Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › TRE-tråden
-
AuthorPosts
-
Köpte min 4:a i torsdags natt med ett tre pott abonnemang.
Jag är verkligen nöjd med telefonen men problemet är att tre inte har lyckats aktivera mitt abonnemang än. Jag tycker att det är helt otroligt orimligt att det skall ta sådan tid. Enligt tre så aktiveras abonnemangen i den turordning som ordern har mottagits.
Jag var någonstans mellan 15-20 i kön så det betyder alltså att i stort sett ingen har fått sina abonnemang aktiverade. Jag har ringt deras kundservice ett antal gånger och får samma svar varje gång ” statusen är pending så den borde komma igång om någon timme”
Är det någon annan som har detta problem?
Känns lite jobbigt att ha väntat i kön för att egentligen ha fått en i-pod touch! :rolleyes:
Fick mail i em från Tre, se nedan.
Trist!Ringde deras Kundtjänst för att höra hur det ser ut och om det är ordern som skickas 12 augusti eller om det är telefonen som skickas.
Killen jag snackade med visste inte vad det för mail jag fått och bad mig dröja lite. Han återkom efter nån minut och sa att det ser ut som att alla beställningar som gjorts via deras hemsida under natten torsdag/fredag har blivit “fördröjda” på något sätt. Han kunde se att jag beställt telefonen plus abonnemang men kunde inte se status på den, dvs om den var skickad, levererad eller nåt sånt.
Han sa att de får sin nästa leverans den 12 augusti och att jag bör ha den den 15:e. 🙁Hej
Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.
Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig med detta.
Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade
Med vänliga hälsningar, 3
Ringde upp tre´s kundtjänst då jag ej hade fått någon uppdatering på min order,
beställde en iphone 4 32 gb kl 00.12 när den släptes.
tjejen på kundservice var trevlig men sa att eftersom dom hade blivit överbelastade så hade inte min registrerats förens lör den 31 kl 0800.
även fast jag hade fått order bekräftelse. då väntetiden från och med den 31 är 4 veckor markulerade vi ordern, bara en varning, har ni beställt och inte fått någon uppdatering så Ring dom och kollaundrar en sak. hade en 3gS med TRE abonemang som jag sålde idag, dock har jag 12 månader kvar på abonemanget som följde med den.
jag vill köpa en iphone 4, går det att köpa den kontant hos TRE? såg att någon skrev det längre upp men på hemsidan står det ju ingenstans om iphone 4 med kontantkort
@deni_jc 75180 wrote:
undrar en sak. hade en 3gS med TRE abonemang som jag sålde idag, dock har jag 12 månader kvar på abonemanget som följde med den.
jag vill köpa en iphone 4, går det att köpa den kontant hos TRE? såg att någon skrev det längre upp men på hemsidan står det ju ingenstans om iphone 4 med kontantkort
För tillfället går det inte eftersom det är stor efterfrågan på iPhone 4. Dom vill hellre att nytt folk binder upp sig istället för att köpa kontant.
Hej.
Har en fråga.
Om man har 3 pott499, så får man ju fri surf.
Men vad räknas egentligen som fri surf?
Prata med en kompis, som hade pott499, men han surfa runt och ladda ner apps osv genom 3g (fri surf?) Men de drogs en massa konstiga summor på hans saldo…
Så är det inte fri surf ?! Vad måste man betala för?Tack för svar.
@ictor 75249 wrote:
Hej.
Har en fråga.
Om man har 3 pott499, så får man ju fri surf.
Men vad räknas egentligen som fri surf?
Prata med en kompis, som hade pott499, men han surfa runt och ladda ner apps osv genom 3g (fri surf?) Men de drogs en massa konstiga summor på hans saldo…
Så är det inte fri surf ?! Vad måste man betala för?Tack för svar.
Det är fri surf upp till data-taket som tre har satt.
