Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] – Hjälp!
-
AuthorPosts
-
Jag har som sagt innan råkat uppdatera min iphone till en tegelsten (2.0) och nu är jag så långt kommen att jag är inne i winpwn och ska välja program för att återställa den till 1.1.4. Min fråga är nmnu vilka program ska jag välja nu när jag är inne i iPSW Builder för att den ska funka..
Tacksam för svar och hjälp nu!!
// Admin, det finns en lösning här:
Fullständig lösning för er som undrar hur man ska göra:
1. Följ denna guiden för att nedgradera från 2.0 till 1.1.4: iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4
2. Lås upp med ZiPhone/iLiberty+
3. Nedgradera sedan baseband med KiPhone, guide: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
Klart!
Finns inget program i “winpwn” som återställer till 1.1.4. Du måste återställa till 1.1.4 via iTunes genom att följa dessa instruktioner: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your 2.0 iPhone to 1.1.4
och sen låsa upp med iLiberty+ eller WinPWN. Eller så väntar du bara tills dom släpper upplåsning till firmware 2.0.
När man stoppar i sin 2g (2.0) iphone i itunes 7.5 så säger den: “iPhone-enheten “iPhone” kan inte användas eftersom den kräver iTunes version 7.7 eller senare. Gå till bla bla bla bla för att ladda hem nyste versionen..”
Har skrivit pm till MÅNGA på denna sida och skrivit samma fråga i MÅNGA trådar och inte fått ETT ända svar en.. e detta ett hjälp forum eller bara skit i folk som frågar frågor?
Har du satt den i återställningsläge? koppla till dator – tryck på power+home i 10sek, släpp power, fortsätt hålla home tills den känns igen.
Okay men eftersom jag är så pass kass så jag inte ens förstår vad jag ska göra med winpwn kanske någon vänlig själv förklara för mig.
Jag kommer så lång i guiden att jag når steg tio där man får upp första fel meddelandet. Vad ska jag isåfall göra efter det har hänt?MVH En som verkligen inte är med i matchen 😛
fan asså måste man skaffa “nya Iphone” min så kallade gamla vanliga iphone e sten död såm Bebzor kan nån hjälpa oss !!!??
Om ni inte får det att fungera efter dom lätta instruktionerna jag har länkat till ovan så får ni bara vänta tills dom släpper upplåsning för 2.0, vilket sker väldigt snart.
den visar en pil mot itunes ikonen de allt??? känner du igen det?
JA jag kanske inte är så duktig på detta men nu har jag stött på ett nytt problem och det är att när jag ska hålla ner shift i sista steget och välja den ipws som jag precis skapat och återställa den med hjälp av iTunes så får jag ett felmedelande som säger som jag borde få i steg 10, jag får alltså det felmedelandet 2 gånger 1gång i steg 10 och en gång när jag är klar med sista steget i winpwn…Varför får jag det?
Jo du “iPhoneinfo.se Administrator” som hjälper mig så mycket det är inte det att jag inte är tacksam för din hjälp för det är jag och det är otroligt vänligt av dig att ta dig tid att hjälpa oss andra dödliga som inte har helt koll på detta med Iphone.
Jag vill bara säga att jag löst det nu och iphonen funkar igen!!
Tack för hjälpen
@robban82 6620 wrote:
Jag vill bara säga att jag löst det nu och iphonen funkar igen!!
Tack för hjälpen
Skönt att det löste sig!
iFun har skrivit en svensk guide om hur man nedgraderar från 2.0 till 1.1.4: iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4
JO det funkar men bara nästan upptäckte jag…Allt är frid och fröjd förutom att den inte hittar någon täckning!!! Jag låser upp simkortet men sen händer det inte så mycket mer…Kan gå ut på nätete via wifi men inte ringa eller ta emot samtal? Någon ide varför det blir så?
@robban82 6628 wrote:
JO det funkar men bara nästan upptäckte jag…Allt är frid och fröjd förutom att den inte hittar någon täckning!!! Jag låser upp simkortet men sen händer det inte så mycket mer…Kan gå ut på nätete via wifi men inte ringa eller ta emot samtal? Någon ide varför det blir så?
Prova att låsa upp den på nytt med iLiberty+ istället 🙂
iClarified – iPhone – How to Unlock Your iPhone With iLiberty+ (Windows)
Jag låste upp den med liberty+ sist också!! Eftersom winpwn inte gjorde vad den skulle!!!
