Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Skal & Skydd › Den stora tråden om Iphone skal/skydd
-
AuthorPosts
-
Välkomna till Den stora tråden om Iphone skal
nu slipper man leta igenom 30 trådar
jag tycker att vi gör denna tråd till den officiella skal tråden.Här är några länkar som jag har hittat
(länka gärna till fler sidor)
om du har köpt ett skal/fodral,
ge den betyg här1.vart du har köpt den?
2.För/nackdelar med produkten?
3.Pris på produkten
4.1 av 10 möjliga *betyg*DEL 1
PDair Leather Case, Metal Case, Crystal Case, Silicon Case, Stylus, Screen Protector, Mobile Accessories – PDair.com
Silikonskydd – ScreenGuard.se
Best Skins Ever, Inc. Home Page
iPhone-tillbehör, Invisible Shield, skydd, skal m.m – iPhoneButiken
Välkommen till Apple Store – Apple Store (Sverige)
Skinit.com: Phone Skins, Laptop Skins, iPod Skins, Gaming Skins: Personalization on Demand
Bluebox.se – Skicka roliga presenter, prylar, födelsedagspresenter online! Handla present inredning presenter shopping på nätet presenter till alla ::
GelaSkins | Protection with Style, not Bulk
Mobiltillbehör, iPod, iPhone, mobilskal, laddare, batteri, minneskort, Wii
Välkommen in i skal-mans webbutik – Mobilskal m.m Fraktfritt!DEL 2
Jag stödjer iden, tycker den borde klistras, men det bestämmer ju inte jag 😛
Mitt bidrag då:Produkt: Belkin Etched Silicone Sleeve fr iPhone 3G – Apple Store (Sverige)
1. Apple Store
2. Den har tappat mycket färg på kanterna, började göra det efter 1 vecka. Det kommer även in grus och sånt in i fodralet som repar iPhonen. Skalet som jag köpte på MBK i bangkok är bättre.
3. 189kr
4. 3/10
3.slaneby
July 29, 2009 at 10:35Post count: 0Mobiltelefonväska Xqisit för iPhone 3G
Elegant fodral i svart skinn (ej original) Storlek: 120×75 mm.Fördelar
*Priset & funktionaliteten!!
*Smidigt att få i/ur telefonen från fodralet,
*Luktar inte så mkt jämfört med liknande produkter,
*Slipper krånglet med plast/gummifodral som bara är i vägen
*Lätt att få ner/upp pga slät yta, fastnar inte “på vägen” i byxanNackdelar
*Kan komma grus/damm/korn i fodralet
*Hör inte signalen så bra med högtalarna nedåt
*Tar bort vibratorkänseln någotInköpsställe: Clas Ohlson
Pris: 98:-
Betyg: 9/10
Helt klart mycket väl godkänt, det bästa (och billigaste!) skyddet jag ägt.Jag har 4 skal (2 likadana men olika färg) och tänkte skriva lite kort om det jag använder mest.
Switcheasy Capsule Rebel
1.vart du har köpt den?
Jag har köpt ett på Humac (sthlm fridhemsplan) och ett på Macoteket (sundbyberg)2.För/nackdelar med produkten?
Fördelar:
Täcker hela telefonen utom de viktigaste delarna.
Skyddar kromlisten.
Man får med två stycken screen-protectors som är lätta att applicera och ger bra skydd.
Skalet ger ett kraftigt tapp-skydd och är mycket stabilare än ett silikonskal.Nackdelar:
Man får med en liten plupp som man ska sätta in i bottenkontakten, men då den inte alls sitter ihop med skaler så är den lätt att tappa bort.
Hålet för hörlurarna är lite trångt, så vissa hörlurar med mycket gummi eller andra så kallade AUX-sladdar är svåra att få i (jag har löst detta med att “vässa” gummit på dom kontakter jag använder mycket)
Jag har ett vitt och ett svart, det vita blev snabbt missfärgat av jeansen, men det går säkert att tvätta bort.3.ca 249kr
Betyg 8/10
Hej,
Eftersom min Iphone har blivit repig på baksidan så vill jag köpa en ny baksida som ser precis ut som på min, dvs svart med iphone 3g 16gb logo.
