TRE-tråden

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 96 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

I denna tråd ställer du ALLA frågor rörande abonnemang hos TRE. Priser, abonnemangsformer, inställningar, erbjudanden, villkor etc.

Proggarn
    Member
    Post count: 3

SVT Play kan hänga sig för mig och då ser man Quick-loggan och hör bara ljudet från klippet. Jag har Tre-abonnemanget med fri surf (upp till 10 Gig ingen hastighetsminskning, sedan 200 kbit/s till ny månad börjar).
    Har bara laddat ner 875 Mbit hittills. Så det är inte den farten som det beror på.
    Nån som märkt samma fel?

Proggarn
    Member

Facebook på Iphone är ok, men EN sak “buggar”.
    I ETT meddelande jag fått kan jag inte läsa kommentarerna, då jag trycker på “comments” kastas jag tillbaka till ikonerna på skärmen och får starta Facebook igen.
    Alla andra comments funkar bra, dvs klickar man på det ordet glider en ny bild in från höger med alla kommentarerna där.
    Går jag till en vanlig dator får jag fram kommentarerna utan problem.
    Ingen stor sak, men lite förbryllande..

Proggarn
    Member

Hej allihopa – glömde jag att säga! Kul med en egen sida för mig som nybliven Iphone-ägare. hade Nokia N95 senast, i 2 år. Känns plastig i jämförelse. Och buggugare.
    – – –
    Vet nån av er om Tres 10 Gig-“fri”surf kan gå i taket om man ser mycket på SVT Play? Dvs, en timmes OS – t ex – hur många Mbit drar det?

Mvh!
    Jo, en sak till, mitt Wifi hemma går siraps-sakta i Iphone men leverar 12 Mbit trådlöst till stationära datorer på samma avstånd från routern. Kan jag fixa det med några inställningar i lur eller router?

markiiie
    Member
    Post count: 38

@proggarn 56293 wrote:

Facebook på Iphone är ok, men EN sak “buggar”.
    I ETT meddelande jag fått kan jag inte läsa kommentarerna, då jag trycker på “comments” kastas jag tillbaka till ikonerna på skärmen och får starta Facebook igen.
    Alla andra comments funkar bra, dvs klickar man på det ordet glider en ny bild in från höger med alla kommentarerna där.
    Går jag till en vanlig dator får jag fram kommentarerna utan problem.
    Ingen stor sak, men lite förbryllande..

Har du kollat om det finns någon uppdatering till Facebook i App store? (:
    Hade precis samma problem och detta var lösningen för mig!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@proggarn 56294 wrote:

Hej allihopa – glömde jag att säga! Kul med en egen sida för mig som nybliven Iphone-ägare. hade Nokia N95 senast, i 2 år. Känns plastig i jämförelse. Och buggugare.
    – – –
    Vet nån av er om Tres 10 Gig-“fri”surf kan gå i taket om man ser mycket på SVT Play? Dvs, en timmes OS – t ex – hur många Mbit drar det?

Mvh!
    Jo, en sak till, mitt Wifi hemma går siraps-sakta i Iphone men leverar 12 Mbit trådlöst till stationära datorer på samma avstånd från routern. Kan jag fixa det med några inställningar i lur eller router?

Testade nyss att kolla 15 min med SVT Play och den drog 94 Mb. Det verkar sjukt mycket, jag måste testa det igen under längre tid men visst kan dina 10 Gb ta slut om du tittar på SVT Play 30 timmar i månaden.

Pindus
    Member
    Post count: 7

det står ju på tre´s hemsida hur mkt surf man får om man binder sig i 24 månader, men inte hur mkt om man bara tar 18mån, ngn som vet??

medzz
    Member
    Post count: 259

hejsan, nice tråd :), har en liten fråga här bara:
    Det är så att jag precis fixat en iphone 3g som va köpt utav den förre ägare i ett utav 3s butiker, hörde något om att man kan låsa upp luren i deras butik för ngn hundrig e detta sant undrar en nyfiken följare? 😀

Ponyboy
    Member

@medzz 58970 wrote:

hejsan, nice tråd :), har en liten fråga här bara:
    Det är så att jag precis fixat en iphone 3g som va köpt utav den förre ägare i ett utav 3s butiker, hörde något om att man kan låsa upp luren i deras butik för ngn hundrig e detta sant undrar en nyfiken följare? 😀

Du kan få den upplåst hos Tre för 350 kr om den är köpt med kontantkort, är den köpt med abbonemang så kan du endast göra det 12 månader efter inköpsdatumet.

medzz
    Member

@ponyboy 58971 wrote:

Du kan få den upplåst hos Tre för 350 kr om den är köpt med kontantkort, är den köpt med abbonemang så kan du endast göra det 12 månader efter inköpsdatumet.

