Tråden för oss som har fått iPhone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tråden för oss som har fått iPhone 3G

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 166 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1973

@eway 9364 wrote:

Är det bara jag som är besviken på att det inte finns sökfunktion i ipoden i iphone :S de kan väl inte vara svårt att fixa för apple..

Tycker som dig 🙁 Saknar en sådan funktion.

Kris
    Member
    Post count: 3

Fick en iPhone i helgen och känner mig som ett barn på julafton, älskar den:)

Jezper
    Member
    Post count: 136

Nu är jag också med i den hypercoola skaran med iPhone. Jag fick min vita italienska 16-gigare igår. Hade i förväg beställt en IS, men jag vet inte om jag är särskilt nöjd. Den verkar kunna göra ett fint jobb på att skydda telefonen, men det ser ju omåttligt jävligt ut. Ska åka och kika på en SwitchEasy tänkte jag.

sl99
    Member
    Post count: 40

@geezarn 9499 wrote:

Gå in i Telefon –> Senaste och klicka på den lilla blåa pilen till höger om kontakten/telefonnumret, då ser du överst om det är ett inkommande, utgående eller missat samtal!

Provade att ringa till och sen ringa från min telefon till en annan. När jag då gick in och kollade står det ju “telefonnummer (3)” beroende på hur många samtal det är till samma nummer. Men trots att av dessa 3 var det både ingående och utgående stod det bara utgående och sen samtalstidpunkterna listade.

K-mountain
    Member
    Post count: 200

Det med att iPhonen krånglar och kraschar som Mysticum skrev, kan ju ha med att göra att man har Jailbreakat den(om ni/du med problem nu gjort det vill säga). Läste att teckning/täckning(stavningen får va:P) och dylikt kan bli sämre om man jailbreakar telefonen(vart kommer jag ikke ihåg)…

pwrdesign
    Member
    Post count: 7

Har kört med min i 1 vecka nu, och är helnöjd!
    Kör på Telia, 69:-/mån + 199:-/mån för fri data.

Har inte hittat något allvarligt problem med Iphonen.
    Diggar den på alla sätt, finns mkt småsaker som är helt grymma, hur snyggt vissa animationer är gjorda osv. Den upplevs aldrig som seg, hänger sig aldrig osv osv.

Mina senaste telefoner (sonyericsson) fick jag plocka ut batteriet på nästan varje dag.
    (m600i)

I love it!

Applikationer jag laddat ner:

Palringo, Facebook, iConvert, Tuner, Labyrinth, AquaForest, iPassword, hitta.se

Det jag saknar:

Att man kan få tangentbordet liggande när man skriver mail/sms?
    Skicka MMS
    Synka med Lotus notes (Främst kalender då)

ProsaCC
    Member
    Post count: 44

Har märkt efter nån veckas användning att varje gång du startar upp kameran så går det datatrafik från mobilen, du behöver inte ens ta en bild utan bara låta linsen öppnas och sen stänga kameran så har det gått 2kb på skickat och ca 5kb på mottaget. Varför är det så?

Jag som inte har tecknat något frisurf är lite orolig att det ska dra iväg om jag är ute och tar mycket kort.

andresin
    Member
    Post count: 53

@prosacc 10538 wrote:

Har märkt efter nån veckas användning att varje gång du startar upp kameran så går det datatrafik från mobilen, du behöver inte ens ta en bild utan bara låta linsen öppnas och sen stänga kameran så har det gått 2kb på skickat och ca 5kb på mottaget. Varför är det så?

Jag som inte har tecknat något frisurf är lite orolig att det ska dra iväg om jag är ute och tar mycket kort.

Kanske drar den data för att kolla upp din position om du har geotaggning aktiverat?

iPhoneinfo.se
    Member

@andresin 10776 wrote:

Kanske drar den data för att kolla upp din position om du har geotaggning aktiverat?

Precis – den försöker hitta din position via GPSen för att geotagga bilden sedan.

