Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3.1.3 Jailbreak Spirit ute.
-
AuthorPosts
-
de funkar fint på båda mina 3gs 😉
den låser ej upp iphonen ju
@kingmartin92 64232 wrote:
Välkommen till forumet…. Unlock kommer senare och detta har vi pratat om sedan Noaks ark strandade på berget Ararat…
@kingmartin92 64232 wrote:
Spirit <—- Har du ens läst på den sidan? Det står klart och tydligt just det.
jag får det inte att funka
det säger att jag måste ha itunes .
och jag har itunes 9.1Heta Tips ?
@freebo 64233 wrote:
Välkommen till forumet…. Unlock kommer senare och detta har vi pratat om sedan Noaks ark strandade på berget Ararat…
haha, kul !
Funkar det inte att först jb’a med spirit och sen köra blacksn0w då (eller vad unlockprogramet heter nu för tiden)?
För de som behöver låsa upp…Här är en guide(video): The iPad & iPhone Jailbreak Is Out! [Update: Video Tutorial] :: App Advice
Nu blev Oscar glad 😀
Ska testas direkt när man kommer hem.
@bozz 64236 wrote:
haha, kul !
Funkar det inte att först jb’a med spirit och sen köra blacksn0w då (eller vad unlockprogramet heter nu för tiden)?
För de som behöver låsa upp…Här är en guide(video): The iPad & iPhone Jailbreak Is Out! [Update: Video Tutorial] :: App Advice
Blacksn0w fungerar bara om du lägger till source i Cydia och installerar därifrån
nu fick jag igång det .
körde på en annan arbetsdator .Fungerade inte på XP Pro, Spirit känner inte att jag har iTunes 9.1 installerat. Surt så det får bli att testa W7 hemma ikväll
Hej jag är helt ny på det här området med att jailbreak:a jag har en iphone 3GS 3.1.3 och den köptes med 3.1.3. och ser nu att det kommit en jail till denna ? Men är det något jag ska tänka på eller liknande innan jag sätter igång med detta nu ? om någon kanske kan guida mig igenom detta ? 🙂
MVH Kim Nykomlingen!
För att summera; Spirit är ett untethered jailbreak för 3G, 3GS och iPad på fw 3.1.2, 3.1.3, eller 3.2 som redan har aktiverats. Har du en utländsk iPhone som fastnat vid aktiveringsskärmen så har du dessvärre inget att hämta hos Spirit, då får du ta till Blackra1n eller Redsn0w eller vänta på nästa jailbreak som väntas komma till 4.0, när strax efter att den fw versionen släpps.
Har du idag en 3GS med nya bootromen som du måste starta med Blackra1n eller Redsn0w så skall du först återställa till ren firmware innan du jailbreakar med Spirit.
@slevva 64242 wrote:
Hej jag är helt ny på det här området med att jailbreak:a jag har en iphone 3GS 3.1.3 och den köptes med 3.1.3. och ser nu att det kommit en jail till denna ? Men är det något jag ska tänka på eller liknande innan jag sätter igång med detta nu ? om någon kanske kan guida mig igenom detta ? 🙂
MVH Kim Nykomlingen!
Synka med iTunes och kör Spirit (och hoppas på att det fungerar) Stöter du på problem så kör Spirit i Win95 eller Win98 kompatibilitetslägs.
Tråkigt att man inte kan låsa upp mobilen, den nya kommer antagligen komma samtidigt som 4.0 släpps, eller?
Fick min iPhone i julklapp. När min brorsa sumpa sin lur (under samma dag, haha) så berätta min pappa att han betalat 11 000 per iPhone, upplåsta. Han ska alltså ha köpt en fabriksupplåst iPhone, om han nu talade sanning, viket jag tror han gör, så har företaget alltså använt Blackra1n och kallat den för fabriksupplåst.
Jag fick i vintras reda på hur jag skulle göra med min iPhone (när jag stängde av den, etc). Det som förbryllar mig är att min pappa köpt tre iPhones som inte alls är fabriksupplåsta.
Min fråga till er är, kan man vända sig till företaget och kräva pengar tillsbaks på något sätt? Eller be om en ny iPhone som är fabriksupplåst? Mycket förvirring och frustration inom mig då jag är en av de idioterna som uppdaterade till 3.1.3 under samma dag som skiten släpptes.