Någon här som kan vara snäll och hitta någon sida som säljer sånt till ett billigt pris?
@david_90 38972 wrote:
Hej,
Eftersom min Iphone har blivit repig på baksidan så vill jag köpa en ny baksida som ser precis ut som på min, dvs svart med iphone 3g 16gb logo.
Någon här som kan vara snäll och hitta någon sida som säljer sånt till ett billigt pris?
detta är en tråd om skydd. inte reservdelar. för att du ska lära dig en läxa så svarar jag gärna och ger dig en länk när du frågar på rätt plats
Namn: SGP Ultra Thin High Gloss – Vit
Köpt direkt i deras webshop.
Fördelar: Smälter in bra. Telefonen blir inte stor och otymplig eller får kanter som hakar i när du skall ta upp den. Kommer med skydd för loggan så den inte blir repig. Lätt att ta av och på.
Nackdelar: Telefonen passar inte i dockorna med skalet på. Skyddar inte kromlisten runt om och det ger inte något extra stötskydd som ex ett sillikoncase gör.Övrigt: Finns även i en matt version och Leather grip. Den blanka blir inte smutsig eller drar åt sig färg från ex jeans som den matta versionen kan göra. Leather grip har en gummiliknande yta som ger bra grepp. Köpte Carbon look och det har vävd yta, precis som det vore en duk av kolfiber.
Pris: från ca 15 USD plus frakt, tror det blev ca 20USD totalt.
Köpte även skydd för displayen (Steinheil Crystal) och de är mycket bra! Lite mindre än själva displayen så det blir ingen kant som smuts och damm samlas i. Mycket bra passform och sillikonbaserat lim gör att du kan lyfta loss det och ta bort ev damm som kommit in när du monterade skyddet utan att det förstörs.
Glömde: Betyg 8/10 (pga att skyddsfilm inte ingår till alla skal, samt att det inte skyddar kromlisten.)
SKulle verkligen vara kul om mer folk berätta om deras skydd då jag snart ska köpa skal/skydd till iPhonen när den kommer 😀
Namn: SwitchEasy CapsuleRebel Arctic
1.vart du har köpt den?
SwitchEasy
2a. Fördel:
Gillar den för att den behåller formen betydligt bättre än det traditionella silikonfrodralen. Dessutom är den snygg och man kan variera hur som helst nästan med färger. Dessutom klarar telefonen numer att tappas utan skadas.
2b. Nackdel:
Screenprotectorn som medföljer är värdelös tyckte jag, suger åt sig fettfläckar och är “svår” att få riktigt ren.
Använder mig av iZound´s ScreenProtector istället som jag tycker är kalas.
3.Pris på produkten
€28 inklusive frakt.
4.1 av 10 möjliga *betyg*
Denna fodral/skin får en 8:a av mig.Artwizz SeeJacket Silicone
Bra:
– Täcker stor del av iPhonen.
– Tål stötar, klarar sig bra även om man tappar den i gatan.Dåligt:
– Gör den betydligt mycket större och “bulkigare”
– Det fastar MYCKET damm på den.
– Det kan komma in en liten, liten sten eller liknande och ligga och repa baksidan.Betyg:
4 av 10Det är ett för klumpigt skydd för min smak, och fastnar i fickan när man ska få upp luren. Detta gäller silikonskydd i allmänhet. Därför använder jag Invisible Shield just nu.
Är lite sugen på detta skal/skydd, men det är lite väl dyrt…
SENA WALLETBOOK CASE FOR iPHONE 3G/3G S
[IMG]http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1261/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/TV763_AV4?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp[/IMG]Fördelen: en perfekt lösning när du inte vill bära med dig både plånboken och din iPhone.
