fw 3.1.3 – UPPDATERA INTE

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak fw 3.1.3 – UPPDATERA INTE

Viewing 44 posts - 151 through 194 (of 194 total)
  • Author
    Member
    Post count: 250

@peve 54745 wrote:

Kan man köpa kort från 3, Telenor eller Telia att använda innan ny Jailbreak kommer?
    Min 3Gs 32Gb, är amerikansk med USA kort så jag får igång den men utan telefondelen. Operatören är AT&T

Nope, tyvärr.

Saraldo
    Member
    Post count: 49

@pzych0 54743 wrote:

Jag tror detta snöre är ett kort snöre! 😛

Haha , ja det hoppas jag verkligen också!

nimren
    Member
    Post count: 250

Geohot sktiver på sin twitter:

I hear rumors going around that the 3.1.3 jailbreak is hard. It isn’t. But the only people it helps are those dumb enough to upgrade. Sorry.

imported_Stefan
    Member
    Post count: 30

Hej, jag är lite förvirrad 😛 är de farligt ifall man uppdaterat själva itunes men inte självaste iphonen ? 😀

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@stefan 54767 wrote:

Hej, jag är lite förvirrad 😛 är de farligt ifall man uppdaterat själva itunes men inte självaste iphonen ? 😀

Nej, du kan uppdatera iTunes till 9.0.3 utan problem men håll dig från att uppdatera själva telefonen. Snälla 🙂

imported_Stefan
    Member
    Post count: 30

okej. Tack 😀

peve
    Member
    Post count: 92

@nimren 54760 wrote:

Nope, tyvärr.

Jag sökte på jailbreak 3.1.3 på Google och fick massor av svar. För exempel denna: Easy iPhone Unlocking – Unlock your iPhone Now with Ease!
    Är det båg?

Freebo
    Member

Båg, bluff, lurendrejeri, scam, skit och bluff igen. De säljer samma program du själv kan ladda ned gratis från InterWebben.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 54832 wrote:

Båg, bluff, lurendrejeri, scam, skit och bluff igen. De säljer samma program du själv kan ladda ned gratis från InterWebben.

och så funkar det ej..

jaypee
    Member
    Post count: 9

Hej boys!
    Jag sitter nu här med en ny iphone 3gs 32gb igen. Min förra som micen la av på efter 2 veckor försvann på verkstaden och jag fick en ny på telia idag.

Min fråga: Jag har ej jailbreakat min förra lur men tanken var att jag skulle göra det. När jag nu ska koppla in min helt nya iphone mot itunes och aktivera den så antar jag att den kommer att installera 3.1.3 eller har jag fel? Jag vill kunna jailbreaka min nya i lur inom kort så finns det något sätt att undgå 3.1.3?
    Lite hjälp och ni räddar min dag 🙂

Mvh
    Jaypee

carpe
    Member
    Post count: 904

@jaypee 55021 wrote:

Hej boys!
    Jag sitter nu här med en ny iphone 3gs 32gb igen. Min förra som micen la av på efter 2 veckor försvann på verkstaden och jag fick en ny på telia idag.

Min fråga: Jag har ej jailbreakat min förra lur men tanken var att jag skulle göra det. När jag nu ska koppla in min helt nya iphone mot itunes och aktivera den så antar jag att den kommer att installera 3.1.3 eller har jag fel? Jag vill kunna jailbreaka min nya i lur inom kort så finns det något sätt att undgå 3.1.3?
    Lite hjälp och ni räddar min dag 🙂

Mvh
    Jaypee

Du har med stor sannolikhet en tethered lur nu. Frågan är om det är värt att jailbreaka den…

jaypee
    Member

@carpe 55022 wrote:

Du har med stor sannolikhet en tethered lur nu. Frågan är om det är värt att jailbreaka den…

Har du möjligtvis kolla på om man kan kika upp vilken fw man har innan man aktiverar den och att man möjligtvis kan hoppa över uppdateringen till 3.1.3 om jag nu skulle ha 3.1.2?

carpe
    Member

2.1.2 har jag aldrig hört talas om, kolla upp vilket FW osv. som du har.

