Lindhardsen

Forum Replies Created

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 299 total)
  • Author
    Posts
  • Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Jag rekommenderar dig att “sitta lugnt i båten” några dar… Det skall komma en ny Rebel firmware snart. Så snart jag har testat den, så skall jag ge feedback på om den fungerar bättre.
    OK?

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Jag rekommenderar dig att “sitta lugnt i båten” några dar… Det skall komma en ny Rebel firmware snart. Så snart jag har testat den, så skall jag ge feedback på om den fungerar bättre.
    OK?

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Jag har själv skitdålig täckning på 3G med Tele2, så jag är inte främmande för det du beskriver. Dock så finns det massor av folk som använder Rebel och Tele2 utan några problem alls.
    Jag misstänker att det roten till problemet ligger i vissa av Tele2 simkorten, och Rebelsim jobbar på en uppdatering. som förhoppningsvis skall ge bra 3G för ALLA tele2 kunder.
    Det kan dock dröja några veckor till, innan vi ser en uppdatering.

    Har du ett Telia kort du kan testa med? Det är jo samma 3G nät för båda, så fungerar det med Telias simkort, så är det i alla fall inte täckningen som är ett problem

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Jag har själv skitdålig täckning på 3G med Tele2, så jag är inte främmande för det du beskriver. Dock så finns det massor av folk som använder Rebel och Tele2 utan några problem alls.
    Jag misstänker att det roten till problemet ligger i vissa av Tele2 simkorten, och Rebelsim jobbar på en uppdatering. som förhoppningsvis skall ge bra 3G för ALLA tele2 kunder.
    Det kan dock dröja några veckor till, innan vi ser en uppdatering.

    Har du ett Telia kort du kan testa med? Det är jo samma 3G nät för båda, så fungerar det med Telias simkort, så är det i alla fall inte täckningen som är ett problem

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Jag har själv skitdålig täckning på 3G med Tele2, så jag är inte främmande för det du beskriver. Dock så finns det massor av folk som använder Rebel och Tele2 utan några problem alls.
    Jag misstänker att det roten till problemet ligger i vissa av Tele2 simkorten, och Rebelsim jobbar på en uppdatering. som förhoppningsvis skall ge bra 3G för ALLA tele2 kunder.
    Det kan dock dröja några veckor till, innan vi ser en uppdatering.

    Har du ett Telia kort du kan testa med? Det är jo samma 3G nät för båda, så fungerar det med Telias simkort, så är det i alla fall inte täckningen som är ett problem

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Dean, har du följt guiden här (speciellt PDF dokumentet i steg 1):
    RebelSimCard – FreeMyPhone – Unlock Iphone 3G – UpplÃ¥sning av Iphone 3G – Installationsguide ?

    Din APN bör vara som följande:
    internet.tele.se
    Inget user/password

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Dean, har du följt guiden här (speciellt PDF dokumentet i steg 1):
    RebelSimCard – FreeMyPhone – Unlock Iphone 3G – UpplÃ¥sning av Iphone 3G – Installationsguide ?

    Din APN bör vara som följande:
    internet.tele.se
    Inget user/password

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Dean, har du följt guiden här (speciellt PDF dokumentet i steg 1):
    RebelSimCard – FreeMyPhone – Unlock Iphone 3G – UpplÃ¥sning av Iphone 3G – Installationsguide ?

    Din APN bör vara som följande:
    internet.tele.se
    Inget user/password

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @noobus 14471 wrote:

    Jag råkade tvätta mina i tvättmaskinen. Jag fick nya av apple bara. Sa att basen skorrade.

    Fick du lämna in telefonen hos Telia, eller hur gjorde du?
    “Knappen” på mitt headset har lagt av, så jag undrar hur jag skall göra för att få ett par nya på ett enkelt sätt?

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @noobus 14471 wrote:

    Jag råkade tvätta mina i tvättmaskinen. Jag fick nya av apple bara. Sa att basen skorrade.

    Fick du lämna in telefonen hos Telia, eller hur gjorde du?
    “Knappen” på mitt headset har lagt av, så jag undrar hur jag skall göra för att få ett par nya på ett enkelt sätt?

