Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › "Vidarekoppling aktiverad"
-
AuthorPosts
-
Som ni ser på rubriken så får jag upp en liten ruta, där det står “Vidarekoppling aktiverad” varje gång jag ringer upp någon. Min vidare koppling är inte aktiverad så jag fattar inte varför det är så? :S Så var det inte förut, utan blev så för någon dag sen utan att jag tryckt på någon inställning. Störande som fan.
Någon som vet vad problemet kan vara?
EDIT: Har 3G S 3.0 Jailbreakad med purplerain och upplåst med yellowrain
det är så för mig med, så ska bli intressant ^^
Jag gissar att även nimren kör Telia eller Halebop? Detta har tydligen att göra med hur Telias växlar är konfigurerade….
Testa detta:
Gå in på Inställningar –> Telefon –> Vidarekoppling –> Vidarekoppla till –> (Kontrollera att vidarekoppling då står i On läge) –> Gå tillbaka till “startläge” (första sidan på telefonen). –> Slå nu av vidarekoppling i samma meny.
Jag sitter faktiskt på Comviq, så det är det inte. Fattar bara inte varför det kommer upp att den vill vidarekoppla när jag vill ringa någon :S Helt sjukt att det har uppkommit nu, när det funkat hur bra som helst tidigare. Ska jag ringa Comviq och kolla me dom? Att dom har gjort nått?
kör faktist parlino så ^^ går under tele2 nätet
men ska testa det du safast kom på att med parlino går det inte ens att vidarekoppla
@nimren 44898 wrote:
Jag sitter faktiskt på Comviq, så det är det inte. Fattar bara inte varför det kommer upp att den vill vidarekoppla när jag vill ringa någon :S Helt sjukt att det har uppkommit nu, när det funkat hur bra som helst tidigare. Ska jag ringa Comviq och kolla me dom? Att dom har gjort nått?
Aja, även du har Comviq kanske du roamar i Telia’s nät. Testa mitt tips innan du sätter dig och ringer kundotjänsten
Freebo
Jag testade det du skrev och då får jag upp “Kunde inte spara inställningen för vidarekoppling”
Hehe, hur gör jag det då? Är det farligt? Kan det “fucka” telefonen?
eftersom flera verkar ha samma problem efter 3.0 uppdateringen och det inte verkar finnas ngn definitiv fix så skulle jag nog rekommendera att leva med eländet. Att ge sig på att hacka carrier/plist-filer som vissa gjort är nog inte trivivalt
JAG HAR LÖST DET! ENDAST FÖR TELE2!!!
Vad är en operatörs-bundle då? Jo, det är en liten fil som specificerar en drös inställningar för telefonen, inställningar som är specifika för operatören. Exempel på inställningar är APN-inställningar för datatrafik, operatörsbilden som visas i den lilla baren längst upp, numret till röstbrevlåda, etc…
Installationen är enkel och kräver inte en jailbreakad telefon (just denna bundle kräver dock iPhone OS 3.0).
1. Ladda hem och packa upp http://dump.1g.se/tele2_custom.ipcc.zip Du borde ha fått en fil vid namn tele2_custom.ipcc
2. Apple har bestämt sig för att spärra egna operatörs-bundles i iTunes som standard, så vi måste aktivera det. Stäng först av iTunes, sen:
På en Mac: Öppna terminalen och skriv…
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE
På en PC: Öppna en kommandotolk och skriv…
“%ProgramFiles%iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1
3. Koppla in din telefon och starta iTunes. När telefonen är igång och syns i iTunes väljer du den i vänsterkolumnen, och klickar på “Leta efter uppdatering” eller klickar på “Uppdatera” samtidigt som du håller inne alt (på Mac) eller shift (på PC).
4. Du får nu välja en fil. Leta upp tele2_custom.ipcc och tryck OK
5. Efter några sekunder är allt klart!Du har nu fått:
* En vän till mig som hade GPS-buggen i 3.0 (GPSen totalvägrar) fixade det genom att installera denna bundle!
* Texten TELE2 visas i toppen av skärmen istället för TELIA
* MMS fungerar utan att du behöver ställa in något
* Surfning med GPRS/3G fungerar utan att du behöver ställa in något
* Du kan skicka SMS till många kontakter utan att det blir ett MMS av det
* Internet-tethering (använda telefonen som modem) är tillgängligt
* Knappen Röstbrevlåda i telefonen skickar dig till Tele2s telefonsvarare
* Det finns en helt ny meny i Telefon-inställningar med lite snabbnummer och en länk till “Mina sidor”
* Den irriterande dialogrutan “Vidareuppkoppling aktiverad” syns inte längre när man startar samtalHar du testat detta själv? Låter lite för bra för att vara sann. Jag har haft ett helvete med att fixa min tjejs 3G, hon har haft samma problem med tele2.
