Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Skal & Skydd › Den stora tråden om Iphone skal/skydd
-
AuthorPosts
-
@mrsmart 74863 wrote:
Funkar säkert superbt. Själv har jag beställt Case-Mate Gelli clear till iPhone 4, är ett lite stöttåligare material men samtidigt väldigt snyggt. Jag länkar: Case-Mate Gelli – Clear (iPhone 4) – iPhonebutiken.se
Den såg väldigt clean och fin ut. kanske får bli en sån då. jag är så kluven :confused:. jag vill ha ett bra skydd som ligger bra i handen, skyddar bra, inte ha allt för lätt för att se fett ut och det ska inte se för klumpigt ut :). är den produkten något du kan rekommendera för mig då 🙂
@kevin 74867 wrote:
Den såg väldigt clean och fin ut. kanske får bli en sån då. jag är så kluven :confused:. jag vill ha ett bra skydd som ligger bra i handen, skyddar bra, inte ha allt för lätt för att se fett ut och det ska inte se för klumpigt ut :). är den produkten något du kan rekommendera för mig då 🙂
Har inte testat ännu, men hade ett i princip likadant på min 3gs, och den är jag extremt nöjd med, enda negativa var att den sög åt sig fett lite för bra, men det går enkelt att ta väck med handduk, skärmduk eller vad man nu vill. Skyddar väldigt bra, väldigt bra passform, och detta till4:an är oerhört snyggt enligt mig, jag rekommenderar det i den mån jag kan då jag ej hunnit testa, du kan ju kolla på youtube review annars.
@mrsmart 74871 wrote:
Har inte testat ännu, men hade ett i princip likadant på min 3gs, och den är jag extremt nöjd med, enda negativa var att den sög åt sig fett lite för bra, men det går enkelt att ta väck med handduk, skärmduk eller vad man nu vill. Skyddar väldigt bra, väldigt bra passform, och detta till4:an är oerhört snyggt enligt mig, jag rekommenderar det i den mån jag kan då jag ej hunnit testa, du kan ju kolla på youtube review annars.
Jag tittade lite nyss, det ser väldigt lovande ut 🙂 tror jag beställer den och inte tänker mer ;), tack så mycket för hjälpen, det uppskattas alltid 😀
Funderar på detta skal, Leather Flip – iPhonemekka.com, är det något att ha?
Tradera har skitmånga skal, både hard case, i silikon och skärmplast. Billigt också ;p
Vet någon ett bra Mjukt skal asså typ silikon, som skyddar på baksidan o sidorna?
Det ska skydda bra om jag tappar den osv.
PS. Har en iPhone 4 (Ej fått den än från 3:mad:)kanske ett case Mate Tough case är något för dig?
iPhone 4 Hard Tough Cases by Case-mate
[YOUTUBE]6EVSZQ9HLk8[/YOUTUBE][YOUTUBE]lcepWNOuUuM[/YOUTUBE]
@iPhoneButiken.se 78612 wrote:
Ta en titt på Otterbox Defender Case
måste faktiskt säga wow åt det case, mer skydd får man söka efter
[YOUTUBE]vf4n9go9P64[/YOUTUBE]Hej nån som vet några Hardcase skal såna här
. Fast det ska stå 32 på baksidan och inte 16. :confused:
mod: redigerade din bildlänk.
@pongo 78610 wrote:
kanske ett case Mate Tough case är något för dig?
iPhone 4 Hard Tough Cases by Case-mate
[YOUTUBE]6EVSZQ9HLk8[/YOUTUBE][YOUTUBE]lcepWNOuUuM[/YOUTUBE]
Precis sån jag menar! 😀
blir ungefär 300:- Inklusive FraktPris: 245,54
Frakt: 45,54
Men… Finns det nån svensk online butik som säljer den för mindre än 291 inklusive frakt detta var ju ändå från typ USA eller UK?
+ Att nu behöver jag väl igentligen inte köpa I-S Full case?
Räcker väl med skärmen? nu när jag ska ha case som skyddar bak med…Phone 4 Case-Mate Tough- dustinhome (395kr)
iPhone 4 Case-Mate Tough -mytrendyphone.se (266kr) <– fast detta företag verkar inte vara så bra, iaf inte enligt prisjakt.se
iPhone 4 Case-Mate Tough – Megastore.se (329kr)googlade bara lite, men hittar inga billiga
Nu blev jag lite ?velig? igen
är det kanske bättre att köpa iPhone 4 Defender Series Case?
Det verkade ju som den skyddar mer…
+ en sak är det typ nåt glas framför iphonen? det såg ut som de på filmen…
Funkar touchen fortfarande fast man har den på?@iphonekid 78716 wrote:
Hej nån som vet några Hardcase skal såna här
. Fast det ska stå 32 på baksidan och inte 16. :confused:
mod: redigerade din bildlänk.