Maah
    Member
    Post count: 20

@iPhoneinfo.se 11408 wrote:

Precis – den försöker hitta din position via GPSen för att geotagga bilden sedan.

Går det att stänga av?

iPhoneinfo.se
    Member

@maah 11642 wrote:

Går det att stänga av?

Inställningar -> Allmänt -> Platstjänster (av)

Jezper
    Member
    Post count: 136

Nu kanske det bara är jag som är en grinig gammal gubbe, men varför har man en iPhone utan fri data? Utan fri data tycker jag inte telefonen kommer till sin rätt och har man valt bort fri data så har man på något sätt köpt telefonen på fel grunder.

Men vad vet jag 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

@jezper 11664 wrote:

Nu kanske det bara är jag som är en grinig gammal gubbe, men varför har man en iPhone utan fri data? Utan fri data tycker jag inte telefonen kommer till sin rätt och har man valt bort fri data så har man på något sätt köpt telefonen på fel grunder.

Men vad vet jag 🙂

Ja, det kan man fråga sig 🙂 iPhone 3G är helt klart en mobil som använder mobilt internet i högsta grad!

Rolle
    Member
    Post count: 159

@jezper 11664 wrote:

Men vad vet jag 🙂

jag har inte Fri data – men fan va jag vill ha det 🙂

IMidi är redan för dyrt (500kr/mån) å som student har jag inte råd med fri data =/ 😮

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@rolle 11821 wrote:

jag har inte Fri data – men fan va jag vill ha det 🙂

IMidi är redan för dyrt (500kr/mån) å som student har jag inte råd med fri data =/ 😮

Har di IMidi behöver du inte fri data. Du har ju 250MB i månaden och dessutom betalar du max 9kr/dag ifall du överskrider dina 250MB.

Det betyder att du måste använda dina 250Mb under 10 dagar och surfa till max varje dag i månaden för att hamna under 199kr/mån som frisurf kostar..

ninyh
    Member

tycker ni att jag ska köpa en iphone.. tänkt på det i någon vecka nu och är väldigt osäker. är det vär pengarna och finns det många problem med dem?:eek:

jocke
    Member
    Post count: 189

@ninyh 11990 wrote:

tycker ni att jag ska köpa en iphone.. tänkt på det i någon vecka nu och är väldigt osäker. är det vär pengarna och finns det många problem med dem?:eek:

Ingen mobil är perfekt, och det kommer aldrig att finnas en som är. Men klarar du dig utan:

– flash i webbläsaren
    – inte 100% stöd för bluetooth
    – Ingen videoinspelning (om du inte jailbreakar)
    – Inget MMS (om du inte jailbreakar)

Kommer inte på mer saker som alla gnällspikar klagar på, men förutom dem “livsnödvändiga” funktionerna är det ett väldigt stort kliv från en vanlig mobil (typ 1-2 år gamla mobiler, men även dagens lite billigare).

Annars kan du läsa recensioner, eller kanske känna på en hos Telia, vad vet jag.

ninyh
    Member

@jocke 11991 wrote:

Ingen mobil är perfekt, och det kommer aldrig att finnas en som är. Men klarar du dig utan:

– flash i webbläsaren
    – inte 100% stöd för bluetooth
    – Ingen videoinspelning (om du inte jailbreakar)
    – Inget MMS (om du inte jailbreakar)

Kommer inte på mer saker som alla gnällspikar klagar på, men förutom dem “livsnödvändiga” funktionerna är det ett väldigt stort kliv från en vanlig mobil (typ 1-2 år gamla mobiler, men även dagens lite billigare).