Hade tänkt att tipsa.. Ja den är bäst. Jag kör med blackra1nad 3.1.2 3GS
Wow! Det funkade ju med ipcc-filen 😀
Kör jailbreakad (blackra1n) 3.1.2 på min 3Gs och nu slipper jag äntligen den där irriterande rutan.Funkade för mig med.
Får dock inte fram alternativet för internetdelning. Några tips…?Det för internet delning har med uppdateringen att göra läste jag nånstans. Vet ej säkert dock.
Jag får det inte att fungera tyvärr. itunes vill ha en fil som heter .ipsw inte ipcc.
vad gör jag för fel?Du skriver in fel i cmd. Har du följt precis som det står på 99mac?
jag har gjort som “nimren” skrivit tidigare i denna tråd hur man gör.
jag har pc och kopierade raden som man skulle skriva in i kommandotolken och klistrat in så det kan ju inte vara skrivfel heller.@belle 46546 wrote:
Jag får det inte att fungera tyvärr. itunes vill ha en fil som heter .ipsw inte ipcc.
vad gör jag för fel?Låt mig gissa. Du kör 64-bitars version av windows?
Testa detta isf: “%ProgramFiles(x86)%iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE][CODE]”%ProgramFiles(x86)%iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
@muffins 46557 wrote:
Låt mig gissa. Du kör 64-bitars version av windows?
Testa detta isf: “%ProgramFiles(x86)%iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
Får det inte att fungera iallafall.
Måste vara ganska dåligt på sånt här verkar det som.något annat tips?[CODE]”%ProgramFiles(x86)%iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
Får det inte att fungera iallafall.
Måste vara ganska dåligt på sånt här verkar det som.något annat tips?
@belle 46560 wrote:
c:/programfiles/itunes
Testa köra detta då
“c:programfilesitunesitunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]Har du itunes igång samtidigt eller inte?
Testat starta om itunes efter du kört koden i cmd?
Kör du koden i cmd som administratör eller vanligt “konto” ?[CODE]”c:programfilesitunesitunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]Har du itunes igång samtidigt eller inte?
Kör du koden i cmd som administratör eller vanligt “konto” ?@muffins 46561 wrote:
Testa köra detta då
“c:programfilesitunesitunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]Har du itunes igång samtidigt eller inte?
Kör du koden i cmd som administratör eller vanligt “konto” ?när jag ska köra koden så säger den att det inte går att köra koden då det är är ett pgm eller kommando fil.
jag kör cmd som vanligt konto[CODE]”c:programfilesitunesitunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
Har du itunes igång samtidigt eller inte?
Kör du koden i cmd som administratör eller vanligt “konto” ?när jag ska köra koden så säger den att det inte går att köra koden då det är är ett pgm eller kommando fil.
jag kör cmd som vanligt konto
nu måste jag åka och jobba men jag fortsätter att försöka ikväll
Tack för hjälpen hittils
@belle 46556 wrote:
jag har gjort som “nimren” skrivit tidigare i denna tråd hur man gör.
jag har pc och kopierade raden som man skulle skriva in i kommandotolken och klistrat in så det kan ju inte vara skrivfel heller.Hmm, jag vet inte hur det är för dig. Men jag kan iaf inte kopiera in text i kommandotolken. Det står bara ^V.
Kommer detta även upp för dig?
Har du testat att skriva texten för hand?Hej,
Jag bekräftar att det fungerar 100% med 3gs 3.1.2 med senast baseband.
Telia, jailbreak och unlocked med blacksn0w.Heta tips:
Kör cmd som admin
Lätt att missa om man är ovan:
När du valt “sök efter uppdatering” i itunes med shift intryckt och får upp filväljaren så ändra filtypen för vad den söker efter (drop down)Stort tack för smidig lösning, var lite orolig för vidarekopplingen.
/VoF
@dannewalle 46587 wrote:
Hmm, jag vet inte hur det är för dig. Men jag kan iaf inte kopiera in text i kommandotolken. Det står bara ^V.
Kommer detta även upp för dig?
Har du testat att skriva texten för hand?Välj höger klick och klistra in stället för ctrl+v
Nu har jag fått det att fungera till hälften.
nu står det tele2 istället för telia och det är bra men den viktigaste saken fungerar fortfarande inte.
