Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3.1.3 Jailbreak Spirit ute.
-
AuthorPosts
-
@alpina 64284 wrote:
Fy vad underbart, vilken guide är lämplig att följa för att förstå hur man använder jailbreaket? Lägga in nerladdade program etc? Har förstått att Cydia är en central del i hela processen men har endå svårt o förstå hur allt förhåller sig till varandra, vill inte lusa ner forumet med väl enkla frågor heller.
Nerladdade program får vi inte tala om här. Kolla reglerna 🙂
De andra frågorna hittar du i FAQn, kolla min signatur
NU!! tänker jag kasta mig handlöst in i diskussionen. 😛
Lur: 3GS FW:3.1.2 BB:05.11.07. Jailbreakedmed Blackrain.. Unlocked: Snow
Såg att någon här ville köra spirit först och sedan installera snow för att får en Unthetered JB på 3.1.2. Det vill jag också, men då jag redan en gång för längesedan varit klåfingrig nog att peta på återställningsknappen på en jailbreakad lur med Blackrain å Cydia å hela köret installerat så vet jag att då vart jag fast i Bootloop utan möjlighet att ta mig därifrån (jag testade allt och lite till i 3 dagar utan resultat.. (såklart inga SHSH sparad).. Är det någon som vet om detta funkar om man först “avinstallerar” Blackrain för att sedan köra en återställning? (och nej inga SHSH, sparat på denna lur heller då jag bara får felmeddelanden av Umbrella hela tiden).
Eller skall man helt enkelt bara ta det väldigt väldigt lugnt å vara glad över att man har en tethered JB?
@andyponken 64305 wrote:
Lur: 3GS FW:3.1.2 BB:05.11.07. Jailbreaked med Blackrain..
Såg att någon här ville köra spirit först och sedan installera snow för att får en Unthetered JB på 3.1.2. Det vill jag också, men då jag redan en gång för längesedan varit klåfingrig nog att peta på återställningsknappen på en jailbreakad lur med Blackrain å Cydia å hela köret installerat så vet jag att då vart jag fast i Bootloop utan möjlighet att ta mig därifrån (jag testade allt och lite till i 3 dagar utan resultat.. (såklart inga SHSH sparad).. Är det någon som vet om detta funkar om man först “avinstallerar” Blackrain för att sedan köra en återställning? (och nej inga SHSH, sparat på denna lur heller då jag bara får felmeddelanden av Umbrella hela tiden).
Eller skall man helt enkelt bara ta det väldigt väldigt lugnt å vara glad över att man har en tethered JB?
Är du beroende av upplåsning/Blacksn0w så rör inte 3.1.3, struntar du i unlock så återställ till 3.1.3 och kör Spirit.
Eftersom du saknar lagrade SHSH för 3.1.2 så kanske du bör vara glad så länge den fungerar och alltså inte röra Spirit
När jag ska jailbreaka med spirit så får jag ett meddelande där det står dl.exe har slutat fungera…precis när jag trycker jailbreak..vad är fel?
@andyponken 64305 wrote:
Lur: 3GS FW:3.1.2 BB:05.11.07. Jailbreakedmed Blackrain.. Unlocked: Snow
Borde de inte bara gå att återställa till 3.1.3, köra Spirit, installera Blacksn0w från Cydia->unlocka?
OBS! vänta på godkännande från Ponyboy eller Freebo :P:P@freebo 64307 wrote:
Är du beroende av upplåsning/Blacksn0w så rör inte 3.1.3, struntar du i unlock så återställ till 3.1.3 och kör Spirit. Eftersom du saknar lagrade SHSH så bör du vara glad så länge den fungerar och alltså inte röra Spirit
Jo, jag är faktiskt hemskt beroende av Unlock, så då håller jag bara en väldigt låg profil =), Ang. Umbrella du har ingen aning om varför jag inte kan spara min SHSH localt när jag har rätt ECID siffror? Allt hade känns mycket lättare om jag kunde spara min SHSH på någe jefla vis.
@bozz 64309 wrote:
Borde de inte bara gå att återställa till 3.1.3, köra Spirit, installera Blacksn0w från Cydia->unlocka?
