Vilka här är det som har fått tag i iPhone 3G?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vilka här är det som har fått tag i iPhone 3G?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 58 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1973

Tjena!

Startar tråden igen då den gamla blev raderad av misstag.

Ni som har fått tag i en iPhone 3G idag kan posta här, gärna med bilder! 🙂

Nå, fick ni tag i någon iPhone 3G då? 😉

Tingeling
    Member
    Post count: 3

JAG KÖPTE EN!! JIPPI! Svart 16 GB.

CyberTron
    Member
    Post count: 383

Även jag har en svart iphone 16gb

danielS
    Member
    Post count: 11

jajamän, de finns fördelar med att bo i små städer 😀 kom kl 10 till telia jag var klar 20 i 11 😀

Rodin
    Member
    Post count: 29

Killen före mig köpte den sista svarta 16gb. Så det fick bli en vit ist, mycket snyggare än vad jag trodde faktiskt ^^
    Blev även intervjuad av tidningen när jag köade 😛 Hon bara : Vad står ni här och köar för?
    Men iaf, än så länge är jag helnöjd 🙂

damightytom
    Member
    Post count: 50

De svarta var slut när jag kom fram så jag tog en 16gb Vit.
    Ser inte alls dumt ut tycker jag, iofs så hade jag inställningen att så länge jag fick en 16gb skulle dagen vara räddad.

Det ända som är lite synd är som alla säger att den blir skitigare, men jag får köpa ett skydd så den fina vita håller sig längre.

husa550
    Member
    Post count: 39

Jag hamnade som nummer 17 i kön.
    Köpte en 8gb och kör på med mitt gamla abonnemang + fastprissurf.
    Tidningen var även i den affären (Karlskoga)

konfucius
    Member
    Post count: 15

Började köa utanför Teliabutiken i Borås 07:55 ca 10 pers i kön, kom in 10:15, köpte en svart 16gb, när de hämtat min hörde jag att de viskade att det bara fanns fyra svarta kvar…

marer
    Member
    Post count: 41

Ni som köpte via telias hemsida, hur funkade abonumangsbindningen då? Är det möjligt att snittsla sig runt den skiten och få en för närvarande icke fungerande och låst 2.0 och helt enkelt vänta på att dev team ska släppa sitt upplåsningsprogram?

geezarn
    Member
    Post count: 197

@konfucius 5902 wrote:

Började köa utanför Teliabutiken i Borås 07:55 ca 10 pers i kön, kom in 10:15, köpte en svart 16gb, när de hämtat min hörde jag att de viskade att det bara fanns fyra svarta kvar…

Haha, jag började köa precis samtidigt, fast i Umeå! Kom också in ca 10.15 fast när jag köpte min 16gb svart så fanns det bara 2 st kvar. Det var 15 pers före mig i kön.

Glottis
    Member
    Post count: 41

Jag köpte en vit 16gig.. bra mycket snyggare än jag hade väntat mig. den svarta 16 gig gick åt på en gång. hade nr 18 i kön:)

Mysticum
    Member
    Post count: 20

Fick en vid 2-tiden inatt efter 5,5h köande. Telefonen i sig är en otrolig besvikelse dock, men Telias arrangemang var verkligen super.

pontepontan
    Member
    Post count: 15

jag köpte min vid 10tiden på mobilia i malmö. svart 8gb 😛

Al3x
    Member
    Post count: 272

Ställde mig i kö 9.50 fick en svart 8 gig klockan 11.40 på fältan i Stockholm.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@pontepontan 5934 wrote:

jag köpte min vid 10tiden på mobilia i malmö. svart 8gb 😛

@al3x 5945 wrote:

Ställde mig i kö 9.50 fick en svart 8 gig klockan 11.40 på fältan i Stockholm.

Men lycka till med att köpa en vit 8 GB….:rolleyes:

Michael-Leo
    Member
    Post count: 2

Yes, Jag har också en Iphone 3G 8GB nu, hehe skriver från den nu 😀

insomnia
    Member
    Post count: 23

@michael-leo 5982 wrote:

Yes, Jag har också en Iphone 3G 8GB nu, hehe skriver från den nu 😀

Cool man 🙂

ahnstroem
    Member

Kom 35 minuter innan öppning och blev typ 16-17 i kön. Personalen kom ut och bjöd på macka och kaffe, körde lite demo på luren och sa samtidigt att de hade 10 av varje 16g och 24 8g. Så jag var lugn, en 16g vår säkrad. De vita var slut när jag kom fram så en svart rich det bli vilket var min förhoppning!