Internet delning, varför har jag inte fått fram den när alla andra fått det?@belle 46628 wrote:
Nu har jag fått det att fungera till hälften.
nu står det tele2 istället för telia och det är bra men den viktigaste saken fungerar fortfarande inte.
Internet delning, varför har jag inte fått fram den när alla andra fått det?Följt guiden för 3GS ? Enable Tethering iPhone 3G 3GS 3.1.2 Firmware Cydia Hack | Tips & Tricks
Det finns ett enklare sätt att få bort den rutan som kommer upp.
forwardmsgfix i cydia. vet inte om det sitter ihop men det är lösningen iaf.
Länken är död för mig :/
Någon som kan lägga upp zip filen någon annan stans så man kan tanka?
Tack i förhand
länken är: http://dump.1g.se/tele2_custom.ipcc.zip@freebo 44897 wrote:
Jag gissar att även nimren kör Telia eller Halebop? Detta har tydligen att göra med hur Telias växlar är konfigurerade….
Testa detta:
Gå in på Inställningar –> Telefon –> Vidarekoppling –> Vidarekoppla till –> (Kontrollera att vidarekoppling då står i On läge) –> Gå tillbaka till “startläge” (första sidan på telefonen). –> Slå nu av vidarekoppling i samma meny.
Funkade gött för mig, sitter på comviq
Jag skriver in det som står i kommandodolken och då står det ” det går inte hitta sökvägen” snälla hjälp mig! hur ska jag göra??
Nu fick jag igång det, Men mms funkar inte. Kan inte skicka mms heller. Rutan nere i smshörnet finns inte, Hur ska jag göra för att kunna skicka mms när jag uppdaterat till detta, De står nu Tele2 uppe ihörnet. å röstbrevlådan funkar. Det är bara mms som inte fungerar
Du måste skriva in ditt telefonnummer i mobilen och sen starta om telefonen. Efter omstart går du in på inställningar och under meddelande kommer det vara ett nytt alternativ där du kan ta på eller stänga av MMS funktionen. När du har tagit på den så ta ett kort och skicka det till din mobil så ska det funka bra sen. Ha på 3G så går det snabbare om du har surf.
Var skriver jag in mitt nummer?`Och när jag stänger av telen kommer den automatiskt till återhämtningsläge…
Jo nu funkar det! TACK SÅ JÄTTE MYCKET ! De va verkligen till hjälp!!
Hej alla smarta!
Jag har två st Iphone 3G 3.1.2 Jailbreakade med Blackrain, ena är köpt på Telia och den andra är köpt på 3. Båda körs på Tele2 idag. Den från Telia har jag detta problem med att meddelandet “vidarekoppling aktiverad” dyker upp hela tiden. På den från 3 bara ibland. Jag har provat på båda att koppla in vidarekoppling och sedan ta bort. Men det hjälper inte. Är denna filen tele2_custom kompatibel med mina lurar? Kan jag ta bort det om det skiter sig efter jag lagt in den? Kan jag i iTunes hålla inne skift även fast den säger att det finns en nyare version? Den kommer inte uppgradera då? Jag har nyaste iTunes.
Mvh Patrik
@boje 60300 wrote:
Hej alla smarta!
Jag har två st Iphone 3G 3.1.2 Jailbreakade med Blackrain, ena är köpt på Telia och den andra är köpt på 3. Båda körs på Tele2 idag. Den från Telia har jag detta problem med att meddelandet “vidarekoppling aktiverad” dyker upp hela tiden. På den från 3 bara ibland. Jag har provat på båda att koppla in vidarekoppling och sedan ta bort. Men det hjälper inte. Är denna filen tele2_custom kompatibel med mina lurar? Kan jag ta bort det om det skiter sig efter jag lagt in den? Kan jag i iTunes hålla inne skift även fast den säger att det finns en nyare version? Den kommer inte uppgradera då? Jag har nyaste iTunes.
Mvh Patrik
I cydia finns det ett paket som heter forwardmsgfix. den löser detta problem.
http://apt.iphone-storage.de/Jag har en olåst 3gs 3.1.2 med Tele2 abonnemang och knappade in ett kommando på telefonen och sedan försvann vidarekopplingsrutan vid utgående samtal. Detta utan att behöva ersätta ipcc filen i telefonen. Jag kan bara inte finna kommandot. Skall återkomma om jag hittar kommandot igen.
Hej igen.
Hittade kommandot som gör så att vidarekopplingsrutan försvinner. Den funkar i alla fall på Tele2 abonnemang. Om det funkar för andra operatörer vet jag inte.##004# (ring knappen)
Kan hända att man behöver starta om telefonen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.