GUIDE Jailbreaka iPhone 3.1.3 med Sn0wbreeze

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak GUIDE Jailbreaka iPhone 3.1.3 med Sn0wbreeze

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 132 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

Du kan ha gjort fel när du skapade din custom ipsw fil i sn0wbreeze. Eftersom din iphones baseband är uppdaterad ska du inte välja “Activate the iPhone”. Du kan själv aktivera den i itunes efter att du återställt till din custom ipsw fil.

cobra67
    Member
    Post count: 3

så var det jag gjorde om allt men klickade INTE i akivera.. nu funkar allt och alla mina program kom med åxå,, allt 100% perfa..
    Nu blir jag skyldig dig en bärs.. har du vägarna förbi så vet du.. he he bor i Phuket… Thailand..
    tackar!! Tony

Sai
    Member
    Post count: 23

Jag har en 3G med 3.1.3 och försökte följa denna guiden men får följade error:
    http://data.fuskbugg.se/skalman01/—-error.png

Varit jailbreakad men återställde den och sedan uppdaterade till 3.1.3

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@sai 59717 wrote:

Jag har en 3G med 3.1.3 och försökte följa denna guiden men får följade error:
    http://data.fuskbugg.se/skalman01/—-error.png

Varit jailbreakad men återställde den och sedan uppdaterade till 3.1.3

Jag kan ladda upp custom ipsw filen för iPhone 3G här via en länk om du ger mig ca 1 timme. Sedan återställer du till den filen i iTunes.
    En sak bara, är din iPhone köpt i sverige?

Sai
    Member

Japp. Köpt från Telia och jag använder Telia abonnemang.

steffeiphone
    Participant

@sai 59723 wrote:

Japp. Köpt från Telia och jag använder Telia abonnemang.

Perfekt, då laddar jag upp filen nu. Kolla tråden här för länken, den är klar om ca 30 minuter +/-

Sai
    Member

@steffeiphone 59724 wrote:

Perfekt, då laddar jag upp filen nu. Kolla tråden här för länken, den är klar om ca 30 minuter +/-

Tackar tackar! Så det jag gör nu då är att bara återställa i iTunes med din fil? Ska man vara i något DFU mode innan?

steffeiphone
    Participant

@sai 59728 wrote:

Tackar tackar! Så det jag gör nu då är att bara återställa i iTunes med din fil? Ska man vara i något DFU mode innan?

Du ska vara i Recovery mode.
    Koppla in USB’n i datorn.
    iPhonen ska vara avstängd. Sedan håller du inne HOMEBUTTON i ca 3 sekunder sedan kopplar du in USB-kabeln i iphonen. Fortsätt håll nere knappen tills en kabel+ iTunes logga kommer upp på iPhoneskärmen.
    Sedan in i iTunes, håll nere SHIFT och klicka på återställ, återställ då till firmwaren.

Sorry Steffe, att länka till custom firmware kan ge oss problem med Apple. Vill inte att de cancelerar våra iPad-beställningar… /Freebo

Sai
    Member

Försökte lägga in din ipsw men står bara i itunes: Förbereder iPhone för återställning?

steffeiphone
    Participant

@sai 59732 wrote:

Försökte lägga in din ipsw men står bara i itunes: Förbereder iPhone för återställning?

antadligen bara nåt som hakat upp sig, testa starta om datorn!

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

Hmm jag får samma fel som du Sai !

steffeiphone
    Participant

@steffeiphone 59729 wrote:

Sorry Steffe, att länka till custom firmware kan ge oss problem med Apple. Vill inte att de cancelerar våra iPad-beställningar… /Freebo

Oops, okej tar bort länken från inlägget direkt.

medzz
    Member
    Post count: 259

Har en fråga snabbt bara, eftersom jag väntar på upplåsning från tre, kan jag nu jaila min iphone 3g 3.1.3 med det nya basebandet och sen bara synca med itunes för upplåsning lr måste jag återställa till de “orginella”? tack för alla svar 😀

medzz
    Member

Funkade inte återställningen gick i loop altså med snowbreeze :S, startade om gjorde om ipsw etc men funkade inte . ., fastnade till sist i DFU mode och ända utvägen va återställning 🙁

steffeiphone
    Participant

@medzz 60400 wrote:

Funkade inte återställningen gick i loop altså med snowbreeze :S, startade om gjorde om ipsw etc men funkade inte . ., fastnade till sist i DFU mode och ända utvägen va återställning 🙁

Ajdå, men du kan ladda ner iReb från iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones det gör så du inte får errors i iTunes.

medzz
    Member

Det va inga errors utan när jag valde snowbreeze efter shit+klicken så loopade bara återställningen, gjorde om ispw filen tusen gnger och startade om datorn lika många gnger, still nothing.

