Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Blackra1n är ute nu!!
-
AuthorPosts
-
@morgan 46852 wrote:
allt går som de ska fram till man ska installera cydia och snow
när jag försöker installera båda två på samma gång låser sig
telefonen när log för snow kommer upp
så jag har installerat dem för sig.Fick du någon ordning på det morgan eller… jag sitter nämligen med liknande problem utan att få någon täckning, förjävla irriterande eftersom telefonen bara ligger o skräpar nu:P
mvh
Jag har en Iphone 3gs 3.1.2 och när jag jailbreakade med Blackrain.
Men nu när jag startar om telefonen så kommer “itunes + sladden” loggan upp helt plötsligt?
Den vill att jag ska aktivera telefonen igen:S
Vad kan detta bero på?@livecore 47051 wrote:
Jag har en Iphone 3gs 3.1.2 och när jag jailbreakade med Blackrain.
Men nu när jag startar om telefonen så kommer “itunes + sladden” loggan upp helt plötsligt?
Den vill att jag ska aktivera telefonen igen:S
Vad kan detta bero på?MAJ GAD! Det kan bero på att du inte sökt i forumet..
Tips; Bootroom
@livecore 47076 wrote:
Gjorde precis det, förlåt för posten. Blev du ledsen när du läste den?
isf så förlåt så mycket langa adressen så skickar jag blommor.
🙁Det är okej 🙂 Du kan behålla blommorna å ge dem till någon nära och kär!
Saken var att det har varit 21345634 som frågar samma sak i denna tråd.. Man börjar bli trött att länka.Hoppas inte att du blev ledsen eller så av mitt inlägg..
Den hittar ingen operatör i vänstra hörnet står där NO SERVICE och jag kommer ej till menyerna där står bara en USB sladd som pekar på Itunes märket ? 🙁
Och i steg 5 så kommer inte den där bilden upp på min skärm… 🙁 min är ju dock en 2g …?
@larsson21 47089 wrote:
Och i steg 5 så kommer inte den där bilden upp på min skärm… 🙁 min är ju dock en 2g …?
Herr Larsson,
testa detta och om det inte fungerar sök på 2G i just denna tråd så skall du se att du inte varit ensam om just detta problem. Mig veterligen är det ingen med 2G iPhone som lämnat detta forum gråtande :laugh:
Tack så mycket nu har jag fått igång den med menyerna och allt ! 😀
Men… Jag kan ej ringa eller smsa ifrån den ?@larsson21 47119 wrote:
Men… Jag kan ej ringa eller smsa ifrån den ?Har du kört en unlock? För annars är den ju låst till operatören som telen är köpt med, om du inte har låst upp den via apple.
@larsson21 47119 wrote:
Men… Jag kan ej ringa eller smsa ifrån den ?Det är nu du skall söka i forumet efter Bootneuter, precis som jag nämnde lite tidigare
Fick hem en Iphone från tre igår och körde Blackra1n och ett tu tre så var de färdigt, inga konstigheter alls…
Nu ska vi se va Cydia har att erbjuda//Peter
Tjena allesammans
Nu är de såhär att jag har införskaffat mig en Iphone 3G. Så jag jailbreakar med blackrain och även låser upp den. Allting fungerar förutom att jag inte har någon täckning. hittar comviq men somsagt ingen täckning. starta om den typ 2,3 gånger så på sista försöket kommer den bara till apple loggan så jag DFU ar den eller vad de heter, så jag återställer den helt och kör om med blackrain. men problemet kvarstår. kör om blackrain ett flertal gånger. men funkar inte. sen tar jag och laddar ner snow eller vad de heter från cydia då de stog att den är upplåst men de funka inte. Så vad kan de vara för fel? blir helt tokig. Kör med en ny Vista dator.@ipeddy 47389 wrote:
Tjena allesammans
Nu är de såhär att jag har införskaffat mig en Iphone 3G. Så jag jailbreakar med blackrain och även låser upp den. Allting fungerar förutom att jag inte har någon täckning. hittar comviq men somsagt ingen täckning. starta om den typ 2,3 gånger så på sista försöket kommer den bara till apple loggan så jag DFU ar den eller vad de heter, så jag återställer den helt och kör om med blackrain. men problemet kvarstår. kör om blackrain ett flertal gånger. men funkar inte. sen tar jag och laddar ner snow eller vad de heter från cydia då de stog att den är upplåst men de funka inte. Så vad kan de vara för fel? blir helt tokig. Kör med en ny Vista dator.Blackra1n låser inte upp den den jailbreakar den.. Låsa upp med blacksn0w
Tjenixen!