Nackdel: priset och sedan vet jag inte förrän jag testat huruvida den är klumpig eller inte… Den finns även hos Apple Store för det facila priset av 529kr…
@robert Smith 39499 wrote:
Jag har inte haft något myntfack i plånboken på de senaste 15-20 åren 😎
Problem solved 😎
iPhone 3G Silikonfodral – iPhonebutiken.se
Jag funderar på det där skalet, men är iPhonebutiken seriösa? Någon som vet? 😀@pzych0 39500 wrote:
Problem solved 😎
iPhone 3G Silikonfodral – iPhonebutiken.se
Jag funderar på det där skalet, men är iPhonebutiken seriösa? Någon som vet? 😀Har läst om några här på forumet som rekomenderat sidan i olika trådar.
Har själv handlat displayskydd på sidan, inga problem.1.Belkin iPhone Clear Acrylic fodral hos telia
2. akryl *materialet är inte av de bästa kvalite, jag har arbetat 2 år på texotan.se, där vi tillverkade ett brett sortiment av diverse platssorter, akryl va den billigaste, hade inte skadat ifall dom hade slängt in 10-15% pc*en plast sort som är omöjlig o förstöra*, men då hade vi fått lägga ut 50 kr extra
Displayskydd var i kartongen, så jag använder den. funkar bra,
förutom att längst upp på höger sida, så tar skalet emot,, så har de blitt en lite bubbla, men mobilen e 100% repfi,, tror att jag va klantig och inte fick till de rätt ifrån första början.Man kommer åt alla knappar perfekt,
de enda negativa jag har o säga är att Akryl inte är av bästa soft, men annars passar den mobilen perfekt, den blir ” nästan” snyggare med de skalet3. 129 kr
4, jag ger den 8 av 10 möjliga
jag använder nån typ av “pistolgrej”okså som man har för mobiler, jag fick de av en vän för säkert 8 år sense bild,
min iphone e väll skyddad
“skall bara till en skräddare och fixa till en grej på den. så att mobilen inte ploppar ut när man böjer sig för att “knyta skorna”
nån typ av skin med knapp, så att man kan stänga till den, den hade en sådan innan, man jag tog bort den,dumt, men menjag vet inte va den kallas och vart man får tag på en sådan, hade gärna skaffat mig ett till.
Jag undrar om det finns någon svensk butik/webbutik som säljer följande silicon case till iphone:
@tallani 40081 wrote:
Jag undrar om det finns någon svensk butik/webbutik som säljer följande silicon case till iphone:
Verkligen snygg o i kombination med Zaggs invisibleSHIELD blir det perfekt. Antingen blir den en blå circle eller en Sena Walletbook. Skaffa ett PayPal konto så är det inga problem att handla på ebay o andra internetbutiker.
Edit: Priset för Blue Circle är ca 118 kr (12,99+3) * 7,36 (min PayPal kurs från ebay köp för en vecka sedan)
@tallani 40081 wrote:
Jag testade nyss o handla från ideal-case, där dom säljer circle-series.
Köpte mig en blå variant…..kan återkomma med mina synpunkter, om det är någon som är intresserad av det, om vad jag tycker och så när jag fått den. 🙂@tallani 40081 wrote:
Det blev en blå circle och Zaggs invisibleSHIELD. Hur snyggt som helst o bara 6 dagar i lev. tid, kan klart rekommenderas (speciellt om nu har en vit iPhone)
Har skaffat på mig hela 3 stycken olika fodral till iphonen.
Switcheasy rebel capule white
1. Fördelar: Ger bra skydd och är väldigt robust och inte tar någon större plats. Skyddet för laddningskontakten är kanon och sitter väldigt bra och tajt.
Nackdelar: När man använder plastfilmer så blir det ofta luftbubblor vid kanterna av iphonen när skalet sitter på. Jag har applicerat många olika skydd och det spelar nästan ingen roll hur perfekt filmen sitter det blir alltid för eller senare några luftbubblor vid sidorna. Annars tycker jag att skalet är väldigt bra.2. 249kr kostar den.
