Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Blackra1n är ute nu!!
-
AuthorPosts
-
@timmylilly 44004 wrote:
Är det bara för mig som Winterboard, five icon dock och andra design stuff inte fungerar längre?
Mitt winterboard fick jag installera själv via cydia. Jag har 5 ikoner i bredd utanför “docken”. Allt finkar och blackra1n tog vid första försöket.
I en annan tråd på forumet tog det en person 7 gånger innan det lyckades. I jailbreaktråden.
@r_o_n 44025 wrote:
Mitt winterboard fick jag installera själv via cydia. Jag har 5 ikoner i bredd utanför “docken”. Allt finkar och blackra1n tog vid första försöket.
Jag fick inga fel direkt. Jag hade heller inga problem att jailbreaka som jag såg det. Kör du firmware 3.1.2 då?
Ska prova att jailbreaka den igen.@timmylilly 44029 wrote:
Jag fick inga fel direkt. Jag hade heller inga problem att jailbreaka som jag såg det. Kör du firmware 3.1.2 då?
Ska prova att jailbreaka den igen.3.0.1. sedan köp. 3.1 p.g.a. en tidigare version på blackra1n och 3.1.2 nu.
En bra beskrivning.
YouTube – Jailbreak 3.1.2 iPhone & iPod Touch w/ Blackra1n on Windows
Blackra1n jailbreak FIX! Get it up and running ::EASY::
YouTube – Blackra1n jailbreak FIX! Get it up and running ::EASY::Jag jb’ade min igår det gick fin fint. Men nu har ja återställt igen. Största anledningen att ja jbade va att ja ville ha iBluetooth. Men det funkade ju inte överhuvudtaget. Det gick inte ens att starta det. Ominstallerade det flera gånger rebootade även telefonen flera gånger. SbSettings va väl skysst också men det tar inte så mkt längre tid att göra samma saker i vanliga inställningarna.
Hur svårt kan det vara?
Om du kör din iphone på annan operatör än den köptes från, använd ej Blackra1n.
Kör du på samma operatör som du köpte iPhone från så går det fint att jailbreaka luren. Men gör det inte om du har planer på att använda en annan operatör framöver och om du nu har typ 3.0.
Själv föredrar jag att få en ordentlig upplåsning från Telia för några hundra när det har gått 12 månader.
Körde Blackra1n på min 3GS som hade 3.1.2 installerad och det gick hur enkelt som helst.
@jompao 44039 wrote:
Hur svårt kan det vara?
Om du kör din iphone på annan operatör än den köptes från, använd ej Blackra1n.
Kör du på samma operatör som du köpte iPhone från så går det fint att jailbreaka luren. Men gör det inte om du har planer på att använda en annan operatör framöver och om du nu har typ 3.0.
Själv föredrar jag att få en ordentlig upplåsning från Telia för några hundra när det har gått 12 månader.
Körde Blackra1n på min 3GS som hade 3.1.2 installerad och det gick hur enkelt som helst.
jo tack det undrar jag med… Har försökt att förklara men det simpla verkar svårt… Tror att med denna förklaring har vi tre stycken i denna tråd…
3GS 3.1.2.
Inga problem ,funkade klockrent på första försöket.
Nu har jag dock en fråga.. Tänke att uppdatera.. Lite dumt efter JB men om jag nu gör detta och jb sen efter måste man då installera om allt eller ligger de där utan att fungera innan JB?
Dom grejor du installerat via Cydia måste du installera om.
Hmm… Mitt favvo theme (Illumine) fungerar inte så bra efter uppdatrering till 3.1.2 och blackra1n. Hälften av ikonerna är orginal och hälften är Illumine style. Någon som ha samma problem problem?
@h3nr11k 44044 wrote:
Nu har jag dock en fråga.. Tänke att uppdatera.. Lite dumt efter JB men om jag nu gör detta och jb sen efter måste man då installera om allt eller ligger de där utan att fungera innan JB?
Som 6295 säger så måste du installera om men AptBackup fixar ju det på ett litet kick.
hej.
Jag har en iphone 3gs 16gb (telenor) , sitter på 3.1.2 , kan jag JB den med blackra1n ?
