Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Spirit Jailbreak 3.1.3 Untethered iPhone 3Gs, iPod 3G
-
AuthorPosts
-
Spirit är en Jailbreak och endast jailbreak så om du vill låsa upp mobilen så går det inte. Det är untethered så du behöver inte rejailbreaka efter varje omstart. Mobilen måste vara aktiverad och inte på Connect to iTunes eller Emergency Call läge. Du kan jailbreaka iPad, iPhone, eller iPod touch på firmware: 3.1.2, 3.1.3, or 3.2.
Version av iTunes 9 och uppåt måste vara installerad.För iPad användare:
Cydia är bara beta för iPad vissa program kommer crasha din iPad och du behöver formatera den så var försiktig.1. Ladda ner här HÄR! eller HÄR!
2. Höger klicka -> Egenskaper -> Kompatibiltet -> Bild
-> OK
3. Kör som Administatör (Det är nog bäst)
4. Tryck på “Jailbreak”
5. iPhonen restartar och taadaaa Cydia finns nu 😀
Trådskaparen kan om han vill utöka guiden med att skriva längst upp exakt varför man ska välja Spirit, vilken firmware man ska ha och vilken enhet som Spirit funkar på.
Jag själv var tvungen att googla på vad man skulle använda spirit till.
Om du gör det så ska jag se till att det kommer lite klister på tråden.
Oj..
Fel post.EDIT: Nu har jag lagt till info i början.
Kan ju lägga upp en backup på filen men vet inte om det är tillåtet?
@xenomorph.se 64382 wrote:
Kan ju lägga upp en backup på filen men vet inte om det är tillåtet?
Jodå, så länge du inte tar egen credit, det e freeware (vilket betyder att du fritt får sprida det) (vilket det är), så finns det inget som stoppar dig från att “image hosta” filen, alltså ladda upp den exakta filen. Dock får du ej packa om filer etc, då dem måste ha samma MD5 hash, annars så, all good 🙂
Nu ångrar jag mig att jag byte bort min iphone 3gs 32gb telenor låst med 3.1.3 gick ju inte att jaila den då nu har jag en iphone 3gs 16gb upplåst och jalbrekad med blackra1n men om något skulle gå snett och jag måste återställa så är den låst till telia:)
@xenomorph.se 64385 wrote:
Då finns en backup här, tar ingen som helst credit eller dylikt för program.
Lånar den 🙂
Tack så mycket!
Underbar JB du har skapat!Återställde telefonen igår för att kunna köra Spirit vilket även funkade utan problem. Men när jag försöker köra Cydia händer inget.
@smellkaramell 64432 wrote:
Återställde telefonen igår för att kunna köra Spirit vilket även funkade utan problem. Men när jag försöker köra Cydia händer inget.
Har du Wifi eller 3G uppkoppling? Kör Cydia igen, fungerar det inte så återställ och gör om hela proceduren
@freebo 64433 wrote:
Har du Wifi eller 3G uppkoppling? Kör Cydia igen, fungerar det inte så återställ och gör om hela proceduren
Wifi. Har det något med det att göra? För när jag trycker på Cydiaikonen så blinkar det bara till, som att programmet är på gång att köras men sedan ångrar sig. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
Provade att återställa och köra Spirit igen, men samma problem kvarstår.
Har som sagt en 3GS, hade blackrain på den innan och återställde den för att köra Spirit. Ser att installationen verkar fungera, den där färgglada bilden kommer upp på skärmen. Ser att Cydia-ikonen finns där, men när jag trycker på den händer inget, ikonerna “blippar” bara till lite. Som att den är inne i programmet i någon mikrosekund men sedan hoppar ut.
Det finns, mig veterligen, inget annat sätt än at jailbreaka om den IGEN och se om Cydia ordnar till sig på så sätt.
Tja, en liten fråga!
Har polarens 3GS med nya bootromen, dock ej aktiverad, fungerar det att aktivera den med rätt kort, köra Spirit på den och sen köra in blacksn0w för att unlocka den? (han vill köra Tele2 på den). Eller finns det ingen unlock till 3GSen med nya bootromen? Det är 3.1.3 på den..
Mvh
Katabol@katabol 64469 wrote:
Tja, en liten fråga!
Har polarens 3GS med nya bootromen, dock ej aktiverad, fungerar det att aktivera den med rätt kort, köra Spirit på den och sen köra in blacksn0w för att unlocka den? (han vill köra Tele2 på den). Eller finns det ingen unlock till 3GSen med nya bootromen? Det är 3.1.3 på den..
Mvh
KatabolDet går inte då det inte finns nån upplåsning till basebandet som följer med fw 3.1.3.
Nice nice! funkade perfekt på min fabriksupplåsa iphone 3gs 16gb 🙂 äntligen JB ! Tackar för tipset!
@svensson431 64478 wrote:
Nice nice! funkade perfekt på min fabriksupplåsa iphone 3gs 16gb 🙂 äntligen JB ! Tackar för tipset!
Jävla skrytare… 😛
Min är låst till jälva telia…Det löste sig till sist. Det jag tror var problemet var versionen på iTunes. Hade 9.1.0. När jag uppdaterade till 9.1.1. så fungerade det.
