Blackra1n är ute nu!!

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 377 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

@timmylilly 44004 wrote:

Är det bara för mig som Winterboard, five icon dock och andra design stuff inte fungerar längre?

Mitt winterboard fick jag installera själv via cydia. Jag har 5 ikoner i bredd utanför “docken”. Allt finkar och blackra1n tog vid första försöket.

r_o_n
    Member

I en annan tråd på forumet tog det en person 7 gånger innan det lyckades. I jailbreaktråden.

Timmylilly
    Member
    Post count: 35

@r_o_n 44025 wrote:

Mitt winterboard fick jag installera själv via cydia. Jag har 5 ikoner i bredd utanför “docken”. Allt finkar och blackra1n tog vid första försöket.

Jag fick inga fel direkt. Jag hade heller inga problem att jailbreaka som jag såg det. Kör du firmware 3.1.2 då?
    Ska prova att jailbreaka den igen.

r_o_n
    Member

@timmylilly 44029 wrote:

Jag fick inga fel direkt. Jag hade heller inga problem att jailbreaka som jag såg det. Kör du firmware 3.1.2 då?
    Ska prova att jailbreaka den igen.

3.0.1. sedan köp. 3.1 p.g.a. en tidigare version på blackra1n och 3.1.2 nu.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482
    goffemannen
    Member
    Post count: 17

Jag jb’ade min igår det gick fin fint. Men nu har ja återställt igen. Största anledningen att ja jbade va att ja ville ha iBluetooth. Men det funkade ju inte överhuvudtaget. Det gick inte ens att starta det. Ominstallerade det flera gånger rebootade även telefonen flera gånger. SbSettings va väl skysst också men det tar inte så mkt längre tid att göra samma saker i vanliga inställningarna.

jompao
    Member
    Post count: 456

Hur svårt kan det vara?

Om du kör din iphone på annan operatör än den köptes från, använd ej Blackra1n.

Kör du på samma operatör som du köpte iPhone från så går det fint att jailbreaka luren. Men gör det inte om du har planer på att använda en annan operatör framöver och om du nu har typ 3.0.

Själv föredrar jag att få en ordentlig upplåsning från Telia för några hundra när det har gått 12 månader.

Körde Blackra1n på min 3GS som hade 3.1.2 installerad och det gick hur enkelt som helst.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@jompao 44039 wrote:

Hur svårt kan det vara?

Om du kör din iphone på annan operatör än den köptes från, använd ej Blackra1n.

Kör du på samma operatör som du köpte iPhone från så går det fint att jailbreaka luren. Men gör det inte om du har planer på att använda en annan operatör framöver och om du nu har typ 3.0.

Själv föredrar jag att få en ordentlig upplåsning från Telia för några hundra när det har gått 12 månader.

Körde Blackra1n på min 3GS som hade 3.1.2 installerad och det gick hur enkelt som helst.

jo tack det undrar jag med… Har försökt att förklara men det simpla verkar svårt… Tror att med denna förklaring har vi tre stycken i denna tråd…

Krippe
    Member
    Post count: 80

3GS 3.1.2.

Inga problem ,funkade klockrent på första försöket.

H3NR11K
    Member

Nu har jag dock en fråga.. Tänke att uppdatera.. Lite dumt efter JB men om jag nu gör detta och jb sen efter måste man då installera om allt eller ligger de där utan att fungera innan JB?

6295gl
    Member
    Post count: 220

Dom grejor du installerat via Cydia måste du installera om.

Hmm… Mitt favvo theme (Illumine) fungerar inte så bra efter uppdatrering till 3.1.2 och blackra1n. Hälften av ikonerna är orginal och hälften är Illumine style. Någon som ha samma problem problem?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@h3nr11k 44044 wrote:

Nu har jag dock en fråga.. Tänke att uppdatera.. Lite dumt efter JB men om jag nu gör detta och jb sen efter måste man då installera om allt eller ligger de där utan att fungera innan JB?

