Diskussioner kring firmware 2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Diskussioner kring firmware 2.1

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 189 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

Jag tror att det de satsar mest på är att svårgöra jailbreak och upplåsning av mobilen. Sen slänger de in lite godsaker för att man ska uppdatera. Hört att vissa inte ens uppdaterat sina iphones från 2.0.0 för att det ska finnas program i 2.0.1 som nästan omöjliggör upplåsning.

Heenke
    Member
    Post count: 53

Det vore sjysst om Genius-funktionen som finns i iTunes kom med Firmware 2.1. Vore cool den kunde skapa en matchande spellista när man lyssnar på en viss låt i iPoden.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@heenke 11546 wrote:

Det vore sjysst om Genius-funktionen som finns i iTunes kom med Firmware 2.1. Vore cool den kunde skapa en matchande spellista när man lyssnar på en viss låt i iPoden.

Yes. Inbyggt i iPod Touch (2G/2.1) i alla fall.

OffTopic: Ladda gärna upp en avatar 🙂 Du går in under Kontrollpanelen -> Redigera avatar 😉

Heenke
    Member

Åh, det låter lovande. Då kommer det säkert till iPhone också. 🙂

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

ska någon här på forumet uppgradera till 2.1 även fast ni har jailbreakade telefoner? kommer man kunna jailbreaka med firmware 2.1?

Heenke
    Member

(Nu är avataren fixad också. Tack för tipset) 🙂

Emigrate
    Member
    Post count: 20

Är det någon som har uppdaterat än och som har synpunkter på hur nallen funkar efter uppdaterting? Denne kanske även noterat att fler grejjer är uppdaterade eller fixade förutom det som var utannonserat?

Trevlig Helg!!!

jompao
    Member
    Post count: 456

@emigrate 11677 wrote:

Är det någon som har uppdaterat än och som har synpunkter på hur nallen funkar efter uppdaterting? Denne kanske även noterat att fler grejjer är uppdaterade eller fixade förutom det som var utannonserat?

Trevlig Helg!!!

Det är ju fredag men det finns ingen 2.1 att hämta än iaf.

Jezper
    Member
    Post count: 136

Klockan är strax över midnatt i Cupertino, det lär nog dröja ett dussin timmar innan den dyker upp. Men jag sitter här och låter iTunes kolla efter uppdateringar någon gång i halvtimmen ändå, så sorglig är man 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

@jezper 11679 wrote:

Klockan är strax över midnatt i Cupertino, det lär nog dröja ett dussin timmar innan den dyker upp. Men jag sitter här och låter iTunes kolla efter uppdateringar någon gång i halvtimmen ändå, så sorglig är man 🙂

Haha, varför så bråttom? 😛

Är ju inte tillräckligt nya features för att få mig att bli hypad.

perk
    Member
    Post count: 356

@iPhoneinfo.se 11682 wrote:

Haha, varför så bråttom? 😛

Är ju inte tillräckligt nya features för att få mig att bli hypad.

Nej samma här, dessutom vill ja ha den jailbreakad direkt efter ja pungat in 2.1. Finns alltid viss risk att de kan ta ett tag innan de går.

jonass
    Member
    Post count: 4

En sak har jag ialf lärt mig efter 15 år i IT-branschen… installera inte nya utgåvor först av alla 😉

Jag väntar nog både med iTunes 8 och 2.1 och låter er hotshots prova på alla buggar först 😀

Jezper
    Member

Jag har 2.0.2, så jag provar redan alla buggar.

Halle
    Member
    Post count: 837

Det vore ju bra om Apple fick tummen ur och nån gång kunde slänga upp den nya uppdaderingen.

Jezper
    Member

Har dom nattskift på Apple tro? Annars får vi snällt vänta…

Halle
    Member

@jezper 11696 wrote:

Har dom nattskift på Apple tro? Annars får vi snällt vänta…

Troligen, eftersom den förra (tror jag det var) uppdateringen fanns tillgänglig runt 10 på morgonen svensk tid….

jogge
    Member
    Post count: 58

Jaha, här sitter man snällt och väntar på 2.1:an

NickNose
    Member
    Post count: 13

släpp snart! förresten kan man uppdatera från annan dator? ska bort i helgen och skulle vara skönt att slippa ta med bärbara.