Överstiger man data-taket så sänks hastigheten drastiskt. Nå extraavgifter för det tillkommer inte.Behöver inte bero på surf att han fått pengar dragna. Det kan vara från vad som helst.
@muffins 75258 wrote:
Det är fri surf upp till data-taket som tre har satt.
Överstiger man data-taket så sänks hastigheten drastiskt. Nå extraavgifter för det tillkommer inte.Behöver inte bero på surf att han fått pengar dragna. Det kan vara från vad som helst.
De va så märkligt för det ända han gjorde va att surfa under 2 dagar. Men de drogs ändå massa summor.
Har iaf skaffat likadant abonnemang, får se om det händer mig med.
Men de ska väll vara gratis att surfa i safari ?Ni som fått era iphone 4 från 3, när gjorde ni er beställning ?
Blev nyligen stolt ägare av en Iphone 4, hade beställt den med TRE-kontantkort. Gick direkt till buktiken för att låsa upp så jag kan använda mitt tele2 ab. Men enligt dom skulle det ta 1-3v innan upplåsningen sker.
Finns det som ni ser det nån anledning till att inte låsa upp den själv så jag kan använda den under tiden jag väntar?
Måste jag isf “nolla” telefonen helt, efter att den blivit upplåst av operatören lr kan man smidigt bara ta bort den egna upplåsningen?
Tacksam för svar..
Mvh,
Olle
Det tar typ 2 dagar.. Det är bara tre som är dumma i huvudet..
Jag återställde min telefon för att kirra en bugg och då så var den upplåst:D
Börja med att dra en unlock på “ful” väg så att du kan använda din nya telefon 🙂
menar du att du köpte luren kontant i butik? vet någon om de har kommit in och om de går att köpa med tre kontantkort nu?
köpte den med via deras hemsida, men det verkar som den är tillfälligt borttagen därifrån nu..
Hur ansluter jag till Tre’s trådlösa nätverk? Det här är min första iPhone (har iPhone 4) så jag är inte så haj på sånthär. Hittar andra nätverk men inte Tre’s.
Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig.Efter drygt 5 veckors väntan fick jag idag beskedet att ytterligare förseningar har inträffat. Nu vet de inte om leveransen kommer att ske inom överskådlig tid.
Säg upp avtalet?
En kompis till mig beställde precis när 4an kom. Sen så slarvade de bort hans order och förra veckan fick han telefonen. Då visar det sig att han inte har täckning i lägenheten.. Bra med täckning i centrala Stockholm 😛
@h3nr11k 79167 wrote:
Säg upp avtalet?
En kompis till mig beställde precis när 4an kom. Sen så slarvade de bort hans order och förra veckan fick han telefonen. Då visar det sig att han inte har täckning i lägenheten.. Bra med täckning i centrala Stockholm 😛
Då är bara att ringa Tre kundtjänst och göra reklamation som jag gjorde och fick sen mail från Tre om att jag kunde avsluta abonnemanget och lämna till baks telefonen eller betala viss summa för det (kommer inte ihåg summan).
@knarrevik 79161 wrote:
Efter drygt 5 veckors väntan fick jag idag beskedet att ytterligare förseningar har inträffat. Nu vet de inte om leveransen kommer att ske inom överskådlig tid.
Är det 16GB du beställt från Tre?
Jag beställde min den 7/9 och har inte hört ett dyft från Tre… ska man behöva ringa själv och tjata? Kan de ens lämna mer detaljerad information, jag menar på hemsidan står det ju 4-6 veckor och för min del har det “bara” gått 2,5…
@saya 79322 wrote:
Är det 16GB du beställt från Tre?
Nej det är 32 GB som jag har beställt. Efter 5 veckor fick jag ett meddelande på posten där de beklagar dröjsmålet. De har tydligen inte fått några leveranser från Apple och vet inte alls när de själva kan leverera till kunden.