@alexim 64246 wrote:
Tråkigt att man inte kan låsa upp mobilen, den nya kommer antagligen komma samtidigt som 4.0 släpps, eller?
Fick min iPhone i julklapp. När min brorsa sumpa sin lur (under samma dag, haha) så berätta min pappa att han betalat 11 000 per iPhone, upplåsta. Han ska alltså ha köpt en fabriksupplåst iPhone, om han nu talade sanning, viket jag tror han gör, så har företaget alltså använt Blackra1n och kallat den för fabriksupplåst.
Jag fick i vintras reda på hur jag skulle göra med min iPhone (när jag stängde av den, etc). Det som förbryllar mig är att min pappa köpt tre iPhones som inte alls är fabriksupplåsta.
Min fråga till er är, kan man vända sig till företaget och kräva pengar tillsbaks på något sätt? Eller be om en ny iPhone som är fabriksupplåst? Mycket förvirring och frustration inom mig då jag är en av de idioterna som uppdaterade till 3.1.3 under samma dag som skiten släpptes.
Självklart skall en fabriksupplåst vara just fabriksupplåst, allt annat är lurendrejeri. Vilket företag köpte han dem från?
Sådär, allt tog under 2 min att göra, inga fel eller liknande och nu startade jag cydia, den gjorde nått stog det, sedan stängdes den av. är allt klart nu alltså ?
Edit: fick nu när jag startade cydia att jag får välja mellan user hacker och developer. ? vad står alla för ? finns en hel del jag vill göra med telefonen som kompis gjort men vet inte vad han valt, dock! vad säger ni ? jag ska inte koda eller liknande!
@freebo 64247 wrote:
Självklart skall en fabriksupplåst vara just fabriksupplåst, allt annat är lurendrejeri. Vilket företag köpte han dem från?
Ska titta med honom idag. Det jag reagerade på var att han betalade 11 000st medan min morbror betalade 7000 för sin fabriksupplåsta iPhone.
Rent juridiskt sätt, är fabriksupplåsning lagligt? Skulle man fortfarande kunna kräva företaget på pengar för t.ex min iPhone då den inte är fabriksupplåst? Känns ju jävligt snopet att asen använt Geohots jailbreak för att tjäna pengar.
@alexim 64249 wrote:
Ska titta med honom idag. Det jag reagerade på var att han betalade 11 000st medan min morbror betalade 7000 för sin fabriksupplåsta iPhone.
Rent juridiskt sätt, är fabriksupplåsning lagligt? Skulle man fortfarande kunna kräva företaget på pengar för t.ex min iPhone då den inte är fabriksupplåst? Känns ju jävligt snopet att asen använt Geohots jailbreak för att tjäna pengar.
Fabriksupplåsning är fullt lagligt, Apple säljer upplåsta iPhones i bland annat Italien, Australien, Holland där låsning inte är lagligt. Posta firmans namn nu och anmäl dem
@freebo 64250 wrote:
Fabriksupplåsning är fullt lagligt, Apple säljer upplåsta iPhones i bland annat Italien, Australien, Holland där låsning inte är lagligt. Posta firmans namn nu och anmäl dem
Sumpade min lur i helgen så kan inte nå honom (min pappa) just nu. Tar ett snack med han ikväll så får vi se vad det leder till, vore jävligt skönt att få en fabriksupplåst iPhone eller pengarna tillbaks så man kan köpa sen, tack för hjälpen.
Ett HETT stalltips är att ta en backup av bilderna och videofilmerna i Kamerarullenn innan du kör Spirit.
@xenomorph.se 64255 wrote:
Får error code c0000005
Kör i Win98 kompatibilitetsmode
Enl. tråden “Kan jag jailbreaka 3.1.3?” :
“3GS
Jailbreak: KANSKE *
Upplåsning: NEJ* Om din iPhone var jailbreakad innan med fw 3.1.2 och du har ECID SHSH på Sauriks server så kan du alltså använda guiden i första posten i denna tråd för att nedgradera till 3.1.2 igen och jailbreaka. Igen, notera att detta inte låser upp din iPhone – du har en iPod Touch i din hand”
Är det verkligen en untethered jailbreak för oss med 3.1.3 och det senaste firmware 05.12.01 (ej jb med fw 3.1.2 tidigare) om man jb med spirit?
