Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › GUIDE Jailbreaka iPhone 3.1.3 med Sn0wbreeze
-
AuthorPosts
-
@mossarelli 62673 wrote:
Snowbreeze funkade bra med iReB men funktionen att lägga till sources och ipa funkade inte och efter att ha lagt till 15 st program så hängde Snowbreeze sig.
Använd inte den funktionen om du ska installera 10+.
Tyvärr ett vanligt problem, bra att du tog upp det! 🙂
ont:, Jailbreakade min iphone 3gs med blackr4in för ett tag sedan och hadde 3.1.2 då, men nu råkade jag återställa den och fick 3.1.3 istället och firmware är nu på 05.12.01, min fråga är då, går det på något sätt att jailbreaka den igen?, har sökt i timmar nu och hittar ingenting ;/
@napstah 62700 wrote:
ont:, Jailbreakade min iphone 3gs med blackr4in för ett tag sedan och hadde 3.1.2 då, men nu råkade jag återställa den och fick 3.1.3 istället och firmware är nu på 05.12.01, min fråga är då, går det på något sätt att jailbreaka den igen?, har sökt i timmar nu och hittar ingenting ;/
It’s right under your nose 😉
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.htmlJag har en 3gs med 3.1.2 är det någon fördel att köra snowbrezer?? och ha 3.1.3?
@braxen 62842 wrote:
Jag har en 3gs med 3.1.2 är det någon fördel att köra snowbrezer?? och ha 3.1.3?
Vissa apps kan endast köras på fw 3.1.3 men det är väldigt få än så länge. Har du inte stött på såna apps ännu så har du inte heller nån anledning att uppdatera. Tänk dessutom på att detta funkar inte med en 3Gs med ny bootrom, så har du en tethered jailbreak just nu så är detta inget för dig.
Har nyligen beställt en iphone 3g som någon kanske råkat se i min tråd..
Men till sak är rätt ny inom det här. Man kan ju som det stod i guiden lägga till sources, vad innebär detta?
Måste jag göra det för att cydia ska fungera?
Kan det krångla något med denna jailbreaken?
Vad händer om det blir en så kallad “Boot Freeze”, går det att återgärda?Vet inte om jag missade något.
Om någon vet något som borde vara bra att veta så skulle jag mer än gärna vilja veta det!Tacksam för svar!
peace.
@affe89 63318 wrote:
Har nyligen beställt en iphone 3g som någon kanske råkat se i min tråd..
Men till sak är rätt ny inom det här. Man kan ju som det stod i guiden lägga till sources, vad innebär detta?
Måste jag göra det för att cydia ska fungera?
Kan det krångla något med denna jailbreaken?
Vad händer om det blir en så kallad “Boot Freeze”, går det att återgärda?Vet inte om jag missade något.
Om någon vet något som borde vara bra att veta så skulle jag mer än gärna vilja veta det!Tacksam för svar!
peace.
Du ska helst undvika att lägga till flera source, speciellt source som du inte känner till så bra. Cydia kommer att automatisk lägga till standard sourcen, mer än så behöver du inte om du inte är alltför kunnig om jailbreak.
Jag gillar sn0wbreeze och använder den själv men den är krångligare än de andra jailbreak metoderna som finns ute för en 3G. Man ska helst använda sn0wbreeze om man vill uppdatera sin firmware och behålla sitt baseband. Om du just nu har fw 3.1.3 så kan du lika väl använda Redsn0w, den är enklare och du slipper allt tjat med iReb också.
Kompisen köpte en 3GS iförgår, uppdaterade den såklart till 3.1.3 när han koppla in den i datorn. Går det fortfarande enbart att jailbreaka 3GS med äldre bootrom och om den varit jailbreakad tidigare?
Vi har gjort som guide säger , samt i iTunes valt att återställa programmen från föra luren, tog INTE ställ in som ny lur, så den började synca alla program tillbaka igen.
Men nu när vi är klara med allt så är där ingen 3G täckning eller någon knappt i intställningar för Operatör , det är precis som om den är en iPod Touch.
Knappen är helt borta, samt typ ingen täcking alls.
Vad har vi gjort fel ?Hans var redsn0w 3.0 med baseband 04.26.08 och allt fungerade super.
Men så skulle vi uppgradera till 3.1.3 och gjorde som guide sa på första sidan.
Samt vi valde filen iPhone2,1_3.1.3_7E18_RestoreGjorde exact som guide sa….
HJÄLP !!!
// TwiZteD
Det verkar som ni har gjort fel när ni gjorde eran custom ipsw fil. Ni ska inte välja “Activate this iPhone” om ni har rätt simkort att aktivera med. Du ska göra en till utan att hactivera filen och återställa till den, sen ska du aktivera din iPhone i iTunes med “rätt” simkort i.
