Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Blackra1n är ute nu!!
-
AuthorPosts
-
Kan inte ladda ner “Blackra1n.exe” från blackra1n.com får följande meddelande,
Forbidden
You don’t have permission to access /blackra1n.exe on this server.
Överbelastning?
@peckham 43927 wrote:
Om du vill ha senaste firmwaren som är 3.1.2 så ska du uppdatera den i iTunes.
När du sedan e klar med det så ska du
1. STÄNGA ner iTunes
2. Dra ur USB-kabeln och starta om telen (+ datorn)
3. Sätta i USB-kabeln igen
4. STÄNGA ner iTunes
5. Öppna Blackra1in iconen
6. Make it rain
7. Jailbreakat å klart. Telen kan hänga sig lite då är det bara att “make it rain:a” igen tills det funkar. Så var det för mig iaf 🙂Öhhhhhh, va?
Jag lät det regna på min när iTunes var igång och inget omstartat, funkar bra iaf. 🙂 Men vill man ha denna procedur innan så kanske man blir lugn i själen, vad vet jag. ? 🙂 🙂
Så jag pluggade in usbkabeln. iTunes drog igång. letitra1n.exe låg på “skrivbordet”. Jag klickade på den, “Let it rain stod det i en bra stund. Ful bild på telefonen en stund. Programmet i sig blev grått när min telefon startat om så jag fick döda det på X. Statade Letitra1n på telefonen, valde Cydia. Det installerades och uppdaterades. Klart där med.
Sedan la jag till en viktig ressurs i Cydia om man vill slippa iTunes verifiering när man installerar program. Så nu ska jag ändra min signatur där det stått att jag är missnöjd med min iPhone, vilket har ändrat sig nu. 🙂“The BlackRa1n jailbreak will work with the latest 3.1.2 firmware; however, it will not hacktivate your iPhone. This means that if you are not on an official Apple approved carrier BlackRa1n cannot activate it.”
vad menas me detta? official apple approved carrier?
konstigt, funkar fint att ladda hem.
laddade upp den på rapidshare för den som har problem
RapidShare blackra1nom man redan sitter på en jailbreakad telefon hörde jag att man var tvungen att återstäla telefonen först och sen uppdatera. Behöver man återställa den? eller kan man bara uppdatera direkt?
Det står i dokumentationen på blackra1n att den jailbreakar enbart original programvara som man tagit hem via iTunes.
ja det är väl förstått. Men vad gör det för skillnad att återställa telefonen först och sen köra in nya firmware? Uppdaterar jag telefonen borde väl den bara lägga sig över jailbreaken?
Haha. Hann aldrig svara. De svaren du fått verkar okej. Dock så behöver du inte starta om datorn eller telen. Om du har 3.1 och vill ha 3.1.2 så updaterar du. När detta är klar så är det bara att få det att regna med de simpla steg som iclarified skriver om. Det gör ingen skillnad om du resetar telen. Tycker att det är lite onödigt men om du vill ha en ny lur inför jb så är det bara att göra så men annars så uppdaterar du och jb sen. Tror eller snarare vet att om du jb och sen uppdaterar så torskar du ditt jb men jag är inte hundra eftersom att blackra1n stödjer 3.1.2.
@ r_o_n; menar du sbs eller? Alltså att man slipper iTunes verifieringen.
Suck… Jag vill bara hem nu! Hoppas att dettahjälpt några om inte så kollar jag forumet så fort som möjligt!
@h3nr11k 43942 wrote:
Haha. Hann aldrig svara. De svaren du fått verkar okej. Dock så behöver du inte starta om datorn eller telen. Om du har 3.1 och vill ha 3.1.2 så updaterar du. När detta är klar så är det bara att få det att regna med de simpla steg som iclarified skriver om. Det gör ingen skillnad om du resetar telen. Tycker att det är lite onödigt men om du vill ha en ny lur inför jb så är det bara att göra så men annars så uppdaterar du och jb sen. Tror eller snarare vet att om du jb och sen uppdaterar så torskar du ditt jb men jag är inte hundra eftersom att blackra1n stödjer 3.1.2.
