Tveksam till iPhone 3G? För och nackdelar!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tveksam till iPhone 3G? För och nackdelar!

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 78 total)
  • Author
    Member
    Post count: 34

Jag är en sån pryltokig som har längtat efter iphone och har försökt smugla in en GSM variant från USA men avstod efter att ha hört om den nya 2.0 .

MEN! Efter närmare eftertanke som blev jag mer besviken med tiden och dem nya information som kom, att priset skulle ej var 199$ och abonemangen skulle kosta lite till osv. Men men jag valda att stå fast och KÖPA den i alla fall!

Men jag ville väga in lite för och nackdelar som jag har läst om och hört från alla sidor som jag har surfat.

jag utgår att Iphone är en “Telefon” som man kan göra lite extra grejer med, och inte en mini-mediaspelare eller handdator.

Fördelar:
    – Webbläsaren ( Skönt att läsa tidtabeller, Tradera, blocket, nyheter via den)
    – Gps ( Kopplar ihop bild och position ) Roligt!
    – 3G ( Surfa snabbt Nedströms 7,2 Mb, 384 kb Neströms med telia )
    – Wlan ( Med Telia får du över 800 Platser att surfa upp till 54 Mbits )
    – Touchscreen
    – YouTube koppling ( Roligt att se på youtube direkt)
    – E-post ( Epost direkt i telefonen )
    – Lätt navigerad med den STORA touch screen
    – Man kan ladda ner program från APP store
    – 3,5 mm stereo hörlurar, du kan använda vilka som helst!

Nackdelar:
    – Dålig kamera 2Mpx precis som den gamla Iphone GSM det vill säga 2 år gammal. Ingen extra kamera för videosamtal (Man förväntar sig att en 3G telefon ska ha det).
    – Stödjer inte Videosamtal
    – Går ej att spela in Video
    – Ingen Radio
    – Saknar MMS ( Vi lever i 2008, det var därför kameratelefoner finns )
    – Stödjer inte Stereo Blue Tooth
    – Man kan ej använda den som modem
    – GPS använder data trafiken, nåt som borde vara självklart inte för en GPS
    – Batteritiden blir sämre om du använder Wlan, och dessutom så är det sämre än föregående på grund av den är 3G.
    – Måste ha Itunes installerat, nåt som kan vara besvärligt.Ett måste om du ska ha nåt från App store
    – Du har lite problem om du har för stora fingrar, Pekpinne fungerar inte, BARA FINGRAR!
    – Det blir lätt fettigt på displayen – små irreterande då och då
    – Webbläsaren stödjer inte Flash ( Förutom Youtube ) Du kommer inte att kunna se animeringar på sidor som stödjer det.
    – Se till att få obegränsad datatrafik, Iphone använder en variant av Mac OS X , och statistiken säger att 2007 så sände Apple närmare 270 uppdateringer och täppningar av säkerhetshål, jag upplevde det som nästan 3-5 GB nerladning i uppdateringar. Nåt som kan ta mycket datatrafik.
    – Storleken, kan vara en nackdel för dem som använder tajta jeans

Det är allt vad jag kan komma på! Nån som vill lägga till och rätta till mig, VÄLKOMMEN! jag börjar få abstinens för att köpa den, men tvekar.
    Det sägs att telia har endast 3 månader ensamrätt! Och kanske PRISET för mig som är nyfiken, blir mycket mer attracktiv.

iohan
    Member
    Post count: 167

Nackdelar:
    – Dålig kamera 2Mpx precis som den gamla Iphone GSM det vill säga 2 år gammal.
    Ingen mobilkamera ersätter en riktig kamera då mobilkamerorna har så dålig optik. 2MP räcker gott och väl för mobilkamerafonton för MMS, blogginlägg och sådant. Semesterfonton bör tas med en riktig kamera.

– Går ej att spela in Video
    http://monsterandfriends.com/iphonevideo

– Saknar MMS ( Vi lever i 2008, det var därför kameratelefoner finns )
    Swirly MMS finns om man jailbreakar telefonen. Jag gissar att det kommer i AppStore snart.

– GPS använder data trafiken, nåt som borde vara självklart inte för en GPS
    Det är väl Google Maps som använder datatrafik?! Kommer det en GPS-app via AppStore med kartor i telefonen som borde väl det väl inte vara ett problem. Min P1i med bundlad GPS fungerade på samma sätt. Kartor över mobila datanätet.

– Batteritiden blir sämre om du använder Wlan, och dessutom så är det sämre än föregående på grund av den är 3G.
    Det gäller väl alla telefoner och dessutom inte bara WLAN utan även 3G, Bluetooth & GPS.

– Se till att få obegränsad datatrafik, Iphone använder en variant av Mac OS X , och statistiken säger att 2007 så sände Apple närmare 270 uppdateringer och täppningar av säkerhetshål, jag upplevde det som nästan 3-5 GB nerladning i uppdateringar. Nåt som kan ta mycket datatrafik.
    Säkerhetspatchar lär ju komma som firmwareuppdateringar. Vanligas är att dessa installeras när telefonen är kopplad till datorn. (Bland annat för att batteriet inte skall ta slut under uppgraderingen) Du tankar alltså troligen inte dessa via telefonen utan via datorn.

– Storleken, kan vara en nackdel för dem som använder tajta jeans
    Den kurviga baksidan tycker jag gör att telefonen känns mindre än vad den egentligen är. Det är dock ingen liten telefon.

znyder
    Member
    Post count: 11

Storleken är inte ett dugg problematiskt har jag kommit fram till.
    Känns t.o.m skönare eftersom den har runda kanter.
    Använde LG Viewty innan och den var lite mindre men mycket jobbigare att ha i jeansfickan.

Ang. stor fingrar så fungerar den utmärkt ändå, jag har inte världens minsta fingrar och det går utmärkt att skriva sms m.m. Om man klagar på det i början så använd den några dagar så kommer det gå sjukt fort att skriva (LG Viewty användare, hehe)

Ang. flash grejen så kommer (läs: förhoppningsvis) Flash Lite från Adobe. Men det kan man endast hoppas på 🙂

iTunesprogrammet tyckte jag, som dig antagligen, att det inte var världens bästa lösning, men efter en tids användande (innan jag fick iPhone) så lärde jag mig älska det 😀 Man har ju världens koll på musik m.m istället för att bläddra via “Den här datorn”. Jo, jag är en PC användare, troligtvis MAC inom kort 😛

Nackdelarna som du listade upp är inga grejer för att INTE skaffa en iPhone tycker jag.
    Men så skickar jag aldrig MMS eller använder Bluetooth 🙂

3BM
    Member
    Post count: 8

@iohan 5944 wrote:

Nackdelar:
    – Dålig kamera 2Mpx precis som den gamla Iphone GSM det vill säga 2 år gammal.
    Ingen mobilkamera ersätter en riktig kamera då mobilkamerorna har så dålig optik. 2MP räcker gott och väl för mobilkamerafonton för MMS, blogginlägg och sådant. Semesterfonton bör tas med en riktig kamera.

argumentet är riktigt söndertjatat… ingen mobilkamera ersätter en riktig kamera bla bla bla… nej, alla vet det – men i takt med att _övriga_ mobiltillverkare (nokia, se, htc, […]) har uppgraderat till bättre kameror så borde apple fatta haken. man säljer/tillverkar vad som efterfrågas… de förlorar säkert 1/5 av alla tänkbara köpare på att ha kvar samma kamera i den nya, då flertalet antagligen skulle nöja sig med en 3-5 mpix kamera till semesterfotona (att dagens samhälle odlar lata männsikor är väl inget okänt fenomen? allt ska vara så bekvämt som möjligt – allt i ett) att inte ha uppdaterat kameran i uppföljaren är ju bara helt otroligt. känns som de säljer gsmversionen i ett annat skal…

iohan
    Member

Söndertjatat? Folk tycks ju fortfarande tro att de kan ersätta sina kameror med mobiltelefoner. Argumentet tåls att upprepa så länge bilderna ser ut som de gör.

HakanE
    Member
    Post count: 8

Det med mpix på kameror. Alltså.. en 2 mpix kamera kan ta skarpare bilder än en 5 mpix. beror på optik på telefonen.

Men eftersom semesterfoton oftast blir en 16×10 cm bild man stoppar i ett album så funkar det hur bra som helst med en 2mpix kamera.

znyder
    Member
    Post count: 11

Åker jag på semester så använder jag aldrig mobilkameran… känns ju sunk.
    Den är till för kontakter, fest och aftonbladet.se 😉

Annars har jag en digialkamera som används för just semester och finare tillfällen 🙂

mosho
    Member

Hmm!

Tycker fortfarande att snacka om en 2 Mpix kamera som saknar autofokus saknar blixt ska tolereras! Den fortfarande 2 år gammal i Appels värld. I mobilbranschen är den 5 år gammal!
    Dessutom är den 3g! Vad hände med videosamtal? Den har inte en extra kamera för sånt!
    2 Mpx ska man inte blunda för! Även om det duger för några! Du betalar för den i alla fall!

Min upplevelse utav APPLE produkter är att dem har alltid top of the line på deras produkter! Så är inte fallet med IPHONE!

Den bästa den har en JÄVLIGT BRA användargränsnitt som tål att prisas!
    Men det ska man inte bli blind av dem andra saker som fattas!

Har nyligen fått höra att jag kan inte använda den som modem med min macbokkpro! Kan nån bekräfta?

iohan
    Så dem flesta av dina kommentarer är att jag får en halvfärdig produkt, och måste antigen göra kontraktsbrott och låsa upp telefonen,
    eller
    gå in i APP store och betala mer pengar för att få det jag vill ha!

Om GPS:en borde den inta ha egna kartor för att kallas för GPS? Då är det ännu en nackdel!

SOm jag sa tidigare, meningen med dagens telefoner är att man får allt i lådan! Därför betalar man 5000 kr för den!
    För iphone betalar jag mellan 3-5 kr plus abonemang ( mellan 3-4 tussen kr) och dessutom får jag inga “TOP of the line saker”

Är INTE en MAC fantas och inte hellre en PC älskare, gillar bara det bästa! Och som jag ser det, har jag fortfarande ingen anledning att bytta min Sony ericsson W850 som är 2 år gammal! 3G med videosamtal, SKitbra blåtand, kamera som är 2 Mpix MED BLIXT! radio, mms, Mp3 Spelare! Video inspelning!
    Den suger som webbläsare och har ej touch!
    Men jag får fortfarande gå med min MacBookPro med Mac OS X, Windows XP och Linux….. och koppla upp mig via Wlan! Saknar jag det, så kopplar jag mig via Mobilen!

Jag hade längtat efter denna lur i 1 och ett halv år! och är besviken! kommer att vänta till den tredje generationen! och får köpa en mobil som uppfyller mina behov och betala cirka 4000 kr inklusiv abonemang! och får allt IN THE BOX! Och som alla mobilälskare vet, jag får säkert “TOP OF THE LINE” saker för det priset!

iohan
    Member

Mycket riktigt är det många funktioner som borde finnas i luren som saknas av någon anledning. Egentligen helt obegripligt varför funktioner som videoinspelning & MMS inte finns och det är riktigt dåligt av Apple.

Dock går vissa av bristerna att lösa genom att ladda ner en tilläggsapplikation, gratis eller för en mindre kostnad. Jag lägger hellre till någon hundring för ett eller flera program via AppStore än står utan en iPhone för att funktionen inte fanns inbyggd.

Personligen saknar jag:

• Filhantering
    • Skicka filer över blåtand
    • Klipp och klistra
    • MMS
    mosho
    Member

@iohan 6214 wrote:

Mycket riktigt är det många funktioner som borde finnas i luren som saknas av någon anledning. Egentligen helt obegripligt varför funktioner som videoinspelning & MMS inte finns och det är riktigt dåligt av Apple.

Men inte bara funktioner ju! det är ju en hel del hårdvara som saknas!

håller på och kikar efter andra lurar som liknar iphone:
    http://www.idg.se/polopoly_fs/1.171465!imageManager/1404034857.jpg
    http://www.idg.se/polopoly_fs/1.171473!imageManager/2270806928.jpg
    http://www.idg.se/polopoly_fs/1.171474!imageManager/2998265971.jpg

i jämförelse, så får jag extra saker där, som TV och andra häftiga prylar!
    DOCK INTE IPHONES häftiga gränsitet! Men allt annat!

Läs mer om denna test på : Iphone vs konkurrenterna – funktionerna – IDG.se

dibb
    Member
    Post count: 379

Nej, du kan inte använda iphone som ett modem till datan, för det enda du kan göra med bluetoothen är att använda den till handsfree, du kan inte skicka filer lr något.
    Det är skillnad på wayfinder å googlemaps för wayf kan du får vägbeskrivning men i googlemaps så får du själv trycka dig fram genom resan. varför? jo för att apple tillåter inte gudiat vägbeskrivning… så köp INTE iphone nu om du ska använda den som gps iaf inte nu.

