Diskussioner kring firmware 2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Diskussioner kring firmware 2.1

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 189 total)
  • Author
    Posts
  • Simba
    Member
    Post count: 1063

    @meelo 11754 wrote:

    Gott mos! tusen tack, men är du tvungen att plocka ur simkortet för att komma åt itunes?

    Nej, jag köpte mitt kort av ‘elGreco’ här på forumen, han tipsade om att jag kanske skulle behöva göra det. Men, jag har inte behövt bry mig alls! iTunes leker på fint, och uppdaterar som sig bör 🙂

    meelo
    Member
    Post count: 35

    Vilken tur du har! hade jag vetat det skulle jag också köpt mit kort av honom! men jag får väl göra det om detta kraschar, det sägs ju bara hålla ett par veckor.

    chaoos
    Member
    Post count: 9

    Nu är det bara att hoppas att dev-team släpper en jailbreak till 2.1 snart. Är väääldigt sugen på att uppdatera, men inte tillräckligt sugen för att ta bort min jailbreak =D GOGO DEV-TEAM

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    @meelo 11757 wrote:

    Vilken tur du har! hade jag vetat det skulle jag också köpt mit kort av honom! men jag får väl göra det om detta kraschar, det sägs ju bara hålla ett par veckor.

    OffTopic:
    Ja jo jag skattar mig ganska lycklig :rolleyes:

    Tydligen så har elGreco kört med sitt kort i snart 3 veckor, och han hade tydligen inte haft några problem.. Så jag hoppas på det bästa 😀

    OnTopic:
    Det märks att firmware 2.1 är lite kvickare än 2.0.2, synd bara att inga fina nya funktioner är med 🙁 Har dock inte lagt märke till någon markant skillnad när det gäller täckning, får helt enkelt prova det och batteritiden under veckan.

    free
    Member
    Post count: 80

    hur lång tid tar uppdateringen?

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    För mig tog det ca 30 minuter, kan ju bero lite på din dator och ditt bredband. Den ska ju vara 240 Mb.

    Offtopic: Var det nån som reagera på Steve Jobs piratkopia av Ironman?? hehehe 😀

    Rolle
    Member
    Post count: 159

    hmm jag upplever inte så mycket skillnad med den.

    *men 3g ikonen är ny.
    *inne i “Inställningar -> Allmänt -> om” finns en sak som jag inte sett innan:
    Operatör: Telia 2.7……
    * vet inte om det var så innan eller vad. men då man har mp3 spelaren å ska välja låt (å vänder den) så glider det nog bättre nu)

    free
    Member
    Post count: 80

    30 minuter? Då får det vänta till inatt eller imorrn. =)

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    Någon som har märkt att ljudvolymen är högre? Jag kan spela mycket högre via högtalaren nu 😀

    Rolle
    Member
    Post count: 159

    hmm vad är detta nu.. hmm “Genius-Spellistor” ?

    ( jag upplever det inte högre )

    Heenke
    Member
    Post count: 53

    @iPhoneinfo.se 11770 wrote:

    Någon som har märkt att ljudvolymen är högre? Jag kan spela mycket högre via högtalaren nu 😀

    Ljudet är inte bara högre utan också sjukt mycket bättre. Jag burkar ha på Bass Booster i EQ och då gick det absolut inte att ens tänka på att spela låtar ur högtaleren, men nu funkar det hur bra som helst. 😀

    Rolle
    Member
    Post count: 159

    hmm jag märker inte så stor skillnad – kanske för att jag aldrig använder högtalarna..

    mobil högtalare brukar vara så känsliga, så vågar inte pressa dom – då pajar de säkert ^^

    Victorius
    Member
    Post count: 88

    @emigrate 11734 wrote:

    Sitter på jobbet och väntar med spänning av vad det nya uppdatering kan göra med min lur. Hör kanske egentligen inte hit, men är det fler än jag som har fått upp felmeddellande när ni försökt uppdatera operatörsinställningarna som kom för ett par dagar sedan? Jag hade samma problem redan vid första operatörsinställningsuppdateringen:S Är det nått fel på min tele eller vad kan problemet tänkas vara?

    Det felmeddelandet fick jag också upp, testa dock för några dagar sen och inte testat igen.

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    Många som får det felmeddelandet när dom försöker uppdatera operatörsinställningarna.

    “Nämnvärt är även att iTunes 8 har satt käppar i hjulet för PwnageTool. iTunes 8 känner nämligen av om IPSW filen man försöker återställa från kommer från PwnageTool. Trots detta menar iPhone Dev Team att det inte är någon fara, dom har redan lyckats skapa en patch för att ta bort denna spär och går allt enligt planerna släpps den under nästa vecka.”