Tack vilken tur 😀 den e köpt med kontant kort YEA ! 😀
    Då spelar det ingen roll om apple uppdaterar till t.ex os 4.0 utan
    den kmr alltid vara upplåst lr hur ? 😀

Ponyboy
    Member

@medzz 58972 wrote:

Tack vilken tur 😀 den e köpt med kontant kort YEA ! 😀
    Då spelar det ingen roll om apple uppdaterar till t.ex os 4.0 utan
    den kmr alltid vara upplåst lr hur ? 😀

Japp. En gång upplåst = alltid upplåst.

medzz
    Member

Nu har jag ett stort problem . . , jag hittar inte kvittot !
    Man måste ha kvittot för att gå ner dit lr?

medzz
    Member

Nu har jag snart väntat 2 veckor på min upplåsning hur segt kan det igentligen gå med tre ? :O

Freebo
    Member

@medzz 60268 wrote:

Nu har jag snart väntat 2 veckor på min upplåsning hur segt kan det igentligen gå med tre ? :O

3-14 dagar är vad jag förstått är spannet. Någon yrade om att TRE har en ny upplsåningsprocess och att man får hem ett brev med en kod som man knappar in. Jag tror inte det stämmer, upplåsningen dyker nog fortfarande upp vid en synkronisering som det gjorde på min i oktober

medzz
    Member

Aa det var nog jag som yrade om det eftersom ingen trodde på mig ringde jag för en timme sen och frågade om hur det skulle gå till, då sa kundservicen att jag skulle få hem ett brev och att upplåsningen skulle ske på ett annat sätt så Jepp det är ett brev med en kod för den som inte tror 🙂

Adrianiii
    Member
    Post count: 60

Man behöver aldrig vänta på nån kod.. utan det är bara starta om mobilen och synkronisera med itunes.. prova varje dag, max en vecka eller två så så kommer du ha en upplåst iphone.. brevet tog 6 veckor tills den kom så då hade jag hunnit använt min upplåsta iphone i 5 veckor.

Freebo
    Member

Precis, samma procedur som tidigare alltså

medzz
    Member

Vilken tur att du fick vänta i en vecka! jag börjar bli galen är helt beroende av min tel då man har så mkt runt om kring sig, ska ner till tre nästa vecka och tjata som fan

synthpopper
    Member
    Post count: 36

Hej pa er, jag har en iphone 3gs med tre pott 399. Jag har den just nu utomlands och har markt att den inte tar fran potten nar man ringer eller tar emot samtal harifran. Vet att jag borde ha ett ulandskt sim for att spara pengar men det kommer ej ga i min telefon som ar last. Finns det nagot man kan gora med sitt avtal med tre for att kunna anvanda sig av sin pott for sms och samtal hem till sverige. Befinner mig nu i kina och skall snart vidare till vietnam. Har forsokt last pa deras hemsida men utan framgang. Har ej mojlighet att ringa dem heller.
    Forsokte aven hitta en mail till dem men lyckades inte med det heller. Datorn jag sitter pa brakar valdigt mycket med deras hemsida ocksa vilket inte gor det lattare.
    Finns det nagot jag kan gora pa mitt abonnemang?

MVH

Ponyboy
    Member

@synthpopper 62502 wrote:

Hej pa er, jag har en iphone 3gs med tre pott 399. Jag har den just nu utomlands och har markt att den inte tar fran potten nar man ringer eller tar emot samtal harifran. Vet att jag borde ha ett ulandskt sim for att spara pengar men det kommer ej ga i min telefon som ar last. Finns det nagot man kan gora med sitt avtal med tre for att kunna anvanda sig av sin pott for sms och samtal hem till sverige. Befinner mig nu i kina och skall snart vidare till vietnam. Har forsokt last pa deras hemsida men utan framgang. Har ej mojlighet att ringa dem heller.
    Forsokte aven hitta en mail till dem men lyckades inte med det heller. Datorn jag sitter pa brakar valdigt mycket med deras hemsida ocksa vilket inte gor det lattare.
    Finns det nagot jag kan gora pa mitt abonnemang?