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@dibb 6339 wrote:

Nej, du kan inte använda iphone som ett modem till datan, för det enda du kan göra med bluetoothen är att använda den till handsfree, du kan inte skicka filer lr något.
    Det är skillnad på wayfinder å googlemaps för wayf kan du får vägbeskrivning men i googlemaps så får du själv trycka dig fram genom resan. varför? jo för att apple tillåter inte gudiat vägbeskrivning… så köp INTE iphone nu om du ska använda den som gps iaf inte nu.

läs här ang gps: Apple says turn-by-turn GPS coming to iPhone, copy / paste not a high priority – Engadget Mobile

mosho
    Member

@cybertron 6353 wrote:

läs här ang gps: Apple says turn-by-turn GPS coming to iPhone, copy / paste not a high priority – Engadget Mobile

Det spelar väl igen roll för den använder ju A-GPS:en som måste hela tiden nå en telefonbastation! för att kunna ge dig beskrivning!

Föreställ dig att du är ute på landet! ingen mobilnät! Ingen a-GPS!

Alla som åker bil vet detta! speciellt i visa vägar dom mobiltäckningen försvinner! eller när den byter mast!

Jag kommer inte att köpa Ifånen!

Har skrivit min farväl brev till den 😡

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g-2-0/996-farvael-till-2-ars-laengtan.html

CyberTron
    Member

@mosho 6356 wrote:

Det spelar väl igen roll för den använder ju A-GPS:en som måste hela tiden nå en telefonbastation! för att kunna ge dig beskrivning!

Föreställ dig att du är ute på landet! ingen mobilnät! Ingen a-GPS!

Alla som åker bil vet detta! speciellt i visa vägar dom mobiltäckningen försvinner! eller när den byter mast!

Jag kommer inte att köpa Ifånen!

Har skrivit min farväl brev till den 😡

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g-2-0/996-farvael-till-2-ars-laengtan.html

bara för att förtydliga om a-gps!

och som jag skrev i ditt andra inlägg:

edit: bara för att bevisa min poäng angående a-gps:en i iphonen en gång för alla:
    ifixit har ju tagit isär ihone3g och detta chip är gps:en

Quote:
    Hammerhead™ II – PMB 2525
    Hammerhead II PMB 2525 – the industry’s highest performance GPS Receiver in the smallest package yet
    Hammerhead™II delivers all the performance of its predecessor, while in addition printing a new benchmark for high performance Positioning & Navigation integration into mobile devices.

*

Using chip scale packaging (CSP) technology, its size (3.59 x 3.74mm2) now offers possibilities of integration into the miniaturizing world of mobile handhelds
    *

Hammerhead™II integrates a high performance AGPS baseband processor and a low-noise GPS RF front end. It comes packed with new software features such as advanced multi-path mitigation that avoid large errors in urban environments caused by reflected signal in buildings and other structures

och sen måste ju Iphonen i dagsläget ändå ha tillgång till mobilnätet då Google Maps tar all data från nätet, men det är ju inte GPS:ens fel.

dibb
    Member
    Post count: 379

@cybertron 6353 wrote:

jaha? jag sa ju ” köp inte en iphone om man ska använda den som gps iaf inte nu” då kan man vänta man vet aldrig när deras programvara blir klar men hur ska det funka? ska man ladda ner 1 gb kartor från tomtom? inte kul om man bara har 8gb å blir av med 1gb lr mer på kartor lr?

CyberTron
    Member

@dibb 6417 wrote:

jaha? jag sa ju ” köp inte en iphone om man ska använda den som gps iaf inte nu” då kan man vänta man vet aldrig när deras programvara blir klar men hur ska det funka? ska man ladda ner 1 gb kartor från tomtom? inte kul om man bara har 8gb å blir av med 1gb lr mer på kartor lr?

och hur tror du attt man gör på andra telefoner?
    man har kartorna på ett minneskort

själv anser jag att en telefon aldrig kan ersätta en vanlig gps enhet helt och hållet. ördelen som en telefon har är ju att man alltid har tillgång till den. exempelvis om man är ute och går

samma sak med en mobilkamera, den kan aldrig ersätta en vanlig kamera. men dem duger för att fånga ett ögonblick.

mosho
    Member

@cybertron 6431 wrote:

och hur tror du attt man gör på andra telefoner?
    man har kartorna på ett minneskort

själv anser jag att en telefon aldrig kan ersätta en vanlig gps enhet helt och hållet. ördelen som en telefon har är ju att man alltid har tillgång till den. exempelvis om man är ute och går

samma sak med en mobilkamera, den kan aldrig ersätta en vanlig kamera. men dem duger för att fånga ett ögonblick.

Nej du! Det finns inte en GPS i Ifånen! det är bara A-gps! Och det är ingen tilägg, utan en sak för sig!

Fungerar så här!
    agps.jpg

Fördelar:
    Precition
    Snabbare
    Batteri sparare
    Bra till fots

Nackdelar:
    Måste ha tilgång till telefon nätverk!
    Dålig i för navigator i bilen

GPS Phones and aGPS Phones
    (Assisted GPS) A type of handset-based position location technology. To determine location, the phone takes readings from both GPS satellites and nearby cellular base stations (towers), with the help of a location server on the network. GPS- GPS (Global Positioning System) is a global satellite-based system for determining precise location on Earth. Most phones with “GPS” in fact use A-GPS technology. The “A” stands for assisted, and means that the phone relies on the network for help in determining location. Although the phone does receive GPS signals directly from the satellites, it can’t determine actual location without help from the cell network.

Khayman
    Member
    Post count: 31

Jösses! hörni gott folk… ni måste lära er att skilja på “Data” och “Dator”!
    “Data” är ettor och nollor, ni vet programering och sånt.
    “Dator” är hårdvaran.
    Så med andra ord blir det helt galet att tex skriva “Nej, du kan inte använda iphone som ett modem till datan” eller “Jag lämnade min data till en reparatör”.
    Var bara tvungen att få ur mig det 🙂

Halle
    Member
    Post count: 837

Hehe, faktum är att väldigt många människor använder orden “data” och “datan” när dom egentligen menar Datorn. Oftast tjejer dock. Stör mig alltid på det…..

mikolajf
    Member
    Post count: 16

Kamera 2Mpx är bra för en så avancerad telefon? Gillar ni aGPS som knappt visar rätt position inte att nämna om bilnavi? Det gör inte jag…

free
    Member
    Post count: 80

funkar detta på iphonen?
    det är ju skönt att höra vem som ringer utan att behöva kolla på displayen alltid.

geezarn
    Member
    Post count: 197

Ja, gå in i kontaktboke, markera en kontakt och på infot för denna kontakt står det “ringsignal” där kan du välja vilken signal du vill ska ljuda för denna kontakten.

TruB
    Member
    Post count: 476

@mikolajf 6772 wrote:

Kamera 2Mpx är bra för en så avancerad telefon? Gillar ni aGPS som knappt visar rätt position inte att nämna om bilnavi? Det gör inte jag…

2mpx är lite lågt för dagens kamera, men dock så börjar väl folk inse att en telefon aldrig kommer ersätta riktiga kameror. 2mpx duger bra, inget hype, funkar.

