Varning – 4.0.2 ute nu

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Varning – 4.0.2 ute nu

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 122 total)
  • Author
    Member
    Post count: 569

såg att det fanns en app för att lura itunes att det var 4.0.2 på iphonen, skulle ta ner den från cydia nyss. Den dök upp, men när jag klickade på den så var den borta och nu hittar jag den inte… mysko

swag
    Member
    Post count: 357

hej någon som vet jag har inte jailbreakat min lur ännu .har i 4.0.2 men vill jailbreaka den räcker det att jag återställer min lur i itunes till fabriksinställning? eller vad gör itunes återställningen.om jag återställer den blir det 4.1 i den då ?

zizxo
    Member
    Post count: 15

@kurtson 74534 wrote:

såg att det fanns en app för att lura itunes att det var 4.0.2 på iphonen, skulle ta ner den från cydia nyss. Den dök upp, men när jag klickade på den så var den borta och nu hittar jag den inte… mysko

Du kan göra det manuellt också:

1. Using WinSCP (can also be done with iFile) navigated to /System/Library/CoreServices

2. Edited file SystemVersion.plist by changing the string 8A306 to 8A400 and string 4.0.1 to 4.0.2
    then saved the file.

3. Closed winSCP (and iTunes)

4. Rebooted iPhone

5. Checked Settings/General/Info where it says “4.0.2 (8A400)”

(Don’t mind the Greek language, I am sure you can read numbers)

6. Checked Cydia Home Page at the bottom line, says “iPhone 3G, 4.0.2, Cydia 1.0.3222-73″

7. Checked iTunes, says “Software Version: 4.0.2” and “Your iPhone software is up to date. Click Ckeck for Update to see if a new update is available.”

8. Clicked “Check for Update” and says “This version of the iPhone software (4.0.2) is the current version.”

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@swag 74584 wrote:

hej någon som vet jag har inte jailbreakat min lur ännu .har i 4.0.2 men vill jailbreaka den räcker det att jag återställer min lur i itunes till fabriksinställning? eller vad gör itunes återställningen.om jag återställer den blir det 4.1 i den då ?

Har du 4.0.2 redan nu så kan du varken jailbreaka eller återställa till någon annan version än 4.0.2 – så tillvida du inte har sparat SHSH dör 4.0.1

swag
    Member

nä vet ej om jag har sparat den har bara satt min telefon i dockan så synka den mot datan bara

Freebo
    Member

@swag 74619 wrote:

nä vet ej om jag har sparat den har bara satt min telefon i dockan så synka den mot datan bara

Då kan du inte nedgradera utan får vänta på nästa jailbreak

jabbasvens
    Member
    Post count: 77

Finns jailbreak till 3G och 3GS ute nu som funka med 4.0.2 🙂

Freebo
    Member

@jabbasvens 74623 wrote:

Finns jailbreak till 3G och 3GS ute nu som funka med 4.0.2 🙂

4.0.2 nej – säg inte att du uppdaterat?

dextan
    Member
    Post count: 9

Kan jag fortfarande installera customfilen för 4.0.1 från iTunes när jag har 3.1.2(Spirit) jailbreakat?(Snackades något om fall apple inte signerar 4.0.1 längre)
    För att sedan använda jailbreakme.com?

I Cydia har jag “This device has SHSHs on file for iPhone OS/iOS: 4.0, 4.0.1”
    Hur kan det vara så när jag har 3.1.2?

EDIT: Provade, fick “Error code 13” när jag skulle göra en custom uppdatering.
    Googlade lite snabbt och man måste alltså göra en vanlig återställning via iTunes(Apple) för att få det att fungera?
    Jag editerade host filen..

När jag ska göra en normal återställning i itunes så får jag upp att den vill installera 3.1.3, så skulle jag alltså kunna uppgradera till 3.1.3 och SEDAN göra en custom till 4.0.1?

jabbasvens
    Member

@freebo 74625 wrote:

4.0.2 nej – säg inte att du uppdaterat?