Inställningar > allmänt > om

H3NR11K
    Member

@carpe 55027 wrote:

Tror de ska vara 3.1.2

jaypee
    Member

@carpe 55027 wrote:

3.1.2 skulle det givetvis stå. Sorry!
    Men jag tar mig inte in i inställningar utan att registrera luren först. Och det är därför jag återigen undrar om det går att kika upp utan att aktivera den först. Och isf undvika att uppdatera till 3.1.3.

H3NR11K
    Member

@jaypee 55035 wrote:

3.1.2 skulle det givetvis stå. Sorry!
    Men jag tar mig inte in i inställningar utan att registrera luren först. Och det är därför jag återigen undrar om det går att kika upp utan att aktivera den först. Och isf undvika att uppdatera till 3.1.3.

Du måste trycka på “uppdatera och installera” innan den uppdaterar. Sen så ska den ladda ned 3.1.3 och det tar tid. Finns ingen större risk att du råkar få ned 3.1.3. Läs igenom de pop-ups som kommer när du ansluter telefonen så ska det lösa sig!

carpe
    Member

Fast du ska INTE trycka på “uppdatera och installera” vilket det låter som att du ska göra enligt H3NR11K.

jaypee
    Member

@h3nr11k 55038 wrote:

Du måste trycka på “uppdatera och installera” innan den uppdaterar. Sen så ska den ladda ned 3.1.3 och det tar tid. Finns ingen större risk att du råkar få ned 3.1.3. Läs igenom de pop-ups som kommer när du ansluter telefonen så ska det lösa sig!

Äntligen!
    Tack tack. ska ta mig an detta ikväll.

jaypee
    Member

@carpe 55039 wrote:

Fast du ska INTE trycka på “uppdatera och installera” vilket det låter som att du ska göra enligt H3NR11K.

det går alltså att bara registera den så man kommer in i menyn utan att uppdatera något?

H3NR11K
    Member

@carpe 55039 wrote:

Var inte så tydlig. Jag menar att man måste trycka på massa knappar för att uppdatera och för att man inte ska uppdatera så ska man inte tycka på uppdatera och installera, precis som Carpe säger!

@jaypee 55041 wrote:

det går alltså att bara registera den så man kommer in i menyn utan att uppdatera något?

Det går utmärkt!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@jaypee

Det sista du ska göra är att uppdatera till fw.3.1.3.
    Din nya iphone 3Gs kommer att ha med stor sannolikhet att ha fw 3.1.2 och den kommer dessutom att ha den nya bootromen. Det går inte att jailbreaka en 3Gs med nya bootromen om man har 3.1.3 och du kan aldrig nergradera till 3.1.2. Det du ska göra är att jailbreaka med blackra1n medans du är på 3.1.2 och vara nöjd med en tethered jailbreak. Apple har slutat signera 3.1.2 så du kan inte heller spara din SHSH i cydia. Du ska aldrig försöka återställa den då den kommer att uppdateras till 3.1.3, gör du det så kan du inte längre jailbreaka.

jaypee
    Member

@ponyboy 55054 wrote:

@jaypee

Din nya iphone 3Gs kommer att ha med stor sannolikhet att ha fw 3.1.2 och den kommer dessutom att ha den nya bootromen. Det går inte att jailbreaka en 3Gs med nya bootromen om man har 3.1.3 och du kan aldrig nergradera till 3.1.2. Det du ska göra är att jailbreaka med blackra1n medans du är på 3.1.2 och vara nöjd med en tethered jailbreak. Apple har slutat signera 3.1.2 så du kan inte heller spara din SHSH i cydia. Du ska aldrig försöka återställa den då den kommer att uppdateras till 3.1.3, gör du det så kan du inte längre jailbreaka.

tackar ödmjukast för hjälpen. 🙂
    nu är luren igång med 3.1.2 som fw. blir till att läsa in sig om jailbreak i veckan då…. nu ska jag bara försöka lista ut varför min apps har försvunnit från itunes… :/. trots att jag valde att synka den som min gamla lur så finns dom inte där. Något tips?

carpe
    Member

@ponyboy 55054 wrote:

@jaypee

Fast återställa kan man ju göra, utan att den uppdateras.