Suck… Jag vill bara hem nu! Hoppas att dettahjälpt några om inte så kollar jag forumet så fort som möjligt!
så med tanke på att jag sitter på 3.0.1 jailbreakad telefon kanske det vore smartast att återställa den och sen uppdatera och jb ^^
@h3nr11k 43942 wrote:
Du är inte ensam o sitta med flickvännen när det händer ^^
Haha okej ;p Aja det kommer ju inte att försvinna sp man får härda lite 😉
Hum… Vet faktiskt inte hur det blir. Det skadar inte om du gör det. Antar att du jb med någon av dev teams program. Men som sagt; det skadar inte med en återställning. Se bara till att du har back up så att du inte behöver skriva om alla kontakter och så…
Har en iPhone 3gs 32gb med 04.26.08 firmware och 3.0.1 version.
Om jag vill uppgradera den till senaste version och JB den och skaffa Cydia (är inte behov av upplåsning)
Ska jag bara updatera via iTunes som vanligt, sen JB på nytt med blackra1n ?
Den klarar av den senaste versionen att jb den då ?Blir det samma effekt som redsn0w så att säga ?
// TwiZteD
@h3nr11k 43942 wrote:
Den där som man lägger till en “resource” i cydia, ja.
@twizted 43947 wrote:
Har en iPhone 3gs 32gb med 04.26.08 firmware och 3.0.1 version.
Om jag vill uppgradera den till senaste version och JB den och skaffa Cydia (är inte behov av upplåsning)
Ska jag bara updatera via iTunes som vanligt, sen JB på nytt med blackra1n ?
Den klarar av den senaste versionen att jb den då ?Blir det samma effekt som redsn0w så att säga ?
// TwiZteD
Det finns en guide som man nog ska använda innan.
iClarified – iPhone – How to Capture Your iPhone 3GS iBEC and iBSS (Windows)
iClarified – iPhone – How to Capture Your iPhone 3GS iBEC and iBSS (Mac) [Updated]@r_o_n 43949 wrote:
Det finns en guide som man nog ska använda innan.
iClarified – iPhone – How to Capture Your iPhone 3GS iBEC and iBSS (Windows)
iClarified – iPhone – How to Capture Your iPhone 3GS iBEC and iBSS (Mac) [Updated]Sen efter de är det bara att köra ?
Men updaterar inte den med modemfirmware eller basebandet ?
Så i framtiden kan jag ej låsa upp den, bara JB tills någon kommer på ny lösning ?Behöver jag köra den guiden när jag uploadade filen till cydia och sauriks server ?
Tack
// TwiZteD
Hur lång tid tar det att JB med blackra1n? Min har fastnat (tror jag iafl) med “stoppa in kabeln till datorn och iTunes” nu i ca 4 minuter…
Va tror ni skulle hända om man drog ur sladden? Och började om igen?
FAN!
Nu vill inte iTunes hitta den, och det är en logga med “stoppa in kabeln o starta iTunes” loggan uppe :(:(:(:(:(:(:EDIT: Höll nere power + home knappen, så nu funkar den igen, men inget blackrain ikon.
Ska man göra om de?
Same here… håller nu på att återställa telefonen… Jag kommer nog att vänta någon dag till innan jag JB med blackra1n.. Verkar inte 100% just nu…
Hallå har en fråga..
iphone 2g..Har försökt med Redsnow och med blackra1n, men inget av de funkar.. Slutar upp med att telefonen sätts på och det är “slide for emergency calls” och i itunes står det att det inte är rätt simkort i osv..
Updaterade den med itunes 8.2 tror jag, 3.1.2 och nu kan jag inte jailbreakea den..Finns det inget program som funkar? om inte, hur downgradear jag den till 3.0 igen :S?Allt gick smärt fritt att jailbreaka min 3GS men i iPhone browser (1.9.3) står det att den inte är jailbreakad pågrund av “(No afc2 service found)” 🙁
Cydia och det funkar så den är jailbreakad.Läste en sak här på nyhets sidan
Update: geohot released a Windows jailbreak called “blackra1n” which is similar to redsn0w in that it covers multiple devices (and it covers beyond just firmware 3.0.1 where redsn0w currently stops). blackra1n is not a carrier unlock. You must always avoid updating your baseband to maintain your unlockability. If you use blackra1n to jailbreak 3.1 or 3.1.2, the steps you take before running blackra1n will prevent the unlock from working on your iPhone for potentially a very long time. By the way, we haven’t yet tested whether a blackra1n’d device can accept a custom IPSW without tweaks, but if it doesn’t then it should only require a minor change.For me… I personally like Dev-Team stuff… So I will wait for them
Kanske bäst att man väntar på Dev Team´s release ?