@zoro 64259 wrote:
Enl. tråden “Kan jag jailbreaka 3.1.3?” :
“3GS
Jailbreak: KANSKE *
Upplåsning: NEJ* Om din iPhone var jailbreakad innan med fw 3.1.2 och du har ECID SHSH på Sauriks server så kan du alltså använda guiden i första posten i denna tråd för att nedgradera till 3.1.2 igen och jailbreaka. Igen, notera att detta inte låser upp din iPhone – du har en iPod Touch i din hand”
Är det verkligen en untethered jailbreak för oss med 3.1.3 och det senaste firmware 05.12.01 (ej jb med fw 3.1.2 tidigare) om man jb med spirit?
Ja, du får ett untethered JB med Spirit på 3.1.3
jag ska uppdatera den tråden
funger klockrent på frugans 3gs, tog mindre än 1min…äntligen kan jag få ha min ifred 😀
Funkar inte för mig, har 3gs 3.1.3 med nya bootromet viceverca, det står att “this 3gs is not supported) Samma sak med polarens 3g.
Någon som vet varför?
@livecore 64265 wrote:
Funkar inte för mig, har 3gs 3.1.3 med nya bootromet viceverca, det står att “this 3gs is not supported) Samma sak med polarens 3g.
Någon som vet varför?
Koppla loss telefonen från USB-sladden och testa igen. Möjligt att du skall byta USB-port men första rådet verkar ha fixat det för en del.
1. Jag antar att man mha Spirit kan jailbreaka vilken iPhone modell som helst nu, med vilken Firmware som helst.
Stämmer eller ej?2. Kan man UNLOCK’a sin telefon (ta bort operatörslåsningen) om man har en fullt uppdaterad firmware och baseband iPhone, men INTE sparat sin ECID/SHSH hos saurik – ändå på något vis?
Läste om hacket med Fuzzyband (som man tankar med Cydia) som nergraderar em unlockable baseband – men det kräver att man har en specifik bootloader som ca 2% av alla iphones har så det är bara att glömma.
@rille111 64268 wrote:
1. Jag antar att man mha Spirit kan jailbreaka vilken iPhone modell som helst nu, med vilken Firmware som helst.
Stämmer eller ej?Any iPad, iPhone, or iPod touch on firmware 3.1.2, 3.1.3, or 3.2
@rille111 64268 wrote:
2. Kan man UNLOCK’a sin telefon (ta bort operatörslåsningen) om man har en fullt uppdaterad firmware och baseband iPhone, men INTE sparat sin ECID/SHSH hos saurik – ändå på något vis?
Nej, Spirit innehåller ingen UNLOCK.
Jag har en iPhone 3Gs med uppdatering 3.1.2, men jag kan inte jailbreaka den via blackra1n jag fastnar i geohots bild, så min fråga är, kan jag uppdatera iPhonen sen låsa upp den igen via spirit? Jag har sparat mina shsh hos cydia via umbrella.
@freebo 64233 wrote:
hahahahahahha sedan Noark ark stardade på berget Ararat hahahaha. Men va gött att du sa att unlock kommer senare till min iphone 3g så att jag kan ha comviq och surfa gratis med 3g Unrestrictor 🙂 vilket inte 3gs kan hahaha
detta låter intressant så min fråga är:
Just nu har ja en thetered 3gs me fw 3.1.2, och tycker inte om att ja behöver köra blackra1n varje gång ja ska starta om den 😛
så om ja vill kan ja återställa hela iphonen så uppdateras den automatiskt till 3.1.3 och kan med Spirit jaila den igen så den blir unthetered och inte behöver koppla den till datorn när ja ska starta om iphonen?
vill bara vara säker på min sak 🙂
@aliikemal 64270 wrote:
Jag har en iPhone 3Gs med uppdatering 3.1.2, men jag kan inte jailbreaka den via blackra1n jag fastnar i geohots bild, så min fråga är, kan jag uppdatera iPhonen sen låsa upp den igen via spirit? Jag har sparat mina shsh hos cydia via umbrella.