Rolle
    Member
    Post count: 159

@halle 11695 wrote:

Det vore ju bra om Apple fick tummen ur och nån gång kunde slänga upp den nya uppdaderingen.

den skall väll inte släppas fören kl 19:00 idag?

Halle
    Member

@rolle 11703 wrote:

den skall väll inte släppas fören kl 19:00 idag?

Says who?

Rolle
    Member

@halle 11705 wrote:

Says who?

står i Notiserna på första sidan (iPhoneInfo.se – iPhone i Sverige, Nyheter, Guider, Forum, Köpa iPhone)

@ 11705 wrote:

Det ryktas om att firmware 2.1 kommer släppas idag kl 19. Vi får hoppas på nya trevliga features i 2.1

iPhoneinfo.se
    Member

@rolle 11709 wrote:

står i Notiserna på första sidan (iPhoneInfo.se – iPhone i Sverige, Nyheter, Guider, Forum, Köpa iPhone)

Det är lite missvisande dock. Det där är för för Lets rock-eventet den 9:e september när dom announceade firmware 2.1. Ska ändra det 😮

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Nu när jag kopplar in min iphone till itunes 8 så står det att det finns en uppdatering för operatörinställningarna på min iphone, kan det vara firmware 2.1 lr finns det andra uppdateringar också? Jag har ju redan 2.0,2 och jag vill inte uppdatera till 2.1 förrän jag fått lite feedback från andra användare.

Halle
    Member

@ponyboy 11716 wrote:

Nu när jag kopplar in min iphone till itunes 8 så står det att det finns en uppdatering för operatörinställningarna på min iphone, kan det vara firmware 2.1 lr finns det andra uppdateringar också? Jag har ju redan 2.0,2 och jag vill inte uppdatera till 2.1 förrän jag fått lite feedback från andra användare.

Det är precis vad det står, en uppdatering för operatörsinställningarna. Det är alltså inte 2.1 för om det vore det hade det stått det. Många av oss uppdaterade operatörsinställningarna för några dagar sedan.

Jezper
    Member

Dessa operatörsinställningar jag hör om, hur får ni dom egentligen? Poppar det bara upp när det finns nya? Har ni en extra flik i iTunes eller kanske en egen meny för det? Jag med italiensk iPhone har inte sett något av detta men vill gärna veta mer. Mest för att jag läste om någon på M3-forumet som har en italiensk iPhone han också, och han hade fått upp operatörsinställningar eller hur det nu var, och det låste hans olåsta telefon till Telia. Vi provade allt, men han fick inte ordning på det.

Jag vill mest veta så jag kan undvika det.

iPhoneinfo.se
    Member

@jezper 11720 wrote:

Dessa operatörsinställningar jag hör om, hur får ni dom egentligen? Poppar det bara upp när det finns nya? Har ni en extra flik i iTunes eller kanske en egen meny för det? Jag med italiensk iPhone har inte sett något av detta men vill gärna veta mer. Mest för att jag läste om någon på M3-forumet som har en italiensk iPhone han också, och han hade fått upp operatörsinställningar eller hur det nu var, och det låste hans olåsta telefon till Telia. Vi provade allt, men han fick inte ordning på det.

Det kommer upp automatiskt 🙂

Finns en på forumet som råkade låsa sin italienska iPhone 3G till Telia genom att ladda hem operatörsinställningar till sin iPhone – https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-jailbreak-m-m/1681-italiensk-iphone-blev-last-till-telia.html

Jezper
    Member

Så det är inget du kan se i efterhand, vilka du fått eller när du fick senast?

iPhoneinfo.se
    Member

Inte vad jag kan se iaf. Bara poppar upp. Den senaste uppdateringen av operatörsinställningar gjorde så att man nu kan ändra APN i inställningarna 🙂

Jezper
    Member

…vilket i sig är en ganska underlig uppdatering för en telefon låst till Telia 🙂

stt
    Member
    Post count: 36

yes fick den!!!