Som 6295 säger så måste du installera om men AptBackup fixar ju det på ett litet kick.

H3NR11K
    Member

Tack båda för hjälpen!

perk
    Member
    Post count: 356

@peckham 43887 wrote:

TACK 😉

Sista frågan, ska simkortet sitta kvar i ?

Jag körde alldeles nyss med simkortet i och det fungerade.

wtfop
    Member
    Post count: 4

hej.
    Jag har en iphone 3gs 16gb (telenor) , sitter på 3.1.2 , kan jag JB den med blackra1n ?
    Tacksam för svar

Freebo
    Member

@wtfop 44057 wrote:

hej.
    Jag har en iphone 3gs 16gb (telenor) , sitter på 3.1.2 , kan jag JB den med blackra1n ?
    Tacksam för svar

Yes Box, bara att tuta och köra

berne88
    Member
    Post count: 85

har en iphone 3gs telia med 3.0 å skulle gärna uppdater min så den blir stabil,
    kan jag använda de här programet då?

å hur ska ja göra bara uppdatera den å sen jb den?

vad händer med alla program, kontaketer osv om man göra en ny uppdatering å jb?
    tacksam för svar

kofot
    Member
    Post count: 21

För mig blir skärmen bara svart efter att den börjar reboota, alltså den fastnar precis som det gjort för flera andra har jag läst. Ni som fick igång det efter att ha “låtit det regna” typ 5-7 gånger, har ni väntat ett tag emellan gångerna ni kör blackra1n.exe eller har ni bara matat på så att säga?

Peckham
    Member
    Post count: 18

@kofot 44072 wrote:

För mig blir skärmen bara svart efter att den börjar reboota, alltså den fastnar precis som det gjort för flera andra har jag läst. Ni som fick igång det efter att ha “låtit det regna” typ 5-7 gånger, har ni väntat ett tag emellan gångerna ni kör blackra1n.exe eller har ni bara matat på så att säga?

Jag körde på! Testa lite till, det kommer att komma 🙂

Freebo
    Member

@kofot 44072 wrote:

Ser ut som om du delar problemet med fler så får du det inte att fungera efter 8-10 försök så läs här

noplaren
    Member
    Post count: 13

hur länge ska man vänta när det står “running” i rutan

H3NR11K
    Member

@berne88 44066 wrote:

har en iphone 3gs telia med 3.0 å skulle gärna uppdater min så den blir stabil,
    kan jag använda de här programet då?

å hur ska ja göra bara uppdatera den å sen jb den?

vad händer med alla program, kontaketer osv om man göra en ny uppdatering å jb?
    tacksam för svar

OM du vill ha telia så är det bara att uppdatera. Inget händer utan det tar bara lite tid innan allt är installerat. JB efter detta annars så måste du göra om jb efter att du uppdaterat.

Om du inte vill ha telia så ska du absolut inte uppdatera!

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Detta är den äkta guiden….läs

The Iphone Spot Blog Archive Blackra1n iPhone 3.1.2 Jailbreak Tutorial

Step 2) Close itunes and kill iTunesHelper.exe in taskmanager.

Troubleshooting:

1) Blackra1n just crashes – You don’t have itunes 9 installed or your apple mobile device service is not running. Install itunes 9 or reboot to solve.

2) Blackra1n says it’s missing QTCF.dll. Put QTCF.dll into the same folder with blackra1n.exe and run it again.

3) Blackra1n hangs on running… – You need to kill iTunes and iTunesHelper.exe. This step should only take a couple seconds and something should happen.