GPS är väldigt beroende av mjukvara, tex använder du en riktig gps och tar cykeln eller nåt annat fordon man kan åka utanför vägen med så kommer gps programmet tro att du är på vägen närmast. för den räknar med att man åker på vägen och att gpsen inte är så exakt alltid, mjukvaran i iphonen är inte gjord för att användas när man åker på vägar enbart. så det blir mer fel då denna mjukvaran inte “fuskar” sig fram.

ta bara volvos inbyggda gpser som spara positionen du var på för att snabbare kunna beräkna destinationen du ska till utan att börja söka sateliter.
    i och med att den är inbyggd får den fart hastighet information vi bilen, och om den svänger osv, så den kan fuska mer för mer precision.

så förstå att det är mycket mer som händer en hårdvara som har betydelse. TomTom utvecklar mjukvara till iphonen som säkert kommer fungera bra när man kör bil.

GoldP
    Member
    Post count: 19

På nackdelar kan du lägga till att den saknar lösenordshantering i Safari, väldigt störande då man är van vid Firefox.

Det där med att den saknar flash/java är allvarligare än jag trodde, det gör t ex att man kan glömma att boka biljetter på sf då man är på stan, då det kräver flash t ex.

Halle
    Member

@goldp 6804 wrote:

det gör t ex att man kan glömma att boka biljetter på sf då man är på stan

Det låter mycket allvarligt.

CyberTron
    Member

@goldp 6804 wrote:

, det gör t ex att man kan glömma att boka biljetter på sf då man är på stan, då det kräver flash t ex.

men du har ju telefon i …..telefonen…jag har en idé, lite vild och galen men…lägg in sf’s nummer i mobilen och ring 😀

sorry, kunde inte motstå

CyberTron
    Member

@goldp 6804 wrote:

På nackdelar kan du lägga till att den saknar lösenordshantering i Safari, väldigt störande då man är van vid Firefox.

vad menar du med lösenordshantering? De få ställen där jag sparar mitt löseonrd på forum så sparas det i safari, eller menar du någon annan funktion.
    Annars är ju , generellt sett, lösenordssparande en väldig hög säkerhetsrisk.
    vilket eventuella virus kan utnjyttja.

mosho
    Member

Grabbar grabbar!

Jag tyckte om Mac Fans! fram tills nu!

Ni försöker göra en trädgård med en ros, men ni betalar verkligen för trädgården ju! och får BARA rosen!

Det ni säger är, Ifånen är super! Men vill du göra det, gör istället som föööörrr i tiden, ring SF!

Vill ni inte använda GPS, gör som föööörrr i tiden ta fram en karta som du har i fickan!

Trodde att ni använde alltid det bästa! och alltid hade nåt vettigt att säga! Men ni försvarar nåt som är teknisk LÅGT!
    Och står för att det är nån teknisk framsteg!

Allt prat som sas att den skulle revolutionera världen var väldigt långsiktigt, JUST med denna IFÅNE 3G!

TruB
    Member

mosho, tuffingen, fräcka utallanden och coola syninymer, 16 år?
    om du rikta det där till mig så är jag pc användare även om jag jobbat på mac på flertalet ställen, men det gör inte mig till nåt fan boy. och bara för att man försvarar iphonen bara för att du är grinig betyder inte heller det att man är fanboy.

skulle inte förvåna mig ifall SF släpper ett program som man kan se alla kommande filmer och var, sen boka genom det programmet.
    Skulle vara dumt av dom ifall dom inte gjorde det.

CyberTron
    Member

@mosho 6862 wrote:

Grabbar grabbar!

Jag tyckte om Mac Fans! fram tills nu!

Ni försöker göra en trädgård med en ros, men ni betalar verkligen för trädgården ju! och får BARA rosen!

Det ni säger är, Ifånen är super! Men vill du göra det, gör istället som föööörrr i tiden, ring SF!

Vill ni inte använda GPS, gör som föööörrr i tiden ta fram en karta som du har i fickan!

Trodde att ni använde alltid det bästa! och alltid hade nåt vettigt att säga! Men ni försvarar nåt som är teknisk LÅGT!
    Och står för att det är nån teknisk framsteg!

Allt prat som sas att den skulle revolutionera världen var väldigt långsiktigt, JUST med denna IFÅNE 3G!

*suck* Om du nu inte gillar iphonen , utan bara hackar på den och dess *fanboys* så vad gör du fortfarande kvar på ett forum som är helt tillägnat Iphone?
    Gå till xda-developers och häng där med din Diamond och diskutera problemen och möjligheterna och återkom hit i Juni 2009 nr iphone XX släpps?

Om du inte förstod så var mitt inlägg 2-3 poster ovan menat med extremt mycket ironi. Visst r det smidigt att kunna boka biljetter via nätet, men allvarligt talat, är det så jobbigt att antingen:

A) Vänta tills du kommer hem / kommer åt en dator och boka därifrån?
    B) Ringa?
    c) använda GPS och Ben/cykel och gå till närmaste biograf och boka?

CyberTron
    Member

@goldp 6804 wrote:

Det där med att den saknar flash/java är allvarligare än jag trodde, det gör t ex att man kan glömma att boka biljetter på sf då man är på stan, då det kräver flash t ex.

testade just att gå in på sf, dem har ju en mobil.sf.se som till synes fungerar perfekt med iphone (och andra telefoner=)

mosho
    Member

Haha! 16 år?! en 16 årig kommer inte med hård fakta och säger till er att ni har köpt en produkt som är halvfärdig och läser ni specifikationen och inte går efter en bra gjord hjärntvättning!

Jag kan se skillnaden när nåt som är menad att fungera och inte gör det!

Och den starka sidan som Ifånen har är Safari! För hårdvaran kommer inte vi långt på! Det är redan bevisat!

Men ni döljer allt, med saker som, men det kommer att komma, dem kommer att göra, man kan göra det om du “Jail breakar” den (Olagligt)!

Allt det där är en bluff ju, om jag betalar för nåt, så borde den vara komplett! Som APPLE produkter!

Ni vet själva! Köper man en PC så måste man köpa till det och antivirus, det o det! HALVGJORT!

Och Ifånen likadant! I en Mac dator behöver du aldrig göra det!

Tråden hetter ju Tveksam till iphone 3G? För och nackdelar!
    Inte för er nissar som inte kan läsa specifikationer! Och stå på en neutral mark och döma riktiga fördelar och riktiga nackdelar!

iohan
    Member

@cybertron 6869 wrote:

*suck* Om du nu inte gillar iphonen , utan bara hackar på den och dess *fanboys* så vad gör du fortfarande kvar på ett forum som är helt tillägnat Iphone?

