja ser alla default infon elr hur ja ska säga, väder, kalender, SMS, mail och samtal. ville ändra lite på ordningen och så lägga till några plugins. La till todo men de ändras ingenting på lockscreenen :/
har vart å kladdat på enable osv men inget händer 😮
hej hur ändrar man så det blir en annan stad i lockscreenen? vill ha helsingborg men står annat får ej rätt på de hoppas ni kan ge exempel!
@givememoney 66573 wrote:
hej hur ändrar man så det blir en annan stad i lockscreenen? vill ha helsingborg men står annat får ej rätt på de hoppas ni kan ge exempel!
@xenomorph.se 66578 wrote:
som innan ja hittar ej mappen lockscreen någon stans i mobilen när man kollar i ifunbox!
@givememoney 66741 wrote:
som innan ja hittar ej mappen lockscreen någon stans i mobilen när man kollar i ifunbox!
Vad har du på ditt lockscreen just nu, är det endast Lockinfo eller har du ett lockscreen tema också?
Om du endast använder Lockinfo så behöver du inte använda iFunbox till det. Lockinfo använder iPhones egen väder applikation för att hämta väderinfo, den stad som är först i väder appen.
Om du har ett Lockscreen tema så kan du hitta det med hjälp av iFunbox, titta i Library/Themes. Vet du inte vilket tema du använder så kan du kolla på vad som är aktiverat i Winterboard.
@ponyboy 66745 wrote:
Vad har du på ditt lockscreen just nu, är det endast Lockinfo eller har du ett lockscreen tema också?
Om du endast använder Lockinfo så behöver du inte använda iFunbox till det. Lockinfo använder iPhones egen väder applikation för att hämta väderinfo, den stad som är först i väder appen.
Om du har ett Lockscreen tema så kan du hitta det med hjälp av iFunbox, titta i Library/Themes. Vet du inte vilket tema du använder så kan du kolla på vad som är aktiverat i Winterboard.
Jag har de tema som du har lagt upp innan de klimann eller va de heter. Men har provat mkt men får ej rätt på de
@givememoney 66746 wrote:
Jag har de tema som du har lagt upp innan de klimann eller va de heter. Men har provat mkt men får ej rätt på de
Om du menar den här temat så har den en speciell Lockinfo kod. Browsa med iFunbox eller iFile till Library/Themes/dBar-LockinfiContest…./Bumdles/com.ashman.Lockinfo/config.js
I den filen scrolla ner tills du kommer till WEATHER SETTINGS, ligger väldigt långt ner. Där ser du detta:// Ex. “OCN|AU|VIC|MELBOURNE”, “ASI|PH|MAKATI” e.g. ‘Defiance, Ohio’|’Moscow, Russia’|’London, UK’
// Visit http://accuweather.com to find something that works
var locales = [
‘EUR|SE|SW016|UPPSALA|’,
// ‘Houston, Texas’
];[/CODE]
Ändra [B]’EUR|SE|SW016|UPPSALA|'[/B] till [B]’EUR|SE|SW013|HELSINGBORG|'[/B]
Respringa efteråt och klart.[CODE]// Ex. “OCN|AU|VIC|MELBOURNE”, “ASI|PH|MAKATI” e.g. ‘Defiance, Ohio’|’Moscow, Russia’|’London, UK’// Visit http://accuweather.com to find something that works
var locales = [
‘EUR|SE|SW016|UPPSALA|’,
// ‘Houston, Texas’
];[/CODE]
Ändra ‘EUR|SE|SW016|UPPSALA|’ till ‘EUR|SE|SW013|HELSINGBORG|’
Respringa efteråt och klart.@ponyboy 66759 wrote:
Om du menar den här temat så har den en speciell Lockinfo kod. Browsa med iFunbox eller iFile till Library/Themes/dBar-LockinfiContest…./Bumdles/com.ashman.Lockinfo/config.js
I den filen scrolla ner tills du kommer till WEATHER SETTINGS, ligger väldigt långt ner. Där ser du detta:// Ex. “OCN|AU|VIC|MELBOURNE”, “ASI|PH|MAKATI” e.g. ‘Defiance, Ohio’|’Moscow, Russia’|’London, UK’
var locales = [
‘EUR|SE|SW016|UPPSALA|’,
// ‘Houston, Texas’
];[/CODE]
Ändra [B]’EUR|SE|SW016|UPPSALA|'[/B] till [B]’EUR|SE|SW013|HELSINGBORG|'[/B]
Respringa efteråt och klart.Jag tackar så mkt de var de som var felet haha. men hur tar man sen bort att man inte ser medelande och så assa så dom bara syns i lockinfon nu e det nått sånt push grej som man ska bocka av?[CODE]// Ex. “OCN|AU|VIC|MELBOURNE”, “ASI|PH|MAKATI” e.g. ‘Defiance, Ohio’|’Moscow, Russia’|’London, UK’
var locales = [
‘EUR|SE|SW016|UPPSALA|’,
// ‘Houston, Texas’
];[/CODE]
Ändra ‘EUR|SE|SW016|UPPSALA|’ till ‘EUR|SE|SW013|HELSINGBORG|’
Respringa efteråt och klart.Jag tackar så mkt de var de som var felet haha. men hur tar man sen bort att man inte ser medelande och så assa så dom bara syns i lockinfon nu e det nått sånt push grej som man ska bocka av?
@givememoney 66762 wrote:
Jag tackar så mkt de var de som var felet haha. men hur tar man sen bort att man inte ser medelande och så assa så dom bara syns i lockinfon nu e det nått sånt push grej som man ska bocka av?
De var inget fick rätt på vad det var
Jag undrar om man kan få sitt LockInfo genomskinligt och inte helt svart?
Har sett vissa som fått in en facebook kategori i LockInfo, någon som vet hur?
Hej!
Jag undrar om man kan lägga till/ta bort städer som visar tid på sin lock screen?
Tack på förhand!
Finns det nån guide hur man fixar detta?
@eriklindstrom 74464 wrote:
Hej!
Jag undrar om man kan lägga till/ta bort städer som visar tid på sin lock screen?
Tack på förhand!
Ja det går.
Leta efter config.js eller annan fil i temat som heter config som har väderinställningarna. Det är däri som man ändrar det statiska värdet av städer.@dreamcode 67793 wrote:
här är min lockscreen. Enjoy.
Hur fick du till 3 loggan, har kämpat och bytt alla 3 logos jag kom över i telefonen utan att lyckas
@iPhoneReservdelar.se 76120 wrote:
Hur fick du till 3 loggan, har kämpat och bytt alla 3 logos jag kom över i telefonen utan att lyckas
Det gör man med en custom-bundle för operatören 3 helt enkelt.
Brukar finnas lite custom-bundle`s lite överallt på nätet för diverse operatörer 🙂Menar du att det inte räcker med att byta själva png filen i aktuell bundel ?
gick så bra innan 4.0@iPhoneReservdelar.se 76124 wrote:
Menar du att det inte räcker med att byta själva png filen i aktuell bundel ?
gick så bra innan 4.0Jag kan inte svara på det då jag inte kört med custom-bundle på någon iPhone4 tyvärr.
Så jag överlämnar det svaret till någon annan med erfarenhet om det 🙂@iPhoneReservdelar.se 76120 wrote:
På den bilden hade jag fw. 3.1.2 men har inte fått det att funka sen ios4
@dreamcode 76159 wrote:
På den bilden hade jag fw. 3.1.2 men har inte fått det att funka sen ios4
Samma här :mad2:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.