Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Upplåsning med yellowsn0w på 3.0
-
AuthorPosts
-
Goda nyheter! Klippt från “Dev-Team” Blog:
Big week!
As anyone reading this blog must already know, this is the big week where Apple releases their official 3.0 FW to the public (Wednesday), and then the new iPhone2,1 hardware, aka the iPhone 3GS (Friday).
On Tuesday evening (just before the big Apple release) we’ll do a live demo of the yellowsn0w carrier unlock working on official 3.0 firmware. The actual link for the feed will be twittered by @MuscleNerd (see our twitter feeds to the right) and also placed here when the feed starts. The demo should answer everything you need to know about the new yellowsn0w. But it’s good news for iPhone 3G unlockers everywhere.
Helt jävla underbart om dem redan knäckt det!
Uj uj…
Är det för mkt att hoppas att detta även gäller oss med 02.30.03 😀Aja, vi får se
SKojar ni:O ska jag äntligen kunna få använda min iphone:O
vi får se imorgon, men jag litar på det dem skriver på bloggen, unlock + jailbreak samtidigt som apple släpper 3.0 😀
MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter
Myyycket spännande info
Kan pasta det jag personligen tycker är mest intressant:
about 2 hours ago from web in reply to hpro210@ooolll0_0lllooo
yeah that’s the best part … no matter when you bought you 3G it’ll work. Just don’t buy it, say, 2 wks from now.
about 5 hours ago from web in reply to ooolll0_0lllooo@Lvpioneer09
yes it’s safe to update your Mac iTunes to 8.2. Our tools when they come out this week will work fine with it.
about 5 hours ago from web in reply to Lvpioneer09@tduarte @nhecke
right..bootloader version won’t matter. And anyone at 3.0 FW or below will be able to use it.
about 6 hours ago from webniiice! det här ska bli kul å se! kanske äntligen få njuta lite av tele2´s billigare priser :):)
En liten fråga bara, nu har jag en iPhone 3G som jag Quickpwn/jailbreakade för några veckor sedan. Går det återställa telefonen med orginal firmware och sedan uppdatera telefonen imorgon via iTunes till 3.0 eller måste jag vänta och ladda ner firmwaren från dev team eller hur fungerar det här egentligen? Tänkte så inte telefonen min blir spärrad eller något dyligt.
Med vänliga hälsningar,
Robban@bigrob 33770 wrote:
En liten fråga bara, nu har jag en iPhone 3G som jag Quickpwn/jailbreakade för några veckor sedan. Går det återställa telefonen med orginal firmware och sedan uppdatera telefonen imorgon via iTunes till 3.0 eller måste jag vänta och ladda ner firmwaren från dev team eller hur fungerar det här egentligen? Tänkte så inte telefonen min blir spärrad eller något dyligt.
Med vänliga hälsningar,
RobbanDet enda du behöver göra är att uppgradera i iTunes, sen jailbreaka 3.0 😉
Hmm, rent spontant till er alla….
Hur ska man göra före man uppgraderar… nån som rekommenderar en att avinstallera massa grejjer?
Jag har ju swirly för mms, clippy för att klippa o klistra… cycorder för att spela in… (minns inte ens om 3.0 hade nå med det att göra dock)@kungen 33772 wrote:
Det enda du behöver göra är att uppgradera i iTunes, sen jailbreaka 3.0 😉
Okej, fast min är jailbreakad just nu med quickpwn så behöver jag inte återställa firmware till orginal? Så det är bara att koppla iPhone till iTunes och uppdatera? *lite nojjig*
Finns det någon chans att telefonen kan bli spärrad? Har det hänt med några?
Jag känner mig oxå sjukt nojjig 😛 jag har en iphone 3g med jailbreakat 2.2 firmware.. Är det bara att uppdatera till 3.0 o jailbreaka med dev team?
Hehe, känns lite kul att jag sagt att detta ska hända, som ett rykte, men vissa har bara tryckt ned detta rykte för att inte sprida hopp :laugh: Nu känner jag mej stolt :rolleyes:
Hoppas inte folk börjar tycka man är OT, men fan jag är med liiite nojig.. detta är faktiskt min första fw-release, då jag köpte min 3G i våras..