Men absolut jag ska testa det igen !!!@robban82 6631 wrote:
Jag låste upp den med liberty+ sist också!! Eftersom winpwn inte gjorde vad den skulle!!!
Men absolut jag ska testa det igen !!!Nu har jag testat detta på min gamla iPhone 1.0 och jag har samma problem. Den hittar inte någon operatör och jag får ingen teckning…
Frågan är nu vad detta beror på…
EDIT: Prova detta: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
EDIt2: Nu fick jag det att funka! Man måste nedgradera basebandet, instruktioner: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
1. Följ denna guiden för att nedgradera från 2.0 till 1.1.4 iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4
3. Nedgradera sedan baseband, guide: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
Klart! 🙂
Du.. Simon eller va du nu igen heter..
När jag ska jailbreaka min 2g med winpwn ska den vara 1.1.4 eller 2.0:a?
(NÄR programmet kommer)1.1.4 ska den vara. går inte att jailbreaka 2.0 än. men typ när som helst så går det 🙂
Ärligt talat? Kan du inte söka innan du frågar, det står på flera ställen. Det är inte första gången!
Vi vet inte exakt men inom kort kommer det en upplåsning till 2.0 (som jag även flera gånger har nämnt på föregående sida i samma tråd).
Har du ens läst reglerna till forumet? Det börjar bli irriterande.
du klagar mycket…va gör det om jag frågar när vi ändå har denna tråd för det.
sluta va gnällig…
@iPhoneinfo.se 6622 wrote:
Skönt att det löste sig!
iFun har skrivit en svensk guide om hur man nedgraderar från 2.0 till 1.1.4: iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4
Tänkte fråga om du hittar eller vet, kan du länka mig en svensk guide jealbrinkning på 1.0 även på 2.0? eller när du vet det kan du väl lägga en tråd och skriva in länkarna där som man hittar dom. Skulle vara mycket tacksam för det:)
@mustafa 6701 wrote:
du klagar mycket…va gör det om jag frågar när vi ändå har denna tråd för det.
sluta va gnällig…
Taskig inställning mot forumets admin tycker jag. Han har faktiskt en POÄNG! Detta har nämnts ÖVERALLT i forumet (även i denna specifika tråd som du just läser) så hans budskap är snarare att man kan se efter FÖRST, INNAN man frågar.. Så slipper de som vill hjälpa till svara på samma fråga tusen gånger.
Jag har frågat min fråga 10tal gånger + 5tal pm till moderatorer/administratörer och inte fått ett svar än.
När jag kopplar in min iPhone 2g (2.0) i min 7.5 installerade iTunes så står det: “iPhone-enheten “iPhone” kan inte användas eftersom den kräver iTunes version 7.7 eller senare. Gå till bla bla bla bla för att ladda hem nyste versionen..”
@bebbzor 6733 wrote:
Jag har frågat min fråga 10tal gånger + 5tal pm till moderatorer/administratörer och inte fått ett svar än.
När jag kopplar in min iPhone 2g (2.0) i min 7.5 installerade iTunes så står det: “iPhone-enheten “iPhone” kan inte användas eftersom den kräver iTunes version 7.7 eller senare. Gå till bla bla bla bla för att ladda hem nyste versionen..”
Det är kanske därför du ska sätta iPhonen i återställningsläge?!
Har du ens läst denna guiden: iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4
@iPhoneinfo.se 6734 wrote:
sorry men jag är grymt dålig på detta.. men vad är Återställningsläge då??
för jag får heller inte upp iPhonen på macen? måste jag ha simkort i ??@iPhoneinfo.se 6634 wrote:
Nu har jag testat detta på min gamla iPhone 1.0 och jag har samma problem. Den hittar inte någon operatör och jag får ingen teckning…
Frågan är nu vad detta beror på…
EDIT: Prova detta: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
EDIt2: Nu fick jag det att funka! Man måste nedgradera basebandet, instruktioner: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
1. Följ denna guiden för att nedgradera från 2.0 till 1.1.4 iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4
3. Nedgradera sedan baseband, guide: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
Klart! 🙂
Tack för hjälpen min Iphone funkar nu och den funkar till-och-med bätter än vad den gjorde innan!!!