Problemet är att du kan inte återställa till den filen nu när du är på fw 3.1.3. Du måste nergradera först, helst till 3.0.1 för att behålla ditt baseband. Sen ska du jailbreaka den på 3.0.1 och sen sätta din iPhone i recovery mode och återställa till din nya custom 3.1.3 ipsw.
@ponyboy 64614 wrote:
Det verkar som ni har gjort fel när ni gjorde eran custom ipsw fil. Ni ska inte välja “Activate this iPhone” om ni har rätt simkort att aktivera med. Du ska göra en till utan att hactivera filen och återställa till den, sen ska du aktivera din iPhone i iTunes med “rätt” simkort i.
Problemet är att du kan inte återställa till den filen nu när du är på fw 3.1.3. Du måste nergradera först, helst till 3.0.1 för att behålla ditt baseband. Sen ska du jailbreaka den på 3.0.1 och sen sätta din iPhone i recovery mode och återställa till din nya custom 3.1.3 ipsw.
Den som gjorde guiden kunde väl ha skrivit alla stegen till 100%
Samt jag frågade 10000 ggr om allt innan vi uppgraderade, och ni skrev att att bara följa guiden, MEN så var det inte 🙁Vi valde såklart “activate this iphone” när vi gjorde ipsw filen.
Telefonen är låst till telia och har telia kort i sig, så vad gick fel ?Hur nergraderar vi till 3.0.1 bäst ?
Tar original filen och återställer allt i iTunes ?
Sen jb 3.0.1 med redsn0w like the old days ?Sen göra om ipsw filen och klicka INTE i activate ?
Sen ska det gå på 3.1.3 ?Eller ?
Jättetacksam för svar, småsur nu faktiskt…
// TwiZteD
@twizted 64616 wrote:
Den som gjorde guiden kunde väl ha skrivit alla stegen till 100%
Samt jag frågade 10000 ggr om allt innan vi uppgraderade, och ni skrev att att bara följa guiden, MEN så var det inte 🙁Vi valde såklart “activate this iphone” när vi gjorde ipsw filen.
Telefonen är låst till telia och har telia kort i sig, så vad gick fel ?Hur nergraderar vi till 3.0.1 bäst ?
Tar original filen och återställer allt i iTunes ?
Sen jb 3.0.1 med redsn0w like the old days ?Sen göra om ipsw filen och klicka INTE i activate ?
Sen ska det gå på 3.1.3 ?Eller ?
Jättetacksam för svar, småsur nu faktiskt…
// TwiZteD
Förstår din frustration faktisk men om man har återställt några gånger så borde man veta om aktivering och ifall man vill ha det eller inte. Kan hålla med lite att det är lite vagt i guiden för de som inte är så vana vid sånt, Steffe kommer säkert att lägga till det när han har läst detta. Dessutom har man tryckt på “Activate this iPhone” så ska de hacktiveras, alltså den ska funka men nu verkar nåt ha gått fel.
Oki gjort är gjort, du har nu 2 val. Ena är att strunta i ditt baseband och upplåsnings möjligheter och återställa till 3.1.3 och jailbreaka med Spirit. Det är det lättare valet men jag rekommenderar inte det. Det andra är att lägga lite tid och göra det ordentligt.
- Har du sparat din SHSH för 3.0.1 så kan du ladda ner ett 3Gs 3.0.1 ipsw här.
- Följ denna guide för att kunna nergradera till 3.0.1.
- När du har återställt använd Purplera1n för att jailbreaka.
- Sen gör en till 3.1.3 ipsw fil med Sn0wbreeze utan att aktivera filen.
- Sätt din iPhone i recovery mode och återställ till din nya 3.1.3 fil (se till att ändra tillbaks din HOST fil efter att du nergraderat).
- Aktivera din iPhone i iTunes med ditt simkort i.
@ponyboy 64618 wrote:
Förstår din frustration faktisk men om man har återställt några gånger så borde man veta om aktivering och ifall man vill ha det eller inte. Kan hålla med lite att det är lite vagt i guiden för de som inte är så vana vid sånt, Steffe kommer säkert att lägga till det när han har läst detta. Dessutom har man tryckt på “Activate this iPhone” så ska de hacktiveras, alltså den ska funka men nu verkar nåt ha gått fel.
Oki gjort är gjort, du har nu 2 val. Ena är att strunta i ditt baseband och upplåsnings möjligheter och återställa till 3.1.3 och jailbreaka med Spirit. Det är det lättare valet men jag rekommenderar inte det. Det andra är att lägga lite tid och göra det ordentligt.