Klicka och läs …

// TwiZteD

kofot
    Member

Har prövat kanske 25+ gånger och får det inte att funka iallafall. Har för mig jag läste att det inte går om model-nummret börjar med MC, vilket mitt modelnummer börjar med.. Är det någon som har MC och fått det att fungera?
    Rejält irriterande när alla skriver att det funkar med en gång på olika forum, eller pröva ett par gånger så funkar det.. 🙁

Freebo
    Member

@kofot 44086 wrote:

Har prövat kanske 25+ gånger och får det inte att funka iallafall. Har för mig jag läste att det inte går om model-nummret börjar med MC, vilket mitt modelnummer börjar med.. Är det någon som har MC och fått det att fungera?
    Rejält irriterande när alla skriver att det funkar med en gång på olika forum, eller pröva ett par gånger så funkar det.. 🙁

Joxet med MC modellen skall enligt geohot endast röra iPod Touch 2/3

Minglarn
    Member
    Post count: 343

tips:

Trots att jag provade med allt (typ 30 ggr) så fick jag det inte att fungera.

Men så kom jag att tänka på att det kanske är något som blockerar iTunes & blackra1n…

Jag provade med att skapa ett helt nytt användare konto på burken och testade att köra blackra1n därifrån med resultatet att det fungerade på första försöket…. så nu är även min 3G 3.1.2 JB tack vare blackra1n…

berne88
    Member

@h3nr11k 44079 wrote:

OM du vill ha telia så är det bara att uppdatera. Inget händer utan det tar bara lite tid innan allt är installerat. JB efter detta annars så måste du göra om jb efter att du uppdaterat.

Om du inte vill ha telia så ska du absolut inte uppdatera!

okej uppdatera via itunes elle? å sen göra på med programet?

BrettFavre
    Member
    Post count: 51

Min 3gs börjar med MC och jag hade inga problem med Blackra1n… Fungerade på första försöket för mig.. Vet ej om det har med Blackra1n att göra men efter att jag hade uppdaterat luren till 3.1.2 så hade jag problem med täckning och samtal bröts hela tiden. Men nu med blackra1n och cydia installerat så har jag inga såna problem… Skumt…

Freebo
    Member

@brettfavre 44105 wrote:

Min 3gs börjar med MC och jag hade inga problem med Blackra1n… Fungerade på första försöket för mig.. Vet ej om det har med Blackra1n att göra men efter att jag hade uppdaterat luren till 3.1.2 så hade jag problem med täckning och samtal bröts hela tiden. Men nu med blackra1n och cydia installerat så har jag inga såna problem… Skumt…

3.1.2 sägs ju lösa ett problem som gör att mobiltjänster upphör att fungera så det var nog tack vare din uppgradering

kofot
    Member

Haha jag höll på hela kvällen igår och fick inte igång det, så idag bytte jag bara dator och testade på min bärbara så funkade det direkt. Äntligen 🙂

H3NR11K
    Member

@berne88 44104 wrote:

okej uppdatera via itunes elle? å sen göra på med programet?

Uppdatera med iTunes om du vill ha kvar Telia. Annars så får du ta hjälp av Dev Teams verktyg för att uppdatera utan att uppdatera BB

jca
    Member
    Post count: 221

Jag använder Mac och kan som sagt inte köra blackrain. Men kan jag ta en pc köra blackrain och sen gå tillbaka till min Mac och använda den som vanligt för att styra min iphone i itunes?

Freebo
    Member

@jca 44120 wrote:

Jag använder Mac och kan som sagt inte köra blackrain. Men kan jag ta en pc köra blackrain och sen gå tillbaka till min Mac och använda den som vanligt för att styra min iphone i itunes?

Yes det kan du

jca
    Member

Tack Freebo

LuDii
    Member
    Post count: 360

Någon som har någon hum om när unlock kmr ut?

Miche
    Participant
    Post count: 358

@minglarn 44093 wrote:

tips:

Trots att jag provade med allt (typ 30 ggr) så fick jag det inte att fungera.

