3.1.3 Jailbreak Spirit ute.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3.1.3 Jailbreak Spirit ute.

Viewing 25 posts - 101 through 125 (of 125 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

@twizted 64580 wrote:

Ok jätte tacksam för ditt svar 🙂

Hur ska jag göra för att få det rätt då ?
    Jag har alla mina SHSH sparade på sauriks server.
    Vilken guide ska jag följa för att behålla mitt baseband då ?

Hur uppgraderar jag från 3.0.1 – 3.1.3 med pwnagetool samt sn0wbreeze sen kör spirit ?

Någon bra guide ?

Supertacksam, så trött på 3.0.1 att många saker ej fungerar..
    Strunta i mitt PM, hehe

// TwiZteD

Pwnagetool är för mac och Sn0wbreeze är för Windows. Med dessa program skapar du en jailbreakad ipsw som inte uppdaterar ditt baseband. Du återställer sen till den custom ipsw som du har skapad, du behöver/ska inte köra Spirit efteråt då din iphone är redan jailbreakad. För Sn0wbreeze läs denna guide.

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

@ponyboy 64581 wrote:

Pwnagetool är för mac och Sn0wbreeze är för Windows. Med dessa program skapar du en jailbreakad ipsw som inte uppdaterar ditt baseband. Du återställer sen till den custom ipsw som du har skapad, du behöver/ska inte köra Spirit efteråt då din iphone är redan jailbreakad. För Sn0wbreeze läs denna guide.

Åfan, tack ponyboy 🙂
    Bara följa den guiden ?

Ska jag ladda ner min egen firmware på 3.0.1 el den nya 3.1.3 ?

Tackar

// TwiZteD

Ponyboy
    Member

@twizted 64583 wrote:

Åfan, tack ponyboy 🙂
    Bara följa den guiden ?

Ska jag ladda ner min egen firmware på 3.0.1 el den nya 3.1.3 ?

Tackar

// TwiZteD

Ladda ner 3.1.3 ipsw för 3Gs, sen följer du bara den guiden. Fastnar du nånstans så är det bara att skriva i Sn0wbreeze tråden.

TwiZteD
    Member

@ponyboy 64584 wrote:

Ladda ner 3.1.3 ipsw för 3Gs, sen följer du bara den guiden. Fastnar du nånstans så är det bara att skriva i Sn0wbreeze tråden.

Va snällt, är där något negativt att ha den äldre basebanden ?
    Eller bara fördelar för andrahandsvärdet ?

Tackar

// TwiZteD

Ponyboy
    Member

@twizted 64585 wrote:

Va snällt, är där något negativt att ha den äldre basebanden ?
    Eller bara fördelar för andrahandsvärdet ?

Tackar

// TwiZteD

Inga nackdelar vad jag vet, det positiva för mig är att jag kan låsa upp den när jag vill och det kan vara bra om man befinner sig utomlands. T.ex när jag är i Thailand så kan jag köpa ett thai kontantkort och använda den, dessutom som Freebo sa så ökar andra handsvärdet ifall du vill sälja den nån gång.

TwiZteD
    Member

@ponyboy 64586 wrote:

Inga nackdelar vad jag vet, det positiva för mig är att jag kan låsa upp den när jag vill och det kan vara bra om man befinner sig utomlands. T.ex när jag är i Thailand så kan jag köpa ett thai kontantkort och använda den, dessutom som Freebo sa så ökar andra handsvärdet ifall du vill sälja den nån gång.

Super, ska följa guiden när jag kommer hem 🙂
    Jag antar jag måste ladda ner allt på nytt i cydia samt alla appsen ?
    Eller finns det något sätt man kan återställa eller göra det så smidigt som möjligt?

Har säkert ett 30-40 tal spel/program, alla savegames går åt pipan med i guess?
    Bara att ladda om allt på nytt ?

Men ifile/sbsettings/lockinfo och alla roliga saker fungerar med 3.1.3 antar jag ?

Tackar

// TwiZteD

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du kan spara en lista med alla dina Cydia-appar med hjälp av AptBackup. Kör AptBackup och klicka på Backup, synka telefonen med iTunes, Återställ till 3.1.3 och jailbreaka. Ladda hem AptBackup från Cydia, synka telefonen me iTunes, Öppna AptBackup och klicka på Restore. Voila, alla dina Cydia-appar installeras automagiskt.

AppStore appar får du installera/synka om, save games försvinner by default

alexxx
    Member
    Post count: 32

Jailbreaken funkade klockers, men……
    Installerade Blacksnow från cydia nu och telefonen l¨åste sig i cydia.
    Startat om ett par ggr nu men telefonen låser sig på äpplet.

Nån som upplevt samma sak?

Mvh Alex

Ponyboy
    Member

@alexxx 64596 wrote:

Jailbreaken funkade klockers, men……
    Installerade Blacksnow från cydia nu och telefonen l¨åste sig i cydia.
    Startat om ett par ggr nu men telefonen låser sig på äpplet.

Nån som upplevt samma sak?

Mvh Alex

Blacksn0w kan endast låsa upp baseband 05.11.07. Har du baseband 05.12.01 så kan du inte låsa upp för tillfället, upplåsningen kommer antagligen om ett par månader.

Tillägg: Om du använder blacksn0w på BB 05.12.01 så kommer din iPhone att krasha, då måste du sätta iPhone i DFU och återställa igen.