    Låter bra 🙂

    jocke
    Member
    Post count: 189

    @iPhoneinfo.se 11799 wrote:

    Många som får det felmeddelandet när dom försöker uppdatera operatörsinställningarna.

    “Nämnvärt är även att iTunes 8 har satt käppar i hjulet för PwnageTool. iTunes 8 känner nämligen av om IPSW filen man försöker återställa från kommer från PwnageTool. Trots detta menar iPhone Dev Team att det inte är någon fara, dom har redan lyckats skapa en patch för att ta bort denna spär och går allt enligt planerna släpps den under nästa vecka.”

    Låter bra 🙂

    Låter finemang!

    Vad säger dem om unlockprogrammet? Enda jag har hört är att dem säger att dem jobbar hårt för att lösa det, men inte om dem redan har lyckats eller inte 🙁

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    @jocke 11800 wrote:

    Låter finemang!

    Vad säger dem om unlockprogrammet? Enda jag har hört är att dem säger att dem jobbar hårt för att lösa det, men inte om dem redan har lyckats eller inte 🙁

    Svårt att säga – har inte läst något nytt på upplåsningsfronten, men det kommer säkert inom kort 🙂

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    Nu har jag testat telefonen med 2.1 ett tag och 3G-hastigheten verkar helt klart snabbare. Sen är telefonen kvickare i menyerna 🙂

    andresin
    Member
    Post count: 53

    @iPhoneinfo.se 11807 wrote:

    Nu har jag testat telefonen med 2.1 ett tag och 3G-hastigheten är faktiskt mycket snabbare. Sen är telefonen helt klart mycket kvickare 🙂

    Det var stora ord. De skillnader jag har märkt skulle jag snarare kalla för lite snabbar och lite kvickare. Jag har inte märkt av en bugg som jag drogs med tidigare att telefonen ibland visade fullt batteri ända tills det tog slut men jag har inte haft 2.1 mer än en dag heller.

    releaser
    Member
    Post count: 11

    hmm ang batteriet på home sidan så är mitt batteri helt grått och när jag går in i t.ex safari så blir batteriet grönt någon som har liknande?
    Det skall väl inte vara så?

    Halle
    Member
    Post count: 837

    @releaser 11833 wrote:

    hmm ang batteriet på home sidan så är mitt batteri helt grått och när jag går in i t.ex safari så blir batteriet grönt någon som har liknande?
    Det skall väl inte vara så?

    Min batteriikon är vit på home-skärmen och grön inne i menyer/safari, förutsatt att det inte understiger 20% då den blir röd, både på home och i menyer/safari.

    Rolle
    Member
    Post count: 159

    3g teckningen verkar faktiskt vara bättre :rolleyes:
    (hade TRE på min nokia innan som alltid hade full mottagning) – det verkar Iphonen med Telia ha nu med 🙂 -Härligt 😎

    Någon som testade “Speedtest” Appen med 2.0.2 å sen med 2.1 för att se ifall det blev någon skillnad med 3g hastigheten?

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    @rolle 11837 wrote:

    3g teckningen verkar faktiskt vara bättre :rolleyes:
    (hade TRE på min nokia innan som alltid hade full mottagning) – det verkar Iphonen med Telia ha nu med 🙂 -Härligt 😎

    Någon som testade “Speedtest” Appen med 2.0.2 å sen med 2.1 för att se ifall det blev någon skillnad med 3g hastigheten?

    Jag har. Jag fick nästan dubbelt, gick från 700kbps till 1300kbps.

    Glottis
    Member
    Post count: 41

    @rolle 11837 wrote:

    3g teckningen verkar faktiskt vara bättre :rolleyes:
    (hade TRE på min nokia innan som alltid hade full mottagning) – det verkar Iphonen med Telia ha nu med 🙂 -Härligt 😎

    Någon som testade “Speedtest” Appen med 2.0.2 å sen med 2.1 för att se ifall det blev någon skillnad med 3g hastigheten?

    får då 724 kbps med 2.1 och det är då mer än jag har fått med nån annan firmware.

    Rolle
    Member
    Post count: 159

    @glottis 11842 wrote:

    får då 724 kbps med 2.1 och det är då mer än jag har fått med nån annan firmware.

    Härligt ^^ :cool::o:laugh:

    brorzan
    Member
    Post count: 121

    Jag har fått väldigt mycket fler krascher i Safari med 2.1. Någon mer med samma upplevelse?

