Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › tips på lockscreen
-
AuthorPosts
-
slaneby
July 24, 2009 at 07:55Post count: 0Suttit och moddat i 2 dagar och nu är jag nära ett komplett setup 😛
det jag saknar dock är någon form av lockscreen, har ni några tips på
en clean, enkel setup?Helst med stöd för twitter, mail, logg osv.. ju mer desto bättre 😛
Noterade heller ingen sektion för moddning (eller?), Snook…
går det att skapa en ny sektion för moddning, tips, wallpapers, ikoner etc?
eller det kanske inte ens finns något behov av den varan här :confused:EDIT: nu posta jag i fel tråd med, 😮
slaneby
July 25, 2009 at 18:48Post count: 0*bump*
Glasklart lockscreenen är snygg och enkel, men kompatibel med widgets vet jag ej.
slaneby
July 26, 2009 at 20:12Post count: 0ett par veckor innan man börjar inse att iphonen har blivit väldigt slö 🙂
Skulle vara cool om man kunde ha lite som dem har på Nokia N97 🙂
slaneby
July 27, 2009 at 08:07Post count: 0Ser sjukt nice ut 🙂 Gillar teamat i bakrunden!
slaneby
July 27, 2009 at 15:53Post count: 0Finns din lockscreen att ladda hem i cydia eller behöver jag modifiera den nuvarande? Riktigt snygg förövrigt
slaneby
July 27, 2009 at 20:16Post count: 0allt finns i cydia, lägg till dessa repos:
http://david.ashman.com/beta/
http://simonv.chronophoto.fr/cydia/ladda hem lockinfo and lockinfomatteui.
aktivera det i winterboard, dom måste ligga i denna ordning från top i winterboardlistan
lockinfomatteui
lockinfo
ditt nuvarande tema (klicka ur lock status om det är aktiverat)i den andra resorcen finns plugins, så om du vill lägga till rss, twitter, etc
så måste du ladda ner en och en därifrån.när allt är aktiverat och klart gå till inställningar, alla setings finns i en nyskapad lista där.
där kan du tweka dina val tex, hur ofta det skall uppdateras, hur många som skall synas
unfolded och öppnat osv osv.stort tack för snabbt svar, men gör jag allt det där genom iphonen eller måste jag göra något genom datorn också?
slaneby
July 27, 2009 at 21:13Post count: 0Du gör det genom iPhonen, men vill du ändra någon ikon måste du göra det via datorn
men det behöver knappast göras eftersom nästan alla apps har blir “uppdaterade”
att passa temat och det sker helt automatiskt.@slaneby 38545 wrote:
Hittade en som verkar OK men måste bara konfigurera färdigt 🙂
Får se hur länge man är nöjd med den här setupen heheTill att börja med, så gillar jag verkligen din “setup”.
Har bara två enkla frågor
1: Vilket typsnitt använder du, och vart hittade/installerade du det?
2: Hur fick du bort “default”-klockan på din Lockscreen?Jag googlat dessa, men hittar inga svar… vore grymt om du kunde hjälpa mig.
Tack på förhand
Alltså ni som sitter på dem här “Super tema” grejerna, ser att de är flera stycken som har 3G:n, jag sålde min för någon vecka sen då jag har beställt 3GS, men när ja skulle prova jailbreaka min 3G märkte jag direkt att den blev alldeles för seg att använda! Och då hade jag inte ens börjat installera några program från cydia. 😛
Blir inte era telefoner SKIT sega med alla dessa teman och grejer ? 😛
Och så undrar jag om de är någon som fått hem sin 3GS och lagt in några sånna här grejer och även om dem blir väldigt slöa? 🙂@ramerix 39917 wrote:
Alltså ni som sitter på dem här “Super tema” grejerna, ser att de är flera stycken som har 3G:n, jag sålde min för någon vecka sen då jag har beställt 3GS, men när ja skulle prova jailbreaka min 3G märkte jag direkt att den blev alldeles för seg att använda! Och då hade jag inte ens börjat installera några program från cydia. 😛
Blir inte era telefoner SKIT sega med alla dessa teman och grejer ? 😛
Och så undrar jag om de är någon som fått hem sin 3GS och lagt in några sånna här grejer och även om dem blir väldigt slöa? 🙂Visst blir den lite seg, men så farligt tycker jag inte att det är…
slaneby
August 10, 2009 at 15:24Post count: 0@lionking75 39912 wrote:
1: Vilket typsnitt använder du, och vart hittade/installerade du det?
Leta efter fontswap, sen installerar du även Megapack 1&2.
Allt finns i cydia på repo xsellize.Typsnittet.. det har jag tyvärr glömt av vad det heter hehe
@lionking75 39912 wrote:
2: Hur fick du bort “default”-klockan på din Lockscreen?
adda http://david.ashman.com/apt i cydia,
där hittar du defaultclockhide eller något liknande. Aktivera det i winterboard.slaneby
August 10, 2009 at 15:50Post count: 0@slaneby 39930 wrote:
Leta efter fontswap, sen installerar du även Megapack 1&2.