Samt är det värt att upgradera från 3.0.1 ?
Är det så mkt bättre ?
Tycker allt fungerar som det gör nu// TwiZteD
Kort sagt, mn lur är nu som jag är van vid sedan 3G, d.v.s jailbreakad och det är bra. Allt snack om baseband osv begriper jag inte. Men om det har med själva upplåsningen att göra spelar det mindre roll eftersom jag är nöjd med min operatör.
Men om man gör en återställning till original programvara, lämnar jailbreaken “rester” som gör att om man senare vill jailbreaka med det dev team kommer med (om de gör det) så strular det, eller?
Som jag ser det så är en uppdatering via iTunes samma sak som när man formatterar disken på datorn och lägger in ett nytt operativ – allt försvinner. Har jag fel i det?
Har nu återställt telefonen… och provat… men nope… fastnar direkt vid “koppla tele till itunes” … händer nada… Skit oxo..
@jca 43977 wrote:
Är det bara att göra en återställning om det blir något knas när man JB:ar?
Har du aktiverat din iPhone via iTunes så är det bara att återställa den.
Det har jag gjort nu efter lagt ner en hel söndag på att få iPhonen stabil med JB och nu ger jag upp. :mad2:Blackra1n är INTE stabilt så jag väntar och ser vad som händer i lägret hos Dev Team. 🙂
Det var synd, jag hade hoppats på att blackra1n skulle vara bra men det slutade med en OS krasch och fick återställa den i återställningsläget.
Jbade precis min 3gs 3.1.2 , hur smidigt som helst !
funkar inte för mig, iphone 16gb 3.1.2 TRE.
får bara svart skärm vid reboot-delen, o jag har provat starta om dator, stänga av A-V och restoreat mobilen.
🙁//Jonas
@jca 43977 wrote:
Är det bara att göra en återställning om det blir något knas när man JB:ar?
Jepp, min lur “kracha” efter blackra1n. Fick inte igång den, såg bara anslut till iTunes och vägrade att starta. Fick göra en total återställning iTunes och nu fungerar den som den skall igen…
…så ja, det kan nästan inte gå snett.
@xermi 43986 wrote:
funkar inte för mig, iphone 16gb 3.1.2 TRE.
får bara svart skärm vid reboot-delen, o jag har provat starta om dator, stänga av A-V och restoreat mobilen.
🙁//Jonas
Exakt så var det för mig, jag har dock en 3GS. Pröva att raina några gånger, de löste sig för mig 5e gången jag klickade på “make it rain” 🙂
Asså…. Om du har cydia på din tele är det ett bra steg mot unlock. Bara för att man använder geohot för jb och sen dev för unlock så kommer det inte att bli någo skillnad. Du kan uppdatera till 3.1.2 utan risk om du är nöjd med ditt bolag som ger dig möjligheten att ringa men du vill kunna göra annat tex byta tema. Om du har ett ABB hos tele2 och är beroende av ditt unölock ska INTE uppdatera med en officiel fw för det skriver om ditt bb vilket gör så att du förlorar möjligheten att unlocka med dev teams ultrasnow. Jag har en lur från tre med 3.1 och ska använda tele2 om några dagar då jag fått den upplåst så jag kan utan problem uppdatera. Sitter du med fw 5.11 så kan man uppdatera utan risk då ditt bb inte blir ändrat men om du har fw 3.0 eller 3.0.1 med bb 4.xx ( kommer inte ihåg om det är 28 eller så..) ska absolut inte uppdatera om du som i trix fall förlitar sig på unlock. Hoppas att detta hjälper… Nu ska jag äntligen jb!
@peckham 43993 wrote:
Exakt så var det för mig, jag har dock en 3GS. Pröva att raina några gånger, de löste sig för mig 5e gången jag klickade på “make it rain” 🙂
har provat 5-6 gånger, men jag kör ett par till då 🙂
har också 3gs, missade skriva det 😉Klickade du på make it rain medans den var svart, eller startade du om mobilen varje gång?
