Varning – 4.0.2 ute nu

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Varning – 4.0.2 ute nu

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 122 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

Uppdatera INTE om du har jailbreakat!

http://bit.ly/9wV8sE

TruB
    Member
    Post count: 476

skulle dom inte fixa performance och annat med som fanns i betan? eller blir det till version 4.0.3 kanske

matteh80
    Member
    Post count: 150

Lite OT men det är version 4.1 som finns ute som beta nu.

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

Nu kommer de släppa Sprit 2 😮

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Självklart en fix för pdf-hålet. Jävla äpple.

TruB
    Member

@matteh80 74134 wrote:

Lite OT men det är version 4.1 som finns ute som beta nu.

Sant

@mossarelli 74158 wrote:

Självklart en fix för pdf-hålet. Jävla äpple.

Vad är det för fel på dig? en stor säkerhetsrisk för ALLA har täppts igen…

Freebo
    Member

Vad som är lite intressant är att Apple skiter fullständigt i iPhone 2G och iPT 1G. Det intressanta är att dessa nu behöver jailbreaks för att bli säkrare…=)

SNappz
    Member
    Post count: 30

Som väldigt ny Iphone användare fattar jag inte sådär jättemycket om jailbreak osv..

Jag har inte jailbreakat min 4a ännu men planerat att göra det men jag skulle gärna vilja nya uppdateringen så man slipper intrång.. äre då värt för mig att ta hem uppdateringen och sen vänta på att det går att jailbreaka 4.0.2?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@freebo 74166 wrote:

Vad som är lite intressant är att Apple skiter fullständigt i iPhone 2G och iPT 1G. Det intressanta är att dessa nu behöver jailbreaks för att bli säkrare…=)

Låter som om du har musclenerds twitter i rss ;P

Freebo
    Member

@snappz 74172 wrote:

Som väldigt ny Iphone användare fattar jag inte sådär jättemycket om jailbreak osv..

Jag har inte jailbreakat min 4a ännu men planerat att göra det men jag skulle gärna vilja nya uppdateringen så man slipper intrång.. äre då värt för mig att ta hem uppdateringen och sen vänta på att det går att jailbreaka 4.0.2?

Visst är PDF-buggen lite spännande och potentiellt harmfull men handen på hjärtat – hur ofta laddar du ned PDF:er från okända källor? Väg fördelarna med JB mot nackdelarna och du kommer raskt fram till att 4.0.2 inte är värt ett ruttet lingon – det är en patch Apple släppt mer för att tysta kritikerna och sabba för oss som vill jailbreaka än för att göra världen till en bättre plats för mänskligheten….:rolleyes:

SNappz
    Member

okey, ja men dåså, nae jag laddar fan aldrig ner PDF filer så det kvittar ju iofs 😛

Då ska jag bara leta på en guide som visar hur man jailbreakar så sätter jag igång direkt ;D

Freebo
    Member

@snappz 74176 wrote:

okey, ja men dåså, nae jag laddar fan aldrig ner PDF filer så det kvittar ju iofs 😛

Då ska jag bara leta på en guide som visar hur man jailbreakar så sätter jag igång direkt ;D

JailbreakMe är allt du behöver. Jag vill se en jailbreakad Springboard om mindre än 3 minuter – det är en order! 😉

Freebo
    Member

Du har missat tidsgränsen

SNappz
    Member

Japp men nu e jag klar ;P vad vill du ha print på? 😛

bildwj.png
    Där har du iaf ikonen 🙂

TruB
    Member

@freebo 74166 wrote:

Fast dom är minoritet vilket gör dom ganska ointressanta för hackare.
    Sen så använder tex företag PDF filer ganska stor del.
    Mer eller mindre samlar pdfer för avtal och utskrifts mallar. Men man får väl vara lite dum ifall man drar ner det från en okänd källa. Men det är fortfarande en säkerhetsrisk som apple garanterat kritiserats för om dom inte täppt till snabbt.