Ponyboy
    Member

@medzz 60446 wrote:

Det va inga errors utan när jag valde snowbreeze efter shit+klicken så loopade bara återställningen, gjorde om ispw filen tusen gnger och startade om datorn lika många gnger, still nothing.

Hade du din iphone i Recovery Mode innan du SHIFT återställde till din sn0wbreeze ipsw? Om inte du kan komma igång med sn0wbreeze så kan du ju alltid nergradera till fw 3.1.2 och använda dig av redsn0w eller blackra1n.

medzz
    Member

Jepp ponny, den va i recovery mode . ., är sn0wbreeze ända utvägen för jb på 3.1.3 ?

3.1.2
    Member
    Post count: 8

åååååå

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@medzz 60592 wrote:

Jepp ponny, den va i recovery mode . ., är sn0wbreeze ända utvägen för jb på 3.1.3 ?

Även Redsn0w fungerar utmärkt på en 3G med 3.1.3

medzz
    Member

Ska titta på redsn0w också, tackar.
    Väntar endå på upplåsningen innan jag jailar, 2.5 v hare gått nu :@

steffeiphone
    Participant

@medzz 60866 wrote:

Ska titta på redsn0w också, tackar.
    Väntar endå på upplåsningen innan jag jailar, 2.5 v hare gått nu :@

Försök med sn0wbreeze eller quickpwn om du vill ha kvar basebandet, då kan du låsa upp med Blacksn0w RC2 redan efter jailbreak då basebandet behålls. (Source till cydia:Cydia.pushfix.info).

Om du Jailbreakar med redsn0w uppdateras tyvärr basebandet 🙁

medzz
    Member

aha okej, men det spelar väl ingen roll om basebandet updateras? -> Väntar på operatörs unlock nämligen :), sn0wbreeze funkade tyvärr inte 🙁 quickpwn låter lite osäker men måste ju läsa lite om det 😀

steffeiphone
    Participant

@medzz 61056 wrote:

aha okej, men det spelar väl ingen roll om basebandet updateras? -> Väntar på operatörs unlock nämligen :), sn0wbreeze funkade tyvärr inte 🙁 quickpwn låter lite osäker men måste ju läsa lite om det 😀

Jo om ditt baseband stannar kvar på 05.11.07 när du uppdaterar till 3.1.3 kan du låsa upp den redan idag med BlackSn0w RC2.

För att behålla ditt baseband och därmed kunna låsa upp krävs det att du använder Sn0wBreeze eller Pwnagetool.

Ponyboy
    Member

@steffeiphone 61455 wrote:

Jo om ditt baseband stannar kvar på 05.11.07 när du uppdaterar till 3.1.3 kan du låsa upp den redan idag med BlackSn0w RC2.

För att behålla ditt baseband och därmed kunna låsa upp krävs det att du använder Sn0wBreeze eller QuickPwn.

Quickpwn?? Antar att du menar Pwnagetool.

steffeiphone
    Participant

@ponyboy 61475 wrote:

Quickpwn?? Antar att du menar Pwnagetool.

Du har rätt, tänkte fel

Soleil
    Member
    Post count: 4

Hej på er!
    Vad ska man göra när man får det här felmeddelandet:

iphone enheten kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (2).

när man försöker jailbreaka en 3gs med gamla bootromen med sn0wbreeze
    efter att den har hängt sig och inte går att starta. Den var jailbreakad
    innan den hängde sig, skulle ju bara lägga in winterboard på den men då
    hängde den sig.

Tacksam för snabbt svar!