OBS! vänta på godkännande från Ponyboy eller Freebo :P:PÅterställing till 3.1.3 är INGEN bra ide.. för då medföljer nytt baseband (05.12)… vilket det inte finns Unlock till…. Ännu
@andyponken 64311 wrote:
Återställing till 3.1.3 är INGEN bra ide.. för då medföljer nytt baseband (05.12)… vilket det inte finns Unlock till…. Ännu
Juste, jag har ingen koll på upplåsningsgrejs längre…
Other Stuff
Troubleshooting: If you’re getting error code c0000005, apparently setting compatibility mode to Windows 98 or 95 allows Spirit to work.fick samma fel att exe filen slutat funka.. klicka i kör som administratör och kör i compatibility mode så funka det 😀
Tack för ett bra forum btw!
iPad wifi jailbroken med Spirit på Windows 7. LockInfo fungerar dessvärre inte, SBSettings kräver en fet uppdatering men OpenSSH fungerar och det är huvudsaken.
Winterboard måste testas =)
Inga problem att jaila min lur på xp prof… så jävla gött nu e den äntligen Jailad igen <3
Ville oxå förmedla att Spirit fungerar perfekt till min i – detta skede . underbara lur!
Som sagt var glöm inte – “If you’re getting error code c0000005, apparently setting compatibility mode to Windows 98 or 95 allows Spirit to work” om du kör Windows 7. Då funkar det bättre fick jag erfara.
Nästan ny Iphone (orörd) och äntligen släppt från fängelset.
Jiippiii !Frågan är nu vilka apps jag ska dra ner ifrån Cydia – Oj, oj – vilket
problem ;):PLiten fråga bara vilket program rekommenderar ni om man vill köra internet delning – detta fungerar ej med Halebop i vanliga fall. Kanske fel tråd men
ändå om någon bara viskar till mig vilket jag ska välja……..Tack för mig och >> Tack för ett utomordentligt trevligt FORUM !
IPhone: 3GS
Färg: Svart
Hårddisk: 32 GB
Firmware 3.1.2
Jailbreak & Upplåsning: Jailbreakad med Spirit & låst till Halebop
Modemfirmware: 05.11.07Nu som ren amatör på detta och aldrig använt mig av en jailbreakad lur förut kan jag bara säga, me loves it BIG TIME!
om jag fattat detta rätt så ska ja nu kunna uppdatera min iphone till 3.1.3 och jailbreaka med Spirit? har inget behov av upplåsning just nu iaf
har just nu 3.1.2 jb:d me Blackra1n, thetered.
Btw kan ja spara mitt nuvarande tema med iFunbox och lägga in det på nytt efter uppdateringen? 🙂
Körde en 3.1.2 restore från sauriks server, aktiverade i itunes, drog in spirit JB, laddade hem blacksn0w från cydia…
Så nu sitter man med en untethered + upplåst 3.1.2 3GS med nya bootromen, gamla basebandet 🙂
Underbart!Just de ja, hehe sorry… men hur e de man låser upp telefonen satt den e helt jailad då ? 😀
@raekan 64340 wrote:
om jag fattat detta rätt så ska ja nu kunna uppdatera min iphone till 3.1.3 och jailbreaka med Spirit? har inget behov av upplåsning just nu iaf
har just nu 3.1.2 jb:d me Blackra1n, thetered.
Btw kan ja spara mitt nuvarande tema med iFunbox och lägga in det på nytt efter uppdateringen? 🙂
Yes, med Spirit slipper du tethered boot. Vad har du för tema? Det går självklart att spara undan men beroende på vilket det är så
är det mer eller mindre knöligt@kirk 64316 wrote:
Other Stuff
Troubleshooting: If you’re getting error code c0000005, apparently setting compatibility mode to Windows 98 or 95 allows Spirit to work.fick samma fel att exe filen slutat funka.. klicka i kör som administratör och kör i compatibility mode så funka det 😀
Tack för ett bra forum btw!
Hur hittar jag detta i vista?
Förvirrad!@bjojoh81 64357 wrote:
Hur hittar jag detta i vista?
Förvirrad!Hmm, nu får jag inte WiFi funka på på telefonen…. Funkade ett tag efter jailbreak med spirit, men nu funkar det ej… Nån med samma problem?
Har iof 3g men ibland kanske man vill koppla upp sig via wifi…
tack så himla mycket för den 🙂 funkade utan problem
@brettfavre 64369 wrote:
Hmm, nu får jag inte WiFi funka på på telefonen…. Funkade ett tag efter jailbreak med spirit, men nu funkar det ej… Nån med samma problem?
