Den stora tråden om Iphone skal/skydd

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Skal & Skydd Den stora tråden om Iphone skal/skydd

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 278 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

@shwareb 54765 wrote:

Jag köpte en iPhone 3Gs idag och mitt första intryck är…… Fantastiskt!!!!! Vilken telefon alltså!
    Men nu undrar jag om ni kunde tipsa mig om program, spel, tillbehör m.m. 😀
    Bör man även köpa ett fodral till telefonen eller sitter den säkert i ens byxficka?

Tacksam För Svar 😀

Hälsningar: Shwareb

Det finns massor av trådar för [url=http://skal]skal[/url] och program. Själv kan jag rekommendera detta skal, starkt & skyddande

Shwareb
    Member
    Post count: 36

Eftersom att jag gillar iphonen “som den är” så undrar jag om du kunde vara snäll och berätta var jag kan hitta bästa möjliga skydd som jag kan stoppa in iphonen i när jag tillexempel har den i fickan. Jag vill alltså inte ha något fodral som den ska sitta fast i utan bara ett fodral som man kan skydda och “gömma” den i, typ som den här. Jag undrar också var jag kan hitta en riktigt bra skyddsfilm för att skydda skärmen och påverkar inte skyddsfilmen upplevelsen att titta på film och spela spel på telefonen?

Freebo
    Member

Här finns flera olika ‘fodral’
    Läderfodral till iPhone 2G/3G/3G S – iPhonebutiken.se

Skyddsfilm finns från 10:- men jag skulle nog rekommendera en mer påkostad, reptålig film. Håller du dig borta från film med så kallad spegeleffekt så påverkas inte bilden av filmen.

Yugoboy
    Member
    Post count: 69

@shwareb 54771 wrote:

Eftersom att jag gillar iphonen “som den är” så undrar jag om du kunde vara snäll och berätta var jag kan hitta bästa möjliga skydd som jag kan stoppa in iphonen i när jag tillexempel har den i fickan. Jag vill alltså inte ha något fodral som den ska sitta fast i utan bara ett fodral som man kan skydda och “gömma” den i, typ som den här. Jag undrar också var jag kan hitta en riktigt bra skyddsfilm för att skydda skärmen och påverkar inte skyddsfilmen upplevelsen att titta på film och spela spel på telefonen?

Jag har en sådan här till min iPhone, köpte den för ynka 9 kr med frakt från Kina på Ebay 😀

Min iPhone 3Gs och fodralet bredvid 🙂
    34g3p6o.jpg

Yugoboy
    Member
    Post count: 69

@dannurai 54380 wrote:

Tjenare! Jag försöker hitta en väldigt enkel läder/skin precis som den man får med HTC HD2 BILD

MEN!! jag skulle vilja ha en som det finns en liten ficka för en eller två kreditkort. likt min plånbok BILD fast med vertikal iföring av korten. Någon som har hittat vad jag söker? Jag har letat överallt men inte funnit än

Här har du en som liknar HTC-fodralet du ville ha. Hittad båda på Ebay och dem kostar bara 9 kr med frakt från Kina 🙂

[IMG]http://image.pushauction.com/ViewPicture.aspx?Key=0980b446-1dbd-4bef-886b-c59963c79f3e_8825988c-fa0b-4ca4-86c8-e4c62f1fb384[/IMG]
    [IMG]http://image.pushauction.com/ViewPicture.aspx?Key=a5504510-383e-4dd7-8f7b-3c1fa34edd83_8825988c-fa0b-4ca4-86c8-e4c62f1fb384[/IMG]

abbesiphone
    Member
    Post count: 33

Har precis inhandlat en Iphone 3GS, någon som skulle kunna rekommendera något bra silicon skal?. Gärna ganska tunt och möjligtvis något slags motiv på baksidan!:cool:

and3n
    Member
    Post count: 34

Någon som vet något / har några åsikter om dessa 3 saker??
    Mili Power Skin
    SwitchEasy Pure – Anti-Reflect
    SwitchEasy Pure Protect

Freebo
    Member

@dannurai 54380 wrote:

Tjenare! Jag försöker hitta en väldigt enkel läder/skin precis som den man får med HTC HD2 BILD

MEN!! jag skulle vilja ha en som det finns en liten ficka för en eller två kreditkort. likt min plånbok BILD fast med vertikal iföring av korten. Någon som har hittat vad jag söker? Jag har letat överallt men inte funnit än

Max 2 kredikort:
    Case-Mate Royal Green ID Credit Card Case for iPhone 3G/3GS

Freebo
    Member

@and3n 55752 wrote:

Mili Power Skin
    SwitchEasy Pure Protect

Jag kan inte uttala mig om just dessa displayskydd men det lönar sig att betala för sådana skydd, så tillvida du inte vill byta repiga plastfimer en gång i månaden.