MVH Soleil

Ponyboy
    Member

@soleil 61518 wrote:

Hej på er!
    Vad ska man göra när man får det här felmeddelandet:

iphone enheten kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (2).

när man försöker jailbreaka en 3gs med gamla bootromen med sn0wbreeze
    efter att den har hängt sig och inte går att starta. Den var jailbreakad
    innan den hängde sig, skulle ju bara lägga in winterboard på den men då
    hängde den sig.

Tacksam för snabbt svar!

MVH Soleil

I din förra inlägg har du skrivit att du har uppdaterat din fw till 3.1.3. För att kunna jailbreaka en 3Gs med gamla bootromet med sn0wbreeze måste man vara på en jailbreakad fw 3.1.2, är du inte på fw 3.1.2 och inte har nån möjlighet att nergradera till det så är det omöjligt att jailbreaka just nu.

Soleil
    Member

Det här är inte samma iphone. Har införskaffat mig en ny som är jailbreakad och upplåst med firmware 3.1.2 samt baseband 05.11.07. Samt att det är den gamla bootromen i den.

MVH Soleil

jonas19
    Member
    Post count: 120

Är det någon som har hört när de nya JB kommer till 3gs med fw 3.1.3 ? 😀

Ponyboy
    Member

@soleil 61522 wrote:

Det här är inte samma iphone. Har införskaffat mig en ny som är jailbreakad och upplåst med firmware 3.1.2 samt baseband 05.11.07. Samt att det är den gamla bootromen i den.

MVH Soleil

Ja om den fortfarande är jailbreakad så ska du kunna uppdatera till en custom 3.1.3 ipsw. Gå genom guiden en gång till och se om du inte har missat nån steg eller gjort fel, sen ska du ha din iPhone i Recovery Mode när du ska återställa (många som gör fel där och väljer DFU).

Om du har möjlighet att stanna på eller återställa till fw 3.1.2 så borde du nog göra det. Det finns faktisk inget i fw 3.1.3 som gör det värt besväret.

Soleil
    Member

Hej igen o tack för hjälpen!

Provade att göra exakt likadant på min brors dator och då gick det, kom på att jag läst här inne på forumet att vissa hade haft problem med windows 7 när dom skulle göra det här, så nu funkar det perfekt igen. Fast med 3.1.3 dock men men….

MVH Soleil

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

((iphone 3gs 3.0.1 jb, dock nu nere på 3.0 efter misslyckad upgrade))

satt igår och skapade en custom 3.1.2 firmware med en äldre version av sn0wbreeze.
    Min tanke var att uppgradera mig från 3.0.1 –> 3.1.2.

Det gick bra att skapa en custom 3.1.2 firmware och allt så frid o fröjd ut tills jag fick felmeddelande i itunes.

“an unknown error occured, error 14”

jag tyckte igår att jag provade på alla sätt och vis men fick bara samma fel hela tiden.
    Principen är ju samma som när man uppgraderar till en 3.1.3, fast nu med 3.1.2.

det jag undrar är ifall man måste ändra i sin host fil till cydias server för att kunna installera en custom 3.1.2 firmware, eller om det inte behövs? Detta var nämnligen de enda jag inte testade… hade bara i huvet att nergraderingen skulle kräva detta… kan någon bekräfta?

orkar inte testa mig på detta igen ifall ingen har koll på min fråga, de tog en hel eftermiddag på jobb att återställa min tele till samma sexiga utseende igen 😉

Ponyboy
    Member

@tehfiskk 61966 wrote:

((iphone 3gs 3.0.1 jb, dock nu nere på 3.0 efter misslyckad upgrade))

satt igår och skapade en custom 3.1.2 firmware med en äldre version av sn0wbreeze.
    Min tanke var att uppgradera mig från 3.0.1 –> 3.1.2.

Det gick bra att skapa en custom 3.1.2 firmware och allt så frid o fröjd ut tills jag fick felmeddelande i itunes.