- Har du sparat din SHSH för 3.0.1 så kan du ladda ner ett 3Gs 3.0.1 ipsw här.
- Följ denna guide för att kunna nergradera till 3.0.1.
- När du har återställt använd Purplera1n för att jailbreaka.
- Sen gör en till 3.1.3 ipsw fil med Sn0wbreeze utan att aktivera filen.
- Sätt din iPhone i recovery mode och återställ till din nya 3.1.3 fil (se till att ändra tillbaks din HOST fil efter att du nergraderat).
- Aktivera din iPhone i iTunes med ditt simkort i.
Har gjort om hostfilen och startar om datorn, dubbel kollat så att host filen är rätt.
Fastnar på steg
Följ denna guide för att kunna nergradera till 3.0.1.
Itunes säger bara att det inte går, ingen felkod, bara det går inte typ.
Vad gör vi fel ?Edit:
Läste på cydia med min kompis lur att sauriks server är nere ?
Kanske därför nergraderingen inte fungerar?
Står såhär:TSS SHSH notich is tem disable: insane traffic to TSS server due to spirit release had made looking up what blobs are on file painfully slow: so slow this page dosen´t even load, and users get a giant error.
Har något med saken att göra, att jag ej kan nergradera just nu ?
// TwiZteD
Tack för tipsen, men vi orkade inte klydda, vi uppgraderade till den senaste 3.1.3 och jb med spirit, done deal…
// TwiZteD
Köpte en begagnad 3.1.3 3GS på Blocket och undrar om jag kan nedgradera ner denna till typ 3.0 och sen jailbreaka den som vanligt?
Kanske är dags att hänvisa till Spirit 🙂
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7834-%5Bguide%5D-spirit-jailbreak-3-1-3-untethered-iphone-3gs-ipod-3g.htmliOS 4 Jailbreak with Sn0wbreeze 1.6 for Windows | Redmond Pie
sn0wbreeze 1.6 verkar vara på g snart för iOS4.
enligt ih8sn0ws twitter så är 3gs “done”.
“iPhone 3G
Done. Now iPhone 3G + iPod Touch 2G. =)”kul för dem som vill uppdatera till iOS4 med en custom fw och behålla sitt gamla BB. ingen ETA på denna dock..
iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
För oss utan mac, nu finns sn0wbreeze 1.6.1 för windows, custom iOS 4 fw för 3gs med gammal bootrom.
yey detta ska testas!
EDIT:
för att förtydliga, fick man en skön varning om att detta enbart fungerar med 3gs gammal bootrom, och inte om du JB med spirit tidgare.
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/-sb.JPG[/IMG]
EDIT 2:
3gs 4.0 bb 04.26.08 🙂
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/—IMG_0002.PNG[/IMG]
Om jag nu jailat med spirit… Ska jag återställa till 3.1.3 igen å sen uppdatera?
Jämfört med t.ex. Redsn0w/Blackra1n som modifierade bootloadern permanent så är Spirit ett jailbreak som modifierar bootloadern under tiden telefonen bootar (Userland)
sn0wbreeze går nog bara att uppdatera om telefonen redan är jailbreakad när du gör uppdateringen. jailbreakad med något som inte är spirit.
jag hade 3.1.3 med sn0wbreeze custom fw, och gick upp till 4.0 sn0wbreeze.
sn0wbreeze är nu uppdaterad till 1.6.2 för att fixa problem som vissa haft med återställning, youtube mm.. kanske till o mä MMS problemn jag fick med 1.6.1.
fungerar med 3gs old bootrom. även en spiritad 3gs med gammal boot klarar den, med lite meck sidan om.
sn0wbreeze var inte anledningen till att mms inte fungerade..
det var när jag återställde min sms folder med ssh som de gick snett..
efter 3e gånger jag körde om sn0wbreeze firmwaren så kom jag på att man kanske bara skulle återställa sms.db filen innuti smsfoldern iställer för hela mappen.. o nu fungerar de. yey.
@tehfiskk 69853 wrote:
sn0wbreeze går nog bara att uppdatera om telefonen redan är jailbreakad när du gör uppdateringen. jailbreakad med något som inte är spirit.
jag hade 3.1.3 med sn0wbreeze custom fw, och gick upp till 4.0 sn0wbreeze.
Jo. Jag gick ned till 3.1.2 och använde mig av Blackra1n. Sedan upp till 4.0. Nu funkar dock inte youtube och jag har inte hittat en bra push fix repo ännu…
Kan man uppdatera till 4.01 från 4.0 med Snowbreeze? 😮
Nån som har gjort det? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.