Nu är det snart 6 veckor sedan min beställning samtidigt som hemsidan lovar 4-6. Så vi får se på måndag om löftet kan hållas.
Ojj.. jag beställde en 4a för ett litet tag sedan ( 1 vecka sedan) Det kommer alltså att ta lång tid… han på tre trodde inte det skulle ta den tiden som stod på hemsidan… men det kanske är olika beroende om man har 16gb alt 32 gb??!! Lev.tiden alltså.
Min syster beställde från telia, det tog allt som allt 11 arbetsdagar, så 2 veckor… det är ju ok..
@missjo 79399 wrote:
Ojj.. jag beställde en 4a för ett litet tag sedan ( 1 vecka sedan) Det kommer alltså att ta lång tid… han på tre trodde inte det skulle ta den tiden som stod på hemsidan… men det kanske är olika beroende om man har 16gb alt 32 gb??!! Lev.tiden alltså.
Min syster beställde från telia, det tog allt som allt 11 arbetsdagar, så 2 veckor… det är ju ok..
Beställde du 16 eller 32GB?
Är inne på min 7:e snart 8:e vecka och först nu fick jag ett brev från TRE där dom beklagar….bla bla bla givetvis rör det sig om 32GB.
Ringde Tre igår och fick då besked om att de precis fått ut telefoner till de som beställt fram till den 29 augusti och han trodde att jag skulle få under nästa omgång men han kunde givetvis inte ge något datum på när det skulle vara men han gissade att jag har min telefon inom 2 veckor. Hoppas att han har rätt! :rolleyes:
@saya 79495 wrote:
Ringde Tre igår och fick då besked om att de precis fått ut telefoner till de som beställt fram till den 29 augusti och han trodde att jag skulle få under nästa omgång men han kunde givetvis inte ge något datum på när det skulle vara men han gissade att jag har min telefon inom 2 veckor. Hoppas att han har rätt! :rolleyes:
Ja men då hamnar vi ev på samma då =) hoppas vi på. Skall bli mycket spännande.
Så här säger Tre:
“Leveransen för tidigare beställning har tyvärr blivit försenade om man utgår från den uppskattade leveranstiden som gällde vid lanseringen och framåt. Detta då vi inte fick några iphone 4 32GB i leveranserna från Apple under 2veckor tyvärr. Så fort vi får in telefonerna levererar vi ut till er kunder så fort som möjligt.”
Det innebär att leveranstiden är 6-8 veckor.
Idag kom den!! 🙂
3 veckor och 1 dags väntan är över. Sitter nu och synkar den mot alla appar jag redan laddat ner i iTunes 😀
ååhhhhhh VAD ROOOLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3 veckor är jag med snart uppe i… ok 2 dådaaa.. hahah
för mig tog det exakt 6 veckor. lååång väntan. blev lovad att den skulle komma inom 3 veckor från beställningsdatum m(ringde totalt tre ggr under två veckor och hade lite andra frågor så passade på att fråga om leveranstiden då). dålig stil att lova något som de sannorlikt vet att dom inte kan hålla.
Det verkar som om 32 GB har tre gånger så lång leveranstid. Eftersom man inte kan använda minneskort till luren är det konstigt att man tillverkar luren med 16 GB. All produktionskapacitet skulle naturligtvis lagts på 32:an. Alternativt utrustat luren med externt minneskort.
Verkar som att en del haft turen och få sina telefoner iaf.
Jag var en av dom första som beställde just för att jag ville ha den fort (presis efter kl 24 när den släpptes den 30 juli) och har fortfarande inte fått min pga av massa olika fel som Dom gjort.I onsdags fick jag ett samtal från 3 som berättade att den nu skulle vara på väg. Kul tänkte jag, äntligen..
Idag måndag och fortfarande ingen avi i brevlådan så ringde jag 3 för 50e gången o frågade hur de gick med min “skickade telefon”.