@klon 33784 wrote:
Hoppas inte folk börjar tycka man är OT, men fan jag är med liiite nojig.. detta är faktiskt min första fw-release, då jag köpte min 3G i våras..
Nice för dej, för detta är hittils den bästa fw-uppdateringen för 3G! 😀 Och det är min tredje, köpte min med 2.1 🙂
Iaf, ska bli kul att se hur Apple tar det här 😀 När yellowsn0w kom till 2.2, så kom ju 2.2.1 ungefär en vecka efter 😛
Ni behöver inte vara oroliga, sålänge ni tar backup på det ni vill ha sparat så är det nog inga problem 😉
BigRob: När du uppdaterar telfonen till en ny FW så återställs den innan (tror jag iaf :P) Men återställ den till original innan för att vara på den säkra sidan 😉 Det är ju inte så mycket mer med det, tar några minuter längre bara. Och om du nu har den original, och det händer något(hänger sig lr liknande), då är det ju bara att gå tillbaka dit du köpt den, så får dem fixa den, för du har ju inte gjort något konstigt med den 🙂Mekke wrote:Nice för dej, för detta är hittils den bästa fw-uppdateringen för 3G! Och det är min tredje, köpte min med 2.1Hehe, sj köpte jag min med 2.0.2 :laugh:
Ni som av olika skäl är nojiga för upplåsning och jailbrejk ska nog kolla vad devteam säger i sin guide innan ni uppdaterar,är aldrig fel att dubbelkolla!
Ursäkta, men är dålig på engelska och googles översättnings-verktyg knasar gramatiken så jag får svårt att förstå..
I vilket fall, köpte min iPhone med 2.2.1 ( Baseband 02.03.30 ).
Kör med rebel-sim.Innebär detta att jag ( imorgon ) kommer kunna kasta mitt rebel sim åt h*****, uppdatera via itunes till 3.0 och sen jailbreaka och köra yellowsn0w med 3.0?
Isf blir jag mer än överlycklig !
har jag uppfattat det rätt:
yellowsnow kommer fungera med FW 3.0;s baseband? alltså typ 04.26.08?
Eller är det att man måste hålla kvar sitt BB från 2.2?
@brejkish 33824 wrote:
Ursäkta, men är dålig på engelska och googles översättnings-verktyg knasar gramatiken så jag får svårt att förstå..
I vilket fall, köpte min iPhone med 2.2.1 ( Baseband 02.03.30 ).
Kör med rebel-sim.Innebär detta att jag ( imorgon ) kommer kunna kasta mitt rebel sim åt h*****, uppdatera via itunes till 3.0 och sen jailbreaka och köra yellowsn0w med 3.0?
Isf blir jag mer än överlycklig !
Ja! :laugh:
@dts 33825 wrote:
har jag uppfattat det rätt:
yellowsnow kommer fungera med FW 3.0;s baseband? alltså typ 04.26.08?
Japp, så är det 😉
mekke;33832 wrote:ja! :laugh:Japp, Så är Det 😉
Party!! öppna Skumpan!
@klon 33773 wrote:
Hmm, rent spontant till er alla….
Hur ska man göra före man uppgraderar… nån som rekommenderar en att avinstallera massa grejjer?
Jag har ju swirly för mms, clippy för att klippa o klistra… cycorder för att spela in… (minns inte ens om 3.0 hade nå med det att göra dock)ehm, swirly mms och cycorder etc kommer att försvinna, och vad jag vet är det inte säkert att dessa fungera med 3.0, men det lär ju stå under programinfon i cydia rätt snart, annars kommer updates.
Det du BÖR ta bort (om du inte vill ha kvar det efter uppdatering) är procentuellt batteri, och om du byt ut typ “Telia” mot “iFuck” ( som min lur så fint heter) eller liknande. Detta stannar kvar även efter återställning nämligen.
Edit: det står att man ointe ska uppdatera till itunes 8.2. Om man redan gjort det, finns det en lösning till det tror ni?
Skulle hemskt gärna vilja ha kvar mina sms när jag sedan återställer den via itunes, hur fixar jag detta ?