Freebo
    Member

@carpe 55119 wrote:

Fast återställa kan man ju göra, utan att den uppdateras.

Ja men bara om du moddar HOSTS och följer guiden

carpe
    Member

Då har jag nog missat något stort. För visst kunde man återställa utan att den uppdaterade förr?

Freebo
    Member

@carpe 55122 wrote:

Då har jag nog missat något stort. För visst kunde man återställa utan att den uppdaterade förr?

Ja, detta var innan Apple slutade signera 3.1.2. Jag tror det var i söndags de slutade med det.

H3NR11K
    Member

Men de har alltid varit så? Hade man 3.1 kunde man bara fixa 3.1.2 osv..

Freebo
    Member

Förvisso, carpe frågade iofs om 3.1.2 -> 3.1.2

carpe
    Member

Så du menar alltså att jag inte kan köra en återställning nu ifall min lur skulle bli helt bananas? Knappt så att man vågar kopplar upp sig emot itunes längre.

Freebo
    Member

well, om du är beroende av unlock så är tipset att inte installera nytillkomna apps i Cydia förän andra verifierat dem som ok eller leka alltför mycket med Cydia sources, dvs addera/radera sources. Egentligen är det common sense men extra viktigt nu om du är beroende av unlock.

jasifil
    Member
    Post count: 300

Det går väl fortfarande inte att välja valfri SMS-signal antar jag? I 3.1.3 menar jag? Undrar när Apple ändrar på det? Liksom möjligheten att ha batteriprocent i 3G.

carpe
    Member

Pillar inte mycket i Cydia, men nyligen då jag väl gjorde det så la jag bara till en source. nå uppdatering har jag inte gjort sen “YS-tiden”. Den 20/2 är jag inte längre beroende utav nå unlock, men dock så är jag beroende utav JB. Ska iakta lika mycket försiktighet ändå?

carpe
    Member

@jasifil 55133 wrote:

Det går väl fortfarande inte att välja valfri SMS-signal antar jag? I 3.1.3 menar jag? Undrar när Apple ändrar på det? Liksom möjligheten att ha batteriprocent i 3G.

Batteriprocent kan du ju ändå få, men inte som standard. Utan du måste ta hjälp utav SBsettings. Fast du kanske menade att du ville ha det till en ojailad?

Freebo
    Member

@carpe 55135 wrote:

Pillar inte mycket i Cydia, men nyligen då jag väl gjorde det så la jag bara till en source. nå uppdatering har jag inte gjort sen “YS-tiden”. Den 20/2 är jag inte längre beroende utav nå unlock, men dock så är jag beroende utav JB. Ska iakta lika mycket försiktighet ändå?

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit-8.html#post55060

carpe
    Member

Men den länken säger ju bara att jag kan nedgradera från 3.1.3 -> 3.1.2, inte att jag kan jaila och bibehålla 3.1.3

H3NR11K
    Member

@carpe 55138 wrote:

Men den länken säger ju bara att jag kan nedgradera från 3.1.3 -> 3.1.2, inte att jag kan jaila och bibehålla 3.1.3

Det kan du inte. Du måste ha 3.1.2…

Ponyboy
    Member

@carpe 55138 wrote:

Det är möjligt med 3G, har dock inte testat det själv ännu. Med 3Gs däremot kan man endast jailbreaka 3.1.3 om man är på 3.1.2. Läs Dev-Team Blog

Edit: ser att du har BB 04.26.08, var rädd om den då den är guld värd.

jasifil
    Member
    Post count: 300

@carpe 55136 wrote:

Batteriprocent kan du ju ändå få, men inte som standard. Utan du måste ta hjälp utav SBsettings. Fast du kanske menade att du ville ha det till en ojailad?