“an unknown error occured, error 14”

jag tyckte igår att jag provade på alla sätt och vis men fick bara samma fel hela tiden.
    Principen är ju samma som när man uppgraderar till en 3.1.3, fast nu med 3.1.2.

det jag undrar är ifall man måste ändra i sin host fil till cydias server för att kunna installera en custom 3.1.2 firmware, eller om det inte behövs? Detta var nämnligen de enda jag inte testade… hade bara i huvet att nergraderingen skulle kräva detta… kan någon bekräfta?

orkar inte testa mig på detta igen ifall ingen har koll på min fråga, de tog en hel eftermiddag på jobb att återställa min tele till samma sexiga utseende igen 😉

Japp, ska du återställa till nåt annat än 3.1.3 så måste du ändra din host fil enligt denna guide. Varför gjorde du inte en 3.1.3 custom ipsw istället för 3.1.2, det hade ju varit mindre besvärligt för dig.

Ska du nu återställa till din sn0wbreeze 3.1.2 ipsw så ändra din host fil och sätta din iphone i DFU innan du återställer.

Ska du återställa till en sn0wbreeze 3.1.3 ipsw så ändra INTE din host fil och sätt din iphone i RECOVERY mode innan du återställer.

tehfiskk
    Member

@ponyboy 61972 wrote:

Japp, ska du återställa till nåt annat än 3.1.3 så måste du ändra din host fil enligt denna guide. Varför gjorde du inte en 3.1.3 custom ipsw istället för 3.1.2, det hade ju varit mindre besvärligt för dig.

Ska du nu återställa till din sn0wbreeze 3.1.2 ipsw så ändra din host fil och sätta din iphone i DFU innan du återställer.

Ska du återställa till en sn0wbreeze 3.1.3 ipsw så ändra INTE din host fil och sätt din iphone i RECOVERY mode innan du återställer.

okej, det var de bästa svaret som jag fått hittils! tack.

anledningen till att jag inte meckade med 3.1.3 fw var för jag trodde att man var tvungen att vara JB på 3.1.2 för att kunna uppgradera till custom 3.1.3.
    vill minnas att jag läst det både här och på andra ställen. Men fungerar det att gå från 3.0(.1) –> 3.1.3 så är det ju lika bra de egentligen..

får se om jag hinner testa igen idag eller i helgen, e ju så jäkla massa saker man sparat och meckat med ssh att de tar lite tid att återställa sin iphone “config” som den är nu.

sen kollade jag på filmen om OS4….. vilket verkade lovande, men utan JB så e de endå skit.. vänta eller uppgradera till 3.1.2(.3) de e frågan ? ;D

tack igen för ditt svar

Ponyboy
    Member

Din iphone måste vara jailbrakad om du ska kunna återställa till en custom 3.1.3 ipsw, detta funkar även om du är på en jailbreakad 3.0.1. Ska du behålla ditt baseband så måste du alltid vara på en custom ipsw och det är du redan nu, så detta gör väl ingen större skillnad i ditt fall.

tehfiskk
    Member

@ponyboy 62137 wrote:

Din iphone måste vara jailbrakad om du ska kunna återställa till en custom 3.1.3 ipsw, detta funkar även om du är på en jailbreakad 3.0.1. Ska du behålla ditt baseband så måste du alltid vara på en custom ipsw och det är du redan nu, så detta gör väl ingen större skillnad i ditt fall.

ok, jag hoppas att det du säger stämmer, du skrev i den andra posten i denna tråden att man var tvungen att vara JB på 3.1.2 fw innan man kunde sn0wbreeza med 3.1.3. därför som jag inte testade det.

Är det så att det fungerar att gå från 3.0 till 3.1.3 så är jag villig att testa.. blev osäker bara nu när jag läste om tråden från början.

tehfiskk
    Member

@tehfiskk 62140 wrote:

ok, jag hoppas att det du säger stämmer, du skrev i den andra posten i denna tråden att man var tvungen att vara JB på 3.1.2 fw innan man kunde sn0wbreeza med 3.1.3. därför som jag inte testade det.