Jag har försökt Jailbreaka min Iphone, har en iphone 3GS med firmware 05.11.07, version 3.1.2. Men det går inte. Jag har följt den här guiden: https://www.iphoneinfo.se/forum/uppla…2-svenska.html.
Allt fungerar bra till den skall starta om, blackra1n säger att man skall vänta på omstarten, och det gör jag, men ingenting händer. Och en gång, när den lyckades startas om, verkade den ändå inte vara JB:ad, det fanns ingen blackra1n ikon.
Jag har precis gjort en återställning på den. så inget finns kvar.
SUPER tacksam för hjälp!
Mvh. Tobias
Bara att börja om från början och jailbreaka om.
Jag har gjort det 5 gånger nu, och det tar runt 30 min per gång
Tobias, fungerar den utan problem innan Blackra1n?
ngt som hjälpt 10/10 som inte kunnat JB är att testa att köra Blackra1n på ett annat OS. Låter corny men är sant… testa en annan datorokej freebo, det skall jag göra, återkommer om det fungerar eller ej.
DET FUNGERADE! 😀 Tack så jättemycket!
Dock har jag inte förstått mig på cydia än. Och vad är “rock” som man hittar i blackra1n?Tjena!
Körde Blackra1n enligt guiden som nämnts här precis innan mig, på
en 3Gs, med 3.1.2. Allt fungerade klockrent, och jag satt och
dregglade i Cydia, men sen plötsligt hände nåt skit. Hade tankat lite
prylar, och när den skulle starta om, så fick jag upp ett felmeddelande
om springboard.. och har försökt plocka bort diverse apps men problemet
kvarstår… Någon som har något tips?Kör en pc med 7:an i om det kan va till nån hjälp!
Återställde hela luren, och jailbreakade igen, och nu ser
det ut som det ska. Däremot står det att den är “jailed”
i iFunbox, vilket det gjort hela tiden. Knep?@nummer12 48115 wrote:
Tjena!
Körde Blackra1n enligt guiden som nämnts här precis innan mig, på
en 3Gs, med 3.1.2. Allt fungerade klockrent, och jag satt och
dregglade i Cydia, men sen plötsligt hände nåt skit. Hade tankat lite
prylar, och när den skulle starta om, så fick jag upp ett felmeddelande
om springboard.. och har försökt plocka bort diverse apps men problemet
kvarstår… Någon som har något tips?Kör en pc med 7:an i om det kan va till nån hjälp!
Edit: angående iFunbox: installera afc2add från Cydia
Dreggla i Cydia är det många som gjort, kanske droppade det lite på telefonen? 🙂
Seriöst nu, dessvärre är det bara att fortsätta avinstallera tills du hittat stabil konfiguration. Installera en app i taget och testkör ett tag innan du installerar nästa, det är det enda tipset som faktiskt fungerar.
@tobias 48053 wrote:
okej freebo, det skall jag göra, återkommer om det fungerar eller ej.
DET FUNGERADE! 😀 Tack så jättemycket!
