Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › GUIDE Jailbreaka iPhone 3.1.3 med Sn0wbreeze
-
AuthorPosts
-
Det här är guiden på hur du jailbreakar din iPhone 2G/3G/(3Gs fungerar endast med gamla boot.. och om den är jailbroken på fw 3.x.x)
1. Ladda ner Sn0wBreeze från iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
2. Ladda sedan ner din 3.1.3 firmware beroende på telefon.
iPhone Firmware download – Direct Links | iPhone Firmware3. Nu börjar det oändligt roliga, nämligen att börja göra din egen firmware!
Starta upp Sn0wBreeze och välj Expert mode. gå vidare
Välj sedan din firmware och klicka på den blåa pilen tills du kommer hit, välj general.
Du kommer få olika valmöjligheter, bla “Activate the iPhone” detta är bra om den är köpt utomlands. Klicka på den blåa pilen.
Nu till det kanske viktigaste steget, upplåsningen OBS! Tyvärr går det inte att låsa upp iPhone 3G/3Gs utan bara iPhone 2G. Välj bootneuter om du vill låsa upp din 2G. Gå vidare.
Nu ska vi lägga till installers, personligen använder jag mig bara utav Cydia. klicka på den blåa pilen.
Nu är det dags att lägga till Cydia sources om så önskas, annars hoppa över detta steg genom att klicka på den blåa pilen. OBS! Att adda Blacksn0w sourcen kan skapa Bootlogofreeze’s dvs att man inte kan starta mobilen. Gå vidare.
Custom bootlogos eller inte? Jag rekomenderar att inte använda custom bootlogos då även de kan åstadkomma en bootlogo freeze. Avbocka bilderna i Sn0wBreeze. Gå vidare.
Nu bör det vara klart, klicka på Build ipsw och sedan på den blåa pilen.
Ställ din iPhone i recovery mode genom att hålla nere home button och sedan koppla i USB-kabeln tills en iTunes logo dyker upp på skärmen.
Öppna upp iTunes och välj din iPhone till vänster. Håll nere shift tangenten och klicka på Återsäll. Navigera sedan till din Custom ipsw. Låt din iPhone återställas, det kan ta några minuter.Grattis du har en Jailbroken iPhone på FW 3.1.3! 😮
You beat me to it! 😀
Har i en vecka viljat göra en sn0wbreeze guide men har varit för lat. Det var tur att jag inte gjorde det för den hade inte blivit så här snygg. Bra jobbat gubben.
Nice, men man måste ha sHSH eller?
För det funkar inte på min 3gs det står ju att iphonen måste ha vart/är jailbreakad?Det är bra om du nämner att för 3Gs så måste man vara på jailbreakad fw 3.1.2 för att det ska funka. Sen så måste man sätta iPhone i recovey mode innan man återställer.
En annan tips vore att du i guiden länkar till bilderna inte imageshack sidan. Om du trycker på bilden i imageshack sidan så kommer du till en sida med endast bilden, länka till den sidan och då får du hela bilden i guiden.
@ponyboy 56647 wrote:
Det är bra om du nämner att för 3Gs så måste man vara på jailbreakad fw 3.1.2 för att det ska funka. Sen så måste man sätta iPhone i recovey mode innan man återställer.
En annan tips vore att du i guiden länkar till bilderna inte imageshack sidan. Om du trycker på bilden i imageshack sidan så kommer du till en sida med endast bilden, länka till den sidan och då får du hela bilden i guiden.
Aah ska ändra detta, men jag fick inte bilderna att fungera ett klick på bilden är nog inte så jätte jobbigt 🙂
Gj!:D
Fungerar det till en iphone 3gs som vart jailbreakad på 3.1.2 med blackra1n ? 😀
med tanke på att det står i början att de går och lite längre ner att det inte går :Shur vet man om man har de gamla bootrummen då ? 😀
Tack så mycket.. de står bara ett fel uppstod 1604 :S
Jag har en iphone 3gs med FW 3.1.3 och har JB sen tidigare på 3.1.2 med hjälp av Blackra1n och vill nu JB med snow.. kommer det att gå ?