Tacksam för svarhar en iphone 3gs telia med 3.0 å skulle gärna uppdater min så den blir stabil,
kan jag använda de här programet då?å hur ska ja göra bara uppdatera den å sen jb den?
vad händer med alla program, kontaketer osv om man göra en ny uppdatering å jb?
tacksam för svarFör mig blir skärmen bara svart efter att den börjar reboota, alltså den fastnar precis som det gjort för flera andra har jag läst. Ni som fick igång det efter att ha “låtit det regna” typ 5-7 gånger, har ni väntat ett tag emellan gångerna ni kör blackra1n.exe eller har ni bara matat på så att säga?
@kofot 44072 wrote:
För mig blir skärmen bara svart efter att den börjar reboota, alltså den fastnar precis som det gjort för flera andra har jag läst. Ni som fick igång det efter att ha “låtit det regna” typ 5-7 gånger, har ni väntat ett tag emellan gångerna ni kör blackra1n.exe eller har ni bara matat på så att säga?
Jag körde på! Testa lite till, det kommer att komma 🙂
@kofot 44072 wrote:
För mig blir skärmen bara svart efter att den börjar reboota, alltså den fastnar precis som det gjort för flera andra har jag läst. Ni som fick igång det efter att ha “låtit det regna” typ 5-7 gånger, har ni väntat ett tag emellan gångerna ni kör blackra1n.exe eller har ni bara matat på så att säga?
Ser ut som om du delar problemet med fler så får du det inte att fungera efter 8-10 försök så läs här
hur länge ska man vänta när det står “running” i rutan
@berne88 44066 wrote:
har en iphone 3gs telia med 3.0 å skulle gärna uppdater min så den blir stabil,
kan jag använda de här programet då?å hur ska ja göra bara uppdatera den å sen jb den?
vad händer med alla program, kontaketer osv om man göra en ny uppdatering å jb?
tacksam för svarOM du vill ha telia så är det bara att uppdatera. Inget händer utan det tar bara lite tid innan allt är installerat. JB efter detta annars så måste du göra om jb efter att du uppdaterat.
Om du inte vill ha telia så ska du absolut inte uppdatera!
Detta är den äkta guiden….läs
The Iphone Spot Blog Archive Blackra1n iPhone 3.1.2 Jailbreak Tutorial
Step 2) Close itunes and kill iTunesHelper.exe in taskmanager.Troubleshooting:
1) Blackra1n just crashes – You don’t have itunes 9 installed or your apple mobile device service is not running. Install itunes 9 or reboot to solve.
2) Blackra1n says it’s missing QTCF.dll. Put QTCF.dll into the same folder with blackra1n.exe and run it again.
3) Blackra1n hangs on running… – You need to kill iTunes and iTunesHelper.exe. This step should only take a couple seconds and something should happen.
Klicka och läs …
// TwiZteD
Har prövat kanske 25+ gånger och får det inte att funka iallafall. Har för mig jag läste att det inte går om model-nummret börjar med MC, vilket mitt modelnummer börjar med.. Är det någon som har MC och fått det att fungera?
Rejält irriterande när alla skriver att det funkar med en gång på olika forum, eller pröva ett par gånger så funkar det.. 🙁@kofot 44086 wrote:
Har prövat kanske 25+ gånger och får det inte att funka iallafall. Har för mig jag läste att det inte går om model-nummret börjar med MC, vilket mitt modelnummer börjar med.. Är det någon som har MC och fått det att fungera?
Rejält irriterande när alla skriver att det funkar med en gång på olika forum, eller pröva ett par gånger så funkar det.. 🙁Joxet med MC modellen skall enligt geohot endast röra iPod Touch 2/3
tips:
Trots att jag provade med allt (typ 30 ggr) så fick jag det inte att fungera.
Men så kom jag att tänka på att det kanske är något som blockerar iTunes & blackra1n…
Jag provade med att skapa ett helt nytt användare konto på burken och testade att köra blackra1n därifrån med resultatet att det fungerade på första försöket…. så nu är även min 3G 3.1.2 JB tack vare blackra1n…
@h3nr11k 44079 wrote:
OM du vill ha telia så är det bara att uppdatera. Inget händer utan det tar bara lite tid innan allt är installerat. JB efter detta annars så måste du göra om jb efter att du uppdaterat.
Om du inte vill ha telia så ska du absolut inte uppdatera!
okej uppdatera via itunes elle? å sen göra på med programet?