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @noobus 14471 wrote:

    Jag råkade tvätta mina i tvättmaskinen. Jag fick nya av apple bara. Sa att basen skorrade.

    Fick du lämna in telefonen hos Telia, eller hur gjorde du?
    “Knappen” på mitt headset har lagt av, så jag undrar hur jag skall göra för att få ett par nya på ett enkelt sätt?

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ja, det är möjligt…
    Men tänk på att det inte går att köpa Iphone utan abonnemang i USA 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ja, det är möjligt…
    Men tänk på att det inte går att köpa Iphone utan abonnemang i USA 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ja, det är möjligt…
    Men tänk på att det inte går att köpa Iphone utan abonnemang i USA 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee!
    Täckningen på Iphone är fruktansvärt dålig! 🙁 Tyvärr…
    Om du mistänker Rebelkortet (som inte bör kunna ha något med det att göra), så är väl enklaste sättet att testa med ett Telia kontantkort (om det är en Telia telefon).
    Angående andra problemet, så vet jag att vissa kunder upplever liknande som du med 3G täckningen som försvinner. som “tur är”, är det dock bara ett fåtal.
    Rebelsim jobbar på en uppdatering som förhoppningsvis kommer att fungera bättre för oss i Sverige.
    Det är mitt intryck att detta är speciellt för kunder som använder Tele2/Comviq. Är du en av de?

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee!
    Täckningen på Iphone är fruktansvärt dålig! 🙁 Tyvärr…
    Om du mistänker Rebelkortet (som inte bör kunna ha något med det att göra), så är väl enklaste sättet att testa med ett Telia kontantkort (om det är en Telia telefon).
    Angående andra problemet, så vet jag att vissa kunder upplever liknande som du med 3G täckningen som försvinner. som “tur är”, är det dock bara ett fåtal.
    Rebelsim jobbar på en uppdatering som förhoppningsvis kommer att fungera bättre för oss i Sverige.
    Det är mitt intryck att detta är speciellt för kunder som använder Tele2/Comviq. Är du en av de?

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee!
    Täckningen på Iphone är fruktansvärt dålig! 🙁 Tyvärr…
    Om du mistänker Rebelkortet (som inte bör kunna ha något med det att göra), så är väl enklaste sättet att testa med ett Telia kontantkort (om det är en Telia telefon).
    Angående andra problemet, så vet jag att vissa kunder upplever liknande som du med 3G täckningen som försvinner. som “tur är”, är det dock bara ett fåtal.
    Rebelsim jobbar på en uppdatering som förhoppningsvis kommer att fungera bättre för oss i Sverige.
    Det är mitt intryck att detta är speciellt för kunder som använder Tele2/Comviq. Är du en av de?

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @dohgren 14478 wrote:

    Hej, jag skickade ett PM till dig men jag är för ivrig…tänkte se ifall det är fler med mitt problem. Jag köpte ett RebelSim och har inte fått det att fungera i min iPhone 3G 16GB. Den klagar bara på “Ingen Service” efter ett tag så får jag knappa in PIN-koden igen och efter ett antal ggr med samma procedur så startar telefonen om.

    Den är jailbreakad och jag har t.o.m. följt instruktionerna på RebelSims web angående att stoppa in mitt SIM-kort i en annan telefon och sätta på dataroaming + flightmode on/off.

    Någon som kan hjälpa mig? Min operatör är Tre.

    /Danne

    Danne!

    Låter som om att du kan ha fått ett kort som inte fungerar som det skall. Har inte hört om detta problemet tidigare, men idag har 2 kunder rapporterat samma sak.

    Kontakta mig genom webbutiken (reply på din orderbekräftelse), så jag vet vem du är… Så skall jag se till att byta ut kortet.

    /Jan

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @dohgren 14478 wrote:

    Hej, jag skickade ett PM till dig men jag är för ivrig…tänkte se ifall det är fler med mitt problem. Jag köpte ett RebelSim och har inte fått det att fungera i min iPhone 3G 16GB. Den klagar bara på “Ingen Service” efter ett tag så får jag knappa in PIN-koden igen och efter ett antal ggr med samma procedur så startar telefonen om.