Annars kan du läsa recensioner, eller kanske känna på en hos Telia, vad vet jag.

ok.. haha förlåt för om ja frågar dumma frågor men e inte så jätte duktigt i det här. men vad med flash?.. och inte 100% stöd från bluetooth.. är det lite bluetooth då eller?:laugh:XD

Kungen
    Member
    Post count: 985

@ninyh 12032 wrote:

ok.. haha förlåt för om ja frågar dumma frågor men e inte så jätte duktigt i det här. men vad med flash?.. och inte 100% stöd från bluetooth.. är det lite bluetooth då eller?:laugh:XD

Ang. bluetooth stödet, kan du prata i bluetooth headset men inte skicka filer.
    Flash är väl ett slags format, spel och videos brukar vara i? 🙂

ninyh
    Member

@kungen 12034 wrote:

Ang. bluetooth stödet, kan du prata i bluetooth headset men inte skicka filer.
    Flash är väl ett slags format, spel och videos brukar vara i? 🙂

det här är så svårt. kan verkligen inte bestämma mig…vill ha en så mycket men alla typ pratar skit om dem.. aorgh!! haha:confused:

Kungen
    Member

@ninyh 12079 wrote:

det här är så svårt. kan verkligen inte bestämma mig…vill ha en så mycket men alla typ pratar skit om dem.. aorgh!! haha:confused:

Samma här, den är jävligt cool, just alla extra grejjor som finn till iphone. T.ex vem vill inte dra upp sin iPhone i fickan och börja spela Super Mario?
    Men just ”original” appsen skulle jag välja en annan tele. Men nu finns bara iPhone i mitt huvud(nästan) 😛

iPhoneinfo.se
    Member

@ninyh 12079 wrote:

Det är en fantastisk mobil som verkligen har revolutionerat mobilmarknaden. Men som allt annat så har den också nackdelar (såklart).

Har du testat en iPhone så är du fast, det är bara så. Once you go iPhone…

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag är en sån som är väldigt stolt över min iphone, har haft den i 10 dagar och tycker att den är roligaste prylen jag nånsin köpt. Då blir det automatisk så att när jag träffar mina vänner så vill jag visa den för dem och omedvetet gör en jätte reklam för den. Visar bara de coolaste appsen och pratar ogärna om de negativa sakerna om att t.ex. man kan inte skicka MMS och video filma. Och om nån frågar så säger att det går att göra om man jailbreakar den.

Alla jag visa den för har varit imponerade av den och sagt att dem vill skaffa en själva, de program som har imponerat mest är facebook och labyrinth. Själv använder jag mest youtube och spelar alla de gratis spelen jag laddat ner.

Samtidigt tycker jag att det är roligt att inte så många har en iphone, känner att min mobil är speciell och jag skulle inte vilja att alla jag visat den för ska springa och köpa en (jag är nog konstig). Är det nån mer som känner så??

Halle
    Member
    Post count: 837

@kungen 12091 wrote:

T.ex vem vill inte dra upp sin iPhone i fickan och börja spela Super Mario?

Öhhh jag? Skulle aldrig komma på tanken. 😎

iPhoneinfo.se
    Member

@ponyboy 12212 wrote:

Jag är en sån som är väldigt stolt över min iphone, har haft den i 10 dagar och tycker att den är roligaste prylen jag nånsin köpt. Då blir det automatisk så att när jag träffar mina vänner så vill jag visa den för dem och omedvetet gör en jätte reklam för den. Visar bara de coolaste appsen och pratar ogärna om de negativa sakerna om att t.ex. man kan inte skicka MMS och video filma. Och om nån frågar så säger att det går att göra om man jailbreakar den.

Alla jag visa den för har varit imponerade av den och sagt att dem vill skaffa en själva, de program som har imponerat mest är facebook och labyrinth. Själv använder jag mest youtube och spelar alla de gratis spelen jag laddat ner.

Samtidigt tycker jag att det är roligt att inte så många har en iphone, känner att min mobil är speciell och jag skulle inte vilja att alla jag visat den för ska springa och köpa en (jag är nog konstig). Är det nån mer som känner så??

Känner precis likadant 😉

Den blev helt plötsligt mindre unik när den kom till Sverige.