Allt finns i cydia på repo xsellize.Typsnittet.. det har jag tyvärr glömt av vad det heter hehe
adda http://david.ashman.com/apt i cydia,
där hittar du defaultclockhide eller något liknande. Aktivera det i winterboard.Hide clock hittade jag i Cydia. Fick söka efter det, då det inte fanns hos ashman.
Något Megapack för font har jag ännu inte hittat…
Vort grymt tacksam för fortsatt hjälp med det…Slaneby > Hur har du fixat mappar? Spel, program osv.
slaneby
August 10, 2009 at 16:22Post count: 0@slaneby 39935 wrote:
Lionking, adda repon xsellize där finns allt du behöver.
Edit: fontswap hittar du i bigboss repon.@carpe – installera categories från cydia
Testade Categories för några dagar sen. Visst blir det rent och städat, men det tar riktigt lång tid att gå in i de olika mapparna. Det går mkt fortare att svepa förbi en massa sidor… 😎
EDIT: Vad heter temat som du kör förresten, riktigt stilfullt!
slaneby
August 10, 2009 at 19:23Post count: 0Javisst tar det lång tid, jag avistallerade faktiskt ganska nyss winterboard
och alla teman. Kom på att det kan man ju ändra utan winterboard 😉Hittade dock en sida där dom tipsar hur man kan göra 3G’n snabbare, det hjälper
en hel del när man kör tunga teman, WB och dyl. Jag har kört igenom tipsen
och Springboardappsen laddar, om inte 2-3ggr så snabbt så det är ju värt om
man vågar ge sig på sådant istället.Vågar inte ens tänka tanken på hur snabb 3GS blir om man gör samma sak hehe
Temat heter illumine föressten
1. Skulle du kunna skriva hur du gjorde för att få din 3g snabbare?
2. Hur lägger man till typ väder o mail osv. i lockscreen?
3. Var kan jag få tag på denna klocka till lockscreen?
http://img41.imageshack.us/img41/5903/namnls111.jpg
4. Funkar allt detta på 3GS?Hoppas ni kan svara på mina frågor 🙂
slaneby
August 10, 2009 at 20:22Post count: 01. Följ denna tråden, kan hända att du måste registrera dig
xSellize2. här finns lite alternativ, kanske inte just vad du söker dock.
Gruppled Lockscreen with RSS Feeds – xSellize
Modification-Lockscreen – xSellize
Lockscreen with A Difference – xSellizedom andra frågorna vet jag dessvärre inget om
slaneby
August 10, 2009 at 20:32Post count: 0Glöm iinte att läsa igenom NOGA innan du raderar något i telefonen!
Gör alltid backups på de filer du tar bort, testas på egen risk det kan sabba din telefon.@slaneby 38545 wrote:
Hittade en som verkar OK men måste bara konfigurera färdigt 🙂
Får se hur länge man är nöjd med den här setupen hehe@slaneby 38563 wrote:
Sådär, nyhetsflöde, twitter, mail, notifications och händelser. Blev helt ok
Grymt snyggt! Om jag skaffar mig en 3GS nu i månaden så ska jag lätt följa tråden du tipsade om!
Och du, ditt band äger! Keep it up! 😀
Klockren Lockscreen! Tänker försöka göra nått liknande, eller precis likadant när min 3GS kommer. Ändra tema lär jag dock inte göra då jag tröttnade på det efter nån månad med min 3G. Så slött och “icke apple”.
Men Lockscreenen, den måste jag fixa. Du kan inte göra mig en steg för steg guide för allt? Alla repos, vad som ska tankas först osv. osv. Vet givetvis hur man SSHar och andra dumheter, så en “dummy” guide ska inte behövas. Jag är bara för lat och kass för att leta upp allt krafs för att få ihop något snyggt själv.
Hoppas du kan hjälpa mig sötis <3
Liten edit*
Med allt krafs och dyl. så menar jag från topp till tå, dvs. dölja klocka och andra små dumheter 🙂 Även de där påhittiga sakerna som du gjort för att det ska gå fort. 🙂
slaneby
August 11, 2009 at 07:59Post count: 0MeXii, kolla några inlägg lite tidigare i tråden. Där står allt.
Annars finns ursprungliga tråden jag hämtat info och tips ifrån härFör speeduptweak, jag har tagit bort språkpaketen i alla default apps,
sparade endast SV & ENG då det är dem jag använder. Noterade en märkbar
skillnad i speed på SMS och Phoneapp speciellt.Sen har jag börjat leka lite med deamons och testade att ta bort
com.apple.AdminLite och då blev det en jävla fart på luren + en del andra deamons.Den som vågar ge sig på det finns det matnyttigt här
VIKTIGT: läs igenom NOGA innan ni raderar något, det kan låsa din telefon
permanent, eller i värsta fall kvadda den så den inte går att återställaTror inte att jag vågar att ge mig på att radera saker i min nya 3GS förns någon annan har provat och säger att det funkar. ^^ Men skulle du kunna förklara lite vad det där com.apple.AdminLite och andra deamons är för nått? 🙂
EDIT: Sen är det något speciellt program som man ska ha för att kunna ta bort de där sakerna? Så undrar jag om något skulle bli fel är det bara att återställa luren eller är det kört sen?