Freebo
    Member
    snappz;74180 wrote:
    japp men nu e jag klar ;p vad vill du ha print på? :p
    där har du iaf ikonen 🙂

:d :d

Zaamaya
    Member

Fan, blev as glad när jag såg att man kunde JB via Safari.
    Om jag ska köpa en iPhone 4 från tele2 om 2 veckor får jag den me nya uppgraderigen?

Hoppas bara att de inte uppdaterar BB…

anderzxb
    Member
    Post count: 44

så om jag uppdaterar till 4.02 och kör jailbreakme så är jag rätt körd? 🙂

Mr.Axan
    Member
    Post count: 33

@anderzxb 74189 wrote:

så om jag uppdaterar till 4.02 och kör jailbreakme så är jag rätt körd? 🙂

Ja du är körd eftersom som täpper igen säkerhetshålet som jailbreakme använder

Freebo
    Member

@zaamaya 74187 wrote:

Fan, blev as glad när jag såg att man kunde JB via Safari.
    Om jag ska köpa en iPhone 4 från tele2 om 2 veckor får jag den me nya uppgraderigen?

Hoppas bara att de inte uppdaterar BB…

Basebandet uppdateras inte från 4.0.1 till 4.0.2 och vilken fw du får är naturligtvis rätt osäkert. Min gissning är dock att du får 4.0 eller i “värsta fall” 4.0.1 om du köper inom ngn vecka eller två

anderzxb
    Member

@Mr.Axan 74195 wrote:

Ja du är körd eftersom som täpper igen säkerhetshålet som jailbreakme använder

‘attans får väl köra 3.12 ett tag till 🙂

Freebo
    Member

@anderzxb 74201 wrote:

‘attans får väl köra 3.12 ett tag till 🙂

Kolla i Cydia om du inte har SHSH för 3.1.3 (Spirit jailbreak ger dig i alla fall ett untethered jailbreak) eller till och med för 4.0 eller 4.0.1!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om jag inte missupfattar det så kan man inte i nu läget jb-a 4.0.2

Pzych0
    Member
    Post count: 220

@iPhoneReservdelar.se 74208 wrote:

Om jag inte missupfattar det så kan man inte i nu läget jb-a 4.0.2

RedSnow kan men inte Jailbreakme.com 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member

Ok så 3G går
    3GS ingen jb till 4.0.2?
    4g ingen jb till 4.0.2 ?

anderzxb
    Member

@freebo 74203 wrote:

Kolla i Cydia om du inte har SHSH för 3.1.3 (Spirit jailbreak ger dig i alla fall ett untethered jailbreak) eller till och med för 4.0 eller 4.0.1!

jag har shsh för 3.1.2 3.1.3 4.0 4.01 står det i cydia??

Freebo
    Member

@anderzxb 74228 wrote:

jag har shsh för 3.1.2 3.1.3 4.0 4.01 står det i cydia??

Då skulle jag påstå att Saurik/Cydia har gjort dig en stor tjänst. Det innebär att du kan återställa/uppgradera till t.ex. 4.0.1 och JBa med jailbreakme.com

I dina skor hade jag laddat hem 4.0.1 för 3GS härifrån, hållt ned SHIFT och klickat på Återställ i iTunes.

Men först måste du redigera din HOSTS-fil för att peka på Sauriks server och inte på Apple.

Skulle återställningen inte lyckas så testa på en annan maskin, allt pekar på att du kan göra detta

iPhoneReservdelar.se
    Member

Jag sitter på 4.0 har aldrig använt 3.1.3 och mina cydia hashs är också 3.1.2 3.1.3 4.0 4.01
    Vår andra iPhone 3G är för närvarande på 3.1.2 men har hashs i cydia för 3.1.2 3.1.3 4.0 4.01

TACK Saurik 🙂

Freebo
    Member

Anderzxb, vi tar det här istället för i PM.

Hoppa över DFU-mode innan du uppdaterar

anderzxb
    Member

@freebo 74259 wrote:

Anderzxb, vi tar det här istället för i PM.