180px-773px-Internet_Troll_velu_ill_artlibre_jnl_742.jpg

GoldP
    Member
    Post count: 19

@cybertron 6869 wrote:

B) Ringa?

Ringa är sååååå 1900-tal… 😉

Bra det där med mobil.sf.se, mer seriöst så tycker jag inte ringa är något bra alternativ. Oftast när jag går på bio är det lite osäkert vilken biograf vi ska gå gå, vilken tid, och vilken film. Så att då hålla på att prata med en telefonist om hur många platser som finns kvar på alla möjliga val är lite väl segt.

TruB
    Member

@mosho 6945 wrote:

Haha! 16 år?! en 16 årig kommer inte med hård fakta och säger till er att ni har köpt en produkt som är halvfärdig och läser ni specifikationen och inte går efter en bra gjord hjärntvättning!

hård fakta va? 16 åringar kan även dom komma med fakta och hålla sig till den, det jag reagera på är ditt sätt att utrycka dig på genom att överdriva och dramatisera det du säger. som att konstant säga ifånen och skriva hålla med nån till 1000%, kan tänka mig att du inte förstår detta men man tappar förtroende för en person som överdriver den faktan dom har.
    sen bör jag förtydliga vad jag står här, jag är inte för allt som iphonen ger, men jag kan inte hålla med dig det i det du säger.

@mosho 6945 wrote:

Jag kan säga det med, vilket är mest sant för vem?

@mosho 6945 wrote:

Och den starka sidan som Ifånen har är Safari! För hårdvaran kommer inte vi långt på! Det är redan bevisat!

vad exakt har vi bevisat? är det nåt du bevisat i dina alla tester du gjort? vilka är vi?

@mosho 6945 wrote:

Men ni döljer allt, med saker som, men det kommer att komma, dem kommer att göra, man kan göra det om du “Jail breakar” den (Olagligt)!

finns ett tydligt skäl till varför man måste jailbreaka för kunna nå vissa program, apple vill skydda sin kunder och sig själva genom att vara utgivare av spelen, kontroll och pengar. dom får en summa pengar på program samtidigt som dom kan garantera kvalitet i programmen. laddar du ner program med hjälp av installer så får du stå själv för vad som händer med din iphone. garantin är borta, det är som att öppna en dator från dell, garantin försvinner för du har gjort nåt dom inte rekommnderat.
    btw, det är inte olagligt, garantin försvinner. olagligt betyder att du kan få betala böter för att göra det, som att pissa på grannens uppfart.

@mosho 6945 wrote:

Allt det där är en bluff ju, om jag betalar för nåt, så borde den vara komplett! Som APPLE produkter!

Ni vet själva! Köper man en PC så måste man köpa till det och antivirus, det o det! HALVGJORT!

Och Ifånen likadant! I en Mac dator behöver du aldrig göra det!

måste säga att jag inte förstår vad du vill ha sagt. iphonen är mer som en pc än en mac?

“Köper man en PC så måste man köpa till det och antivirus”
    det?

som jag ser det är att iphonen är en bra platform även om den inte är perfekt,
    med nytt firmware vilket jag hoppas konstant kommer och uppdateras så kan det på den fronten bara bli bättre. finns det nån konkurrent som kan ens är i närheten idag?

vad jag är osäker på är bluetooth, är den bunden till att bara kör med mono hörlurar genom harware? om inte så kommer det säkert fixas. hoppas på överföring kommunikation genom bluetooth mellan telefoner och what not.

i och med firmware uppdateringen så är telefonen vilket kanske inte är unikt, men det gör att det är helt ok att mjukvaran inte är perfekt från start, okomplett om man vill. det är som pc vs console spel förr ialla fall, som oftast var mer buggiga än console spel, för att console spelen gick inte att updatera och då var nästan tvunget att dom skulle funka perfekt. PC kunde dom vara mer slarviga med och släppa tidigare sen släppa patcher efteråt för att fixa problem man inte hittat i testen, lägga ut nya features.
    Så allt som är mjukvara releterat kan man svara på att det går att fixa senare.
    finns det tillräckligt med folk som klagar så kommer det ganska säkert en fix som med allt annat.

Ser fram imot ditt svar.

Halle
    Member

@mosho 6945 wrote:

Min iphone 3G fungerar bäst av alla telefoner jag ägt, nånsin.

@mosho 6945 wrote:

För hårdvaran kommer inte vi långt på! Det är redan bevisat!

Hårdvaran är den vassaste som finns i en mobiltelefon just nu. Då syftar jag inte på kameran, utan annat, exempelvis processorn, vilken är på 620 Mhz.

@mosho 6945 wrote:

Allt det där är en bluff ju, om jag betalar för nåt, så borde den vara komplett!

Den är mer än komplett för mig. Jag saknar varken MMS eller en dålig 5-mp kamera. Behöver inte heller massvis med tredje-part. Allt jag behöver finns i telefonen redan från början.

@mosho 6945 wrote:

Inte för er nissar som inte kan läsa specifikationer!

Snacka om att ha stirrat sig blind på specifikationerna och endast utgår ifrån dom.

mosho
    Member

@halle 6974 wrote:

Hårdvaran är den vassaste som finns i en mobiltelefon just nu. Då syftar jag inte på kameran, utan annat, exempelvis processorn, vilken är på 620 Mhz.

Den är mer än komplett för mig. Jag saknar varken MMS eller en dålig 5-mp kamera. Behöver inte heller massvis med tredje-part. Allt jag behöver finns i telefonen redan från början.

Snacka om att ha stirrat sig blind på specifikationerna och endast utgår ifrån dom.

Stirra mig blind på specifikationer??

Sumering:

Ifånene saknar:
    – GPS ( Den har aGPS som sagt tidigare i forumet )
    – Mutitasking ( Går väl inte att göra flera saker samtidigt, men en sån fin och snabb processor )
    – Blåtand stöd för stereo
    – Dålig kamera ( 2 år gammal )
    – Sekundär kamera ( Videsomtal det är en 3 G mobil )
    – Har stöd för max 3,2 Mbit i “3G” ( Altså ni kan ej utnytja Telia Abonemangen turbo 3G 7,2 Mbit )
    – MMS ( Även om du inte använder så finns det miljoner mäniskor som gör det )
    – Radio ( Mobiler i den prisklassen brukar ha det år 2008 )
    – Du kan ej använda den som modem
    – ( Tror att det inte går att föra över filer via blåtand, har ej testat )

Och som sagt! detta är för och nackdelar, inte nåt som passar endast dig!

Vill du döma nåt! måste du stå i neutral mark! inte där det passar dig eller inte!