Är det så att det fungerar att gå från 3.0 till 3.1.3 så är jag villig att testa.. blev osäker bara nu när jag läste om tråden från början.

jaha jag hade inte tålamod o vänta så jag provade.

fungerade skitbra! har nu min 3gs med 3.1.3 och gamla modem fw 04.26.08.
    nu e ja glad igen.

trevlig helg ;D

Freebo
    Member

Nice, en eloge till Ponyboy igen =)

tehfiskk
    Member

ja verkligen! bra jobbat!

kan vara en bra ide att förtydliga att det även går att köra denna variant an upgrade/JB från os 3.x.x —> 3.1.3, och inte bara från 3.1.2 som det står överst i första posten!

eller så e de jag som är snurrig ;D

steffeiphone
    Participant

@tehfiskk 62145 wrote:

ja verkligen! bra jobbat!

kan vara en bra ide att förtydliga att det även går att köra denna variant an upgrade/JB från os 3.x.x —> 3.1.3, och inte bara från 3.1.2 som det står överst i första posten!

eller så e de jag som är snurrig ;D

Du har rätt, första inlägget har ändrats!

Ponyboy
    Member

Skönt att det funkade, alltid Kul att läsa positiva inlägg.

Du har nog rätt, hade skrivit “jailbreakad 3.1.2” för att det var vad jag förväntade mig att alla skulle ha om de provade sig på detta. Men som sagt det funkar på alla jailbreakade firmware.

Edit: Den som ska ha mest Cred är nog Steffeiphone som har gjort en riktig bra guide. Jag verkar nog ha spridit mera förvirring bara.

adleeer
    Member
    Post count: 56

tjena när man ska browes så hittar den inga filer i FW mappen som man laddade ner :S? varför detta ? :S

Freebo
    Member

@adleeer 62196 wrote:

tjena när man ska browes så hittar den inga filer i FW mappen som man laddade ner :S? varför detta ? :S

Ladda ned med Firefox och inte med IE, IE packar upp ipsw:n som i grund och botten faktiskt är en zip-fil

adleeer
    Member

okej men ska man spara filen eller ta en itunes restare ?
    har aldrig använt firefox xd

adleeer
    Member

det funkar inte med firefox heller den hittar inga filer inne på sn0w :S så kan ej gå vidare efter första bilden i guiden så :S vet ej varfr den ej hittar filen :S

Timpppa
    Member
    Post count: 72

@ponyboy 61550 wrote:

Ja om den fortfarande är jailbreakad så ska du kunna uppdatera till en custom 3.1.3 ipsw. Gå genom guiden en gång till och se om du inte har missat nån steg eller gjort fel, sen ska du ha din iPhone i Recovery Mode när du ska återställa (många som gör fel där och väljer DFU).

Om du har möjlighet att stanna på eller återställa till fw 3.1.2 så borde du nog göra det. Det finns faktisk inget i fw 3.1.3 som gör det värt besväret.

Hade samma problem efter hängning. Var ett tag orolig att JB-tiden var över för ett tag men körde Sn0wBreeze och det gick kanon! Hade en JB 3.1.2 innan.
    Ett stort tack för det här forumet! 🙂

fangorn
    Member
    Post count: 13

Funkar inte för mig, funkar perfekt tills jag låter den börja sätta ihop ipsw 3.1.3, sen rullar det på ett tag tills den nästan är klar då det står Sn0wbreeze has failed to create your custom ipsw.

Object referance not set to an instance of an object.

och har testat ett antal gånger samma problem uppstår. lösning?

Freebo
    Member

@fangorn 62668 wrote:

Funkar inte för mig, funkar perfekt tills jag låter den börja sätta ihop ipsw 3.1.3, sen rullar det på ett tag tills den nästan är klar då det står Sn0wbreeze has failed to create your custom ipsw.

Object referance not set to an instance of an object.

och har testat ett antal gånger samma problem uppstör. lösning?

Det där är ett internt felmeddelande från .NET och om jag var som du skulle jag testa version 1.4 av Sn0wbreeze. Alternativet är att radera ispw-filen, tömma Firefox/IE cachen, boota om datorn och ladda ned filen igen och fortsätta med den version av Sn0wbreeze du har nu.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Snowbreeze funkade bra med iReB men funktionen att lägga till sources och ipa funkade inte och efter att ha lagt till 15 st program så hängde Snowbreeze sig.

Använd inte den funktionen om du ska installera 10+.

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 132 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.