Till er andra som har detta problem följ guiden och läs den noga så kommer ni som jag slutligen också ha en fungerande Iphone!!!Åter igen Tack så mycket för den hjälp jag fått!
@coreytaylor 6761 wrote:
sorry men jag är grymt dålig på detta.. men vad är Återställningsläge då??
för jag får heller inte upp iPhonen på macen? måste jag ha simkort i ??nån som vet vad jag ska göra när iPhone inte kommer upp i iTunes??
@iPhoneinfo.se 6734 wrote:
Om du nu menar återställningsläge -> DFU? Säg då de, adminstatöreN.
Sätt din iPhone i DFU läge:
1. Koppla telefonen till datorn
2. Tryck på sleep och home knappen i *10* sekunderDirekt när jag: 1. Koppla telefonen till datorn får jag: “iPhone-enheten “iPhone” kan inte användas eftersom den kräver iTunes version 7.7 eller senare. Gå till bla bla bla bla för att ladda hem nyste versionen..”
Man kan inte göra telefonen till DFU läge utan att den är in pluggad i datorn så.. Det går inte, försök förstå..
SVARA PÅ DENNA FRÅGA Kommer man kunna jailbreaka/aktiva/eller vad fan med winpwn? som kommer till 2g (2.0) ELLER måste 2g vara 1.1.4?
vilken av de filer ska jag öppna som kommer med i firewire 1.1.4 de finns ju 3-4 olika i den mappen?
och jag får felkod 1403 vad innebär de?Bebbzor: Om du har följt iFun-guiden och det fortfarande inte funkar vet jag inte, fråga @ iFun.se. Nya Pwnage Tool som kommer släppas snart så kommer man kunna låsa upp en iPhone 2G med firmware 2.0 (samt jailbreaka/aktivera såklart). Och passa dig framöver, jag vill inte ha sån taskig attytid på forumet (detta gäller även mustafa). Vill du ha hjälp så fråga snällt. Och dessutom lär er att söka efter information själv.
coreytaylor: Det är denna filen du ska öppna i iTunes: http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-4313.20080226.Sw39i/iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw
Följ iFun-guiden noga. Den guiden har fungerat alldeles utmärkt för flera personer.
hur ska man öppna den i itunes kan du förklara närmare hur man öppnar den filen i itunes de det vi inte får igång..??
mustafa;6791 wrote:hur ska man öppna den i itunes kan du förklara närmare hur man öppnar den filen i itunes de det vi inte får igång..??“iTunes kommer upptäcka en iPhone i återställningsläge.
Håll ned Alt knappen på mac, eller shift i windows och klicka på återställ.
Välj Firmware 1.1.4 vi laddade ned i steg ett och vänta medan telefonen återställs.”– Från iFun-guiden. Allt står i den guiden.
En sak till du måste ladda ner kiphone så att du kan åter ställa basbandet annars funkar det inte
Finns för mac /Windowsinnan kunde jag inte görA nåt nu har jag följt ifuns beskrivning nu kan jag bara ringa nöd samtal hur ska jag låsa upp den till svensk operatör??
Har återställt till 1.1.4 på min 2g iphone men simkortet hittas inte. Inte Telia eller AT&T. Detta gjordes med ZiPhone.
Edit: Har nu 1 timme efter startat om den och låst upp den med iLiberty+ (Valde all inställningar) den hittar fortfarande inget sim. Jag gjorde allt detta med mitt Telia simkort i iPhonen.
Skulle väldigt gärna uppskatta hjälp med vad man ska göra när iPhone inte hittar sim kortet.
Du har nog missat att utföra detta steget: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
Aa.. Håller på med det där nu.
Loading zibri.dat.
Searching for iPhone…
Please wait 2’30”.
osvFår se snart.
Ja, nu fungerar den! <3
Tack alla som hjälpt och försökt.. Nu äre bara swesub men det löser sig.
2.0 kan skita sig till winpwn kommer + svensk guide. <3edit: Swephone med Cydia? Hur? Går det att installera Installer och ha Cydia kvar?
min iphone hittar inte itunes. varför gör den inte det då? kan man använda en nyare itunes eller det går bara med 7.5?.