MVH

Ringde upp Tre åt dig och de sa att det inte går. Om du befinner dig i Sverige och ringer utomlands då kan de dra det från din pott men inte tvärtom. När du ringer i utlandet så använder du dig av det landets olika operatörer och det är de som kommer att ta betalt av dig för samtalen via din egen operatör (Tre).

Ser att du är på fw 3.1.2. Du kan jailbreaka och låsa upp din iPhone men det kan vara besvärlig om du befinner dig i Vietnam och inte har tilgång till en dator, speciellt om du har en 3Gs med ny bootrom.

synthpopper
    Member
    Post count: 36

@ponyboy 62513 wrote:

Ringde upp Tre åt dig och de sa att det inte går. Om du befinner dig i Sverige och ringer utomlands då kan de dra det från din pott men inte tvärtom. När du ringer i utlandet så använder du dig av det landets olika operatörer och det är de som kommer att ta betalt av dig för samtalen via din egen operatör (Tre).

Ser att du är på fw 3.1.2. Du kan jailbreaka och låsa upp din iPhone men det kan vara besvärlig om du befinner dig i Vietnam och inte har tilgång till en dator, speciellt om du har en 3Gs med ny bootrom.

tack sa jattemycket for din hjalp. Satt lite surt till dar. Men da vet jag precis hur det ligger till. Lyckats skaffa mig en billig laptop nu sa det far bli skype istallet da jag kommer ut pa natet.
    Telefonen ar jailbreakad med blackrain och jag kor en version 3.1.2. basebandet ar 05.11.07. Jag har fattat det som att jag sitter fast med tre dar. Ar det sa illa att jag har last for lite om det? Tack annu en gang for din hjalp.

MVH Jocke

Freebo
    Member

@synthpopper 62599 wrote:

tack sa jattemycket for din hjalp. Satt lite surt till dar. Men da vet jag precis hur det ligger till. Lyckats skaffa mig en billig laptop nu sa det far bli skype istallet da jag kommer ut pa natet.
    Telefonen ar jailbreakad med blackrain och jag kor en version 3.1.2. basebandet ar 05.11.07. Jag har fattat det som att jag sitter fast med tre dar. Ar det sa illa att jag har last for lite om det? Tack annu en gang for din hjalp.

MVH Jocke

Nejdå, installera Blacksn0w från Cydia och stoppa in vilket SIM-kort du vill

hampfred
    Member
    Post count: 517

Jag sitter med en iPhone 3GS nu förtillfället, dock undrar jag om man bara kan förlänga sitt abbonemang hos tre för att kunna köpa en iPhone 4, tror ni det funkar eller måste jag säga upp hela abbonemanget och sedan teckna ett nytt?

blajeans
    Member
    Post count: 73

@freebo 62600 wrote:

Nejdå, installera Blacksn0w från Cydia och stoppa in vilket SIM-kort du vill

Har uppdaterat min lur (iOS4) och jailbreakat den med redsn0w o allt funkar kalas bortsett från att det inte går att surfa eller skicka MMS.
    Hittar inte “MObilt datanätverk” när jag stoppar i 3 (tre) kortet men kör jag i Telia kortet funkar det kalas.
    Telefonen är bunden till Telia men vill köra 3 i den.

Freebo
    Member

@blajeans 69414 wrote:

Har uppdaterat min lur (iOS4) och jailbreakat den med redsn0w o allt funkar kalas bortsett från att det inte går att surfa eller skicka MMS.
    Hittar inte “MObilt datanätverk” när jag stoppar i 3 (tre) kortet men kör jag i Telia kortet funkar det kalas.
    Telefonen är bunden till Telia men vill köra 3 i den.

Jag gissar att du låst upp den med Ultrasn0w?

Testa att resetta mobildatainställningarna, det är flera som rapporterat detta problem men plötsligt har det lossnat för vad jag tror är alla

blajeans
    Member
    Post count: 73

@freebo 69417 wrote:

Jag gissar att du låst upp den med Ultrasn0w?

Testa att resetta mobildatainställningarna, det är flera som rapporterat detta problem men plötsligt har det lossnat för vad jag tror är alla

Stämmer bra, ska testa med det.