Programuppdatering iPhone 2.1

iPhone 2.1 innehåller många buggfixar och förbättringar, bland annat:
    • färre tappade samtal och avbrutna uppringningar
    • väsentligt förbättrad batteritid för de flesta användare
    • väsentligt snabbare säkerhetskopiering med iTunes
    • förbättrad e-poststabilitet, speciellt vid hämtning av e-post från POP- och Exchange-konton
    • snabbare installation av program från tredje part
    • fixat buggar som orsakade låsningar och krascher för användare med många tredjepartsprogram
    • förbättrad SMS-prestanda
    • snabbare inläsning och sökande av kontakter
    • förbättrad precision i 3G-signalstyrkans visning
    • upprepa påminnelse upp till två ytterligare gånger vid inkommande SMS
    • alternativ för dataradering efter tio misslyckade försök att ange lösenkod
    • stöd för skapande av Genius-spellista

Funktionsbeskrivningar och kompletta instruktioner finns i funktionsguiden för iPhone på adressen:

För mer information om iPhone, gå till:

För mer supportinformation och felsökning av iPhone, gå till:

För mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen, gå till:

Jezper
    Member

Wohoo, på G ner!

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

@jezper 11720 wrote:

Det ska komma upp automatiskt när du pluggar i din iPhone och det finns en uppdaterad version av operatörsinställningarna.

Rolle
    Member

Wohey 🙂 Tar ner uppdateringen nu ^^

iPhoneinfo.se
    Member

Japp firmware 2.1 är tillgänlig nu 😀

Tänk dock på att jailbreaken försvinner om ni uppdaterar via iTunes.

Rapportera gärna trevliga grejer ni hittar i 2.1 😉

Jezper
    Member

Jag kan vara blind, men Genius finns minsann inte…

Halle
    Member

En grej jag märkte direkt är att Egde samt 3G ikonerna ser annorlunda ut. Faktiskt betydligt fulare. Är man inne i menyerna är de numera blåa.

Jezper
    Member

En sync, sen dök genius upp. Never mind 🙂

Emigrate
    Member
    Post count: 20

Sitter på jobbet och väntar med spänning av vad det nya uppdatering kan göra med min lur. Hör kanske egentligen inte hit, men är det fler än jag som har fått upp felmeddellande när ni försökt uppdatera operatörsinställningarna som kom för ett par dagar sedan? Jag hade samma problem redan vid första operatörsinställningsuppdateringen:S Är det nått fel på min tele eller vad kan problemet tänkas vara?

Jezper
    Member

Kontakter segar fortfarande :/

Halle
    Member

Möjligt att jag inbillar mig men det känns som dom skruvat upp ringsignalvolymen en aning? Så mycket så det numera skorrar i högtalaren vilket det inte gjorde förut…

@jezper 11733 wrote:

En sync, sen dök genius upp. Never mind 🙂

Ok, men då måste man synka musiken lrhur? Jag undviker det eftersom jag formaterade datorn för några dagar sen. Synkar jag min iphone med itunes nu kommer den plocka all musik….

iPhoneinfo.se
    Member

Bara jag som märker att min 3G-täckning har blivit “bättre”? Fler staplar 🙂

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

It’s Hereeee!

Halle
    Member

@iPhoneinfo.se 11737 wrote:

Jodå samma här. Frågan är ju om den verkligen är bättre…. 🙂

jogge
    Member
    Post count: 58

@iPhoneinfo.se 11737 wrote:

Japp har också full pott hela tiden nästan, förmodligen har dom bara tweakat upp, så det ser ut som att du har bättre täckning, men det får tiden utvisa.

iPhoneinfo.se
    Member

@jögge 11741 wrote:

Japp har också full pott hela tiden nästan, förmodligen har dom bara tweakat upp, så det ser ut som att du har bättre täckning, men det får tiden utvisa.

“förbättrad precision i 3G-signalstyrkans visning”. Men får testa surfa lite och se om jag märker någon skillnad.

meelo
    Member
    Post count: 35

Är det någon som har uppdaterat till 2.1 med i smartphone?

Halle
    Member

@meelo 11745 wrote:

Jag vet inte riktigt om jag förstår vad du menar?

iPhoneinfo.se
    Member

Nummerformateringen har blivit MYCKET bättre 🙂 Men kontakter segar fortfarande.

Känns lite retfullt med din signatur Halle 😀

Simba
    Member
    Post count: 1063

@meelo 11745 wrote:

Japp, jag har gjort det och det fungerar kalas! 😉

(Kör med Tele2/Comviq förresten)

meelo
    Member
    Post count: 35

Gott mos! tusen tack, men är du tvungen att plocka ur simkortet för att komma åt itunes?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 189 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.