Upplåsning med yellowsn0w på 3.0

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Upplåsning med yellowsn0w på 3.0

Viewing 10 posts - 51 through 60 (of 60 total)
  • Author
    Member
    Post count: 303

@jonas 34393 wrote:

Med knäckt tror jag han menar att Ultrasnow kommer fungera med det baseband som han har. Nej det har inte släppts publikt än.

Aha 😉
    Vilken FW är det han har då ? Är det den man får med 3.0 ?:confused:

Jonas
    Member
    Post count: 116

@trigger_killer 34404 wrote:

Aha 😉
    Vilken FW är det han har då ? Är det den man får med 3.0 ?:confused:

ja det är 3.0ans firmware som kommer med hans baseband.
    Inte lätt när folk använder ord dem inte har koll på

gojje
    Member
    Post count: 47

@dts 33993 wrote:

http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-6582.20090617.LlI87/iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw

3.0 från apple!

*EDIT*
    hörru, den ipsw filen är för 2G bara så du/ni vet.
    som det sägs så brukar det vara iPhone1.

gojje
    Member

@jonas 34407 wrote:

ja det är 3.0ans firmware som kommer med hans baseband.
    Inte lätt när folk använder ord dem inte har koll på

Men snälla jonas, jag skrev klart å tydligt att dom “knäckt” fw till 04.26.08 som jag förnuvarande har på min iphone. sen kan ingen säga att det kommer att funka med ultrasn0w till den nuvarande 12 timmar nya updaten med 3.0? jag har inte valt att updatea pga att det kan lika gärna bli fw på 04.26.09 som exempel. så det jag menade med mitt inlägg var att vi vet med säkerhet att som det verkar den 19:e komma ut en jailbreak på just 04.26.08.

rätt amig om jag har fel dock :rolleyes:

gojje
    Member

Såå nu till en fråga, någon in da hood som vet när dev-team släpper ultrasn0w förutom imorn 19:e men klockslag?

snook
    Member
    Post count: 2190

@gojje 34413 wrote:

Såå nu till en fråga, någon in da hood som vet när dev-team släpper ultrasn0w förutom imorn 19:e men klockslag?

Vi ligger 9 timmar före Dev-Team, så säkert kommer ultrasnow att komma på midsommardagen.

Säkert sent på natten eller tidigt på morgonen.

När Yellowsn0w skulle släppas var det på nyårsafton, och det släpptes på nyårsafton också. Fast i Los Angeles, hos oss var det redan nyårsdagens morgon innan vi fick se Yellowsn0w.

gojje
    Member

@snook 34419 wrote:

Vi ligger 9 timmar före Dev-Team, så säkert kommer ultrasnow att komma på midsommardagen.

Säkert sent på natten eller tidigt på morgonen.

När Yellowsn0w skulle släppas var det på nyårsafton, och det släpptes på nyårsafton också. Fast i Los Angeles, hos oss var det redan nyårsdagens morgon innan vi fick se Yellowsn0w.

tack för infot 😀

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@gojje 34410 wrote:

*EDIT*
    hörru, den ipsw filen är för 2G bara så du/ni vet.
    som det sägs så brukar det vara iPhone1.

Nej, den är för iPhone 3Gs.. Ännu värre 😮

(iPhone1,1 = 2G, iPhone 1,2 = 3G, iPhone 2,1 = 3Gs :))

@gojje 34411 wrote:

Men snälla jonas, jag skrev klart å tydligt att dom “knäckt” fw till 04.26.08 som jag förnuvarande har på min iphone. sen kan ingen säga att det kommer att funka med ultrasn0w till den nuvarande 12 timmar nya updaten med 3.0? jag har inte valt att updatea pga att det kan lika gärna bli fw på 04.26.09 som exempel. så det jag menade med mitt inlägg var att vi vet med säkerhet att som det verkar den 19:e komma ut en jailbreak på just 04.26.08.

rätt amig om jag har fel dock :rolleyes:

Du har rätt, men jag tror Jonas menade att han skrev “FW som kommer med 3.0” 😉 :laugh:

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Det blir nog Valve developer time schedule då.

Längtar tills man kan läsa 2,2 från namnet på ipsw-filerna. Då köper jag nog en ny lur.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@mossarelli 34475 wrote:

Det blir nog Valve developer time schedule då.

Längtar tills man kan läsa 2,2 från namnet på ipsw-filerna. Då köper jag nog en ny lur.

Håller med dej på båda punkterna 😀

Viewing 10 posts - 51 through 60 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.