Tusen tack så länge!

T-MAN
    Member
    Post count: 2

Hallå ! Ny Iphone ägare med 3 (399). Efter att fått ett måndags ex som låste sig o starta om, la av o allmänt jävlades med mig, fick jag till slut en ny lur.

Funkar utmärkt nu!!

Min fråga nu är: Hur hittar jag planet3 på Iphonen? Har för mig att det ska finnas en app eller liknande?
    Hittar inte på det efter jag fick hem den nya. Kan det va så att jag har fått en obunden lur?

Hur kan jag kolla om den är låst till 3?

Tackar på för hand för svar! T

stickaaan
    Member

@t-man 70519 wrote:

Hallå ! Ny Iphone ägare med 3 (399). Efter att fått ett måndags ex som låste sig o starta om, la av o allmänt jävlades med mig, fick jag till slut en ny lur.

Funkar utmärkt nu!!

Min fråga nu är: Hur hittar jag planet3 på Iphonen? Har för mig att det ska finnas en app eller liknande?
    Hittar inte på det efter jag fick hem den nya. Kan det va så att jag har fått en obunden lur?

Hur kan jag kolla om den är låst till 3?

Tackar på för hand för svar! T

Mitt planet3 ligger på “Inställningar – Telefon”. Sen ligger det längst ner 🙂

T-MAN
    Member
    Post count: 2

Där va det!:o

Tackar!

En annan undring. Kan man fortfarande köpa tex ringsignaler till Iphonen via planet3 och belasta sin pott ,eller måste det gå via appstore? T

stickaaan
    Member

@t-man 70543 wrote:

Där va det!:o

Tackar!

En annan undring. Kan man fortfarande köpa tex ringsignaler till Iphonen via planet3 och belasta sin pott ,eller måste det gå via appstore? T

Har inte testat köpa. Men är ganska säker på att det inte fungerar.

Ett lätt sätt är att gå in på Free Ringtones for mobile and iPhone – Audiko

Ladda upp låten du vill, sen klipper du lätt den delen du vill ha i låten. Så sparar du den på t.ex skrivbordet. Sen går du bara in i iTunes och lägger in filen under “Ringsignaler” ute till vänster. Sen när du syncar med din iPhone, så kommer den att läggas in i mobilen 🙂

Bmode
    Member
    Post count: 201

3 släppte idag 3GS 8gb och i förra veckan släpptes microsimen! 🙂
    8gb ligger just nu på 399:- ring för allt + 5gb surf och 0:- för telefonen

hampfred
    Member
    Post count: 517

Har ni koll på om man kan ta ut en iphone 4 och bara förlängs det abbonemang jag har nu? Sitter på 3Pott 499:- täcknade 24 månaders bin tid i november 09..

armis
    Member
    Post count: 104

@hampfred 71301 wrote:

Har ni koll på om man kan ta ut en iphone 4 och bara förlängs det abbonemang jag har nu? Sitter på 3Pott 499:- täcknade 24 månaders bin tid i november 09..

Sex månader innan ab. går ut kan man förlänga.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@armis 71304 wrote:

Fan, jag har 21 månader kvar, det är ju så nära att man börjar böla.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@mrsmart 71438 wrote:

Fan, jag har 21 månader kvar, det är ju så nära att man börjar böla.

du kan ju köpa ut det. ta då 499:- x 21 så får du den totala kostnaden 🙂

stickaaan
    Member

@armis 71304 wrote:

Det är 3 månader innan..

armis
    Member
    Post count: 104

@stickaaan 71476 wrote:

Det är 3 månader innan..

Du har så rätt, fel av mig.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@armis 71478 wrote:

Du har så rätt, fel av mig.

Inte nödvändigtvis. Träffar du någon som är söt och trevlig i butiken/varuhuset eller telefonväxeln så kan man förlänga abonnemanget när det är 6 månader kvar 🙂

Bmode
    Member
    Post count: 201

Tre har idag fått in iPhone 4 !
    Dom ligger i lagret och börjar förmodligen säljas nästa vecka !!!
    naaajs 🙂

dreamcode
    Member
    Post count: 80

jag fick sms från Tre idag om att dom börjar sälja iPhone 4 30. juli

banantoft
    Member
    Post count: 10

Då har 3 släppt priserna på sina abonnemang för iPhone 4.
    Prisinformation-iPhone 4 – Privat – tre.se

Tycker alternativet “3Surf Max” verkar riktigt vettigt om man som jag inte ringer och messar så mycket. De 10 Gig som ingår att surfa för lär väl räcka också känns det som?!

