Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] – Hjälp!
-
AuthorPosts
-
suck
försökte låsa upp men det funkar inte – den säger;
wrong bootloader v 3.9 – M3S2.
Det är det bootloader som jag laddat ner från guiden från denna sida – vad är fel?
Alltså funkar det inte att låsa upp – några förslag?robban82;6557 wrote:jag Har Som Sagt Innan Råkat Uppdatera Min Iphone Till En Tegelsten (2.0) Och Nu är Jag Så Långt Kommen Att Jag är Inne I Winpwn Och Ska Välja Program För Att återställa Den Till 1.1.4. Min Fråga är Nmnu Vilka Program Ska Jag Välja Nu När Jag är Inne I Ipsw Builder För Att Den Ska Funka..Tacksam För Svar Och Hjälp Nu!!
// Admin, Det Finns En Lösning Här:
fullständig Lösning För Er Som Undrar Hur Man Ska Göra:
1. Följ Denna Guiden För Att Nedgradera Från 2.0 Till 1.1.4: ifun.se Guide: 2.0 Till 1.1.4
2. Lås Upp Med Ziphone/iliberty+
3. Nedgradera Sedan Baseband Med Kiphone, Guide: iclarified – Iphone – How To Downgrade Your Baseband Using Kiphone
Klart!
Tackar:)
halloj igen
igen som har några tips. Nu har jag gjort om nedgraderingen från 2 till 1.14 och försöker låsa upp den med ziphone. Får samma felmeddelande som förrut – att bootloadern är fel. Allt detta gjordes på PC förra ggr på MAC. Frågan är om detta felmeddelande inte spelar någon roll…. När jag sedan försöker nedgradera med Kiphone hänger sig telefonen. Vad är det frågan om? Tips? Jag håller på och bli galen…..tjohoo! Nu funkar det – jag har en mobil som jag kan ringa med!!!
Använde mig av följande länk:
PwnageTool – Error Bootloader Flash Failed (Error 5) – Page 2 – iPhone Forums at ModMyiFone.com – iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.
o följde hibernian56
iom att vi fått telefonen till steget där vi saknade täckning hoppade vi in på steg 10. Vi använde oss av en PC.
Nu ska jag ALDRIG mera uppdatera min iphone. Vill tacka för alla bra guider som finns på detta form – ska helt klart donera lite! Lycka till alla och ge inte upp – det kommer att funka!Har en liten fråga,
När man är inne på pwnage guide så står det på steg 7,
Bocka i: “Enable baseband update”samt så är det en bild där det är fler grejer som är i blockade.
Ska man blocka i dom med eller är det BARA Enable baseband update som man ska blocka i?jag har nu försökt följa den här guiden: PwnageTool – Error Bootloader Flash Failed (Error 5) – Page 2 – iPhone Forums at ModMyiFone.com – iPhone | iPod Touch, news, apps, themes. (skriven av hibernian56 och raist3001) men jag lyckas inte få min telefon ur recovery mode, varken med ibrickr eller iliberty. min skärm bara lyser upp och blir helt grön, istället för röd som den tydligen ska bli. vet någon varför?
@ck123 8202 wrote:
tjohoo! Nu funkar det – jag har en mobil som jag kan ringa med!!!
Använde mig av följande länk:
PwnageTool – Error Bootloader Flash Failed (Error 5) – Page 2 – iPhone Forums at ModMyiFone.com – iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.
o följde hibernian56
iom att vi fått telefonen till steget där vi saknade täckning hoppade vi in på steg 10. Vi använde oss av en PC.
Nu ska jag ALDRIG mera uppdatera min iphone. Vill tacka för alla bra guider som finns på detta form – ska helt klart donera lite! Lycka till alla och ge inte upp – det kommer att funka!Bra jobbat ck123! Och tack för länken, nu kan andra som fått samma problem som du ta sig vidare. Detta är tanken med forum, användare som hjälper användare! 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.