    Den är jailbreakad och jag har t.o.m. följt instruktionerna på RebelSims web angående att stoppa in mitt SIM-kort i en annan telefon och sätta på dataroaming + flightmode on/off.

    Någon som kan hjälpa mig? Min operatör är Tre.

    /Danne

    Danne!

    Låter som om att du kan ha fått ett kort som inte fungerar som det skall. Har inte hört om detta problemet tidigare, men idag har 2 kunder rapporterat samma sak.

    Kontakta mig genom webbutiken (reply på din orderbekräftelse), så jag vet vem du är… Så skall jag se till att byta ut kortet.

    /Jan

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @dohgren 14478 wrote:

    Hej, jag skickade ett PM till dig men jag är för ivrig…tänkte se ifall det är fler med mitt problem. Jag köpte ett RebelSim och har inte fått det att fungera i min iPhone 3G 16GB. Den klagar bara på “Ingen Service” efter ett tag så får jag knappa in PIN-koden igen och efter ett antal ggr med samma procedur så startar telefonen om.

    Den är jailbreakad och jag har t.o.m. följt instruktionerna på RebelSims web angående att stoppa in mitt SIM-kort i en annan telefon och sätta på dataroaming + flightmode on/off.

    Någon som kan hjälpa mig? Min operatör är Tre.

    /Danne

    Danne!

    Låter som om att du kan ha fått ett kort som inte fungerar som det skall. Har inte hört om detta problemet tidigare, men idag har 2 kunder rapporterat samma sak.

    Kontakta mig genom webbutiken (reply på din orderbekräftelse), så jag vet vem du är… Så skall jag se till att byta ut kortet.

    /Jan

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Det har varit en del frågor angående Iphonen säger att den är kopplat till Telias nät, när man använder Tele2 simkort.

    Det är inget ni skall oroa er för. Det är bara så att Iphonen blir lite förvirrat av att att Telia och Tele2 delar samma 3G nät -eller att den evt. förvirras för att Rebel Emulerar ett Telia simkort.

    Ni behöver inte att oroa Er för en plötlig räkning för att ni har roamat i Telias nät. Det är helt enkelt inte möjligt 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Det har varit en del frågor angående Iphonen säger att den är kopplat till Telias nät, när man använder Tele2 simkort.

    Det är inget ni skall oroa er för. Det är bara så att Iphonen blir lite förvirrat av att att Telia och Tele2 delar samma 3G nät -eller att den evt. förvirras för att Rebel Emulerar ett Telia simkort.

    Ni behöver inte att oroa Er för en plötlig räkning för att ni har roamat i Telias nät. Det är helt enkelt inte möjligt 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Det har varit en del frågor angående Iphonen säger att den är kopplat till Telias nät, när man använder Tele2 simkort.

    Det är inget ni skall oroa er för. Det är bara så att Iphonen blir lite förvirrat av att att Telia och Tele2 delar samma 3G nät -eller att den evt. förvirras för att Rebel Emulerar ett Telia simkort.

    Ni behöver inte att oroa Er för en plötlig räkning för att ni har roamat i Telias nät. Det är helt enkelt inte möjligt 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee.
    Du är min förstakund med dessa problem. Rebel hade i gaaamla versioner med samtalen – men det är löst sedan länge, så det måste ha varit en tillfällighet (hoppas jag)!
    SMS problematiken har jag aldrig tidigare hört talas om.
    Några andra med liknande problem?
    /J

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee.
    Du är min förstakund med dessa problem. Rebel hade i gaaamla versioner med samtalen – men det är löst sedan länge, så det måste ha varit en tillfällighet (hoppas jag)!
    SMS problematiken har jag aldrig tidigare hört talas om.
    Några andra med liknande problem?
    /J

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee.
    Du är min förstakund med dessa problem. Rebel hade i gaaamla versioner med samtalen – men det är löst sedan länge, så det måste ha varit en tillfällighet (hoppas jag)!
    SMS problematiken har jag aldrig tidigare hört talas om.
    Några andra med liknande problem?
    /J

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @mossarelli 14247 wrote:

    Detta har man inte ens tänkt på. Jag lyckas ändå surfa säkert när jag är inne på alla mina forum.