Jo den låg visst hos utlämningsstället i Oskarshamn och det vara bara att gå och hämta ut min 32GB iPhone nu sa hon glatt.
I Oskarshamn..
Jag bor i Stockholm.
Så efter att förgäves försöka få henne att skicka den med taxi upp så får jag väl vänta några dagar till.. igen.. Minst.
11 veckor sammanlagt.UNDER ALL KRITIK!
Är det sån sjuk lång leveranstid?!
Tjejens abonnemang hos telenor går ut om 10 dagar så hon var nu sugen på en iphone 4 med tre, men vetifan om hon har lust att vänta i 11 veckor 🙂Är det lika lång leveranstid på både 16gb och 32gb?
16GB har nu 2-3 veckor leveranstid enligt hemsidan, jag fick min på 3 veckor och 1 dag. En kollega beställde 16GB från Telenor i fredags och hon hämtade ut sin igår, DET kallar jag snabb leverans!!
Snackade med tre idag, säljaren påstod att leveranstiden på 32gb var max 2 veckor… Får väl se om det stämmer.
Nu när leveranstiderna börjar förbättras kanske 3 kommer återuppta försäljningen med kontantkort, eller vad tror ni?
Jag har väntat 8 veckor på 32 GB, fortfarande ingen i sikte!
Angånde service av IP4 köpt av 3.
Köpte min lur på releasedagen kontant, dock så gick hörlurskontakten sönder efter någon vecka.
Har bara använt den ett fåtal gånger.
Är inne i butiken i kistacentrum och pratar med dom hur jag ska gåt till väga med bäst och snabbast service.
Får då beskedet att jag kan åka direkt till anovo i nacka så slipper jag några dagars postgång fram och tillbaka.Åker igår måndag till nacka (bor i väsby) och ska lämna in luren.
På väg dit ringer jag även till 3s iphone support och där meddelar killen att han vet flera som lämnat in sin iphone direkt på anovo.Kommer till anovo efter alla satans köer fast jag åkte kl 10.00.
Får till svar “Nej vi kan inte registera iphone här”.
Du måste felanmäla i en 3 butik i deras system.Happ tillbaka till kista och in och snacka med en kille där och han får göra felanmälan och posta telefonen till gissa vart?!
Anovo nacka.Summa åka fram och tillbaka posta telefon hit och dit slösa massa tid på inkompetenta personer som har noll koll.
Ska blir intressant med svaret från anovo också.
Blir väl standardsvaret. “FUKT” ingen garanti.Var bara tvungen att skriva av mig lite.
Äntligen, 8 veckor tog det att få en 32GB!
Jag beställde min 16gb i måndags och fick den igår = 3 dagar. Det får väl ses som godkänt!
@jesper1 80142 wrote:
Nu när leveranstiderna börjar förbättras kanske 3 kommer återuppta försäljningen med kontantkort, eller vad tror ni?
Ingen som trodde något? Nu såg jag att leveranstiderna var nere på 2-3 dagar hos Tre för en 16GB. Då måste de ju ändå snart sätta igång försäljningen med kontantkort igen? Är ju lika lång leveranstid som på t.ex. Sony Ericsson X10 och den säljer de ju utan abonnemang.
Plötsligt känns mina 2 veckor jag har väntat som en fis i rymden haha…min Iphone 4 kommer väl när den kommer:). För övrigt min första Appleprodukt nånsin:D
Tre ska ha fått in en ny leverans i dagarna. Leveranstiden på 2-3 veckor enligt hemsidan är endast om man beställer via deras webbshopp. Dock kan du säkert få tag i en iPhone 4 direkt om du istället besöker en Tre-butik.
Är det nån mer än jag som väntar på en iPhone ska komma med posten, skickat från 3´s centrallager?
Hur länge har ni andra väntat på er iPhone ska komma?
Tilläggsredigering: Jag var i butik och köpte telefonen med abonnemang men fick info´n att telefonen ska skickas från lagret.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.