Men så kom jag att tänka på att det kanske är något som blockerar iTunes & blackra1n…

Jag provade med att skapa ett helt nytt användare konto på burken och testade att köra blackra1n därifrån med resultatet att det fungerade på första försöket…. så nu är även min 3G 3.1.2 JB tack vare blackra1n…

Låter mer som om du inte riktigt vet vad du egentligen skulle göra för att lösa allt på rätt sätt! Man ska ju inte behöva göra ett nytt konto för att få det att fungera.

Jag tror det handlade om att du inte stängde ner itunes-processerna helt och hållet i task managern.

LuDii: kmr? Vad är det här för nytt ord egentligen? Eller försöker folk korta ner ord för att spara en halvsekund? Eller nee, det låter ju för sorgligt om det är så 😉

LuDii
    Member
    Post count: 360

@miche 44138 wrote:

Låter mer som om du inte riktigt vet vad du egentligen skulle göra för att lösa allt på rätt sätt! Man ska ju inte behöva göra ett nytt konto för att få det att fungera.

Jag tror det handlade om att du inte stängde ner itunes-processerna helt och hållet i task managern.

LuDii: kmr? Vad är det här för nytt ord egentligen? Eller försöker folk korta ner ord för att spara en halvsekund? Eller nee, det låter ju för sorgligt om det är så 😉

hahah, att du ens tar upp det? Lite sorligt 😉

Minglarn
    Member

@miche 44138 wrote:

Jorå, varje process som har med iTunes att göra släcktes ned… men lik förbannat fungerade det inte. Så mitt alternativ var att skapa ett rent konto utan en massa igång.

berne88
    Member

är ROCK något att ha när man har jb tele?

snabba svar önskas

Minglarn
    Member

@berne88 44152 wrote:

är ROCK något att ha när man har jb tele?

snabba svar önskas

Jag testade ROCK och det verkar vara snabbt… Sedan gör det nog inget om man har båda installerade…

Peckham
    Member
    Post count: 18

@xermi 44014 wrote:

nu nytt problem, får verkligen inte backgrounder att fungera!
    Voice-control går på innan backgrounder.

Några tips?
    //jonas

Har du fått nån ordning på de där???
    Starta programmet -> Håll inne home tills det står activated ?? 🙂

6295gl
    Member

Lyckades i går (på andra försöket) att jailbreaka med blackra1n. I dag tänkte jag blåsa hela installationen och göra om det. Det tog två timmar.
    Varför, varför, varför är blackra1n så skakigt? Visst kan en applikation krascha, ibland. Men med blackra1n för man snarare intrycket av att det fungerar, ibland.

Freebo
    Member

@6295gl 44180 wrote:

Lyckades i går (på andra försöket) att jailbreaka med blackra1n. I dag tänkte jag blåsa hela installationen och göra om det. Det tog två timmar.
    Varför, varför, varför är blackra1n så skakigt? Visst kan en applikation krascha, ibland. Men med blackra1n för man snarare intrycket av att det fungerar, ibland.

meetthefamily.JPG (image)

Ett hack, utvecklat på drygt 1 vecka av en kille och hans löss samt naturligtvis exploits i public domain, för 6 olika Appleprodukter kan naturligtvis inte vara helt felfritt…. vi får helt enkelt ta det onda med det goda och passar inte gratis #1 så finns alltid gratis #2, dvs PwnageTool

6295gl
    Member

Freebo, du har en poäng. 🙂

Freebo
    Member

nu finns Blackra1n även för er med Mac

jca
    Member

Körde det nu Freebo, allt verkar funka utmärkt. Det gick på 5 minuter!

orre14
    Member
    Post count: 10

jag jailbreakade min iphone 3g 3.1 fungerade skitbra! men t ex sbsettings och winterboard fungerar inte :S någon som har samma problem?

jca
    Member

Winterboard fungerar felfritt för mig!

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

samma här, funkar felfritt

Pack
    Member
    Post count: 61

Aktiverar Blackra1n iPhone?

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 377 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.