Återställ den till 3.1.2 med guiden och kör sedan Spirit. Håll dig borta från 3.1.3 då den versionen installerar ett uppdaterat Baseband som du inte kan låsa upp
@freebo 64274 wrote:
Återställ den till 3.1.2 med guiden och kör sedan Spirit. Håll dig borta från 3.1.3 då den versionen installerar ett uppdaterat Baseband som du inte kan låsa upp
Jag har kört den guiden men får det inte att funka. kommer fram “iPhone kunde inte återställas” ..
När jag kopplar telefonen mot datorn så kommer itunes fram och säger att telefonen är i återhämtningsläge, på telefon skärmen ser jag itunes + sladden.
Jag tolkar vad jag läst i tråden som att:
Om man har en 3GS, med iPhoneOS 3.1.3 och senaste modemfirmwaren 05.12.01 och den har inte vart jailbreakad eller liknande innan då den hade 3.1.2 så skall spirit altså nu kunna Jailbreaka utan att telefonen fastnar i recoveryläge vid en omstart? Dvs det blir ingen Tethered Jailbreak?
@alpina 64280 wrote:
Jag tolkar vad jag läst i tråden som att:
Om man har en 3GS, med iPhoneOS 3.1.3 och senaste modemfirmwaren 05.12.01 och den har inte vart jailbreakad eller liknande innan då den hade 3.1.2 så skall spirit altså nu kunna Jailbreaka utan att telefonen fastnar i recoveryläge vid en omstart? Dvs det blir ingen Tethered Jailbreak?
Det stämmer bra det.
Fy fan vad härligt, väntat på detta ett bra tag nu….. Saknat sbsettings och winterboard…
fan funkar inte på min iphone 3G 🙁
får jailbreak error…Fy vad underbart, vilken guide är lämplig att följa för att förstå hur man använder jailbreaket? Lägga in nerladdade program etc? Har förstått att Cydia är en central del i hela processen men har endå svårt o förstå hur allt förhåller sig till varandra, vill inte lusa ner forumet med väl enkla frågor heller.
Jag måste bara fråga.
Jag sitter på 3.1 (HAHA) och har sparat SHSH. Men där stog det att den var sparad för 3.1.3. Det är inget som blir något problem eller?Jag kan bara uppdatera till 3.1.3 och sen jaila med Spirit?
@stickaaan 64287 wrote:
Jag måste bara fråga.
Jag sitter på 3.1 (HAHA) och har sparat SHSH. Men där stog det att den var sparad för 3.1.3. Det är inget som blir något problem eller?Jag kan bara uppdatera till 3.1.3 och sen jaila med Spirit?
Om det står i Cydia att du har endast ECID SHSH 3.1.3 sparad så innebär det att du kan endast återställa till 3.1.3. Gör du det så uppdateras även ditt baseband, undvik att återställa om du vill kunna låsa upp din iPhone.
https://www.iphoneinfo.se/forum/uppla…ilbreakat.html
jag kan ej välja den filen som jag redigerade?
har en iphone 3gs 3.1.3 med 05.12.01
kan nog ha löst det man ska ju läsa riktigt hehe
@kingmartin92 64271 wrote:
hahahahahahha sedan Noark ark stardade på berget Ararat hahahaha. Men va gött att du sa att unlock kommer senare till min iphone 3g så att jag kan ha comviq och surfa gratis med 3g Unrestrictor 🙂 vilket inte 3gs kan hahaha
:confused: Jag trodde vi hade gått igenom det där redan. Du kan inte surfa gratis med 3GUnrestricter!
Min kompis har en 3GS 3.1.2 jailbroken med blackra1n. Måste man återställa och sedan köra Spirit? Eller kan man bara köra spirit även fast han redan har Cydia/Jailbreak?
@steffeiphone 64300 wrote:
Min kompis har en 3GS 3.1.2 jailbroken med blackra1n. Måste man återställa och sedan köra Spirit? Eller kan man bara köra spirit även fast han redan har Cydia/Jailbreak?
Han måste återställa den först
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.