3. Betyg 9av10
Switcheasy rebel color blue
1.Fördelar. Mjuktsillicon fodral som är lätt att sätta på och ta av.
Nackdelar: För många. Det är ofta för mjukt och det är lätt att det blir glipor lite här och där. Den värsta nackdelen är dock att den suger åt sig damm som bara den. Ofta får man damma av iphonen och rengöra varenda gång man har haft skalet på.2. 85kr
3. betyg 7av10
Hama läderfodral vit
1.Fördel: Skyddar telen rätt så bra
Nackdelar: Ful, jobbigt att få i telefon, och inte speciellt smidig. Har inte använt den så mycket, blir nog mer på vintern när man kan stoppa i telen i jackfickan.2. 125kr
3. 5av10
Det var de korta presentationerna av dessa skydd.
Tjena!
Jag har precis fått hem min iPhone från lagning, tappade den i stengolvet så hela displayen sprack.
E det någon som har ett tips på ett bra skal som går upp en bit på framsidan med och på så vis dämpar fallet så att inte displayen går sönder om man skulle tappa den igen?
Är en klar fördel om det inte förstör telefonens ursprungliga utseende och även ett plus om det är snyggt. 😉
@robbeee 45079 wrote:
Tjena!
Jag har precis fått hem min iPhone från lagning, tappade den i stengolvet så hela displayen sprack.
E det någon som har ett tips på ett bra skal som går upp en bit på framsidan med och på så vis dämpar fallet så att inte displayen går sönder om man skulle tappa den igen?
Är en klar fördel om det inte förstör telefonens ursprungliga utseende och även ett plus om det är snyggt. 😉
Jag rekommenderar dessa 2 ur min egna butik.
Silikonskal
Tvåfärgat baksidesskyddDe skyddar telefonen riktigt bra
Jag kanske är i helt fel tråd nu. Men jag har i alla fall sökt efter ett speciellt skal som kommer från Switcheasy, det heter Capsule rebel M är det någon som vet en hemsida där man kan få tag i det? Förutom Switcheasys egna.
@forsell90 47015 wrote:
Jag kanske är i helt fel tråd nu. Men jag har i alla fall sökt efter ett speciellt skal som kommer från Switcheasy, det heter Capsule rebel M är det någon som vet en hemsida där man kan få tag i det? Förutom Switcheasys egna.
vart kan jag köpa ett vitt skal? 32gb ska det stå eller inget alls
@ilgeniofcb 47451 wrote:
vart kan jag köpa ett vitt skal? 32gb ska det stå eller inget alls
Jag investerade just i ett shades case. Den är helt fantastisk. Man känner inte ens av att man har ett skal på luren. 0,4 mm tunn och skydd runt hela luren, som man kan ta av på 2 sekunder. Jag kommer att ta bort skärmskyddet, då även skärmen är skyddad av den. Så den rekommenderar jag varmt.
@jouh 47603 wrote:
Jag investerade just i ett shades case. Den är helt fantastisk. Man känner inte ens av att man har ett skal på luren. 0,4 mm tunn och skydd runt hela luren, som man kan ta av på 2 sekunder. Jag kommer att ta bort skärmskyddet, då även skärmen är skyddad av den. Så den rekommenderar jag varmt.
Vart köpte du detta skydd låter som det skulle passa mig perfekt.
Någon som vet om någon svensk återförsäljare för Switcheasy-skal förutom iPhonebutiken?
Någon som testat Skyddsfilm med insynsskydd till iphone? 🙂
Ska nog skaffa ett, men vill veta hur det är innan 🙂
Skyddsfilm med insynsskydd (iPhone 3G/3G S) – iPhonebutiken.se
Som jag fattat det så är SwitchEasy CapsuleRebel M ett av de bästa skydd som finns för iphone. Nu undrar jag, har någon av er erfarenhet av detta skydd? Isåfall, duger plastfilmen som följer med bra för att skydda skärmen eller borde man köpa en invisibleshield och bara använda framsidan?