Danne

DTS
    Member
    Post count: 169

@banantoft 71905 wrote:

Då har 3 släppt priserna på sina abonnemang för iPhone 4.
    Prisinformation-iPhone 4 – Privat – tre.se

Tycker alternativet “3Surf Max” verkar riktigt vettigt om man som jag inte ringer och messar så mycket. De 10 Gig som ingår att surfa för lär väl räcka också känns det som?!

Danne

Jag har nu Pott 299 + mobildata – 89:- = 210:- att göra av med i månaden. Jag har alltid varit rädd över att ringa med tanke på att pengarna rinner ut!

Jag tänkte mig att 399 pott skulle vara okej, men jag ångrar mig. Jag kommer stå utanför kungsgatans 3 butik kl 22 imorgon, någon som är på?! (Jag är allvarlig)

mandinga
    Member
    Post count: 96

Jag fick en sjukt bra deal av kompisen som jobbar på TRE. Vet inte om det är något han plockade ihop. Eller om alla kan ta del av det, såg dock inte det alternativet på sidan.

Pott 399
    399:-/månaden
    + 49:-/månaden för telefonen.
    5GB fri surf.

La även till gratis sms för 99:- som dras av från potten. Så alltså, för 399:- får jag ringa för 300:- surfa för 5GB och 5000 fria SMS.

Är det bara jag, eller kändes det sjukt bra? :laugh:

jouh
    Member
    Post count: 69

@mandinga 71918 wrote:

Jag fick en sjukt bra deal av kompisen som jobbar på TRE. Vet inte om det är något han plockade ihop. Eller om alla kan ta del av det, såg dock inte det alternativet på sidan.

Pott 399
    5GB fri surf.

La även till gratis sms för 99:- som dras av från potten. Så alltså, för 399:- får jag ringa för 300:- surfa för 5GB och 5000 fria SMS.

Låter super!

Itsmesteven
    Member
    Post count: 1

Kanske har varit uppe tidigare.
    Ringde Tre precis och ville låsa upp min telefon som är 13 månader gammal. Det gick tydligen inte för telefonen är låst under hela bindningstiden.
    Så 12 månader gäller inte hos Tre.

banantoft
    Member
    Post count: 10

@mandinga 71918 wrote:

Pott 399
    5GB fri surf.

Måste vara nåt hopkok han gjort för dig för som du själv skriver så finns inte den konfigurationen på deras hemsida.
    Behöver du verkligen inte betala något alls för datatrafiken?
    Vilken hastighet får du när du surfar?

Danne

RS73
    Member
    Post count: 24

En liten undran bara… om jag nu köper en iphone 4 mrg kontantkort så gick det att låsa upp den mot en kostnad?
    Bara att tuta och köra tex telia sen? Ingen bindning “kvar” hos 3 alls då?
    (sry lite trött kanske)

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@rs73 72010 wrote:

En liten undran bara… om jag nu köper en iphone 4 mrg kontantkort så gick det att låsa upp den mot en kostnad?
    Bara att tuta och köra tex telia sen? Ingen bindning “kvar” hos 3 alls då?
    (sry lite trött kanske)

Det undrar jag med.
    Det bästa är nog att gå in i en 3 butik och fråga.
    3Gs gick att låsa upp direkt vid kontantkorts köp iaf.

Micke Prylgalen
    Member
    Post count: 33

RS73 och MrCableguy:

Undrade samma sak. Kör Telenor själv och vill inte teckna något apdyrt abb med så höga månadsavgifter.

Ringde tre:s kundtjänst och även frågat i butik och det är inga problem att få den upplåst direkt om man köper den kontant.

Jag la beställningen på tre:s sida och sen när man hämtat ut den från posten så går man antingen med kvittot och luren till en 3butik och ber om att få den upplåst eller så skulle jag ringa kundtjänst igen så skulle de hjälpa mig med detta.

pabac
    Member
    Post count: 35

Har en iphone som är låst till 3, Kan deras kundeservice eller något låsa upp den? Kan man använda ios4 då?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 96 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.