I min åsikt, så är det Hårdvaran som jag hittar stora nackdelar! Som har gjort att jag ändrat mig!

mosho
    Member

@trub 6967 wrote:

hård fakta va? 16 åringar kan även dom komma med fakta och hålla sig till den, det jag reagera på är ditt sätt att utrycka dig på genom att överdriva och dramatisera det du säger. som att konstant säga ifånen och skriva hålla med nån till 1000%, kan tänka mig att du inte förstår detta men man tappar förtroende för en person som överdriver den faktan dom har.
    sen bör jag förtydliga vad jag står här, jag är inte för allt som iphonen ger, men jag kan inte hålla med dig det i det du säger.

Jag kan säga det med, vilket är mest sant för vem?

vad exakt har vi bevisat? är det nåt du bevisat i dina alla tester du gjort? vilka är vi?

finns ett tydligt skäl till varför man måste jailbreaka för kunna nå vissa program, apple vill skydda sin kunder och sig själva genom att vara utgivare av spelen, kontroll och pengar. dom får en summa pengar på program samtidigt som dom kan garantera kvalitet i programmen. laddar du ner program med hjälp av installer så får du stå själv för vad som händer med din iphone. garantin är borta, det är som att öppna en dator från dell, garantin försvinner för du har gjort nåt dom inte rekommnderat.
    btw, det är inte olagligt, garantin försvinner. olagligt betyder att du kan få betala böter för att göra det, som att pissa på grannens uppfart.

måste säga att jag inte förstår vad du vill ha sagt. iphonen är mer som en pc än en mac?

“Köper man en PC så måste man köpa till det och antivirus”
    det?

som jag ser det är att iphonen är en bra platform även om den inte är perfekt,
    med nytt firmware vilket jag hoppas konstant kommer och uppdateras så kan det på den fronten bara bli bättre. finns det nån konkurrent som kan ens är i närheten idag?

vad jag är osäker på är bluetooth, är den bunden till att bara kör med mono hörlurar genom harware? om inte så kommer det säkert fixas. hoppas på överföring kommunikation genom bluetooth mellan telefoner och what not.

i och med firmware uppdateringen så är telefonen vilket kanske inte är unikt, men det gör att det är helt ok att mjukvaran inte är perfekt från start, okomplett om man vill. det är som pc vs console spel förr ialla fall, som oftast var mer buggiga än console spel, för att console spelen gick inte att updatera och då var nästan tvunget att dom skulle funka perfekt. PC kunde dom vara mer slarviga med och släppa tidigare sen släppa patcher efteråt för att fixa problem man inte hittat i testen, lägga ut nya features.
    Så allt som är mjukvara releterat kan man svara på att det går att fixa senare.
    finns det tillräckligt med folk som klagar så kommer det ganska säkert en fix som med allt annat.

Ser fram imot ditt svar.

Du verkar vara mest irriterad att jag säger nackdelar! hehe
    Är du nöjd! va nöjd! Inte mitt problem!

Tråden är skapat för att ta fram för och nackdelar!

kan du inte läsa det som har sagts tidigare, får du göra det och komma in i ämnet! Refererar till dem punkter som “det” och “ifånen”

Det bästa du kan kontra mig är med att ta fram alla fördelar än att irretera dig på detaljer som ibland inte hör till teman, utan till mina hänvisningar och komentarer!
    Och fortfarande som tidigare sagts, så är det bästa argumentet ni säger är:
    “Det kommer uppdateringar” “Det kommer att bli bättre”
    Men dock är det fortfarande hårdvaran som är dålig, och vissa fall 5 år gammal ( syftar på kameran på 2 mp)!

Jag har fått min HTC touch Diamond! Jag har Windows Mobile 6.1! inte för att skryta med den usla OS:en som har krashat några gånger redan!
    Men jag kan uppdateras ju den också, precis som ni säger!
    Och kanske byta till en liten stabilare OS, kanske android!
    MEN jag har en hårdvara som kommer att hänga med ju! kanske några år till!

Hårdvaran på Ifånen är ju inte det! ( kanske CPU:n som jag har inte lagt märke till i ifånen )

Snälla! För tråden skull! Ta fram FÖR och NACKDELAR! Kommentera gärna dem, och gå inte genom ren marknasföring!

mosho
    Member

@iohan 6948 wrote:

180px-773px-Internet_Troll_velu_ill_artlibre_jnl_742.jpg

Läs trådens Rubrik så förstår du lite bättre!

geezarn
    Member
    Post count: 197

Jag har ju plöjt igenom ett antal telefoner genom åren, sedan min första lur som jag köpte 1992, en gammal god NMT-lur från Philips. Mycket vatten har runnit under broarna och visst har mobil-marknaden gått framåt? Tyvärr står diskussionen om [/I]vilken[/I] telefon som är bäst kvar. Som tidigare sagts, ett antal telefoner har det blivit, senast en S/E G900 som jag lärde mig att tycka superbra om. Inte alls en tokig lur, kanske lite småbuggig som alla mobiler men faktiskt så saknar jag den litegrann. Hur som helst i denna tråd talar vi om 2:a generationens iPhone. iFån är nog en modell jag missat, hittar inte någon återförsäljare för dessa så jag håller mig till Apples iPhone.

Fördelar:
    *Bra gränssnitt, lättarbetad.
    *Inbyggd GPS med aGPS
    *Faktiskt en riktigt BRA 2mpx-kamera (får bättre bilder med denna än med G900:ans 5mpx-kamera, konstigt men så är det!)
    *Skön att hålla i, gedigen konstruktion
    *App-store
    *Stor och tydlig display med riktigt bra skärpa och färgmättnad

Nackdelar:
    *Hittills inget bra kart-program till gps:en
    *Kan inte skicka bilder på dottern med mms till farmor, får hålla mig till mail så länge
    *Ont om tillbehör än så länge
    *Lätt-repad baksida, men det är en telefon som ska användas så det kvittar för mig

Detta är väl vad jag kommer på nu så här på rak arm, men det lär väl fyllas på i båda lägrena med tiden.

sl99
    Member
    Post count: 40

mosho

Du som säger att vi här stirrat oss blinda på specifikationerna. Du klagar på att kameran bara här 2 mp. Detta har inte ett skit med att göra om kameran är bra eller dålig, det säger bara att man tyvärr inte kan förstora upp bilderna och klä husfasaden med dem. Det är andra saker som optiken mm. som spelar in. Enligt mig så funkar kameran, givetvis skulle jag inte tacka nej till en bättre och du har rätt i att det kan skrivas som en nackdel men du behöver inte överdriva och snudd på säga att man tar bättre bilder med en tegelsten.

Och ärligt talat, förlåt om jag bryter mot någon forumsregel, men för guds skull människa vem har hjärntvättat dig? Det är bevisat i flera trådar här att iPhone här BÅDE gps OCH agps. Om du fortsätter att påstå att den inte har det kommer det att bli omöjligt att tä något som du säger på allvar.