Kolla tradera billigt ju
har sedan jag köpte min 4:a haft screenprotector fram och bak samt ett Transparent TPU skal. jag har fått många kommentarer om hur fult det är osv. så idag har jag tagit tag i saken och beställt en bumper från apple samt ett “otterbox defender”-skal.
otterboxen är kanske inte så mycket snyggare, men jag kommer nu våga ta med mig telefonen på jobbet eller när jag är utomhus i verkstaden. stora förväntningar mao!Personligen så gillar jag följande skal och jag tycker att man också kommer att behöva ett invisible shield utöver detta för annars blir det riktigt dyr om skärmen får en repa (vilket har hänt mig tidigare… det blev en affär på 700 kr för att byta ut glaset)
Circle Series (Blue)
iPhone iSkin Solo Fx case
Apple IPhone 3G 3GS Blue Checker Hard Case Phone Cover [iPhone3G D blue checker] – $6.39 : Cellphone iphone case, Covers, Pourches, Skins and Cellphone Accessories – cellphonela.com, CellphoneLA offers wholesale price Cell Phone Cases, Covers, Pourch
iPhone Skal
Mix & Match – Customize Your iPhone 3G / 3GS Hybrid Tough Case With Multiple Colors by Case-mate
NEST Case iPhone Accessory Review and Video | iPhonefreak
IPHONE TPU GEL CASEMen circles är bra! tycker jag!
J
Har köpt ett Zagg Invisible Shield Full Body från E-bay och det lär ju anlända i brevlådan långt innan själva telefonen. Har också köpt några hårda skal som inte kommit än.
Ni som använt/använder Zagg’s IS, blir det jättestor skillnad på känslan av displayen? Blir det trögare, eller hur känns det? Skulle gärna vilja veta hur det känns innan jag lägger ner dryga timmen på att få dit det för det verkar inte vara det enklaste…
@jwallbeck 79357 wrote:
Personligen så gillar jag följande skal och jag tycker att man också kommer att behöva ett invisible shield utöver detta för annars blir det riktigt dyr om skärmen får en repa (vilket har hänt mig tidigare… det blev en affär på 700 kr för att byta ut glaset)
Circle Series (Blue)
iPhone iSkin Solo Fx case
Apple IPhone 3G 3GS Blue Checker Hard Case Phone Cover [iPhone3G D blue checker] – $6.39 : Cellphone iphone case, Covers, Pourches, Skins and Cellphone Accessories – cellphonela.com, CellphoneLA offers wholesale price Cell Phone Cases, Covers, Pourch
iPhone Skal
Mix & Match – Customize Your iPhone 3G / 3GS Hybrid Tough Case With Multiple Colors by Case-mate
NEST Case iPhone Accessory Review and Video | iPhonefreak
IPHONE TPU GEL CASEMen circles är bra! tycker jag!
J
Det enda skydd som funkar ihop med IS är Bumper.
Allt annat gör så att IS lossnar.@saya 79377 wrote:
Har köpt ett Zagg Invisible Shield Full Body från E-bay och det lär ju anlända i brevlådan långt innan själva telefonen. Har också köpt några hårda skal som inte kommit än.
Ni som använt/använder Zagg’s IS, blir det jättestor skillnad på känslan av displayen? Blir det trögare, eller hur känns det? Skulle gärna vilja veta hur det känns innan jag lägger ner dryga timmen på att få dit det för det verkar inte vara det enklaste…
Ja det blir ganska stor skillnad, det duger lika bra med exempelvis Osynligt skydd – 89:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser Då får du samma härliga glaskänsla när du använder iPhonen. IS ger ett bättre skydd såklart men den dödar känslan lite.
Köpte detta skydd Otterbox Commuter Series Case – 349:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser
Och är helnöjd..Misstankar om reklam, inlägger tas bort. /iAsh
Ny på forumet, ställde en fråga om ett kraftigt skydd här. Vill veta vad det är för skillnad mellan de två kraftiga skydden som jag har funnit på nätet. Jag jobbar med att bygga klätterställning vid renovering av hus och behöver därför veta vad skillnaden på de är.: cool:
SRY. Ville påpeka att mitt jobb är slitsamt för mina telefoner och behöver ett kraftigt skal/skydd.
Marwin, det du länkade till ser ut som en kopia av Otterbox Defender Case.
Otterbox gör grymma skydd som skydar emot i princip allting (förutom kanske dopp i pool)
Vilket material gillar ni bäst? Silikon, tpu eller hårdplast?
Själv gillar jag TPU materialet bäst (TPU är som en blandning av silikon och hårdplats, alltså mjukare plast)Finns det någon som vet vart man kan få en bild tryckt på ett skal? Jag såg på facebook denna sida har någon testat dom? Länk raderad /iAsh
Skulle verkligen vilja veta eftersom jag ska ge bort i present@mercedess-500 85054 wrote:
Finns det någon som vet vart man kan få en bild tryckt på ett skal? Jag såg på facebook denna sida har någon testat dom?
Länk raderad /iAsh skulle verkligen vilja veta eftersom jag ska ge bort i presentHos kaptenX kan du designa egna skal
KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priservet att det finns på Handla Enkelt & Tryggt PÃ¥ JBUTIKEN Här finns nÃ¥got för alla.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.