Tidigare när bara iPhone 2G fanns så var man tvungen att köpa den utomlands och det var betydligt färre som hade en iPhone eller ens visste vad det var. Då var den ju lika unik som en Mercedes på kommunisttiderna.

Kungen
    Member

@halle 12213 wrote:

Öhhh jag? Skulle aldrig komma på tanken. 😎

Men iaf själva grejjen att ”kunna” göra det 😛

Kungen
    Member

Nu så, har man snackat med en bekant som snart åker till England och ska köpa en svart 16 gb till mig för 399 pund 😀 Om tre veckor exakt får jag den 😀

Kungen
    Member

Nu så, har man snackat med en bekant som snart åker till England och ska köpa en svart 16 gb till mig för 399 pund 😀 Om tre veckor exakt får jag den 😀

Kungen
    Member

Karaste
    Member
    Post count: 104

Köpte en igår i Borlänge. 🙂
    Helt nöjd, mycket bättre och skönare än iPhone 2g.
    Beställde också en Invisible Shield från iPhoneButiken – Apple iPhone, Tillbehör, Skydd, skal och reservdelar

Karaste
    Member

Beställde också en Invisible Shield från iPhoneButiken – Apple iPhone, Tillbehör, Skydd, skal och reservdelar

Karaste
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

Grattis till en fantastisk telefon till er båda! 😀

iPhoneinfo.se
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

Kungen
    Member

Nu efter att punden ¨gått upp så mycket blev det nästan lika billigt att köpa från telia. 16 gb och till vänner men ska använda tele 2 😀 otur att man har träning ikväll och att man måste sova inatt. :D:D

Kungen
    Member

Nu efter att punden ¨gått upp så mycket blev det nästan lika billigt att köpa från telia. 16 gb och till vänner men ska använda tele 2 😀 otur att man har träning ikväll och att man måste sova inatt. :D:D

Kungen
    Member

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

Hej.

Det är så att efter skolan idag så skulle jag ringa ett samtal, men när jag skulle låsa upp iphonen (alltså dra pilen med fingret) så funkade inte touchen, pilen rördes sig inte alls. Sen slocknade skärmen och det gick heller inte att trycka på homeknappen eller sleepknappen för att bara göra så att skärmen lystes upp. När jag kom hem satte jag i iphonen i datan för att ladda den och se om den funkade då. Det gick som normalt att den synkade m.m. men själva iphonen lyste inte upp skärmen eller startade om eller någonting.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde säga vad som hänt eller vad jag ska göra 🙂

fotbollskillen
    Member

Hej.

Det är så att efter skolan idag så skulle jag ringa ett samtal, men när jag skulle låsa upp iphonen (alltså dra pilen med fingret) så funkade inte touchen, pilen rördes sig inte alls. Sen slocknade skärmen och det gick heller inte att trycka på homeknappen eller sleepknappen för att bara göra så att skärmen lystes upp. När jag kom hem satte jag i iphonen i datan för att ladda den och se om den funkade då. Det gick som normalt att den synkade m.m. men själva iphonen lyste inte upp skärmen eller startade om eller någonting.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde säga vad som hänt eller vad jag ska göra 🙂

fotbollskillen
    Member

Hej.

Kungen
    Member

Fyfan vä nice, sitter i soffan och skriver från min lilla pärla ;D

Kungen
    Member

Kungen
    Member

Al3x
    Member
    Post count: 272

@fotbollskillen 14380 wrote:

Hej.

Den har nog kraschat, det händer titt som tätt. Håll in sleep-knappen i 10 sekunder så kommer den att stängas av sen är det bara att starta upp den.

Al3x
    Member

Hej.

Den har nog kraschat, det händer titt som tätt. Håll in sleep-knappen i 10 sekunder så kommer den att stängas av sen är det bara att starta upp den.

Al3x
    Member

Hej.

fotbollskillen
    Member

det funkade inte 🙁

fotbollskillen
    Member

det funkade inte 🙁

fotbollskillen
    Member

det funkade inte 🙁

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 166 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.