Dock har jag inte förstått mig på cydia än. Och vad är “rock” som man hittar i blackra1n?Bra där. Rock är ett alternativ till Cydia, en del del extra features men saknar en del core appar skrivna av Cydias skapare Saurik
@freebo 48116 wrote:
Edit: angående iFunbox: installera afc2add från Cydia
Dreggla i Cydia är det många som gjort, kanske droppade det lite på telefonen? 🙂
Seriöst nu, dessvärre är det bara att fortsätta avinstallera tills du hittat stabil konfiguration. Installera en app i taget och testkör ett tag innan du installerar nästa, det är det enda tipset som faktiskt fungerar.
Ha, jaa inte bara en skulle jag tro! 🙂
Försökte googla runt lite, och det verkar som att man ska kunna
avaktivera springboard, för och inte riskera att den kraschar så.
Är det nån som testat och kan säga att det är riskfritt?@nummer12 48120 wrote:
Ha, jaa inte bara en skulle jag tro! 🙂
Försökte googla runt lite, och det verkar som att man ska kunna
avaktivera springboard, för och inte riskera att den kraschar så.
Är det nån som testat och kan säga att det är riskfritt?jag är rätt säker på att det inte går att avaktivera Springboard, har du en länk till det? Det som avses är väl snarare att du landar i Springboard “safe mode” vid en crash, detta för att undvika en komplett härdsmälta/data loss
@freebo 48121 wrote:
jag är rätt säker på att det inte går att avaktivera Springboard, har du en länk till det? Det som avses är väl snarare att du landar i Springboard “safe mode” vid en crash, detta för att undvika en komplett härdsmälta/data loss
Nej nu hittar jag ju inte den skiten, postar om jag gör det!
Satt och lade till en jävla massa sources, och i nåt paket hittade
jag en norsk, och blev lite lack för att den va just norsk.Vet du om det finns någon bra svensk “source” eller?
@nummer12 48135 wrote:
Nej nu hittar jag ju inte den skiten, postar om jag gör det!
Satt och lade till en jävla massa sources, och i nåt paket hittade
jag en norsk, och blev lite lack för att den va just norsk.Vet du om det finns någon bra svensk “source” eller?
Man skall akta sig för att lägga till sources i onödan, det ballar lätt ur och då väntar i de flesta fall en total återställning
Känner bara till en:
ifun.se/swe
Tjenare!
Jag är helt novis på det här med jailbreak. Jag har Firmware 2.2.1 på en IPhone 2g. Den har blivit jailbreakad och uppdaterad en gång förut med hjälp av en polare.Hur gör jag för att uppdatera till senaste Firmware samt få mitt Glocalnet sim-kort att fungera i den?
Värt att tillägga är kanske att den är köpt i staterna.
@onearmedpanda 48170 wrote:
Tjenare!
Jag är helt novis på det här med jailbreak. Jag har Firmware 2.2.1 på en IPhone 2g. Den har blivit jailbreakad och uppdaterad en gång förut med hjälp av en polare.Hur gör jag för att uppdatera till senaste Firmware samt få mitt Glocalnet sim-kort att fungera i den?
Värt att tillägga är kanske att den är köpt i staterna.
Du har postat i rätt tråd, vilket leder mig att tro att du egentligen vet att det är Blackra1n som gäller även för dig med en 2G. Sedan får du söka här på forumet hur du låser upp med bootneuter
@freebo 48174 wrote:
Du har postat i rätt tråd, vilket leder mig att tro att du egentligen vet att det är Blackra1n som gäller även för dig med en 2G. Sedan får du söka här på forumet hur du låser upp med bootneuter
Om jag skulle veta hur jag ska göra hade jag väl inte postat här från första början?
Jag postade i den här tråden för att en polare sa till mig att jag skulle använda blackra1n.Tack för hjälpen ändå..
@onearmedpanda 48202 wrote:
Om jag skulle veta hur jag ska göra hade jag väl inte postat från första början?
Jag postade i den här tråden för att en polare sa till mig att jag skulle använda blackra1n.Tack för hjälpen ändå..