Sen braka ju systemet ihop så det blev en seg väntan. Men nu är jag helt såld! Får inte NOG!

iPhoneinfo.se
    Member

@ahnstroem 5985 wrote:

Kom 35 minuter innan öppning och blev typ 16-17 i kön. Personalen kom ut och bjöd på macka och kaffe, körde lite demo på luren och sa samtidigt att de hade 10 av varje 16g och 24 8g. Så jag var lugn, en 16g vår säkrad. De vita var slut när jag kom fram så en svart rich det bli vilket var min förhoppning!

Sen braka ju systemet ihop så det blev en seg väntan. Men nu är jag helt såld! Får inte NOG!

Hehe, förstår det! Grym telefon 🙂

Ni får gärna berätta om era historier om hur ni fick tag i en iPhone 3G i detta inlägget: Fick du tag i nÃ¥gon iPhone 3G? | iPhoneinfo.se

Blir ganska skoj att läsa historierna sedan!

Wahlqvist
    Member
    Post count: 93

grattis alla nya iphone 3g ägare ;D

iPhoneinfo.se
    Member

@wahlqvist 6014 wrote:

grattis alla nya iphone 3g ägare ;D

Tack! Det är en fantastiskt fin telefon 🙂

goteborgaren
    Member

JAG KÖPTE EN MOHAHAHA! :p

goteborgaren
    Member

Jag Köpte En Igår Mohahah På Frölunda Torg!

Halle
    Member
    Post count: 837

Jag fick “nog” tag i en. Beställde snabbt som attan precis när telias hemsida började fungera igen efter kraschen. Satt och pressade F5 i över en timme tills det funkade… Återstår väl att se nästa vecka..

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@halle 6085 wrote:

Jag fick “nog” tag i en. Beställde snabbt som attan precis när telias hemsida började fungera igen efter kraschen. Satt och pressade F5 i över en timme tills det funkade… Återstår väl att se nästa vecka..

Men du måste väl ändå ha fått någon bekräftelse på ordern??:confused:

Halle
    Member

Javisst fick jag orderbekräftelse. Men man blir ju ändå nervig. :p

pernton
    Member
    Post count: 27

fan vad telia har gjort bort sig! 16gb senast i slutet av augusti..haha! helt sjukt juh

geezarn
    Member
    Post count: 197

@pernton 6106 wrote:

fan vad telia har gjort bort sig! 16gb senast i slutet av augusti..haha! helt sjukt juh

Hur sjutton kan TELIA ha gjort bort sig? Om jag inte är HELT ute på camping så är det väl Apple som levererar telefonerna? Jag kanske missat något men i så fall ber jag om ursäkt 🙂

Marcus
    Member
    Post count: 28

@geezarn 6134 wrote:

Hur sjutton kan TELIA ha gjort bort sig? Om jag inte är HELT ute på camping så är det väl Apple som levererar telefonerna? Jag kanske missat något men i så fall ber jag om ursäkt 🙂

Ja, det måste väl vara Apple som har uppskattat hur mycket som kommer säljas var, och uppenbarligen hade de inte räknat rätt för Sverige. Telia hade nog tagit emot så många som möjligt annars.

Halle
    Member

Eller så fick helt enkelt inte Sverige fler eftersom Apples första leverans inte räckte till. Sverige är ett litet land med väldigt liten befolkning jämfört med andra länder… Apple lär knappast prioritera oss.

rastersize
    Member
    Post count: 26

Klart man fick tag i en, stövlade in på Telias butik i nordstan i fredags vid strax efter elva och kom ut igen ~10 minuter senare med en vit 16 GB iPhone 3G 🙂

Kom hem ungefär 12 och det var inga problem att aktivera.

Haziza
    Member
    Post count: 22

Jag fick tag i en svart 16GB kl 11 på fredagen, stog 12 i kön av cricka 70 personer just då, hade tydligen vart köer senare på efter middagen fortfarande.

Halle
    Member

Och jag fick min idag. :p

hulken
    Member
    Post count: 8

får min idag 😉

GigabyteSwe
    Member

Hämtade min vita 16Gb idag weeeee.:D

ZOID
    Member

Köpte en svart 16Gb. Stod i kön i 6 timmar i torsdags. (Stockholm) Att stå så länge i kö för någon pryl, är någonting jag aldrig kommer att göra igen.