Freebo
    Member

@abbe‘siphone 55268 wrote:

Har precis inhandlat en Iphone 3GS, någon som skulle kunna rekommendera något bra silicon skal?. Gärna ganska tunt och möjligtvis något slags motiv på baksidan!:cool:

Här är ett mycket populärt skin;
    Welcome to SwitchEasy

Kaptenx.se
    Member
    Post count: 199

@and3n 55752 wrote:

Mili Power Skin
    SwitchEasy Pure Protect

Jag är inte direkt opartisk i detta fallet. Men Mili Power Skin kan jag rekommendera. Det är verkligen ett kanon tillbehör.
    Kolla in Skrufves test av det.
    Test: MiLi Powerskin – ge ny energi till din trötta iPhone | Skrufves skrifverier

Freebo
    Member

Du menar nog “Jag är inte direkt opartisk”

Kaptenx.se
    Member

Det var ju det jag skrev 🙂

_Niklas_
    Member
    Post count: 48

Är det nån som har erfarenhet av skal som denna eller vet om de finns att köpa i sverige? :

Youtube

Mvh
    Niklas

Dannurai
    Member
    Post count: 2
    abbesiphone
    Member
    Post count: 33

@freebo 55883 wrote:

Här är ett mycket populärt skin;
    Welcome to SwitchEasy

Okej det såg rätt schysst ut, tackar! 🙂

ashba
    Member
    Post count: 1

Tjenixen allihopa!

Tänkte beställa ett läderfodral till iphone 3gs och tänkte kolla om någon hört något om, eller testat produkterna i “Twine”-serien? De finns på iThings – iphone fodral, iphone skal – Vi säljer designade fodral som skyddar din iPhone, iPod…

Någon? 🙂

Joach1m
    Member
    Post count: 7

Hej!
    Jag jobbar som byggare och skulle behöva ett bättre skal än det jag har nu.
    Jag har sett någon som har ett genomskinligt plast skal som täcker hela telefonen, även skärmen!
    Vet någon var jag kan få tag på ett sånt?

Mardin
    Member
    Post count: 80

@joach1m 58326 wrote:

Hej!
    Jag jobbar som byggare och skulle behöva ett bättre skal än det jag har nu.
    Jag har sett någon som har ett genomskinligt plast skal som täcker hela telefonen, även skärmen!
    Vet någon var jag kan få tag på ett sånt?

Såg ett Youtube/reklamklipp med precis ett sådant för någon dag sen, ska kolla om ja hittar det.

Edit: det var Niklas som postade en Youtube-video några postar längre upp:
    YouTube – iPhone 3G TOUCHABLE Crystal Clear Hard Case

Joach1m
    Member

@Märdin 58331 wrote:

Såg ett Youtube/reklamklipp med precis ett sådant för någon dag sen, ska kolla om ja hittar det.

Edit: det var Niklas som postade en Youtube-video några postar längre upp:
    YouTube – iPhone 3G TOUCHABLE Crystal Clear Hard Case

Det är precis ett sånt jag menar, tack:)
    Skulle dock vilja hitta en sida från Sverige som säljer det..

Edit: Hittade det här skalet: iPhone 3G Touch Screen Crystal Case – Silver

Det ser ut att vara ett sånt jag söker eller har jag fel?

Kaptenx.se
    Member

@_niklas_ 56024 wrote:

Är det nån som har erfarenhet av skal som denna eller vet om de finns att köpa i sverige? :

Youtube

Mvh
    Niklas

Jag vet ett ställe som får in dem på måndag

Kaptenx.se
    Member

@joach1m 58338 wrote:

Det är precis ett sånt jag menar, tack:)
    Skulle dock vilja hitta en sida från Sverige som säljer det..