Står ju så här på dev-teams blogg
Meanwhile, we’re in the middle of testing our PwnageTool and QuickPwn tools, which will work with iTunes 8.2.@pear 33836 wrote:
ehm, swirly mms och cycorder etc kommer att försvinna, och vad jag vet är det inte säkert att dessa fungera med 3.0, men det lär ju stå under programinfon i cydia rätt snart, annars kommer updates.
Det du BÖR ta bort (om du inte vill ha kvar det efter uppdatering) är procentuellt batteri, och om du byt ut typ “Telia” mot “iFuck” ( som min lur så fint heter) eller liknande. Detta stannar kvar även efter återställning nämligen.
Edit: det står att man ointe ska uppdatera till itunes 8.2. Om man redan gjort det, finns det en lösning till det tror ni?
Vad ska du med swirly mms till ?
hoppas alla vet att det är här ni bör kolla först innan ni ställer simpla frågor:
blog.iphone-dev.orgNär släpps det:O tycker det borde vara släppt nu:O
@foppatoffel 33864 wrote:
När släpps det:O tycker det borde vara släppt nu:O
sägs att det ska släppas vid 06.00 tiden imorgon
Varför vill man ha ett fristående program för MMS? Vad är fördelarna? Om man får möjligheten att skicka gratis MMS så vore det bra, men vem skickar inte gratis numera med alla dessa abb. som konkurrerar med varann(?).
Rent spontant… Något tips på hur jag ska gå tillväga:
Jag vill uppdatera till 3.0 asap, men kommer ju inte kunna ringa förns imorgon när jag har fått hem ultrasnow.
Jag kör fejksim idag, tror ni det kommer fortsätta fungera eller kommer det troligtvis faila?Jag funderar på att dra hem 3.0 ikväll och ultra imorgonbitti före jobbet eller på jobbet..
Eller ska man göra allt samtidigt imorgon efter man jobbat klart? 😀
Jag har iphone 3g, bb: 2.30.03 version 2,2,1, måste jag då för att kunna låsa upp den använda mig av version 3.0? eller jag kan använda denna jag har nu och låsa upp den med? (A)
@klon 33942 wrote:
Rent spontant… Något tips på hur jag ska gå tillväga:
Jag vill uppdatera till 3.0 asap, men kommer ju inte kunna ringa förns imorgon när jag har fått hem ultrasnow.
Jag kör fejksim idag, tror ni det kommer fortsätta fungera eller kommer det troligtvis faila?Jag funderar på att dra hem 3.0 ikväll och ultra imorgonbitti före jobbet eller på jobbet..
Eller ska man göra allt samtidigt imorgon efter man jobbat klart? 😀
Ultrasn0w släpps inte förrens på Fredag…
Ditt fakesim kommer med all sannolikhet att inte fungera med 3,0. Hade jag varit du så hade jag gjort uppdateringen till 3,0 då ultrasn0w finns tillgängligt. Och helst efter att någon här på forumet har sagt att det verkligen funkar, för vem är inte lite nojjig i detta läge 😛
@dts 33993 wrote:
3.0 från apple!
2,1 är för iPhone 3GS eller hur?
iPhone 3G ipsw filer brukar heta 1,2 ?Hejsan
Jag har ingen nytta av ultrasn0w men vill ha möjligheten i framtiden.
Kan jag då göra följande?
1. Uppdatera ikväll när fw släpps.
2. Jailbreaka den senare och använda ultrasn0wVill bara veta så jag inte sabbar möjligheterna för man är lite het på att uppdatera….
Jag väntar med att uppdatera..
Är det någon som kan bekräfta att 3.0 funkar med fejksim eller blir det spökerier?håller nog med er grabbar, kanske ta det lungt med att vara girig på update, som det verkar nu iaf så är ju iaf ultrasn0w knäckt till FW 04.26.08 å det har jag =)
@trigger_killer 34377 wrote:
knäckt = Släppt ? 😮
Med knäckt tror jag han menar att Ultrasnow kommer fungera med det baseband som han har. Nej det har inte släppts publikt än.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.