Har iof 3g men ibland kanske man vill koppla upp sig via wifi…
Inga problem här, startade du med en helt ren och återställd telefon?
Funkade fint med Spirit
@ponyboy 64294 wrote:
Om det står i Cydia att du har endast ECID SHSH 3.1.3 sparad så innebär det att du kan endast återställa till 3.1.3. Gör du det så uppdateras även ditt baseband, undvik att återställa om du vill kunna låsa upp din iPhone.
Yes men jag är inte i behov att behöva låsa upp mobilen. Behöver bara jaila den. Går det att göra det för mig även om jag bara har 3.1? 🙂
@fullrangeorg 64328 wrote:
………….
Liten fråga bara vilket program rekommenderar ni om man vill köra internet delning – detta fungerar ej med Halebop i vanliga fall. Kanske fel tråd men
ändå om någon bara viskar till mig vilket jag ska välja……..Jag skulle rekommendera PDANet från Cydia, jag använder detta och programmet fungerar mycket bra;)
Neeej MyWi är bättre
En liten fråga bara. Om jag återställer till 3.1.3. Sparas då allt jag har i Cydia, alltså som jag installerat och så? När jag jailar en gång till? Vet att det finns 1000 svar, men här i denna tråden svaras det nog snabbast.
Nej.. det försvinner helt så du måste göra om allt igen
Är inte så kunnig med det här jailbreak och annat, har bara jailbreakat en Ipod touch.
Vad menas det här?:
If you currently are using a tethered jailbreak, you have to restore to use Spirit. Do not upgrade if you use an unlock on an iPhone 3G or 3GS. (You can, however, restore to 3.1.2 if you have SHSH blobs for that version.)
iPhonen är 3.1.3 som jag har och den har aldrig varit jailbreakat förut.
Vad kommer hända efter jag har gjort det här jailbreak med Spirit?
nu när jag lyckas jailbreaka den, hur gör jag för att installera typ program som kostat i appstore’?? ska jag installera installo.. nått???
@mcaan 64412 wrote:
Är inte så kunnig med det här jailbreak och annat, har bara jailbreakat en Ipod touch.
Vad menas det här?:
iPhonen är 3.1.3 som jag har och den har aldrig varit jailbreakat förut.
Vad kommer hända efter jag har gjort det här jailbreak med Spirit?
Inget kommer hända förutom att du får en jailbreakad lur. Dunka på!
@feffe… Vi snackar inte om piratskit här i forumet!
@freebo 64378 wrote:
Inga problem här, startade du med en helt ren och återställd telefon?
Nej, det gjorde jag visserligen inte… Men det funkade bra tills jag installerade MyWi, efter det funkar inte att koppla till mitt trådlösa nätverk. Avinstallerade MyWi men ingen skillnad… Kanske ska testa med en fresh telefon och sen jailbreak igen.
@brettfavre 64427 wrote:
Nej, det gjorde jag visserligen inte… Men det funkade bra tills jag installerade MyWi, efter det funkar inte att koppla till mitt trådlösa nätverk. Avinstallerade MyWi men ingen skillnad… Kanske ska testa med en fresh telefon och sen jailbreak igen.
Jag minns att min wifi lade av första gången jag installerade MyWi (ungefär samtidigt som Noak strandade på berget Ararat), jag återställde utan att läsa in backup och allt var frid och fröjd igen.
De här gick ju inge vidare, laddade hem o gjorde efter guiden och telefonen funkade fint en stund, men när jag gick in på cydia andra gången hängde den sig rejält. Går inte ens att återställa den i itunes:confused:
Borde man inte kunna installera blacksn0w, genom att lägga repo i cydia.
Det här är då endast för de som har (3GS) 3.1.2 med gamla bootrom 05.11.07.
-Först gör du en ny installation av 3.1.2. (Tänk på att du måste ha din SHSH sparad så du redigerar till Sauriks server)
-När du installerat klart 3.1.2 så kör du igång spirit jailbreak.
-Sedan startar du cydia, skriver in blacksn0w repo. Installerar blacksn0w, och låser upp telefonen.
Jag har själv inte testat detta, utan det är bara en teori. Någon får gärna hoppa in och ge sin syn på denna teori.
Notera återigen, det här är endast för de som har 3GS med bootrom 05.11.07 och firmware 3.1.2, samt att man har backup på sin SHSH.
Har någon testat detta för att se om det fungerar?