okej då e de kört. men just nu så kan jag inte ens återställa min iphone vanligt 🙁
så nu e allt i sin oordning 🙂 .. men jag har boot rum från 37.. satt allt e rätt skumt borde ju ändå kunna fixa en JB :/
@jonas19 57066 wrote:
så nu e allt i sin oordning 🙂 .. men jag har boot rum från 37.. satt allt e rätt skumt borde ju ändå kunna fixa en JB :/
Det där var otroligt osammanhängande. Vill du ha hjälp bör du redigera/förtydliga din post
Forumregler
§4 Läs och tänk efter*
Läs igenom tråden noggrant innan ni svarar! Kan ni inte ge ett ordentligt svar – LÅT BLI att skriva något då.*§5 Skriv ordentligt*
Kontrollera din stavning och läs igenom ditt inlägg innan du postar för att inte skapa missförstånd.hehe okej sorry freebo jag var bara väldigt frustrerad i går 🙂 .. men här kommer min fråga:
Finns det något sätt att Jb en iphone 3gs med nuvarande FW 3.1.3 med bootrum 37.
bakgrund: den har varit Jb innan på FW 3.1.2 med hjälp av Blackra1n..
🙂Jag skapade en minnestråd igår som ger dig svaret… https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7016-kan-jag-jailbreaka-3-1-3-a.html
@steffeiphone 57033 wrote:
Testa starta om datorn 🙂
Jag fick samma problem, men min är ingen 3Gs bara 3G den har aldrig varit jailbreakad innan, fungerar det inte då? :/
@iceheat 57334 wrote:
Jag fick samma problem, men min är ingen 3Gs bara 3G den har aldrig varit jailbreakad innan, fungerar det inte då? :/
Om du har fått error 1600 -1604 så läs denna post https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit-18.html#post56942
Jag förstår inte riktigt det är med gammla och nya bootromen, om det står så här i min telefon modemfirmware 05.12.01 har det med bootromen att gör ellet har det vilken vecka den är tillverkad??? vecka 29 är min tillverkad det är en 3gs som jag fick återställa efter krash din var jailbrekad med blackra1n JAG HAr inte sparat filen i cyndia, går denna att jailbreaka BARA intreserad av att jailbreaka
snyggt att alla med nya bootromen är royal fuck’d i alla tillfällen!:/
@braxen 58001 wrote:
Jag förstår inte riktigt det är med gammla och nya bootromen, om det står så här i min telefon modemfirmware 05.12.01 har det med bootromen att gör ellet har det vilken vecka den är tillverkad??? vecka 29 är min tillverkad det är en 3gs som jag fick återställa efter krash din var jailbrekad med blackra1n JAG HAr inte sparat filen i cyndia, går denna att jailbreaka BARA intreserad av att jailbreaka
Modem Firmware/Baseband är mjukvara och kan väl enklast beskrivas som den mjukavara din iPhone använder för att etablera kommunikation med nätet. Versionsnumreringen 05.12.01 är nog egentligen bara Apple’s interna versionsnummer och speglar inget datum eller liknande. Är det någon som orkar googla efter en bättre förklaring än den som finns på wikipedia så vassegoa =) Baseband är mjukvara
Bootromen är en flashad i hårdvaran och kan inte ändras med mindre än att du plockar isär din iPhone och byter ROM-minnet fysiskt.
Är din 3GS tillverkad vecka 29 2009 så har den det gamla bootromet, vilket alltså betyder att du inte skall behöva boota den med Blackra1n. Eftersom du har Baseband 05.12.01 så innebär det att du uppdaterat den till OS firmware 3.1.3 och innan du jailbreakar den så skall du först nedgradera den till 3.1.2 med SHSH-guiden i forumet. Sedan kan du jailbreaka den igen.