Hoppa över DFU-mode innan du uppdaterar

hehe okej.. vill inte skita ner tråden bara.. jaså alltså inte köra DFU mode?? utan när man ser iphone loggan och usb kablen?

anderzxb
    Member

min iphone tvär kraschade

nu när jag väl fick in 4.01 så aktiverade jag den.. sen så står det bara slide for emergency och logga med usb kablen är framme..

edit telefonen säger att att jag ska stoppa i ett giltigt simkort utan pinkod för att aktivera.. hum

vad ska jag göra härnäst?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Då behöver du simkort från opperatören som telefonen är låst till alternativt aktiveringskort (phonebook card)

anderzxb
    Member

@iPhoneReservdelar.se 74268 wrote:

Då behöver du simkort från opperatören som telefonen är låst till alternativt aktiveringskort (phonebook card)

felet är ju det att jag har en 3 iphone och jag har abb hos 3. så problemet är ju nåt annat:/

edit : får även fel meddelande i itunes vi kunde inte utföra den itunes begäran ett okänt fel -9812

Freebo
    Member

@anderzxb 74270 wrote:

felet är ju det att jag har en 3 iphone och jag har abb hos 3. så problemet är ju nåt annat:/

edit : får även fel meddelande i itunes vi kunde inte utföra den itunes begäran ett okänt fel -9812

9812… skumt. Testa detta:

To register the DLL files, follow these steps:
    1. Click Start, click Run, type regsvr32 softpub.dll in the Open box, and then click OK. When you receive the message that the DllRegisterServer succeeded, click OK.
    2. Click Start, click Run, type regsvr32 initpki.dll in the Open box, and then click OK. When you receive the message that the DllRegisterServer succeeded, click OK.
    3. Click Start, click Run, type regsvr32 mssip32.dll in the Open box, and then click OK. When you receive the message that the DllRegisterServer succeeded, click OK.
    4. Click Start, click Run, type regsvr32 wintrust.dll, click OK, and then click OK when you receive the message that the DllRegisterServer succeeded.

anderzxb
    Member

@freebo 74271 wrote:

9812… skumt. Testa detta:

To register the DLL files, follow these steps:
    1. Click Start, click Run, type regsvr32 softpub.dll in the Open box, and then click OK. When you receive the message that the DllRegisterServer succeeded, click OK.
    2. Click Start, click Run, type regsvr32 initpki.dll in the Open box, and then click OK. When you receive the message that the DllRegisterServer succeeded, click OK.
    3. Click Start, click Run, type regsvr32 mssip32.dll in the Open box, and then click OK. When you receive the message that the DllRegisterServer succeeded, click OK.
    4. Click Start, click Run, type regsvr32 wintrust.dll, click OK, and then click OK when you receive the message that the DllRegisterServer succeeded.

funkade inte.. :/ samma fel igen

swag
    Member
    Post count: 357

hej kan jag jailbreaka min 3gs nu när jag uppdaterat min iphone till 4.0.2 ?

eller kan ja ta bort 4.0.2 så jag kan jailbreaka den?

Zaamaya
    Member

@swag 74294 wrote:

hej kan jag jailbreaka min 3gs nu när jag uppdaterat min iphone till 4.0.2 ?

eller kan ja ta bort 4.0.2 så jag kan jailbreaka den?

Har du SHSH sparade kan du bara nergradera.
    (Du måste dock ändra lite på host filen)
    Eller så kan du vänta en liten vecka.

swag
    Member

ok hur vet man om man har sparat det då? när jag sätter i telefonen så gör den någon backup det är allt jag vet.

kommer det en nyjailbreak till 4.0.2 snart?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@trub 74164 wrote:

Sant

Vad är det för fel på dig? en stor säkerhetsrisk för ALLA har täppts igen…

Om jag inte minns fel så är det du som inte jailbreakar. Även om det inte är det så:
    Jag tänkte direkt att nästa uppdatering (4.1) kommer att täppa till hålet så därför kommer det att vara surt för vissa att uppdatera till 4.1 som vill behålla jailbreak men ändå ha godiset från uppdateringen.