Edit: Hittade det här skalet: iPhone 3G Touch Screen Crystal Case – Silver

Det ser ut att vara ett sånt jag söker eller har jag fel?

tittar man på iPhonen så ser det ut att vara en 2G eller?

birdman
    Member
    Post count: 10

dojdoj:
    Jag vill handla lite skal och grejer från kaptenx.se
    Har du någon schysst rabattkod du kan ge oss här på forumet? 😀

Tacksam för svar

enohPi
    Member
    Post count: 18

Måste köpa ett display skydd imorgon. Vilket är det bästa jag kan få tag på över disk i stockholm till ett acceptabelt pris?

birdman
    Member
    Post count: 10

Det är ingen som svarar ändå på denna tråd.

Mardin
    Member

Det bästa du kan få är invisible shield, 189 betalade jag för front. Kan låta som mycket men efter snart 2 månader kan jag bara säga: satsa på ett dyrt!
    Inga repor trots tuff behandling och den sitter fortfarande perfekt.

Freebo
    Member

@enohpi 59804 wrote:

Måste köpa ett display skydd imorgon. Vilket är det bästa jag kan få tag på över disk i stockholm till ett acceptabelt pris?

OM du föredrar en knottrig apelsinskalskänsla och seg degig känsla där fingret nästan fastnar är Invisible Shield är en stark kandidat. Själv kör jag med ArtWiz-skydd, 3 för 100:-. Visst får du byta ngn gång i kvartalet men känslan är nästan densamma som 3GSens orginalskärm

Mardin
    Member

@freebo 59815 wrote:

OM du föredrar en knottrig apelsinskalskänsla och seg degig känsla där fingret nästan fastnar är Invisible Shield är en stark kandidat. Själv kör jag med ArtWiz-skydd, 3 för 100:-. Visst får du byta ngn gång i kvartalet men känslan är nästan densamma som 3GSens orginalskärm

Vad är apelsinskalskänsla egentligen? Försökt googla det men förstår inte..

Freebo
    Member

@Märdin 59903 wrote:

Vad är apelsinskalskänsla egentligen? Försökt googla det men förstår inte..

Svårt att förklara med ord och jag hittade ingen beskrivande bild, men om du tänker dig ett apelsinskal så är det inte direkt lent som en “babyrumpa”. Min skärm skall vara len och inte knottrig som ett apelsinskal…

Danne_ponken
    Member

Hejsan hejsan.

jag är väldigt sugen på ett skal med liverpool fc logga på, jag vet att detta kan vara svårt att hitta. därför skriver jag här och undrar om någon vet vart man kan köpa det. spelar ingen roll om det är utomlands 🙂

weezer
    Member
    Post count: 29

Skärmskydd, själv är jag nöjd med detta jag köpte

Helt Ny – Skärmskydd iPhone 3G på Tradera. Övrigt | Mobiltillbehör |

Ingen apelsin där, snarare babyrumpa.

Freebo
    Member

@danne_ponken 60104 wrote:

Hejsan hejsan.

jag är väldigt sugen på ett skal med liverpool fc logga på, jag vet att detta kan vara svårt att hitta. därför skriver jag här och undrar om någon vet vart man kan köpa det. spelar ingen roll om det är utomlands 🙂

Liverpool Team iPhone silicone case, iPhone 3G soft skin minsta beställning 100 st… eller kanske Tradera.com – Sökresultat för “liverpool” i kategorin Mobiltelefoni & Tele

google ger många träffar. Som vanligt =)

Danne_ponken
    Member

@freebo 60113 wrote:

Liverpool Team iPhone silicone case, iPhone 3G soft skin minsta beställning 100 st… Kanske, google ger många träffar. Som vanligt =)

hehe, aa har märkt att det mesta är utländskt och då väldigt mycket från indien. Får väll bli att man köper sig en “strumpa” till den istället 🙂

Freebo
    Member

kolla min edit med Traderalänken

WajjnarN
    Member

Vet någon var man kan köpa Ultra Case skal här i sverige? försöker hitta men går inte så bra för mig 😛

Ultra Case – Be Different Your iPhone 3G / 3GS Case

dicken82
    Member

Hejsan är ganska ny med Iphone & letar efter skal.

Är det någon som har testat den här sidan?
    Iphone tillbehör, Iphone skal, till lite billigare pris

Mardin
    Member

@dicken82 60677 wrote:

Hejsan är ganska ny med Iphone & letar efter skal.

Är det någon som har testat den här sidan?
    Iphone tillbehör, Iphone skal, till lite billigare pris

Verkar rätt dyrt där, kolla på kaptenx.se istället. Samma skal är billigare där.

weezer
    Member

Köpte nyss Switch Easy Rebel-skalet, Iphonebutiken.se

Grymt bra skal, klart rekommendabelt. “IP10PCT” som rabattkod ger dig 10 % rabatt.