TruB
    Member

@sl99 7191 wrote:

Om du fortsätter att påstå att den inte har det kommer det att bli omöjligt att tä något som du säger på allvar.

too late

Halle
    Member

@mosho 7183 wrote:

Ifånene saknar:
    – GPS ( Den har aGPS som sagt tidigare i forumet )
    – Mutitasking ( Går väl inte att göra flera saker samtidigt, men en sån fin och snabb processor )
    – Blåtand stöd för stereo
    – Dålig kamera ( 2 år gammal )
    – Sekundär kamera ( Videsomtal det är en 3 G mobil )
    – Har stöd för max 3,2 Mbit i “3G” ( Altså ni kan ej utnytja Telia Abonemangen turbo 3G 7,2 Mbit )
    – ( Tror att det inte går att föra över filer via blåtand, har ej testat )

Och som sagt! detta är för och nackdelar, inte nåt som passar endast dig!

Vill du döma nåt! måste du stå i neutral mark! inte där det passar dig eller inte!

I min åsikt, så är det Hårdvaran som jag hittar stora nackdelar! Som har gjort att jag ändrat mig!

Som sagt, snacka om att du har stirrat dig blind på de funktioner iphone saknar. Med andra ord, “snacka om att ha stirrat sig blind på specifikationerna”. Förstår du vad jag menar?

Sen kan jag inte riktigt förstå varför du fortfarande envisas med att den saknar satellitstöd? Du har blivit motbevisat åtskilliga gånger redan angående det. Ge dig.

sublim
    Member
    Post count: 14

@mosho 7183 wrote:

Stirra mig blind på specifikationer??

Sumering:

MMS kommer säkerligen inom kort gå att använda precis som i den första iPhonen.(upplåst 3G)

Den går att använda som modem om du låst upp den och installerat en liten pryl.

CyberTron
    Member

Iphone 3g vs Diamond

skärm: båda har mkt bra skärmar, diamond högre upplösning, iphone bättre skärpa/ljussturka. Går att använda i direkt solljus, det går ej med diamond. vinnare: iphone.

tangentbord: Iphone vinner, även om diamonds blivit bättre än tidigare modeller

GPS: Diamond vinner pga att tomtom och liknande kartor finns, annars är iphonens gps precis lika bra eller bättre?!

Ljud: Monohögtalare i båda = dåligt ljud, Iphone har bättre ljud i hörlurarna.

Blåtand: iphone winner trots att diamond har fler blåtandsprofiler. Inget av mina headset har fungerat bra med diamond (plantronics 690, samt motorola s9), däremot fungerar båda perfekt med iphone (även om inte a2dp finns)

Video: Diamond spelar fler format, men laggar i de flesta formaten, Iphone spelar förre format, men laggar inte! Vinnare Iphone.

Trådlöst: Iphone skiftar helt osynligt mellan wifi, 3g, edge och tillbaka. Klockren vinnare. (även om diamond har allt det där)

Lagring: Iphone, har som minst 8gb, diamond har 4gb ej utbytbart på någon av dem. (plus till att diamond kan agera usb minne)

Formfaktor: Iphone är mindre till tjocklek, men större till yta, Lika mellan dem.

Snabbhet: Iphone, betydligt bättre respons!

Kamera: 2mp vs 3.1mp, hallå, ingen större skillnad. Båda tar kort, men iphonens klarar åtminstone av att ta kort som inte blir suddiga utan stativ. När man väl lyckas ta ett kort med diamonden så är dem suddiga. vinnare? Lika dåliga, men diamond vinner pga extra kameran.!

multitasking: diamond, å andra sidan fungerar detta på en jailbreakad Iphone.

radio: diamond har radio, men värt att notera att htc touch cruise som kom i mars var den första vm-telefonen med radio på många år. Så nej inte alla modeller i klassen har radio, tytn2 har det inte tex.
    och dessutom har iphone webbradio; diamond

mms: jailbreakad Iphone har det, men diamond hr det som standard, vinnare: diamond

surf: Iphone safari är överlägsen både opera och IE

batteritid: Iphone: 6-8 timmar användning med wifi och edge. Diamond: ca 4-5 timmar med samma inställning.

Användning som modem: diamond vinner (iphone kan efter jailbreak)

Användbarhet: Iphone

Pris: Diamond, men båda är dyra telefoner. Köper du diamond hos telia får du med 18månaders abonnemang betala ca 3500:-, iphone ungefär samma pris.
    Fördel med diamond är att man kan köpa den utan abb för ca 5000:- vilket är svårare med Iphone.

ställning: 12 vs 7

vinnare: Iphone

Tillräckligt bra för/nackdelar?

ps. Jag lånade en diamond på jobbet och gjorde jämförelsen mot..

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

CyberTron: Intressant jämförelse. Du har tagit upp det mesta 🙂

Men hur kan iPhone vinna på blåtandsfronten? Det går inte ens att skicka filer via bluetoothen i iPhone.

Jag har fått känna på en HTC Diamond och operativsystemet/mjukvaran är ett stort skämt i jämförelse med iPhone. Det är på tok för slött…

OffTopic: Hade varit roligt om du (CyberTron) hade kunnat ladda upp en avatar till din användare på forumet 🙂

CyberTron
    Member

@iPhoneinfo.se 7224 wrote:

CyberTron: Intressant jämförelse. Du har tagit upp det mesta 🙂

Men hur kan iPhone vinna på blåtandsfronten? Det går inte ens att skicka filer via bluetoothen i iPhone.

Jag har fått känna på en HTC Diamond och operativsystemet/mjukvaran är ett stort skämt i jämförelse med iPhone. Det är på tok för slött…

OffTopic: Hade varit roligt om du (CyberTron) hade kunnat ladda upp en avatar till din användare på forumet 🙂

Anledningen till den (knappa) vinsten av blåtand i iphonen var faktiskt att mina headset fungerade med iphonen men extremt dåligt med diamonden.
    Men som sagt, andra har ju andra preferenser. Personligen skickar jag sällan filer via blåtand då det helt enkelt går för långsamt i dagsläget.

Däremot saknar jag starkt stödet för a2dp!! men hoppas på att det kommer.!

ps. jag försökte vara så objektiv som jag kunde, men det är svårt!

Offtopic svar: Det kommer en avatar till kvällen 😀

Edit: tog en sjyst bild med iphone paketet, på toppen av ett berg med htc tytn och touch cruise telefoner 😀

mosho
    Member

Iphone 3G vs HTC Touch Diamond

1.Skärm: båda har mkt bra skärmar, diamond högre upplösning, iphone bättre skärpa/ljussturka. Går att använda i direkt solljus, det går ej med diamond.
    Iphone har 3,5″ och diamond 2,8″ !