@slaneby 39951 wrote:
Javisst tar det lång tid, jag avistallerade faktiskt ganska nyss winterboard
och alla teman. Kom på att det kan man ju ändra utan winterboard 😉Måste man inte ha Winterboard för att installera Lockscreen info och teman?
slaneby
August 12, 2009 at 08:07Post count: 0slaneby
August 12, 2009 at 08:34Post count: 0Nice one sherlock 😛
@slaneby 40053 wrote:
Nice one sherlock 😛
Varför inte då? Om du nu lagt ner ett par dagar för tweakande så verkar det lite överilat att plötsligt avinstallera allt. Insåg du att det blev för segt eller hur kommer det sig? Vore kul att höra innan man själv ödslar tid på installationen. 🙂
YES!
Underbart, äntligen.. Letat efter en sån här lockscreen ett bra tag!Super nöjd!
Dock ett problem – När jag får ett missat samtal så syns det på lockscreenen PLUS att det vanliga alert’et kommer upp “nummer missat samtal”..Kan man få bort “orginal alertet” så det ENDAST syns på lockscreen?
Hade vart super 🙂
Samma gäller troligtvis sms oxå, inte fått några sms sen jag installerade lockscreenen 😛slaneby
August 12, 2009 at 09:03Post count: 0@jasifil: Jag tyckte telefonen blev så jädra seg. Kör “orginal” nu med lite eget mod på springboarden,
lite transparent dock osv. Ser snarlikt ut som jag hade med WB och det drar ca 10-15MB mindre i minne
och det spar jag gärna till annat heheFörsöker luska ut hur man addar egen bakgrund utan WB dock ser lite fattigt ut utan :/
BTW så kommer det snart en SBsetttings toggle på disable deamons så borde vara rätt safe snart för dom som vill testa.
Jag noterade en kraftig märkbar skillnad i speed på min telefon och har ca 30-40MB free när jag har 4 program i bakgrunden
samt en huvudapplikation öppen. :D:D:D:D@brejkish: jag vet inte om det du efterlyser kan ordnas, låter simpelt men
sök i de olika trådarna i huvudlänken så hittar du nog en lösning rätt fort.@slaneby 40057 wrote:
@jasifil: Jag tyckte telefonen blev så jädra seg. Kör “orginal” nu med lite eget mod på springboarden,
lite transparent dock osv. Ser snarlikt ut som jag hade med WB och det drar ca 10-15MB mindre i minne
och det spar jag gärna till annat heheFörsöker luska ut hur man addar egen bakgrund utan WB dock ser lite fattigt ut utan :/
BTW så kommer det snart en SBsetttings toggle på disable deamons så borde vara rätt safe snart för dom som vill testa.
Jag noterade en kraftig märkbar skillnad i speed på min telefon och har ca 30-40MB free när jag har 4 program i bakgrunden
samt en huvudapplikation öppen. :D:D:D:DOk! Intressant att höra dina erfarenheter kring detta. Tror nog att jag avstår. Körde själv winterboard ett kort tag i somras men avinstallerade det pga seghet. Ska dock testa att plocka bort lite smått och gott enligt dina tidigare länkar för att se om luren blir ännu lite kvickare. Kör i princip endast SBSettings för närvarande.
Blir mycket tacksam om nån säger mig vad typsnittet heter.. 🙂
Känns som denna appen passar bra i den här tråden.
slaneby
August 20, 2009 at 06:59Post count: 0Kolla tidigare poster i tråden
Är det någon som lyckats att få bort sms-rutan helt? Alltså inte “kryssa bort förhandsvisning”, jag vill inte att rutan kommer upp över huvudtaget.
@slaneby 40057 wrote:
Försöker luska ut hur man addar egen bakgrund utan WB dock ser lite fattigt ut utan :/
Ladda hem BossPaper från Cydia, otroligt resurssnålt och fullt med features så som transitions :laugh:
@dibblan 41041 wrote:
Är det någon som lyckats att få bort sms-rutan helt? Alltså inte “kryssa bort förhandsvisning”, jag vill inte att rutan kommer upp över huvudtaget.
Nej, jag laddade hem BiteSMS för att få till full sekretess men rutan är där, liksom på de andra SMS apparna på marknanden
Edit: Ser nu att just BiteSMS faktiskt har just denna funktion. Inkommande SMS syns inte på lockscreen, nada, zilch, ingenting alls:rolleyes:
@freebo 41063 wrote:
Nej, jag laddade hem BiteSMS för att få till full sekretess men rutan är där, liksom på de andra SMS apparna på marknanden
Edit: Ser nu att just BiteSMS faktiskt har just denna funktion. Inkommande SMS syns inte på lockscreen, nada, zilch, ingenting alls:rolleyes:
Perfekt, tackar, funkar utmärkt!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.