    Vad du vet ja 😛

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @mossarelli 14247 wrote:

    Detta har man inte ens tänkt på. Jag lyckas ändå surfa säkert när jag är inne på alla mina forum.

    Vad du vet ja 😛

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @mossarelli 14247 wrote:

    Detta har man inte ens tänkt på. Jag lyckas ändå surfa säkert när jag är inne på alla mina forum.

    Vad du vet ja 😛

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Andy, du och ytterligare ett par Tele2 kunder har upplevd likanande problem. Jag beklagar detta!

    Det verkar som om att det är något i sättet det gemensamma 3G nätet för Tele2/Telia är satt opp, så spelar oss i händerna. Rebelsim leverantören håller på att kolla det för fullt!
    Jag skall ge Er en uppdatering när jag vet mer, men det kan nog ta ett par veckor innan de har en ny firmware klar.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Andy, du och ytterligare ett par Tele2 kunder har upplevd likanande problem. Jag beklagar detta!

    Det verkar som om att det är något i sättet det gemensamma 3G nätet för Tele2/Telia är satt opp, så spelar oss i händerna. Rebelsim leverantören håller på att kolla det för fullt!
    Jag skall ge Er en uppdatering när jag vet mer, men det kan nog ta ett par veckor innan de har en ny firmware klar.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Andy, du och ytterligare ett par Tele2 kunder har upplevd likanande problem. Jag beklagar detta!

    Det verkar som om att det är något i sättet det gemensamma 3G nätet för Tele2/Telia är satt opp, så spelar oss i händerna. Rebelsim leverantören håller på att kolla det för fullt!
    Jag skall ge Er en uppdatering när jag vet mer, men det kan nog ta ett par veckor innan de har en ny firmware klar.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Drejjmit,

    Jag tror att vi skall testa din telefon med ett en äldra version av Rebel firmwaren. Låt oss ta det på PM, så skall jag se till att du får ett nytt kort att testa med på måndag!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Drejjmit,

    Jag tror att vi skall testa din telefon med ett en äldra version av Rebel firmwaren. Låt oss ta det på PM, så skall jag se till att du får ett nytt kort att testa med på måndag!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Drejjmit,

    Jag tror att vi skall testa din telefon med ett en äldra version av Rebel firmwaren. Låt oss ta det på PM, så skall jag se till att du får ett nytt kort att testa med på måndag!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Vad jag vet, så betyder “vidarekoppling”, att telefonen vidarekopplar till din voicemail, om det kommer inkommande samtal medan du ringer.
    Så har det alltid set ut, även på min N95, som är olåst, så jag tror inte att det har något att göra med Rebelkortet…

    Angående programmeraren, så skall jag se över vad som ligger på min hemsida.
    Jag kanske har använt någon felaktig länk någonstans, för är jag kollade var det bestämt rätt software som användes i den film jag såg. Återkommer snarast i frågan.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Vad jag vet, så betyder “vidarekoppling”, att telefonen vidarekopplar till din voicemail, om det kommer inkommande samtal medan du ringer.
    Så har det alltid set ut, även på min N95, som är olåst, så jag tror inte att det har något att göra med Rebelkortet…

    Angående programmeraren, så skall jag se över vad som ligger på min hemsida.
    Jag kanske har använt någon felaktig länk någonstans, för är jag kollade var det bestämt rätt software som användes i den film jag såg. Återkommer snarast i frågan.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Vad jag vet, så betyder “vidarekoppling”, att telefonen vidarekopplar till din voicemail, om det kommer inkommande samtal medan du ringer.
    Så har det alltid set ut, även på min N95, som är olåst, så jag tror inte att det har något att göra med Rebelkortet…

    Angående programmeraren, så skall jag se över vad som ligger på min hemsida.
    Jag kanske har använt någon felaktig länk någonstans, för är jag kollade var det bestämt rätt software som användes i den film jag såg. Återkommer snarast i frågan.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @drejjmit 14049 wrote:

    Ingen som vill hjälpa mig få igång mitt RebelSIM. Följt dendär guiden till punkt och pricka 3 ggr och får fortfarande inte 3G att fungera..