Nej, Apple släpper en liten fix för alla bönder som precis lyckats jailbreaka sin telefon som har autoupdate på itunes och sen senare kommer att skriva tusen inlägg på detta forumet och många andra forum världen runt för att de fått sin telefon uppdaterad till 4.0.3.

Det är inte “tack Apple för att du täpper till en säkerhetslucka” snarare “tack för att alla iPhoneanvändare får problem med sina jailbreak”

Bhumpe
    Member
    Post count: 12

Om jag nu vill återställa min lur, så säger Itunes, “återställa och uppdatera”.
    Det vill jag ju inte, hur återställer jag i så fall, utan att uppdatera?

Freebo
    Member

Signeringsfönstret lär fortfarande vara öppet så du kan återställa till 4.0.1 men inte till 4.0. Skynda dig nu innan det är för sent – vi snackar nog minuter och inte timmar.

Ladda hem http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8619.20100715.4Pnsx/iPhone3,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw och kör en SHIFT-Återställ i iTunes

antson49
    Member
    Post count: 49

@pzych0 74213 wrote:

RedSnow kan men inte Jailbreakme.com 🙂

Måste man sparat SHSH-filerna i cydia fw 4.0.1 och 4.0.2 för att det ska fungera att jb fw 4.0.2 med Redsnow på iPhone 4? Grymt snällt om någon typ kunna lägga ut en guide eller nått för jb med redsnow…:)

muffins
    Member

@antson49 74418 wrote:

Måste man sparat SHSH-filerna i cydia fw 4.0.1 och 4.0.2 för att det ska fungera att jb fw 4.0.2 med Redsnow på iPhone 4? Grymt snällt om någon typ kunna lägga ut en guide eller nått för jb med redsnow…:)

SHSH-bloben sparar man bara för att man SKALL kunna nergradera till den blobb-version man sparat.

swag
    Member

@freebo 74400 wrote:

Signeringsfönstret lär fortfarande vara öppet så du kan återställa till 4.0.1 men inte till 4.0. Skynda dig nu innan det är för sent – vi snackar nog minuter och inte timmar.

Ladda hem http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8619.20100715.4Pnsx/iPhone3,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw och kör en SHIFT-Återställ i iTunes

hej om jag tar hem denna fil kan jag få tillbaks 4.0.1 då så jag kan jailbreaka telefon då?

muffins
    Member

@swag 74424 wrote:

hej om jag tar hem denna fil kan jag få tillbaks 4.0.1 då så jag kan jailbreaka telefon då?

Sålänge apple fortsätter signera 4.0.1 alternativt om du har SHSH-blobb filen registrerat lokalt eller hos sauriks servrar så kan du få tillbaka 4.0.1.

swag
    Member

hur vet jag om jag har den filen shsh

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@swag 74433 wrote:

hur vet jag om jag har den filen shsh

står högst upp på start sidan när du öppnar Cydia då ska det stå såhär
    “This device has SHSHs on file for Iphone OS / IOS 4.0.1” om du har sparat SHSHs filen för 4.0.1

anderzxb
    Member

så jäkla gött fick igång jänke iphonen!! funkar klockrent.. installen av firmware tog dock lite mer än 45 min??? 🙂 men jag har jailbreakat den nu och låst upp den ringt några samtal och surfat och allt verkar funka klockrent

Maglar
    Member
    Post count: 17

Skulle uppdatera en kompis telefon. I itunes stod det vill du uppdatera till 4.0.1. Så jag uppdaterade till den för att kunna jb med jailbreakme.com men den uppdaterade till 4.0.2 istället. Den hade 3.1.3 före och JB med spirit. Hur ska jag kunna nedgradera den igen?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@maglar 74492 wrote:

Skulle uppdatera en kompis telefon. I itunes stod det vill du uppdatera till 4.0.1. Så jag uppdaterade till den för att kunna jb med jailbreakme.com men den uppdaterade till 4.0.2 istället. Den hade 3.1.3 före och JB med spirit. Hur ska jag kunna nedgradera den igen?

Suck läser du aldrig trådarna??
    svaret finns på säkert 100 ställen och
    har vart samma sak sen första telefonen kom ut

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 122 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.