@kingmartin92 64498 wrote:
min är låst till telenor men jag använder bluff my call mycket billigare än comviq i alla fall
Vad är det?
Ska Google 🙂@smellkaramell 64500 wrote:
Det löste sig till sist. Det jag tror var problemet var versionen på iTunes. Hade 9.1.0. När jag uppdaterade till 9.1.1. så fungerade det.
Det kan inte vart problemet.
Underbart. Funkar hur bra som helst. Mitt Cydia är 300 gånger stabilare än innan!
Är det någon som har gjort det på 3G:n? Alla som gjort det här på forumet verkar ha en 3Gs..
Okej bra! Men jag har ett till problem. Jag har min iphone synkad till en annan dator som är crash. Så om jag nu uppdaterar, försvinner väl mina kontakter? Finns det något som gör att kontakterna sparas i datorn eller i telefonen? 🙂
@shredbull 64684 wrote:
Okej bra! Men jag har ett till problem. Jag har min iphone synkad till en annan dator som är crash. Så om jag nu uppdaterar, försvinner väl mina kontakter? Finns det något som gör att kontakterna sparas i datorn eller i telefonen? 🙂
Vad har du för iPhone i dagsläget? Är den jailbreakad?
Om den är jailbreakad kan du spara dina filer på en annan dator med Ponyboys guide.
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7639-saekerhetskopiera-innehallet-i-din-iphone-manuellt-%5Bendast-jailbreak%5D.htmlshred ett bra sätt är att synka kontakterna med google contacts på så sätt så har du dina kontakter ligger på nätet.
@shredbull 64684 wrote:
Du kan ju alltid göra en säkerhetskopia på den dator som du ska återställa med. Högerklicka på din iPhone ikon i iTunes och välj Säkerhetskopiera, efter att du har återställt kan du återigen högerklicka på din iPhone ikon och välja Återskapa från säkerhetskopiera.
kan man använda den på fw 3.1.2?
Och om man gör det, kan man använda snow då?Min är redan JB MEN jag hatar att inte kunna stänga av den på natten, och sätta på den utan dator
En sista grej också. OM jag har min jailbreakad, med snow, och kör spirit..kommer allt annat och försvinna? kommer snow att fungera
@2crueal4u 64779 wrote:
kan man använda den på fw 3.1.2?
Och om man gör det, kan man använda snow då?Min är redan JB MEN jag hatar att inte kunna stänga av den på natten, och sätta på den utan dator
En sista grej också. OM jag har min jailbreakad, med snow, och kör spirit..kommer allt annat och försvinna? kommer snow att fungera
Du måste återställa den för att sedan köra spirit.
Om du redan har cydia kommer det inte gå…Jag kan inte ladda ner programmet, verkar som Vista stoppar det för att det tror att det är virus. Någon annan som har detta problemet? Provat med både Firefox, Opera å snart även IE..
Edit: funkade det till slut och har jailbreakat nu, fattar dock inte vad jag kan göra..
Tjena.
Farsan har en upplåst iPhone 3gs som inte är breakad. Nu vill han gärna jb:a den men undrar om allt som finns på den, kontakter, kalender och apps, kommer det försvinna eller?
Telen är 1mån gammal och senaste FW.@lenkan 64812 wrote:
Tjena.
Farsan har en upplåst iPhone 3gs som inte är breakad. Nu vill han gärna jb:a den men undrar om allt som finns på den, kontakter, kalender och apps, kommer det försvinna eller?
Telen är 1mån gammal och senaste FW.Allt finns kvar efter jailbreaket men självklart skall han först ta en backup via iTunes
@steffeiphone 64785 wrote:
Du måste återställa den för att sedan köra spirit.
Om du redan har cydia kommer det inte gå…Tack för hjälpen.
Fy fan vad skönt att kunna stänga av luren på natten……:cool:
Jag har återställt min telefon till fabriksinställningar och således fått FW 3.1.3 i min iphone 3GS. Jag har uppdaterat mitt Itunes till 9.1.1. Provade sedan att köra spirit på min macbook och det fungerar inte så bra.
Jag fastnar på “regnbågsbilden” och den tänker och tänker, stapeln som går över bilden är full men ändå händer ingenting. Jag har gjort om detta tre gånger och även laddat hem spiritfilen från två olika ställen ändå fungerar det inte.Några idéer och tips?
hände samma sak när jag gjorde det åt en annan. men jag startade om telefonen och så kom den automatiskt dit igen och fortsatte
@dazzazza 64915 wrote:
hände samma sak när jag gjorde det åt en annan. men jag startade om telefonen och så kom den automatiskt dit igen och fortsatte
Men hur startade duom telefonen då? Det ända jag kan göra är att hålla in home+startknapparna i 10 sekunder så kommer äpplet fram, sen står den där.
Fungerar nu!
Måste man ha SHSH 3.1.3 genom att ändra i HOSTS-filen för att kunna göra detta?
Har för mig att jag läste det någonstans…Osäker på vad du menar men SHSH gäller bara 3GS och iPad. Inte 3G
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.