Det GÅR att jailbreaka 3.1.3 men det tror jag är överkurs just nu
Mer info finns i denna video från Dev-Team. Förklaringen kommer vid 25:30
@freebo 58008 wrote:
Modem Firmware/Baseband är mjukvara och kan väl enklast beskrivas som den mjukavara din iPhone använder för att etablera kommunikation med nätet. Versionsnumreringen 05.12.01 är nog egentligen bara Apple’s interna versionsnummer och speglar inget datum eller liknande. Är det någon som orkar googla efter en bättre förklaring än den som finns på wikipedia så vassegoa =) Baseband är mjukvara
Bootromen är en flashad i hårdvaran och kan inte ändras med mindre än att du plockar isär din iPhone och byter ROM-minnet fysiskt.
Är din 3GS tillverkad vecka 29 2009 så har den det gamla bootromet, vilket alltså betyder att du inte skall behöva boota den med Blackra1n. Eftersom du har Baseband 05.12.01 så innebär det att du uppdaterat den till OS firmware 3.1.3 och innan du jailbreakar den så skall du först nedgradera den till 3.1.2 med SHSH-guiden i forumet. Sedan kan du jailbreaka den igen.
Det GÅR att jailbreaka 3.1.3 men det tror jag är överkurs just nu
Mer info finns i denna video från Dev-Team
Tyvär så har jag inte sparat 3.1.2 filen i cyndia då går det väl inte att återställa den till 3.1.2 och jailbreaka den??
Woooiaia, så för mig kanske detta är lösningen.
Fast för att förtydliga detta, de går inte att Blackra1na/sn0wbreza/ultrasn0wa/yell0wsnn0wa efter man gjort detta?
Så man kan bara JB?Du kan inte låsa upp din 3.1.3 iPhone men du kan jaila.
Fungerar denna guide på en helt ny iphone 3G som har 3.1.3 och har aldrig varit jailbreakad?
@k-mountain 58086 wrote:
De går vällan inte o Jaila en 3.1.3?? :confused:
Inte med Blackra1n iaf. Eler har jag fått det om bakfoten? 😛3G kan du jaila. Samt 2G som kan också låsas upp. Rödsnö kirrar 3.1.3!
Försöker jailbreaka telefonen men det funkar inte.
Då jag ska ladda ner ipsw.filen från den upplagda länken (3.1.3) så får jag istället 3st .dmg filer ?
fattar ingenting, istället för en ipsw-fil får jag som sagt .dmg filer.
fattar ingenting så undrar om någon kunde underlätta för mig och bara lägga upp en länk till en 3.1.3 ipsw. 🙂har förövrigt 3Gs med fw 3.1.2
mvh@bmode 58442 wrote:
Försöker jailbreaka telefonen men det funkar inte.
Då jag ska ladda ner ipsw.filen (3.1.3) så får jag istället 3st .dmg filer ?
fattar ingenting, istället för en ipsw-fil får jag som sagt .dmg filer.
fattar ingenting så undrar om någon kunde underlätta för mig och bara lägga upp en länk till en 3.1.3 ipsw. 🙂mvh
iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From
Ladda ned med Firefox och inte med Safari eller Internet Explorer@freebo 58443 wrote:
iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From
Ladda ned med Firefox och inte med Safari eller Internet Explorertack det funkade 🙂 ! dock får jag ett felmeddelande från iTunes när jag ska återställa från custom.
Det står ” ett okänt fel uppstod (1600) .Just nu har jag den Jailad med 3.1.2 blackra1n, dock så jailar jag om den nu för att den
laggade fast imorses och när jag försöker jaila om den (har tethered) så kommer bara
bootlogo och sen fastnar den där. what to do ? :confused:Edit : man kan behöver senaste iTunes med… testar.. men det fungerade inte det heller…. suck
@bmode 58446 wrote:
tack det funkade 🙂 ! dock får jag ett felmeddelande från iTunes när jag ska återställa från custom.
Det står ” ett okänt fel uppstod (1600) .Just nu har jag den Jailad med 3.1.2 blackra1n, dock så jailar jag om den nu för att den
laggade fast imorses och när jag försöker jaila om den (har tethered) så kommer bara
bootlogo och sen fastnar den där. what to do ? :confused:Edit : man kan behöver senaste iTunes med… testar.. men det fungerade inte det heller…. suck
Dessvärre bMode är det inte bara du som har problem med bootlogo freeze’s, jag har varit där själv 🙁 Se till att sätt iPhonen i DFU- mode och återställ till den custom 3.1.3 filen igen.