HabboHotel
    Member
    Post count: 132

funkar utmärkt på min 3g 🙂

trad
    Member
    Post count: 3

Jag har en Iphone 3gs med firmware 3.1.3 och Modemfirmware 05.12.01 . Telen är låst till telia och det gör inget.
    Fungerar det att jailbreaka denna lur så att man kommer åt cydia?

Och går det att innan man kör Sprit spara ner nuvarande firmware jag har på luren till datorn?

Freebo
    Member

@trad 65827 wrote:

Jag har en Iphone 3gs med firmware 3.1.3 och Modemfirmware 05.12.01 . Telen är låst till telia och det gör inget.
    Fungerar det att jailbreaka denna lur så att man kommer åt cydia?

Och går det att innan man kör Sprit spara ner nuvarande firmware jag har på luren till datorn?

Ja, det går alldeles utmärkt att JBa din telefon. Du kan inte spara ned nuvarande fwl däremot skall du ju ta en backup innan du jailbreakar den.

Om du ångrar dig någon gång längre fram, ja då är det bara att välja Återställi iTunes så försvinner ditt JB

trad
    Member
    Post count: 3

@freebo 65828 wrote:

Ja, det går alldeles utmärkt att JBa din telefon. Du kan inte spara ned nuvarande fwl däremot skall du ju ta en backup innan du jailbreakar den.

Om du ångrar dig någon gång längre fram, ja då är det bara att välja Återställi iTunes så försvinner ditt JB

Tackar för snabbt svar, nu är det gjort =)

PaddeSan
    Member
    Post count: 41

Supersnabb jailbreak med Spirit 😉 Love it 😀

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@paddesan 66050 wrote:

Ja, mycket snabb. Jämför man med t.ex. RedSn0w som tar en vecka att gå igenom.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Om man har en fungerande jailbraeak med blackra1n sedan förra sommaren. Finns det någon anledning a alls att jailbreaka om den med detta nya?

PaddeSan
    Member
    Post count: 41

@r_o_n 66069 wrote:

Om man har en fungerande jailbraeak med blackra1n sedan förra sommaren. Finns det någon anledning a alls att jailbreaka om den med detta nya?

Har du inte 3.1.3 så ser jag själv ingen anledning till att jailbreaka på nytt med spirit.
    Vänta i sådana fall till Firmware 4

r_o_n
    Member

@paddesan 66074 wrote:

Har du inte 3.1.3 så ser jag själv ingen anledning till att jailbreaka på nytt med spirit.
    Vänta i sådana fall till Firmware 4

Tack. Jag har 3.1.2 och lurar iTunes att jag har 3.1.3 Har inga direkta problem. Tänkte om denna jailbreak och 3.1.3. tillför något bättre.

Men som du säger 4.0 kan man nog vänta på. Det dröjer ju inte så länge. Vad jag lkäst så ska de ju jailbreakat de beta på 4.0 som kommit ut.

slaneby
    Post count: 0

@paddesan 66050 wrote:

instämmer, vart borta från jailbreak ett bra tag men detta vart ju jävla smidigt jämfört med det jag använt tidigare. Vad är heta och bra cydia-apps nuförtiden då?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@slaneby 66349 wrote:

instämmer, vart borta från jailbreak ett bra tag men detta vart ju jävla smidigt jämfört med det jag använt tidigare. Vad är heta och bra cydia-apps nuförtiden då?

Jag kör med:

iFile (browser progg) kostar
    iBlueNova (använd din blåtand fullt ut) kostar
    Categories (skapa mappar)
    SBsettings (få full kontroll över dom inegrerade funktionerna)
    Backgrounder (kör t.ex. spotify i bakgrunden)
    whoIscalling (söker upp vem det är som ringer) kostar

Dana
    Member
    Post count: 5

tja är helt ny på det här med Jb och har tänkt köra spirit nu och har en fråga,
    har förstått att man ska göra en säkerhetskopia och återställa den. Kan man Ladda i säkerhetskopian efter man har JB:at den eller?

Mvh mathias

r_o_n
    Member

@dana 66390 wrote:

har förstått att man ska göra en säkerhetskopia och återställa den. Kan man Ladda i säkerhetskopian efter man har JB:at den eller?

Mvh mathias

Du säkerhetskopierar ju bara program musik adressbok och liknande. Så om du gör backup före så synkar den ju som vanligt efter. Tror det gäller även spirit…

Freebo
    Member

@dana 66390 wrote:

Mvh mathias

Även om den senaste versionen av Spirit inte förändrar något av ditt egna data på telefonen så bör du ta en backup innan du kör Spirit.

Du behöver inte återställa telefonen eller läsa in någon backup efter att du kört Spirit, kör bara filen och hoppas på att din dator är kompatibel. Är den inte det får du testa på en annan maskin

Dana
    Member
    Post count: 5

@freebo 66392 wrote:

Även om den senaste versionen av Spirit inte förändrar något av ditt egna data på telefonen så bör du ta en backup innan du kör Spirit.

Du behöver inte återställa telefonen eller läsa in någon backup efter att du kört Spirit, kör bara filen och hoppas på att din dator är kompatibel. Är den inte det får du testa på en annan maskin

Så proceuren är följande, säkerhetskopiera Iphonen, sen kör igång spirit?

Mvh mathias

Freebo
    Member
Viewing 25 posts - 101 through 125 (of 125 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.