    Drejjmit, Jag har sett flera som har initiala problem med att få igång 3G, och typ varje gång har det varit en fråga om att Iphonens taskiga 3G täckning gör att du inte får det igång “hemma”, eller på den plats där du nu befinner dig.
    Vänta och se om det inte “hoppar igång” av sig själv under dagen.

    Hur är det, har du kört telefonen med Telia simkort tidigare, och hur har det varit med 3G täckningen då?

    Och: Om du har ditt trådlösa nät (WiFi) aktiverat t.ex. hemma -så ser du inget 3G icon, för då går all data i Wifi nätet. Det kan jo också vara en förklaring… Så stäng av Wifi för att se om 3G funkar då.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @drejjmit 14049 wrote:

    Ingen som vill hjälpa mig få igång mitt RebelSIM. Följt dendär guiden till punkt och pricka 3 ggr och får fortfarande inte 3G att fungera..

    Drejjmit, Jag har sett flera som har initiala problem med att få igång 3G, och typ varje gång har det varit en fråga om att Iphonens taskiga 3G täckning gör att du inte får det igång “hemma”, eller på den plats där du nu befinner dig.
    Vänta och se om det inte “hoppar igång” av sig själv under dagen.

    Hur är det, har du kört telefonen med Telia simkort tidigare, och hur har det varit med 3G täckningen då?

    Och: Om du har ditt trådlösa nät (WiFi) aktiverat t.ex. hemma -så ser du inget 3G icon, för då går all data i Wifi nätet. Det kan jo också vara en förklaring… Så stäng av Wifi för att se om 3G funkar då.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @drejjmit 14049 wrote:

    Ingen som vill hjälpa mig få igång mitt RebelSIM. Följt dendär guiden till punkt och pricka 3 ggr och får fortfarande inte 3G att fungera..

    Drejjmit, Jag har sett flera som har initiala problem med att få igång 3G, och typ varje gång har det varit en fråga om att Iphonens taskiga 3G täckning gör att du inte får det igång “hemma”, eller på den plats där du nu befinner dig.
    Vänta och se om det inte “hoppar igång” av sig själv under dagen.

    Hur är det, har du kört telefonen med Telia simkort tidigare, och hur har det varit med 3G täckningen då?

    Och: Om du har ditt trådlösa nät (WiFi) aktiverat t.ex. hemma -så ser du inget 3G icon, för då går all data i Wifi nätet. Det kan jo också vara en förklaring… Så stäng av Wifi för att se om 3G funkar då.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Enklaste är att ta kontakt via PM här på forumet – Eller gå till min webbutik, som snart är öppen: http://www.FreeMyPhone.se.

    Jag är på väg ombord på ett flyg nu, så jag kontakter dig via PM, så snart jag kommer hem ikväll 🙂

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Enklaste är att ta kontakt via PM här på forumet – Eller gå till min webbutik, som snart är öppen: http://www.FreeMyPhone.se.

    Jag är på väg ombord på ett flyg nu, så jag kontakter dig via PM, så snart jag kommer hem ikväll 🙂

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Enklaste är att ta kontakt via PM här på forumet – Eller gå till min webbutik, som snart är öppen: http://www.FreeMyPhone.se.

    Jag är på väg ombord på ett flyg nu, så jag kontakter dig via PM, så snart jag kommer hem ikväll 🙂

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Kul att det fungerar!
    Ja, det med Flightmode är en “begräsning” i dagens firmware för Rebel (och alla andra sim-upplåsning också, om jag har förstått det rätt???).

    Om du får något strul, så är det bara att du hör av dig till mig, så skall vi lösa det 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Kul att det fungerar!
    Ja, det med Flightmode är en “begräsning” i dagens firmware för Rebel (och alla andra sim-upplåsning också, om jag har förstått det rätt???).

    Om du får något strul, så är det bara att du hör av dig till mig, så skall vi lösa det 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Kul att det fungerar!
    Ja, det med Flightmode är en “begräsning” i dagens firmware för Rebel (och alla andra sim-upplåsning också, om jag har förstått det rätt???).

    Om du får något strul, så är det bara att du hör av dig till mig, så skall vi lösa det 😉

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 299 total)