Och sen såg jag ett inlägg längre upp att man måste använda kiphone för att låsa upp? det står ju inte i giuden eller jag har missat detta?Är det någon som har nån aning var jag gör för fel…
Jag följer guiden till punkt och prickar men antingen så startar inte telefonen om sig när jag pwnar den vilket leder till att jag inte kommer till vidare tilll slutet.Jag fick faktist telefonen att starta om en gång! Men när jag väl då skulle lägga in min custom pwning i Itunes så fick jag samma Fel meddelande med 1015……
ja får ochså fel när jag ska återställa den med coustom filen är det någon som har lyckats att låsa upp och jailbreaka iphone 2g????
Hej! Jag har som många andra gjort bort mig och uppdaterat till 2.0 utan att kolla upp saken innan. I vilket fall som helst, när jag följer guiden som iPhone.se har postat, så fastnar jag på steg 7. Min dator hittar iPhonen, men den har inga drivrutiner till den då jag tog bort dom i steg 2. Jag har letat på Apple’s hemsida efter drivrutinerna, likaså på alla sidor dom kan tänkas finnas. Jag har också kollat runt efter liknande problem på denna sidan och andra forum, men inte hittat något liknande.
Vore väldigt tacksam för hjälp, då jag sitter men en iPhone som inte funkar =/. Tack på förhand, Clinger.
EDIT: Jag har nu lyckats lösa det med 2.0! Jag tror att hela kruxet låg i att jag satte telefonen i Recovery Mode ist för DFU, vilket jag märkte när jag fixade 2.0, tack vare “iphone77″*tack* =D
Nån som bor i sthlm och kan göra detta mot betalning?
Det verkar som att de allra flesta fastnar på att den inte satt telefonen i DFU, utan recovery mode. Det är INTE samma sak och det funkar inte nedgradera/uppgradera utan att sätta den i DFU-mode:
To put your iPhone in to DFU mode:
1. Turn on iPhone
2. Connect to PC/Mac
3. Open iTunes
4. Hold down power and home buttons
5. Wait untill red slider appears to shut down iPhone – keep holding the buttons.
6.Wait untill the iPhone shuts down
7. Release power button, keep home button pressed (if the Apple logo appeared you didn’t release the power button quick enough – try again!)
8. Wait about 7 seconds – iTunes should say there is an iPhone connected in “restore mode”Your iPhone screen should be blank! No iTunes/Dock Cable logo.
if there is an iTunes/Cable logo you are in recovery mode not DFU!
Try again untill you are in DFU mode.okey jag är en blåst blondin. någon kanske har ställt frågan och någon kanske har svarat redan.. men jag har försökt i 3h nu och ligger gråtandes i fosterställning så jag orkar inte läsa igenom 4 sidor. jag följde ifuns guide gick skitbra. klickade vidare till nästa guide insåg att de va för mac vilket jhag inte har vilket gjorde allt till kaos. iclearlala guiden fattade inte jag och datorn ville inte göra som guiden sa så nu ligger jag här med min iphone i cp läge. itunes+usbsladden med pil emellan ingen slide for emergancy grej lr nånting.. NADA! bara de.. vad gör jag nu?
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. väntar typ att en knappen “Tryck här så går allt tillbaka som förut” ska hoppa upp.. hittar ingen sån knapp desvärre.
Nån som kan förklara till en tydligen jääävligt blåst blondin hur jag gör nu?
Hej alla
ja suck vad trist att jag var så dum och tryckte på uppgradera till 2.0 – ångrar mig bittert!! I vilket fall satt jag igår kväll och jag har tagit mig igenom ifun guide 2.0 till 1.1.4. Tyvärr vid steg 8 verkar det bli något konstigt. Jag använder mig av Pwnage Tool och väl framme vid steg 3 (restore iphone software) så får jag samma felmeddelande som i steg 8 i guide 2.0 till 1.14 alltså fel 1015 och jag kommer inte fram till;
Resultat
När detta är klart startar telefonen aktiverad, jailbreakad, upplåst och med svenska menyer.Det verkar ju som om jag är i recovery mode men är osäker om jag har återställt till 1.1.4 då jag fortfarande ser itunes ikonen och sladden på displayen. Inte så som det såg ut från början då jag endast kunde göra nödsamtal.
suck kan någon förklara vad jag gör för fel – snälla
så ja nu är jag inne i aktiverat mode – tjohoo – provade bara några ggr och nu funkade det. Då gör jag som alla ni andra och försöker fixa täckning mha intruktionerna
Lås upp med ZiPhone/iLiberty+
Nedgradera sedan baseband, guide: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhonehoppas det funkar 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.