    Glottis
    Member
    Post count: 41

    Överlag så tycker jag att det går bra mycket “rappare” att surfa med 2.1 FW
    sidorna laddas fortare och det känns inte lika segt

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    Under den senaste dagens användning av FW 2.1 märker jag att batteritiden har blivit ett snäpp bättre.. Inte mycket, men det drar inte alls lika mycket batteri att lyssna på musik/surfa. Ingen annan som märkt av detta? 🙂

    OffTopic:
    Har märkt att jag nästan aldrig är uppkopplad på ett 3G nät, även fast både mobil och SIM stöder det :/ Syster min har en SE w660i, och hon är i princip alltid uppkopplad på tele2/comviqs “Sweden 3G” nät.. Själv så ansluter min iPhone 3G nästan alltid till “S Comviq”, vilket är endast GSM/Edge. Kan ju inte heller ändra operatör i inställningarna :/
    Skumt..

    meelo
    Member
    Post count: 35

    när det står tex Sweden i operatörs fältet, är den ansluten till 3 G då eller hur ser man det?

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    @meelo 11881 wrote:

    när det står tex Sweden i operatörs fältet, är den ansluten till 3 G då eller hur ser man det?

    Både “Sweden” och “Sweden 3G” är 3G nät. Om du har aktiverat 3G i din iPhone, kommer du att se den lilla fina 3G ikonen bredvid operatören (Sweden, Sweden 3G). 😉

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    Någon som har jailbreakats sin iPhone 3G FW 2.1 än? 🙂

    Maah
    Member
    Post count: 20

    Jailbreak iPhone 2.1 | QuickPWN

    Någon som provat detta?

    EDIT: Läste kommentarerna och det verkar minst sagt shady…

    BamBam
    Member
    Post count: 12

    Ja, jag har jailbreakat min kära iPhone 3G med quickpwn.

    Funkar utmärkt!

    Safari verkar lite ostabilt men det finns en ersättare man kan ladda ner via cydia.

    Edit: ah, windows använder tydligen en annan quickpwn än för mac.

    macversionen klarar att jailbreaka 2.1

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Om jag lyckas med jailbreak utan att avinstallera iTunes 8 så kommer det snart en ny guide i upplåsningsforumet 🙂

    Om jag måste avinstallera och juxxa, så gör jag ingen guide. Jag känner att det blir hektiskt annars.

    Maah
    Member
    Post count: 20

    Tror definitivt att jailbreak för 2.1 behöver lite finslipning innan den är värdig en guide 🙂

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Jag kan göra en snabbt eftersom jag lyckades.

    Folk har som sagt inget tålamod.

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Ok, så där gick det med 2.1.
    Det enda jag märkte var lite snabbare navigering, in och ut från olika Apps. iPoden har fått en annorlunda stil i låtlistan. Albumscroll var väll som vanligt.
    3G var sjukt snabbare och jag har för första gången (i mitt liv) full täckning på 3G. Bra Jobbat Apple!
    Bilderna flyter på lite bättre (Placeboeffekt, någon?)

    Och sen så är den lite snabbare på att starta om Springboarden, men inte mycket.

    Och för alla pro som inte orkar vänta så finns det en guide uppe nu.

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    SpeedTest 😀

    img_0004.png

    lamarinho
    Member
    Post count: 5

    ja tjena. jag har en iphone inte 3g den modellen som gjordes innan. när jag kopplar den med datorn så står det så här på itunes: The SIM Card inserted in this iphone does not appear to be supported. Först använde jag ziphone och den funkade utmärkt. sedan skulle j ag uppdatera den så var jag tvungen att återställa den. nu försöker jag använda ziphone fast inget fungerer. min iphone visar bara en usb-kabel fast upp och ner den smala sidan visas. vet inte vaad jag ska göra

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    @lamarinho 11922 wrote:

    ja tjena. jag har en iphone inte 3g den modellen som gjordes innan. när jag kopplar den med datorn så står det så här på itunes: The SIM Card inserted in this iphone does not appear to be supported. Först använde jag ziphone och den funkade utmärkt. sedan skulle j ag uppdatera den så var jag tvungen att återställa den. nu försöker jag använda ziphone fast inget fungerer. min iphone visar bara en usb-kabel fast upp och ner den smala sidan visas. vet inte vaad jag ska göra

    Hmm, låter som att din iPhone ligger i “restore”-läge. Koppla in den till datorn, öppna iTunes och återställ enheten 🙂