Nej jag har inte det.
    Såg bara att det gick…
    Läste det på en sida….och när det står där har det alltid funkat :rolleyes:
    Eller har jag fel?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@jabbasvens 74653 wrote:

Nej jag har inte det.
    Såg bara att det gick…
    Läste det på en sida….och när det står där har det alltid funkat :rolleyes:
    Eller har jag fel?

Stanna på 4.0.1! Det är en order!

Gå hem, ta din iPhone i hand och var nöjd med det du har.

jabbasvens
    Member

@mossarelli 74659 wrote:

Stanna på 4.0.1! Det är en order!

Gå hem, ta din iPhone i hand och var nöjd med det du har.

HeHe
    Ok Kapten…..jag vänter på 4.1

swag
    Member

hej någon som vet va jag gör med denna fil iPhone3,1_4.0.1_8A306_Restore får jag tillbaks 4.0.1 då så jag kan jailbreaka min lur då?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@swag 74673 wrote:

hej någon som vet va jag gör med denna fil iPhone3,1_4.0.1_8A306_Restore får jag tillbaks 4.0.1 då så jag kan jailbreaka min lur då?

Om du har sparat SHSH-blob i cydia så ska du lura iTunes att Cydias server är Apples. Har du inte sparat shsh-blob så får du försöka genom att trycka shift och sen trycka på återställ i iTunes för att försöka återställa din iPhone.

swag
    Member

ska man lägga in denna fil itunes 3,1_4.0.1_8A306_Restore för jag vet inte om det kommer upp något mer när man trycker återställ i itunes .får man upp något att välja då tex denna fil 3,1_4.0.1_8A306_Restore .jag har inte sparat något om inte den gör det själv va hittar jag filen i såfall?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@swag 74688 wrote:

ska man lägga in denna fil itunes 3,1_4.0.1_8A306_Restore för jag vet inte om det kommer upp något mer när man trycker återställ i itunes .får man upp något att välja då tex denna fil 3,1_4.0.1_8A306_Restore .jag har inte sparat något om inte den gör det själv va hittar jag filen i såfall?

Alltså shift + klicka på återställa, du får då upp utforskaren för att leta på restore-filen. Välj öppna, TADA.
    iphone_restore.jpg

muffins
    Member

@sparrow 74690 wrote:

Hej jag e cool

Bete dig som en normal människa istället för att posta massa saker som inte har någon relevans.

swag
    Member

hej igen får bara upp denna rutan : är du säker på att du vill återställa iphone -enheten
    till fabriksinställningarna? alla och andra data raderas.

att välja avbryt eller återställ

muffins
    Member

@swag 74699 wrote:

hej igen får bara upp denna rutan : är du säker på att du vill återställa iphone -enheten
    till fabriksinställningarna? alla och andra data raderas.

att välja avbryt eller återställ

Om du har fått alternativet att leta på filen, vid SHIFT + klicka på återställa och du är på frågan om du vill återställa nu, så ska du göra det.
    Då återställs det till den restorefilen du letade på.

swag
    Member

har ju inte fått någon förfrågan om det det beror om den frågan kommer upp när jag väljer återställ

muffins
    Member

@swag 74713 wrote:

har ju inte fått någon förfrågan om det det beror om den frågan kommer upp när jag väljer återställ

Det ska komma upp när du håller in SHIFT på tangentbordet som du samtidigt klickar på återställ.

swag
    Member

nä det gör det inte skumt .annars får jag vänta till nästa jailbreak kommer om det gör det

NickoSicko
    Member
    Post count: 11

Jag jailbreakade min Ipone idag, men när jag gick in på cydia så fick jag frågan “do my life easier” jag skulle bara scrolla ner så råkade jag trycka på något i stil med “hate jailbreaking” men jag hann och avbryta!

Så min fråga är: e min lur jailbreakad?

Tacksam för snabbt svar!

Ps: När jag stänger ner cydia så e det en “1” på ikonen:confused:

//Niklas

swag
    Member

kan det vara så att denna fil ska ligga någon annanstans jag har den liggande på skrivbordet därför jag inte får upp den kanske.

filen jag menar är 3,1_4.0.1_8A306_Restore .

jag har 4.0.2. i nu därför vill jag ha tillbaks 4.1

jabbasvens
    Member

@swag 74732 wrote:

kan det vara så att denna fil ska ligga någon annanstans jag har den liggande på skrivbordet därför jag inte får upp den kanske.