Min 3gs börjar med MC och jag hade inga problem med Blackra1n… Fungerade på första försöket för mig.. Vet ej om det har med Blackra1n att göra men efter att jag hade uppdaterat luren till 3.1.2 så hade jag problem med täckning och samtal bröts hela tiden. Men nu med blackra1n och cydia installerat så har jag inga såna problem… Skumt…
@brettfavre 44105 wrote:
Min 3gs börjar med MC och jag hade inga problem med Blackra1n… Fungerade på första försöket för mig.. Vet ej om det har med Blackra1n att göra men efter att jag hade uppdaterat luren till 3.1.2 så hade jag problem med täckning och samtal bröts hela tiden. Men nu med blackra1n och cydia installerat så har jag inga såna problem… Skumt…
3.1.2 sägs ju lösa ett problem som gör att mobiltjänster upphör att fungera så det var nog tack vare din uppgradering
Haha jag höll på hela kvällen igår och fick inte igång det, så idag bytte jag bara dator och testade på min bärbara så funkade det direkt. Äntligen 🙂
Jag använder Mac och kan som sagt inte köra blackrain. Men kan jag ta en pc köra blackrain och sen gå tillbaka till min Mac och använda den som vanligt för att styra min iphone i itunes?
Någon som har någon hum om när unlock kmr ut?
@minglarn 44093 wrote:
tips:
Trots att jag provade med allt (typ 30 ggr) så fick jag det inte att fungera.
Men så kom jag att tänka på att det kanske är något som blockerar iTunes & blackra1n…
Jag provade med att skapa ett helt nytt användare konto på burken och testade att köra blackra1n därifrån med resultatet att det fungerade på första försöket…. så nu är även min 3G 3.1.2 JB tack vare blackra1n…
Låter mer som om du inte riktigt vet vad du egentligen skulle göra för att lösa allt på rätt sätt! Man ska ju inte behöva göra ett nytt konto för att få det att fungera.
Jag tror det handlade om att du inte stängde ner itunes-processerna helt och hållet i task managern.
LuDii: kmr? Vad är det här för nytt ord egentligen? Eller försöker folk korta ner ord för att spara en halvsekund? Eller nee, det låter ju för sorgligt om det är så 😉
@miche 44138 wrote:
Låter mer som om du inte riktigt vet vad du egentligen skulle göra för att lösa allt på rätt sätt! Man ska ju inte behöva göra ett nytt konto för att få det att fungera.
Jag tror det handlade om att du inte stängde ner itunes-processerna helt och hållet i task managern.
LuDii: kmr? Vad är det här för nytt ord egentligen? Eller försöker folk korta ner ord för att spara en halvsekund? Eller nee, det låter ju för sorgligt om det är så 😉
hahah, att du ens tar upp det? Lite sorligt 😉
@miche 44138 wrote:
Jorå, varje process som har med iTunes att göra släcktes ned… men lik förbannat fungerade det inte. Så mitt alternativ var att skapa ett rent konto utan en massa igång.
är ROCK något att ha när man har jb tele?
snabba svar önskas
Lyckades i går (på andra försöket) att jailbreaka med blackra1n. I dag tänkte jag blåsa hela installationen och göra om det. Det tog två timmar.
Varför, varför, varför är blackra1n så skakigt? Visst kan en applikation krascha, ibland. Men med blackra1n för man snarare intrycket av att det fungerar, ibland.@6295gl 44180 wrote:
Lyckades i går (på andra försöket) att jailbreaka med blackra1n. I dag tänkte jag blåsa hela installationen och göra om det. Det tog två timmar.
Varför, varför, varför är blackra1n så skakigt? Visst kan en applikation krascha, ibland. Men med blackra1n för man snarare intrycket av att det fungerar, ibland.Ett hack, utvecklat på drygt 1 vecka av en kille och hans löss samt naturligtvis exploits i public domain, för 6 olika Appleprodukter kan naturligtvis inte vara helt felfritt…. vi får helt enkelt ta det onda med det goda och passar inte gratis #1 så finns alltid gratis #2, dvs PwnageTool
Körde det nu Freebo, allt verkar funka utmärkt. Det gick på 5 minuter!
jag jailbreakade min iphone 3g 3.1 fungerade skitbra! men t ex sbsettings och winterboard fungerar inte :S någon som har samma problem?
samma här, funkar felfritt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.