Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
in reply to: Nytt simkort, drar ur batteriet snabbare? #87721
Har haft 3G hela tiden. Kontantkortet var alltså Telia, precis som mitt nya
sim kort också är Telia.in reply to: Ringsignalens volym #86190Hmm, kanske jag som inte fattat riktigt. Jag trodde att även samtalets volym gick att förinställa så att säga från springboard via volymkontrollen på sidan av telefonen. Får skylla på att jag är ny med iPhone.
in reply to: Ringsignalens volym #86170Fel av mig, musikens ljud påverkar inte ringsignalen, men om jag ställer in volymen på mkt lågt läge i “hem skärmen”, går in i inställningar
och ställer ringsignalens volym högt, går ut till hemskärmen igen och trycker en gång på volymkontrollen så står nu volymen lika som för ringsignalen. Sänker jag volymen från hemskärmen så är den också sänkt för ringsignalen i
inställningar.in reply to: Frågor om backup #84134OK, men då är alltså inköpta appar jag har helt säkra så länge jag loggar in med det konto jag reggat hos iTunes oavsett om jag har en ny dator eller så. Då behöver jag inte ta någon egen backup med andra ord.
in reply to: Dagens RIS går till telia #83859Hej
Nja, hela samtalet spelas väl inte in utan bara själva “avtalet” när man får svara JA osv osv. Tyvärr, för annars hade jag nog fått det för 179:- / månad som det var sagt, nu blir det nog nått annat.
in reply to: Dagens RIS går till telia #83786Gammal tråd men jag måste också ge Telia lite ris.
Ringde dom för några veckor sedan så mitt TRE abonnemang löper ut i slutet av Mars och jag då vill portera över till Teila och i samband med det skaffa en iPgone 3gs 32gb. Var inne på att jag ville ha den med “Prata på surf alltid” abonnemanget. När jag kom fram till kundtjänst och skulle beställa sa damen jag talade med att dom hade ett bättre erbjudande som inte låg ute på sidan, nämligen ett Julerbjudande som fortfarande var aktivt. Det skulle enligt henne vara abonnemanget “Prata på” i grunden och deras “Mobil surf extra”, för detta skulle jag få betala 179:- / månad i 24 månader (förhöjd månadsavgift på 150:- / månad inräknat), dom skulle alltså bjuda på Mobils surf extra. Mobilen skulle kosta 995:- vid leverans. Det lät ju otroligt bra, eftersom jag är arbetslös för tillfället och inte har hur mkt pengar som helst frågade jag två gånger om jag fattat rätt ang pris, avgifter osv och det hade jag. Ett muntligt avtal ingicks som spelades in (tänkte då på att ingen månadsavgift/summa nämndes i avtalet men antog att det skulle vara så) Frågade en tredje gång om jag verkligen fattat allt rätt då erbjudandet lät så otroligt bra (om det låter för bra för att vara sant brukar det vara någon hake i det hela…)
Några dagar senare kom mina papper för att skriva på avtalet, i det så stod det att abonnemanget var “Prata på”. Ringde kundtjänst för att kolla så att allt var som det skulle och det var det, inget att oroa sig för.
Skrev på och skickade tillbaka.I förrgår kom min iPhone på posten som jag löste ut för 995:-
I följesedeln stod nu abonnemanget “Prata på surf alltid”, ringde åter Telia för att höra om det skett något misstag, talade med en kille som skulle kolla med säljgruppen eller vad dom hette och sedan ringa upp mig. Ingen ringde tillbaka.
Dagen efter ringde jag åter kundtjänst och talade då med en dam som blev mkt förbryllad, något sådant Julerbjudande som jag nappat på hade aldrig funnits öht. Jag var registrerad på att ha “Prata på” och Mobilsurf extra” till en total månadskostnad av 378:-, dvs en hel del mer än de 179:- jag tecknat mig för…
Sedan följde en massa dividerande och dom lyssnade på det inspelade avtalet och mycket riktigt framgick där ingen månadskostnad, vilket det tydligen ska göra. Hon gav mig erbjudandet att dom bjöd på mobilsurf extra i 6 månader sedan skulle det kosta ordinarie pris. Det kan jag som arbetslös inte ta då jag inte vet om jag ror iland det senare. Alternativet var att skicka tillbaka telefonen och häva allt.Gav då själv förslaget att jag skulle få det abonnemang jag ursprungligen varit inne på, dvs “Prata på mobilsurf alltid”, men då skulle ju telefonen bli 700:- dyrare, vilket jag tyckte dom kunde bjuda på. (Min månadskostnad blir också 69:- dyrare än det jag bundit mig för från början / månad, och datamängden är ju bara 0.5gb jämfört med 5gb per månad, samt inga fria surf zoner) Det skulle hon kolla med någon chef om och ringa upp följande dag (Torsdag). Fick senare på kvällen ett SMS från Telia att jag skulle bli uppringd på Fredag istället.
I morgon är det Fredag…
in reply to: Nybörjarfrågor – Har jag gjort bort mig nu… #83687Trevligt!
Tack för snabbt svar. -
AuthorPosts