//Jonas
@cls 43979 wrote:
Har du aktiverat din iPhone via iTunes så är det bara att återställa den.
Det har jag gjort nu efter lagt ner en hel söndag på att få iPhonen stabil med JB och nu ger jag upp. :mad2:Blackra1n är INTE stabilt så jag väntar och ser vad som händer i lägret hos Dev Team. 🙂
Det var synd, jag hade hoppats på att blackra1n skulle vara bra men det slutade med en OS krasch och fick återställa den i återställningsläget.
@minglarn 43987 wrote:
Jepp, min lur “kracha” efter blackra1n. Fick inte igång den, såg bara anslut till iTunes och vägrade att starta. Fick göra en total återställning iTunes och nu fungerar den som den skall igen…
…så ja, det kan nästan inte gå snett.
Låter kanon! Tack snälla för hjälpen. Måste bara vänta in JB till mac nu!
Konstigt..
1.Jag pluggade in telen
2. Sket i itunes.
3.Startade Blackra1n
4.Tryckte på knappen “make it rain”
5.20 sek senare så startade telen om sig efter att man sätt mannan/myten/legenden (Geohot)
6.Hej Blackra1n på springboard!
7.Installera cydia/Rock/icy du bestämmer
8.Avinstallera blackra1n om du vill!@xermi 43995 wrote:
har provat 5-6 gånger, men jag kör ett par till då 🙂
har också 3gs, missade skriva det 😉Klickade du på make it rain medans den var svart, eller startade du om mobilen varje gång?
//Jonas
Pröva några gånger, till slut så kommer det!!
Jag klickade medans det var svart, startade aldrig om mobilen utan klickade på make it rain, en gång hängde det sig tillomed.
Jag håller tummarna för att du lyckas !!!! 🙂
@peckham 44000 wrote:
Pröva några gånger, till slut så kommer det!!
Jag klickade medans det var svart, startade aldrig om mobilen utan klickade på make it rain, en gång hängde det sig tillomed.
Jag håller tummarna för att du lyckas !!!! 🙂
Haha, klart som korvspad att det skulle fungera den 7e gången! ^^
tack för din hjälp och stöd 🙂till alla andra som har probs: fortsätt pröva, verkar funka från och till 🙂
//JOnas
Är det bara för mig som Winterboard, five icon dock och andra design stuff inte fungerar längre?
nu nytt problem, får verkligen inte backgrounder att fungera!
Voice-control går på innan backgrounder.Några tips?
//jonasEfter man läser alla och hur dem försöker och försöker känner iallfall jag att det inte är värt det. jag sitter nog kvar på 3.0.1 tills dev-team kommer med något. Och vill det ta 1 år så fine ^^. Verkar vara mycket som inte vill funka fast den har blivit jailbreakad och det var motivation nog att inte göra en ny jb
@aronsson 44015 wrote:
Efter man läser alla och hur dem försöker och försöker känner iallfall jag att det inte är värt det. jag sitter nog kvar på 3.0.1 tills dev-team kommer med något. Och vill det ta 1 år så fine ^^. Verkar vara mycket som inte vill funka fast den har blivit jailbreakad och det var motivation nog att inte göra en ny jb
Faktiskt så är det upp till var och en. Är du beroende av unlock eller du vill kanske bara ha fler möjligheter med jailbreak typ SSH osv.. Jag har inte haft något problem med vare sig jb eller att fixa program till de.. Inte för att dra någon noobstämpel men jag undrar lite hur det kommer sig att jag fick allt att funka prima på första trycket och det failar för alla andra..
klart det är upp till var och en, därför skrev jag “jag” överallt ^^
När man läser låter det som 50/50. Jag har själv inget behov av att låsa upp den för jag är väldigt nöjd med telenor. Men som sakt. Jag tycker att det är skumt att det gick jätte lätt för dig och åt skogen för andra! Antar att du har gjort som alla andra och följt anvisningarna till pricka! Det antar jag att andra har gjort med men ändå vill det sig icke!
Skumt iallafall 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.