Jag har hört att du ska ladda ner filen med Firefox. Inte Explore. Alltså restor filen

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@nickosicko 74727 wrote:

Jag jailbreakade min Ipone idag, men när jag gick in på cydia så fick jag frågan “do my life easier” jag skulle bara scrolla ner så råkade jag trycka på något i stil med “hate jailbreaking” men jag hann och avbryta!

Så min fråga är: e min lur jailbreakad?

Tacksam för snabbt svar!

Ps: När jag stänger ner cydia så e det en “1” på ikonen:confused:

//Niklas

ja den är JB annars hade du inte haft Cydia på telefonen.

varför det står en 1a på Cydia ikonen är för det finns en uppdatering som den vill du ska uppdatera

Bhumpe
    Member
    Post count: 12

@swag 74732 wrote:

Kolla i “hämtade filer”, min låg där… äh föresten, kom på att jag hade laddat ned den igår.. glöm det..

swag
    Member

jag har tagit ner filen med safari på macen

NickoSicko
    Member

vart hittar jag den uppdateringen då??, kollar inne på cydias startsida “uppgrading” där finns det bara massa uppdateringar som e för 3gs osv.. Jag har Iphone 4.01..(jag har asså fortfarande en “1” på ikonen till cydi”

En till fråga: Jag sabbade ju det, klickade i “I hate jailbreaking” istället för “Make my life easier”, men jag laddade ner Umbrella & fick en fil på 60K som heter “1778889854383-iphone4-4.0.1.shsh” är det rätt fil?

Cheers!

SomethinG
    Member

@nickosicko 74761 wrote:

vart hittar jag den uppdateringen då??, kollar inne på cydias startsida “uppgrading” där finns det bara massa uppdateringar som e för 3gs osv.. Jag har Iphone 4.01..(jag har asså fortfarande en “1” på ikonen till cydi”

En till fråga: Jag sabbade ju det, klickade i “I hate jailbreaking” istället för “Make my life easier”, men jag laddade ner Umbrella & fick en fil på 60K som heter “1778889854383-iphone4-4.0.1.shsh” är det rätt fil?

Cheers!

ja det är rätt fil

när det gäller uppdateringen så är det 3de kategorin som du kan välja . orkar inte gå in och titta vad den heter , men går du in på den så står det uppdatering högst upp till höger.

NickoSicko
    Member

Thanx allt e löst nu iaf, står tillochmed högst upp på cydia startsidan att mina SHSH filer e sparade nu JIPPPPIEEE!!!!!!!!

Ps: Klart du inte orkar =)

Cheers man!

wilkab89
    Member
    Post count: 84

En fråga bara 🙂 hur fixar man så att man kan läsa sina medd. Från Facebook på mail appen på iphone4?

bozz
    Member
    Post count: 1199

@wilkab89 75433 wrote:

En fråga bara 🙂 hur fixar man så att man kan läsa sina medd. Från Facebook på mail appen på iphone4?

Hur menar du nu?:)

Varför funkar inte Facebookappen?hehe. Om du ställer in att Facebook ska skicka mail till dig varje gång du fått ett meddelande och sen har din mail på iphonen kan du ju läsa dem från mailen. Eller fattar jag helt fel nu?

Sly
    Member

Vad säger ni om det här? Kan man säga att man nu kan jailbreaka och låsa upp firmware 4.0.2??

Jailbreak iPhone iOS 4.0.2 with Redsn0w

muffins
    Member

@sly 75482 wrote:

Vad säger ni om det här? Kan man säga att man nu kan jailbreaka och låsa upp firmware 4.0.2??

Jailbreak iPhone iOS 4.0.2 with Redsn0w

JailbreakMe is not compatible with the latest iOS 4.0.2 software update, however, the iPhone Dev Team said that it’s possible to jailbreak iOS 4.0.2 on iPhone 3G and iPod Touch (non-MC models) 2G with Redsn0w 0.9.5b5-5.