Exakt, jag menade att dessa självklara saker borde gå utan jailbreak.

Norpan111
    Member
    Post count: 5

Jag förstår inte vad meningen med att nergradera till 3.1.2 o jailbreaka när inte ens BB 5.12 verkar vara kompitabel med det. Jag hittar inte heller något nätverk ;( jag har tidiga 3gs och det står överallt att jag ska kunna jailbreaka! Skiter i unlock för kör “rätt” sim-kort. Och jag har SHSH hos saurik, ända som händer är att man får en knubbig iPod touch 🙁

Norpan111
    Member
    Post count: 5

@norpan111 57266 wrote:

Jag förstår inte vad meningen med att nergradera till 3.1.2 o jailbreaka när inte ens BB 5.12 verkar vara kompitabel med det. Jag hittar inte heller något nätverk ;( jag har tidiga 3gs och det står överallt att jag ska kunna jailbreaka! Skiter i unlock för kör “rätt” sim-kort. Och jag har SHSH hos saurik, ända som händer är att man får en knubbig iPod touch 🙁

NVM, jag nergraderade nu och startade efter felmeddelandet 1015 med quickpwn, i “slide for emergency” så stängde jag quickpwn och startade itunes, där dök skiten den upp som vanligt. Så nu har jag 3.1.2 med fungerande simkort och BB 5.12, en fråga dock: kommer nätverket försvinna om jag jailbreakar med blackra1n ?

EDIT: Fungerade hur bra som helst =) så har 3.1.2 JB med blackra1n BB 5.12 nu! WOOHOO! Tack sååå mkt för denna guiden!

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Tänkte göra en återställning, men när jag klickar på kanppen så är det ett meddelande om att iTunes kontaktar servern. Men om jag återställer så är det väl från min egen säkerhetskopia, eller?

Jag har 3.1.2 och vill inte ha 3.1.3.

Tråd flyttad /Ponyboy

Ponyboy
    Member

@r_o_n 59348 wrote:

Tänkte göra en återställning, men när jag klickar på kanppen så är det ett meddelande om att iTunes kontaktar servern. Men om jag återställer så är det väl från min egen säkerhetskopia, eller?

Jag har 3.1.2 och vill inte ha 3.1.3.

Tråd flyttad /Ponyboy

Säkerhetskopian innehåller bara dina kontakter,sms och andra inställningar, ska du återställa så måste du göra det med en ipsw fil och efteråt kan du backa upp från din säkerhets kopia. En 3Gs kan endast återställas till 3.1.2 om du har sparat din 3.1.2 SHSH i cydia, har du inte gjort det så är det kört.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@ponyboy 59354 wrote:

Säkerhetskopian innehåller bara dina kontakter,sms och andra inställningar, ska du återställa så måste du göra det med en ipsw fil och efteråt kan du backa upp från din säkerhets kopia. En 3Gs kan endast återställas till 3.1.2 om du har sparat din 3.1.2 SHSH i cydia, har du inte gjort det så är det kört.

Ok, tack för ditt (inte så glädjande) svar. 🙂
    Kan man jailbreaka 3.1.3 ännu? Behöver ingen upplåsning.

Ponyboy
    Member

@r_o_n 59356 wrote:

Ok, tack för ditt (inte så glädjande) svar. 🙂
    Kan man jailbreaka 3.1.3 ännu? Behöver ingen upplåsning.

Det går endats att jailbreaka en 3Gs med den äldre bootromen och då endast om man är på fw 3.1.2, alltså man måste uppgradera till en jailbreakad 3.1.3 ipsw . Har man inte sparat sin 3.1.2 SHSH så är detta en engångs lösning, skulle din iphone börja strula igen så har du inget annat val än att återatälla till 3.1.3 och leva utan jailbreak.

Viewing 44 posts - 151 through 194 (of 194 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.