Rawen
    Member

Var ner till teliabutiken idag precis då de fick in en ny sändning.
    Snackade lite med en jag känner där, fick smita förbi deras kölista, så nu har man en vit 16 gigare 🙂

dNus
    Member

Ett st vit 16 GB köpte jag!
    Mycket nöjd än så länge.. bara man jailbreakar den snart! 🙂

jolinjom
    Member
    Post count: 818

@halle 6193 wrote:

Eller så fick helt enkelt inte Sverige fler eftersom Apples första leverans inte räckte till. Sverige är ett litet land med väldigt liten befolkning jämfört med andra länder… Apple lär knappast prioritera oss.

Så kan man se på det men man kan också se på det så att Sverige har gott om medel & höginkomstagare jämfört med andra länder som gör att svenska folket kan köpa mycket elektronik

free
    Member
    Post count: 80

jag var inne på telias butik på mobilia i malmö kl 10 på lördagen den 12e. de hade såklart inga iphones kvar men killen i butiken sa INGET om någon lista man kunde skriva upp sig på. jag har inte tänkt på det så mkt innan men, efter att i torsdags med den nya leveransen även då blivit utan, börjar det nu störa mej lite.
    jag kunde ju suttit här med den vid det här laget men istället får jag vänta ännu längre.
    jag är nu på en lista åtminstone men vem vet hur lång tid det tar till nästa omgång.

suck

Belkin
    Member
    Post count: 52

Har varit på Mallorca på semester så beställde min i dag på telia.se

Senjin
    Member

@belkin 6891 wrote:

Har varit på Mallorca på semester så beställde min i dag på telia.se

Jag beställde den 11/7 på förmiddagen från telia.se och har fortfarande inte fått telefonen, så hoppas inte för mycket 🙂

sublim
    Member
    Post count: 14

@senjin 6966 wrote:

Jag beställde den 11/7 på förmiddagen från telia.se och har fortfarande inte fått telefonen, så hoppas inte för mycket 🙂

Märkligt. Känner en hel del som beställde senare än dig och som fått sina(bor alla i sthlm).
    Själv beställde jag min idag och hoppas få den innan aug är slut.

Många Telia butiker har en hel del iPhones liggandes i sina butiker(efter 17e leveransen kanske) reserverade av företag.

Har du kontaktat Telia och frågat om din order? Var bor du?

vebe
    Member

@sublim 7094 wrote:

Märkligt. Känner en hel del som beställde senare än dig och som fått sina(bor alla i sthlm).

Många Telia butiker har en hel del iPhones liggandes i sina butiker(efter 17e leveransen kanske) reserverade av företag.

Det beror ju också på vilken sort man beställde, beställde man tex en svart 16gb så är det ju längre leverans tid på den än den vita eller 8gb.

Jag själv beställde min svarta 16gb strax innan 08.00 på fredagsmorgonen. Och har idag fått svar från telia att dem skickar min iphone idag och jag bör ha den i slutet av veckan 🙂

Senjin
    Member

@sublim 7094 wrote:

Beställde en vit 16GB, ringde telia idag men de kunde inte säga så mycket mer än att de tog ordrarna i turordning, bor i Malmö.

jolinjom
    Member
    Post count: 818

I Linköping fick vi bara 8 gigare :/

Jeriit
    Member

ÄNTLIGEN!!

Ska gå å plocka upp min Svarta 16G nu! fan va gött att väntat é över!

tack o hej! ^_^

Palledaman
    Member
    Post count: 50

Fick min vita iPhone i fredags 🙂 är bara så sjukt nöjd!, dock så är kameran lite crap när det inte är helt ljust men, det är ju det man har en digitalkamera till 🙂

Senjin
    Member

Beställde en vit 16Gb den 11/7 på telia.se, har inte hört ett ljud.
    Bokade i fredags den 25/7i en butik, sedan gick jag till en annan telia butik och tänkte boka en där också, men det visade sig att de hade vita 16GB hemma så jag köpte en direkt. Idag ringde de från butiken där jag bokade och erbjöd mig en vit.
    Jäkligt kasst mot alla som beställt över internet att det inte händer något.

chiruk
    Member
    Post count: 1

Beställde en vit 8Gb den 19/7 på telia.se, har inte hört ett ljud.
    malmö

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 58 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.