Sly
    Member

@muffins 75483 wrote:

JailbreakMe is not compatible with the latest iOS 4.0.2 software update, however, the iPhone Dev Team said that it’s possible to jailbreak iOS 4.0.2 on iPhone 3G and iPod Touch (non-MC models) 2G with Redsn0w 0.9.5b5-5.

My bad..sorry! läste aldrig hela texten.

pistje
    Member
    Post count: 9

Sorry om jag snor tråden men jag var en av dem som var lite skeptisk att uppdatera till 4.0.1 då några hade haft problem att låsa upp den till comviq efter men efter lite efterforskning gällde det bara iphones som var låsta till Telia om ens det.. Så nu ångrar jag mig och vill verkligen uppdatera till 4.0.1 från 3.1.3 men nu är ju 4.0.2 det nyaste men jag laddade hem umbrella på datorn och sparade mina shsh blobs och då var 4.0.1 nyaste versionen så vad jag förstår så blev den versionen som sparades även fast jag hade 3.1.3 och det står även att det är 4.0.1 som gäller!
    Så till frågan, kan jag med hjälp av mina shsh restora till 4.0.1 se och sedan jb med jbme.com och sedan unlocka då jag på senaste tiden haft smärre problem med telefonen så som avbrutna samtal och att den hänger sig i 10 sek då och då så vill gärna återställa den:)
    Tack på förhand och blir jättetacksam över snabba och seriösa svar,
    pistje

ps. ärendet gäller iPhone 3GS jb med spirit 3.1.3

Sivve
    Member
    Post count: 10

Hej,

Vet inte om det är rätt tråd, men fick just ett meddelande från operatör om uppdatering på min telefon. Är det den där fulingen som apple skulle köra att mobben blev låst efter ett tag om man inte körde den? På en 3gs

/Sivve

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Nej, detta är bara operatörs uppdatering (så att telefonen visar rätt signalstyrka)

Theone
    Member
    Post count: 6

Hejjsan en liten fråga bara nån som vet när man kommer kunna jailbreak 3GS 4.02 new bootroom?

SomethinG
    Member

@pistje 75533 wrote:

Sorry om jag snor tråden men jag var en av dem som var lite skeptisk att uppdatera till 4.0.1 då några hade haft problem att låsa upp den till comviq efter men efter lite efterforskning gällde det bara iphones som var låsta till Telia om ens det.. Så nu ångrar jag mig och vill verkligen uppdatera till 4.0.1 från 3.1.3 men nu är ju 4.0.2 det nyaste men jag laddade hem umbrella på datorn och sparade mina shsh blobs och då var 4.0.1 nyaste versionen så vad jag förstår så blev den versionen som sparades även fast jag hade 3.1.3 och det står även att det är 4.0.1 som gäller!
    Så till frågan, kan jag med hjälp av mina shsh restora till 4.0.1 se och sedan jb med jbme.com och sedan unlocka då jag på senaste tiden haft smärre problem med telefonen så som avbrutna samtal och att den hänger sig i 10 sek då och då så vill gärna återställa den:)
    Tack på förhand och blir jättetacksam över snabba och seriösa svar,
    pistje

ps. ärendet gäller iPhone 3GS jb med spirit 3.1.3

för att vara på den säkra sidan , öppna upp Cydia och kolla om du har SHSHfilen 4.0.1 , det står högst upp i mitten på startsidan när du öppnat upp cydia.

strategy.Oz
    Member

Tjena!

Fråga angående uppdatering.
    Jag har en iphone 3gs med nya bootroomen och ios 3.1.3 som är jailbreakad med spirit.
    Dock så har jag av någon anledning shsh filer för 4.0 och 4.0.1 i cydia…..woohoo:)
    Jag skulle vilja uppdatera till 4.0.1, har hört att det inte går att jb med 4.0.2.
    Men har läst man inte själv kan bestämma vilken version man vill uppdatera till utan den uppdaterar till den senaste versionen vilket i detta nu är 4.0.2 vad jag förstår.
    Frågan är då hur jag går till väga, först måste jag väl säkerhetskopiera iphonen och göra en backup, eller det samma sak?
    Kan jag sen eftersom jag har shsh filen för 4.0.1 på cydia uppdatera till 4.0.2 för att sedan nedgradera till 4.0.1 och använda jailbreakme.com?
    Eller måste jag använda dom här restore filerna? Har också hört talas om tinyumbrella, är det till för dem som inte har shsh filer för 4.x?
    Vet att det blev väldigt många frågor men har inte särskilt bra koll på allt det här som ni kanske märker.

