Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
in reply to: Extremt dålig mottagning – både GSM och 3G? #84611
Skickade in telefonen på nytt, efter jag krävt Halebop på kompensation för ovanstående strul, och då blev hela telefonen utbytt på garanti. Fick den nya i Måndags och den fungerar mycket bättre! Måste varit något allvarligt fel på min första eftersom man bytte ut den istället för att laga?
in reply to: Extremt dålig mottagning – både GSM och 3G? #81448En liten uppdatering då… Fyllde i ett formulär på Halebops hemsida om garantireparation, och fick emballage och fraktsedel hemskickat från Anovo. Så långt allt väl.
I pappren jag fick med efterfrågades inköpsbevis samt ett inlämningskvitto märkt “verkstadens kopia”. Eftersom jag inte hade något inlämningskvitto utan enbart inköpskvitto/följesedel kontaktade jag Halebop kundtjänst, och fick ett mail tillbaks med en PDF-fil med följesedeln (som jag redan hade). Kontaktade dem då igen och sa att det var inlämningskvitto Anovo efterfrågade, och fick då till svar att det står lite dumt där, det är kvitto/följesedel som menas.
Accepterar det svaret, förpackar telefonen och skickar den förra onsdagen.
Ser att man kan följa serviceärendet på Anovos hemsida, och kikar en gång om dagen, och igår ser jag följande:Aktivitetsbeskrivning: Retur utan åtgärd pga telefonen inte är registrerad i Telia/emrox system.
Skickade då genast en ny fråga till Halebops kundtjänst, där jag frågar hur detta kan komma sig, och hur de tänker lösa detta snabbt och smidigt för mig, och att jag inte anser det vara min sak att hämta, för att återigen skicka telefonen (handlar om ca 10 mils bilkörning totalt), såvida det inte är jag som gjort något fel, eftersom jag gjort allt jag blivit uppmanad till. De lovar svar inom 24 timmar, men det har gått mer nu, och något svar har jag inte sett till ännu.
Idag kom avin, och jag måste betala 288:- för att lösa ut telefonen, något som jag inte kommer att göra. Detta är något som Halebop och Anovo får reda ut, såvida de inte kan påvisa att jag gjort något fel, i värsta fall får telefonen ligga kvar på posten till den 16/2 då den går tillbaks till Anovo p.g.a att jag ej löst ut den. Tills jag har en fungerande telefon kommer jag att bestrida alla fakturor från Halebop som innefattar den förhöjda månadsavgiften för telefonen – varför betala för något jag inte kan använda?
Men jag blir så trött!! Varför ska man behöva hålla på med sånt här?!
in reply to: Extremt dålig mottagning – både GSM och 3G? #80509@molo 53302 wrote:
jag har samma problem på min skola. Den är byggd av betong och jag har hört att betongen “isolerar” täckningen för jag får också full 3g täckning då jag går ut så om byggnaden är av betong så har du svaret 😀
Njaa… byggnaden är egentligen bara ett isolerat plåtskjul på några tusen kvadrat 😀
Men jag har samma problem om jag sitter i en bil, i en traktor, i en jaktkoja som är byggd i trä etc 🙁
in reply to: Extremt dålig mottagning – både GSM och 3G? #80486@freebo 53069 wrote:
Mja, initialt sett hade iPhones lite strul med dålig mottagning men jag trodde det hade ordnat upp sig. Att slå av 3G är ju annars ett klockrent tips om man saknar ett par ‘pinnar’. Meddela gärna hur garantiförsöket går
Har provat att slå av 3G:n, men jag har ju fortfarande dålig GSM täckning.
Har skickat den till Anovo nu, får se vad de säger. Idag hade jag min gamla P1i på jobbet och jämförde för skojs skull hur bra mottagning jag har med den.På de ställen jag har “Ingen service” med iPhonen, har jag mellan 2-4 pinnar (av fem) på P1:an, på GSM täckning.
Återkommer när jag vet vad Anovo säger 🙂
-
AuthorPosts