@robert Smith 41056 wrote:
Det blev en blå circle och Zaggs invisibleSHIELD. Hur snyggt som helst o bara 6 dagar i lev. tid, kan klart rekommenderas (speciellt om nu har en vit iPhone)
Får min iPhone snart och funderar på att köra exakt samma kombination.
Circle series, är den bättre än vanliga silikonskydd som finns att köpa eller det är samma typ?
Någon som vet om man kan lämna in sin iPhone för att få invisibleshield påsatt av “proffs”?Någon som vet vart man kan köpa skal till telefonen med motiv av fotbollslag??
@ludii 52240 wrote:
Någon som vet vart man kan köpa skal till telefonen med motiv av fotbollslag??
Finns lite random på olika sidor A.C.Milan football case for iPhone 3G/3GS. Vilket lag tänkte du på?
@ponyboy 52241 wrote:
Finns lite random på olika sidor A.C.Milan football case for iPhone 3G/3GS. Vilket lag tänkte du på?
syftar på världens bästa lag, manchester united 😀
[IMG]http://i902.photobucket.com/albums/ac226/kailaizdz/DSCF3022.jpg?t=1251619266[/IMG]
9:- på ebay 🙂 Gjort utav polyester micro suede material
Hej
Har en ganska ny butik December (2009)som har en del skins för iPhones bland annat. För tillfället har vi struktur och vinyl-skins (Apple logan syns igenom).[IMG]http://www.laptop-skydd.se/gallery/images/tn_5186.JPG[/IMG]
Denna helg är det 25% rabat på alla skins dessutom. Dessutom har vi lite display skydd. Ett ganska unikt sådant som hindra tjuvtittare som sitter jämte från att se vad du gör på din iPhone.Vore kul om någon recensera en av dessa (har du en blogg och vill skriva en artikel kan vi ställa upp med produkter)
Vi finns på:
Laptop-Skydd.se – Laptopskins & iphoneskins, skärmskydd, tangetbordskydd allt för din laptop!@ludii 52242 wrote:
syftar på världens bästa lag, manchester united 😀
Här är en tema som skulle passa din skal. Manchester United
Pretty obvious…. Välkommen tillbaka när du vill betala för dina annonser Mahmoud /Mod
10 spänn att du är från Höllviken 🙂
Tjenare! Jag försöker hitta en väldigt enkel läder/skin precis som den man får med HTC HD2 BILD
MEN!! jag skulle vilja ha en som det finns en liten ficka för en eller två kreditkort. likt min plånbok BILD fast med vertikal iföring av korten. Någon som har hittat vad jag söker? Jag har letat överallt men inte funnit än
Har lite spray från invisible shield och ska köpa en screen protector. Tänkte prova en billig för 10 spänn typ. Ska jag bara sätta på det skyddet utan spray eller ska jag ta min invisible-shield spray fast det inte är en invisible shield?
@Märdin 54700 wrote:
Har lite spray från invisible shield och ska köpa en screen protector. Tänkte prova en billig för 10 spänn typ. Ska jag bara sätta på det skyddet utan spray eller ska jag ta min invisible-shield spray fast det inte är en invisible shield?
Om det blev bättre med spray skulle displayskyddstillverkarna nämnt det så kör utan spray. Se bara till att det är 100% dammfritt
Jag köpte en iPhone 3Gs idag och mitt första intryck är…… Fantastiskt!!!!! Vilken telefon alltså!
Men nu undrar jag om ni kunde tipsa mig om program, spel, tillbehör m.m. 😀
Bör man även köpa ett fodral till telefonen eller sitter den säkert i ens byxficka?Tacksam För Svar 😀
Hälsningar: Shwareb
Flyttat från egen tråd / Mod
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.