Jättetacksam för svar

muffins
    Member

@strategy.Oz 75796 wrote:

Tjena!

Fråga angående uppdatering.
    Jag har en iphone 3gs med nya bootroomen och ios 3.1.3 som är jailbreakad med spirit.
    Dock så har jag av någon anledning shsh filer för 4.0 och 4.0.1 i cydia…..woohoo:)
    Jag skulle vilja uppdatera till 4.0.1, har hört att det inte går att jb med 4.0.2.
    Men har läst man inte själv kan bestämma vilken version man vill uppdatera till utan den uppdaterar till den senaste versionen vilket i detta nu är 4.0.2 vad jag förstår.
    Frågan är då hur jag går till väga, först måste jag väl säkerhetskopiera iphonen och göra en backup, eller det samma sak?
    Kan jag sen eftersom jag har shsh filen för 4.0.1 på cydia uppdatera till 4.0.2 för att sedan nedgradera till 4.0.1 och använda jailbreakme.com?
    Eller måste jag använda dom här restore filerna? Har också hört talas om tinyumbrella, är det till för dem som inte har shsh filer för 4.x?
    Vet att det blev väldigt många frågor men har inte särskilt bra koll på allt det här som ni kanske märker.

Jättetacksam för svar

Här har du länkar till olika firmwares: Firmware – The iPhone Wiki

Hoppa ner till “This device has SHSH….”: iMedia – iPhone/iPod/iPad-guider samlade på ett och samma ställe | Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware

Använd SHIFT _samtidigt_ som du trycker på återställ så får du upp en ruta för att leta på din firmware.

Det jag beskrev är för att återställa till en version som man har SHSH-fil sparat för.

strategy.Oz
    Member

Tack för svaret muffins!

Betyder det att jag nu innan kan uppdatera till ios 4.0.2 för att sedan ladda ner restore filen 4.0.1? Samt behöver jag följa de 7 stegen för att lura itunes?

Merlinen
    Member

Hur vet man om sin SHSH fil ligger på cydia??

Testade med Umbrella att dra ner min SHSH fil för 4.0.1 men den säjer att den inte finns där, har startat cydia och tryckt på “make my life easyer” eller vad det nu stog där.

Kör just nu med en iPhone 4 med 4.0.1 som är Jailbraked.

SomethinG
    Member

@merlinen 75816 wrote:

Testade med Umbrella att dra ner min SHSH fil för 4.0.1 men den säjer att den inte finns där, har startat cydia och tryckt på “make my life easyer” eller vad det nu stog där.

Kör just nu med en iPhone 4 med 4.0.1 som är Jailbraked.

har du kört med umbrella så kommer den ligga i cydia men det kan ta ett tag innan den syns för mig tog det två dygn tror jag.

därimot kan du se i Umbrella om du kopplar in telefonen igen i datorn och starta upp programet, då kommer den säga vilka SHSH filer den har!

muffins
    Member

@strategy.Oz 75798 wrote:

Tack för svaret muffins!

Betyder det att jag nu innan kan uppdatera till ios 4.0.2 för att sedan ladda ner restore filen 4.0.1? Samt behöver jag följa de 7 stegen för att lura itunes?

Du behöver enbart gå igenom det som står under windows & OSX, beroende på vilket OS du använder.

Du behöver inte uppdatera till 4.0.2 om du inte vill, utan du kan köra en återställning direkt till 4.0.1 om du vill.

Mvh

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@merlinen 75816 wrote:

här har du svaret 😉
    5noynt.jpg

nill0w
    Member
    Post count: 25

Hur ligger det till om man har en “Pending TSS request”?

Merlinen
    Member

@pongo 75863 wrote:

här har du svaret 😉
    5noynt.jpg

Oki, tackar

För mig står det likadant som för nill0w “Pending TSS request”.

Så jag antar att det är bara å vänta eller?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 122 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.