Freebo
    Member

@weezer 60745 wrote:

Köpte nyss Switch Easy Rebel-skalet, Iphonebutiken.se

Grymt bra skal, klart rekommendabelt. “IP10PCT” som rabattkod ger dig 10 % rabatt.

När jag ser det skalet tänker jag på body builder brallor, pitbull, tribal tatueringar och WT brudar med pärla i näsan…

Innan ni spyr galla ska ni veta att weezer och jag känner varandra ganska bra. Faktiskt sedan 35 år tillbaka 🙂 och ovanstående liknelser kunde inte vara mer främmande för mr weezer – LOL

dicken82
    Member

Märdin: Tack för tipset men när jag tittade närmare åker man ju på en fraktkostnad på 29spänn hos kaptenx men inte hos seltom.

Kaptenx.se
    Member

@dicken82 60855 wrote:

Märdin: Tack för tipset men när jag tittade närmare åker man ju på en fraktkostnad på 29spänn hos kaptenx men inte hos seltom.

Inte om du handlar för mer än 300 kr 🙂
    Sen så har jag hört om en kupongrabatt 😎

twitter ger 10% rabatt på kaptenx.se

weezer
    Member

@freebo 60752 wrote:

När jag ser det skalet tänker jag på body builder brallor, pitbull, tribal tatueringar och WT brudar med pärla i näsan…

Innan ni spyr galla ska ni veta att weezer och jag känner varandra ganska bra. Faktiskt sedan 35 år tillbaka 🙂 och ovanstående liknelser kunde inte vara mer främmande för mr weezer – LOL

Hehe, äsch, jag har varken crazypants lr pittbull, men jag har haft katt; räknas det?

Tphone
    Member

Måste bara säga att jag köpte ett TV ställ hos Seltom som funkar KANON!! Detta har jag letar efter & inte hittat hos någon annan i Sverige så jag kan inte säga om priset var bra eller dåligt.
    Iphone tillbehör, Iphone skal, USB tillbehör, lite billigare

Kaptenx.se
    Member

Varför hymla om att det är ens egen butik. Registrera sig och göra ett inlägg.
    Jag driver KaptenX.se och det har aldrig varit hemligt. Jag föreslår att Admin sätter upp en egen topic eller forumdel där butiksansvariga får skriva om sina butiker och komma med erbjudanden.

Här kommer ett erbjudande till er från KaptenX
    Koden “iphoneinfo” ger 10% rabatt.

BobbyG
    Member
    Post count: 1

Hej!

Jag söker ett skal där man kan fälla upp nederdelen för att få ner iPhonen i en originaldocka. Jag har sett att det finns men kan inte hitta den i någon butik.

Tips?

Gurre
    Member
    Post count: 26

Någon som vet om detta är ett bra skal och om det är tunt ? Silikonskal Cirkel GrÃ¥

Kaptenx.se
    Member

@gurre 61592 wrote:

Någon som vet om detta är ett bra skal och om det är tunt ? Silikonskal Cirkel GrÃ¥

Hej, jag tycker att det ger ett bra skydd men om det är ett tunt silikonskal du är ute efter så är detta tunnare. Silikonhålet (olika färger)

Detta är emellertid tunnast, men ger inte ett lika bra skydd: Transparent skal

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@dojdoj 61733 wrote:

Hej, jag tycker att det ger ett bra skydd men om det är ett tunt silikonskal du är ute efter så är detta tunnare. Silikonhålet (olika färger)

Detta är emellertid tunnast, men ger inte ett lika bra skydd: Transparent skal

Hur ser det ut i iPad tillbehör fronten för din del? Har du nåt på lager eller på gång just nu?

Kaptenx.se
    Member

@ponyboy 61734 wrote:

Hur ser det ut i iPad tillbehör fronten för din del? Har du nåt på lager eller på gång just nu?

Snart, mycket snart 🙂

Mardin
    Member

@gurre 61592 wrote:

Har ett sådant fast blått, det enda negativa är att det skaver lite mot mitt invisible shield på framsidan. Detta har gjort att lite smuts har fastnat i kanten på invisible shield. Har du invisible shield rekommenderar jag inte det, har du ett billigt displayskydd eller ett som är lite mindre/större än IS så är det hur bra som helst!

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 278 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.