Kolla dessa två trådar
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5938-iphone-2g-8gb.html
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5807-iphone-2g-jailbreak-upplasning.htmlSamma problem, samma lösning
@freebo 48205 wrote:
Kolla dessa två trådar
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5938-iphone-2g-8gb.html
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5807-iphone-2g-jailbreak-upplasning.htmlSamma problem, samma lösning
Tack för länkarna.
EDIT: När jag har Jailbreakat den, försvinner allt på den då?
@onearmedpanda 48221 wrote:
Tack för länkarna.
EDIT: När jag har Jailbreakat den, försvinner allt på den då?
Nej då, allt finns kvar
@onearmedpanda 48224 wrote:
Sist jag jailbreakade så försvann allt jag hade på den. Hur kommer det sig?
Om jag vill att allt ska försvinna så att jag får en “fresh start” hur gör jag då?
Återställ genom itunes och jailbreaka om.
@onearmedpanda 48224 wrote:
Sist jag jailbreakade så försvann allt jag hade på den. Hur kommer det sig?
Om jag vill att allt ska försvinna så att jag får en “fresh start” hur gör jag då?
Sist du jailbrekade så använde du antingen Pwnagetool, Redsn0w, ziphone eller ngt annat gammalt “mög”. Blackra1n touchar bara det innersta i din telefon och alla din data finns därmed kvar.
Det är dock alltid klokt att ta en sista backup innan du börjar :rolleyes:
Hej,
Jag har en iphone 3gs 3.1.2 . Och jag har hört att man inte kommer att kunna återställa sin telefon via itunes om man jailbreakar telefonen med Blackra1n, stämmer detta?
@ponyboy 49308 wrote:
Stämmer inte.
Har precis jailbreakat telefonen med Blackra1n och installerade Cytia och snow. Men jag undrar vad var Cytia för, installerade den bara för att det lät bra:P?
Måste säga att det var så jävla lätt, tog inte mer än 2 minuter. Trodde inte det skulle vara så lätt att låsa upp telefonen 😀
Cydia är som appstore men för de icke apple godkända applikationerna. Finns massor med godsaker som man kan hämta från cydia men var försiktig, installera inte saker du inte vet nånting om.
@ponyboy 49313 wrote:
Cydia är som appstore men för de icke apple godkända applikationerna. Finns massor med godsaker som man kan hämta från cydia men var försiktig, installera inte saker du inte vet nånting om.
Måste man verkligen registrera sitt bankkort för att kunna ladda ner från itunes via iphonen? Någon som kan visa någon bra guide om hur man laddade ner gratis spel/filmer.
@david_90 49319 wrote:
Måste man verkligen registrera sitt bankkort för att kunna ladda ner från itunes via iphonen? Någon som kan visa någon bra guide om hur man laddade ner gratis spel/filmer.
Du laddar ju ner spel/filmer från iTunes store.
Om du menar utöver iTunes så får det inte diskuteras då det handlar om pirat-material, vilket strider mot reglerna för detta forum.@Mr Fyhr 49322 wrote:
Jag har swebank och använder e-kort till iTunes så slipper du lägga ut din “riktiga” kod.
Tror inte det spelar sån stor roll, då itunes (Apple) inte direkt är bedragare, men jag visste inte att det krävdes.
Tack för alla svar
låste upp min iphone 3GS men när ja stänger av iphonen och sätter på den igen så måste jag börja om allt nån som vet nåt :confused:
@moey 50020 wrote:
låste upp min iphone 3GS men när ja stänger av iphonen och sätter på den igen så måste jag börja om allt nån som vet nåt :confused:
Du har en tele med den nya bootromen, och du får därför en tethered jailbreak.
Betyder att för att starta upp telefonen så måste du jailbreaka på nytt. Finns 2387529347234st trådar som tar upp det du ställer i din fråga.Finns bland menyn en länk för sökning.
Jag tror inte ett untethered JB är omedelbart förestående. George Hotz riktar ju in sig på att knäcka PS3an nu; On the PlayStation 3
vad är skillnaden på untethered tethered ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.