Om du intstallerar ngt i Cydia som kräver reboot, klicka INTE på Reebot Device i Cydia! Stäng av och sätt på mobilen för hand istället!
@steffeiphone 58458 wrote:
Dessvärre bMode är det inte bara du som har problem med bootlogo freeze’s, jag har varit där själv 🙁 Se till att sätt iPhonen i DFU- mode och återställ till den custom 3.1.3 filen igen.
Om du intstallerar ngt i Cydia som kräver reboot, klicka INTE på Reebot Device i Cydia! Stäng av och sätt på mobilen för hand istället!
drygt som fan…
jag gör det, den ligger i DFU men då får jag felmeddelandet, fattar inte vf… när jag sedan sätter på telefonen så att itunes loggan kommer fram (som det brukar vara på en tethered iPhone)
och provar att återställa den med 3.1.3 så kommer inte felmeddelandet men istället
så hänger den sig då det står att den ” förbereder iphone för återställning”
väntade i ca 8min och det hände ingenting så FATTAR NOLL!känns som den enda lösningen är att uppdatera basbandet i iTunes och sedan nergradera det igen
när man fått igång telefonhelvetet… ? provar att installera iTunes 8.2 och se fall
det funkar att återställa med den äldre versionen för på den nya itunes versionen
funkar det inte ens att återställa 3.1.2Edit : går inte att nedgradera iTunes i mac… jävla skitOSX BLIR GALEN !!!@@##=!
en fråga. När man har gjort din guide och jailbreakat min iphone 3g till 3.1.3 kommer alla mina filer från cydia och ********** gå bort då? för XXXXXXXX OS 3.1.2funkar kanske inte till 3.1.3?
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden och leder til varningar och i förlängningen avstängning!Varning tilldelad /Ponyboy
jag har fått tag i en iphone 3g med 3.1.3 går den att jailbreak??
@braxen 58822 wrote:
jag har fått tag i en iphone 3g med 3.1.3 går den att jailbreak??
Ja
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7016-kan-jag-jailbreaka-3-1-3-a.htmlFör att slippa onödiga frågor finns nu ett program kallat f0recast, med detta kopplar du in din iPhone via USB och öppnar upp programmet. Den talar om för dig om du kan låsa upp/jailbreaka 3.1.3 i dagsläget.
Länk till F0recast: iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhonesHej. jag heter Tony och är ny här.. mkt mkt fina inlägg finnes att se över här.. tackar..
Nu till mitt problem.
3g 16 g inköpt utomlands.
jag hade 3.0 som var jailbreakat och allt funkade bra. sedan blev den upptatering till 3.1.3. så nu vill jag köra en ny jailbreak.
Jag gjorde det i snow och efter mkt om och men så funkade allt. MEN jag får ingen signal med mitt gsm nät..så nu har jag återställt allt i i-tunes till 3.1.3 och nu funkar det igen..
HUr ska jag nu göra?? kan jag nedgradera till 3.2. alt har ni annat förslag.
Det är helt opratörsfri.. köpt utomlands..
Tacksam för snabbt svar,
ps blir skyldig en öl på bangla!! he he@cobra67 59645 wrote:
Hej. jag heter Tony och är ny här.. mkt mkt fina inlägg finnes att se över här.. tackar..
Nu till mitt problem.
3g 16 g inköpt utomlands.
jag hade 3.0 som var jailbreakat och allt funkade bra. sedan blev den upptatering till 3.1.3. så nu vill jag köra en ny jailbreak.
Jag gjorde det i snow och efter mkt om och men så funkade allt. MEN jag får ingen signal med mitt gsm nät..så nu har jag återställt allt i i-tunes till 3.1.3 och nu funkar det igen..
HUr ska jag nu göra?? kan jag nedgradera till 3.2. alt har ni annat förslag.
Det är helt opratörsfri.. köpt utomlands..
Tacksam för snabbt svar,
ps blir skyldig en öl på bangla!! he heÄr du helt säker på att den inte är operatörsbunden? Funkar det att ringa när den inte är jailbreakad?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.