Vinnare: Iphone.

2.Tangentbord: Iphone vinner, även om diamonds blivit bättre än tidigare modeller, mycket pga storleken på skärmen som gör diamond lite svårt att använda fingrarna.
    Men dock så fungerar diamond med en pekpinne! inte Iphone.

3.GPS: Diamond har en GPS och AGPS, och man kan installera exempelviss TomTom och använda GPS motagaren.
    Iphone har endast AGPS, nåt som kan sluta fungera om telefonnätverket försvinner, du betalar för datatrafiken den använder för att bekräfta postionen. Dessutom så använder sig av grattisvarianten Google maps!
    Men lovar att stödja TomTom inom en snar framtid.

Vinnare: Diamond.

4.Ljud: Monohögtalare i båda = dåligt ljud,
    Iphone har bättre ljud i hörlurarna och stöd för 3,5 mm lurar.
    Diamond använder sig av Typ B USB, nåt som är väldigt ovanligt! bunden att använda dem som följer med.

5.Blåtand: Iphone har ingen stöd för filöverföring och för stereo lurar.
    Diamond har stöd för Stereo lurar och för filöverföring.

Vinnare: Diamond.

6.Video: Diamond spelar fler format. Men liten display.
    Iphone spelar färre format. Men har fördelarna med större display.

7.OS: Diamond använder sig av Windows mobile 6.1
    Iphone använder sig av en variant av Mav OS X
    Båda är rätt buggiga, och gör att ingen överträffar den andra.

Vinnare: Oavgjort

8.Trådlöst:
    Iphone skiftar helt osynligt mellan wifi, 3g, edge och tillbaka. nåt som kan vara väldigt dyrt om du inte har en fast breddband tjänst. Och får minus pga. du ej kan kontrollera det. Iphone har 3,2 Mbits stöd i hårdvaran, och har du Bundit med Telia som erbjuder Turbo 3G upp till 7,2 Mbits i vissa storstäder (och med kommande expancioner), så får du inte mer än angivet.
    Diamond har allt som Iphonen har men med tilläget att den stödjer 7,2 Mbits.
    dessutom kan du kontrollera när du ska skifta emellan vilken anslutning du använder.

Vinnare: Diamond

9.Lagring: Iphone, har som minst 8gb, diamond har 4gb ej utbytbart på någon av dem. (plus till att diamond kan agera usb minne)

Vinnare: Iphone

10.Kamera: Iphonen har en endast en kamera på 2 Mp
    Diamond har en kamera på 3,2 Mp med en lite seg autofokus. Dessutom har Diamond en sekunder kamera på 0,3 Mp som kan användas för videosamtal.

11.Multitasking: Diamond klarar att ha webbläsaren och musiken på eller GPS:en! och lite till, men kan sega till dig om du drar på för mycket.
    Iphone klarar inte av multitasking.

12.Radio: Diamond har en radio, men så typisk så använder den sig av hörlurarna som anten. nåt som den gör den mindre atraktiv.
    Iphone saknar stöd.

13MMS:Iphone saknar det som standard, nåt som blev ganska självklart när kameramobiler dök upp.
    Diamond har stöd för det

14.Surf: Iphone safari är överlägsen både opera och IE på grund mycket är pga den stora skärmen. Men saknar stöd för Flash och kan ej klippa och klistra.
    Diamond har stöd för flash, och klippa och klistra! Dock så känns den en anning miniatyr att surfa i en sån liten display.

15.Batteri:
    Iphone:
    Samtalstid:
    Upp till 5 timmar med 3G
    Upp till 10 timmar med 2G

Standbytid: Upp till 300 timmar5

Internetanvändning:
    Upp till 5 timmar med 3G6
    Upp till 6 timmar med Wi-Fi

Diamond:
    Capacity: 900 mAh
    Talk time:
    *Up to 270 minutes for WCDMA
    * Up to 330 minutes for GSM

Standby time:
    * Up to 396 hours for WCDMA
    *Up to 285 hours for GSM

Video call time: Up to 145 minutes for WCDMA
    (The above are subject to network and phone usage.)

Är nästan struntsamma om du använder dig av 3G eller WLan, batteriet töms snabbt i båda nallar!
    Dock har Diamond den stora fördelen att byta ut batteri och utöka den till en 1300 mhA batteri som man kan ha som reserv.

16.Modem: Diamond Stödjer
    Iphone stödjer inte

17.Användargränsnit: Iphone vinner med hästlängder med sin inovation och lätt användarvänligt gränsnitt och sin stora display.
    Diamond Touch 3D Flow har fortfarande barnsjukdommar och märks att den är snabb kontring till Iphone.

Vinnare: Iphone

18.Pris: Diamond kostar runt 4900 kr i en webbutik inklusiv frakt! Ingen bindningstid eller abonemang.

Iphone är låst till Telia och vid minst 18 månader som du måste binda dig.
    där har du priser från 1900 – 5100 kr plus abonemang.
    Nåt som företaget räknar att du måste använda deras nät och ta betalt av dig inom bindningstiden.
    Som kostnader kan du hamna på 4800 – 15000 kr plus eventuella tillägstrafik och samtalskostnader under den lägsta 18 mån bindningstiden.

Ställning: Iphone: 7 – Diamond: 10
    (en oavgjord)

vinnare: Diamond

Komentarer:
    Anledning på att Iphone inte vinner några steg som MMS och radio, mm.
    Är för att telefonen måste “Jailbreakas” Nåt som är kontraktsbrott och nåt som garantin slutar fungera om nåt går tokigt.

Om video format: Så klarar diamond betydligt fler format, men man måste alltid kovertera filmerna innan du sätter in i din telefon och utbudet är stor för program som gör detta. därför vinner iphone

Sen kommentarer till detta inlägg, så tycker jag fortfarande, att åsikter om du använder dem eller inte eller om du ignorerar vissa funktioner, som inte finns med, så passar det inte in i en sammanställning för att bedöma en produkt.

Men om du har ytterligare funktioner som nån telefon har som är bättre, eller vill ändra nåt som inte stämmer, kopiera ovanstående och fortsätt fyll på.

TruB
    Member

vet inte hur många som har sagt det här till dig men jag ska försöka var så tydligt som jag bara kan.

AGPS är en GPS som är Asissted, vilket betyder att det snabbare listar ut var du är genom att använda närmaste tele stationer för att pinpointa var du är, då vanliga GPSer tar tid på sig innan dom får kontakt med tillräckligt med sateliter.
    detta betyder inte att den inte använder vanliga GPS, Utan bara att den är bättre än en Vanlig GPS.

sl99
    Member
    Post count: 40

När jag kom till Gps delen slutade jag läsa. Grymt bra idé att ljuga i en användarrecension… Keep up the good work! -.-

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.