@chiching 64464 wrote:
Borde man inte kunna installera blacksn0w, genom att lägga repo i cydia.
Det här är då endast för de som har (3GS) 3.1.2 med gamla bootrom 05.11.07.
-Först gör du en ny installation av 3.1.2. (Tänk på att du måste ha din SHSH sparad så du redigerar till Sauriks server)
-När du installerat klart 3.1.2 så kör du igång spirit jailbreak.
-Sedan startar du cydia, skriver in blacksn0w repo. Installerar blacksn0w, och låser upp telefonen.
Jag har själv inte testat detta, utan det är bara en teori. Någon får gärna hoppa in och ge sin syn på denna teori.
Notera återigen, det här är endast för de som har 3GS med bootrom 05.11.07 och firmware 3.1.2, samt att man har backup på sin SHSH.
Har någon testat detta för att se om det fungerar?
Detta fungerar alldeles utmärkt
tjena kan någon typ skriva lite goa apps man kan ladda ner från cydia båda spel och pogram 🙂
@adleeer 64479 wrote:
tjena kan någon typ skriva lite goa apps man kan ladda ner från cydia båda spel och pogram 🙂
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7056-traden-om-cydia-apps.html
Jag har idag en
Iphone 3gs 32gb svart
V3.0.1(7A400) MF 04.26.08Jb den med redsn0w för evigheter sen.
Om jag vill uppgradera till 3.1.3 och sen JB den, hur går jag tillväga då ?
Kommer cydia och allt annat fungera som det gör idag ?Läste lite snabbt ang Spirit, fungerar de 100% ?
Samt om jag startar om eller luren crashar , kommer den fortfarande vara jb ?
Jag kör telenor på luren samt kortet, så behöver inte vara unlocked.Jätte tacksam för svar
MVH
// TwiZteD
@twizted 64576 wrote:
Jag har idag en
Iphone 3gs 32gb svart
V3.0.1(7A400) MF 04.26.08Jb den med redsn0w för evigheter sen.
Om jag vill uppgradera till 3.1.3 och sen JB den, hur går jag tillväga då ?
Kommer cydia och allt annat fungera som det gör idag ?Läste lite snabbt ang Spirit, fungerar de 100% ?
Samt om jag startar om eller luren crashar , kommer den fortfarande vara jb ?
Jag kör telenor på luren samt kortet, så behöver inte vara unlocked.Jätte tacksam för svar
MVH
// TwiZteD
Om du inte bryr dig om upplåsning så uppdaterar du den till 3.1.3 via iTunes och kör sedan Spirit. Jailbreakat finns kvar, det försvinner inte för att du startar om telefonen… precis som du har det idag.
Det du ska tänka på är att ditt 04.26.08 Baseband är eftertraktat så om du bryr dig om andrahandsvärdet på din iPhone så bör du fundera på att uppgradera till 3.1.3 med PwnageTool eller Sn0wbreeze och sedan köra Spirit.
Ja, Spirit fungerar hittils klockrent. Det man skall komma ihåg är att Apple har mycket lättare för stoppa Spirit än Redsn0w (som attackerar telefonen på en djupare nivå)
@freebo 64577 wrote:
Om du inte bryr dig om upplåsning så uppdaterar du den till 3.1.3 via iTunes och kör sedan Spirit. Jailbreakat finns kvar, det försvinner inte för att du startar om telefonen… precis som du har det idag.
Det du ska tänka på är att ditt 04.26.08 Baseband är eftertraktat så om du bryr dig om andrahandsvärdet på din iPhone så bör du fundera på att uppgradera till 3.1.3 med PwnageTool eller Sn0wbreeze och sedan köra Spirit.
Ja, Spirit fungerar hittils klockrent. Det man skall komma ihåg är att Apple har mycket lättare för stoppa Spirit än Redsn0w (som attackerar telefonen på en djupare nivå)
Ok jätte tacksam för ditt svar 🙂
Hur ska jag göra för att få det rätt då ?
Jag har alla mina SHSH sparade på sauriks server.
Vilken guide ska jag följa för att behålla mitt baseband då ?Hur uppgraderar jag från 3.0.1 – 3.1.3 med pwnagetool samt sn0wbreeze sen kör spirit ?
Någon bra guide ?
Supertacksam, så trött på 3.0.1 att många saker ej fungerar..
Strunta i mitt PM, hehe// TwiZteD
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.