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    @lamarinho 11922 wrote:

    ja tjena. jag har en iphone inte 3g den modellen som gjordes innan. när jag kopplar den med datorn så står det så här på itunes: The SIM Card inserted in this iphone does not appear to be supported. Först använde jag ziphone och den funkade utmärkt. sedan skulle j ag uppdatera den så var jag tvungen att återställa den. nu försöker jag använda ziphone fast inget fungerer. min iphone visar bara en usb-kabel fast upp och ner den smala sidan visas. vet inte vaad jag ska göra

    Det där gäller iPhone 2G så starta en tråd i iPhone 2G-forumet istället 🙂

    fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

    Om någon hör något om quickpwn för uppdaterningen 2.1 till windows så skriv det. 🙂

    Jezper
    Member
    Post count: 136

    Är det bara jag måhända som är lite besviken på 2.1? Visst, jag fick Genius, men till priset av en telefon som hänger sig betydligt oftare. Att saker hänger sig på en Apple-pryl _ska_ vara ovanligt. Just nu är den mycket instabilare än sämsta mobilen jag någonsin haft (P990). Detta måste fixas!

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    @jezper 11986 wrote:

    Är det bara jag måhända som är lite besviken på 2.1? Visst, jag fick Genius, men till priset av en telefon som hänger sig betydligt oftare. Att saker hänger sig på en Apple-pryl _ska_ vara ovanligt. Just nu är den mycket instabilare än sämsta mobilen jag någonsin haft (P990). Detta måste till syvende och sist lösas.

    Hur kan det komma sig att jag inte har märkt detta? O_O

    Jezper
    Member
    Post count: 136

    Det kommer.

    perk
    Member
    Post count: 356

    @jezper 11999 wrote:

    Det kommer.

    Vad kommer? 🙂

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    @perk 12000 wrote:

    Vad kommer? 🙂

    Buggar, crashar, instabilitet :laugh:

    Har inte märkt av något av detta dock :confused:

    Maah
    Member
    Post count: 20

    @fotbollskillen 11965 wrote:

    Om någon hör något om quickpwn för uppdaterningen 2.1 till windows så skriv det. 🙂

    Nu finns det en officiell GUI-baserad version för Mac, åtminstone.

    Glottis
    Member
    Post count: 41

    @simba 12002 wrote:

    Buggar, crashar, instabilitet :laugh:

    Har inte märkt av något av detta dock :confused:

    Min iphone funkar kanonbra efter uppdateringen till 2.1
    Har inget att klaga på

    MrH
    Member
    Post count: 3

    Mkt bra att de äntligen har fixat utseendet/sifferordningen när man ska skriva in telefonnummer manuellt så det följer det svenska formatet.

    Dock har de fortfarande kvar det konstiga datumformatet “måndag, september 15” kvar, när det egentligen borde stå “Måndag, 15:e September” eller “Måndag, 15:e september” eller… ja, ni hajar.
    Väldigt konstigt att jag inte sett någon påpeka detta förut med tanke på att det är på iPhonens FÖRSTA/START-sida!

    Sen har jag en fråga:
    Är det någon som känner till någon App där man kan få upp ett virtuellt tangentbord och/eller mus/pek-platta i iPhonens display så man kan styra WINDOWS trådlöst, dvs använda iPhonen som trådlöst tangentbord och mus till datorn (finns ju SnatchTest, Pad till MAC).

    Tacksam för svar och ser gärna kommentarer ang. eventuella App-förslag.

    PS. Fick 1.77 Mbps på testmyiphone.com 😉

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    @mrh 12016 wrote:

    Mkt bra att de äntligen har fixat utseendet/sifferordningen när man ska skriva in telefonnummer manuellt så det följer det svenska formatet.

    Dock har de fortfarande kvar det konstiga datumformatet “måndag, september 15” kvar, när det egentligen borde stå “Måndag, 15:e September” eller “Måndag, 15:e september” eller… ja, ni hajar.
    Väldigt konstigt att jag inte sett någon påpeka detta förut med tanke på att det är på iPhonens FÖRSTA/START-sida!

    Sen har jag en fråga:
    Är det någon som känner till någon App där man kan få upp ett virtuellt tangentbord och/eller mus/pek-platta i iPhonens display så man kan styra WINDOWS trådlöst, dvs använda iPhonen som trådlöst tangentbord och mus till datorn (finns ju SnatchTest, Pad till MAC).

    Tacksam för svar och ser gärna kommentarer ang. eventuella App-förslag.

    PS. Fick 1.77 Mbps på testmyiphone.com 😉

    Wow! 1.77Mbps är rätt fint 😉

    Ja. Nummerformateringen har blivit bättre men datumet står fortfarande i fel format.

    Finns Mocha VNC Lite i AppStore som fixar det 🙂

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 189 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.