Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Spirit Jailbreak 3.1.3 Untethered iPhone 3Gs, iPod 3G
-
AuthorPosts
-
@ponyboy 68870 wrote:
Du är en dag sen. För att återställa till 3.1.3 så måste du ha SHSH sparad och du måste redigera din dators host fil för att det ska funka.
Om jag var du skulle jag vänta ett par dagar tills det kommer jailbreak till 3Gs med ny bootrom, då kan du uppdatera till 4.0.
Ok, tack så mkt för ett snabbt svar! Får väl ta och vänta då, 4.0 ser smaskigt ut.
Hmm funderade på att jailbreaka min iphone med spirit men väl på deras hemsida stod det att hade man itunes 9.2 så skulle man inte JB med det, är det ett råd man bör följa eller är det någon som gjort det ändå? Det kanske funkar lika bra med Redsnow eller?
Iphone 3GS 3.1.2 BB 05.11.07MVH Mattias
@xmattiasx 69639 wrote:
Hmm funderade på att jailbreaka min iphone med spirit men väl på deras hemsida stod det att hade man itunes 9.2 så skulle man inte JB med det, är det ett råd man bör följa eller är det någon som gjort det ändå? Det kanske funkar lika bra med Redsnow eller?
Iphone 3GS 3.1.2 BB 05.11.07MVH Mattias
Varför inte bara installera en äldre version?
Jag har en fråga: jag har en iphone 3gs, vet inte om den är old eller new bootroom. Den är varken jailbreakad eller upplåst.
till frågan: Varför ska man jailbreaka? :S
Hur gör jag för att låsa upp den? det är min främsta vilja,,,
mvh
@linus19 69674 wrote:
Jag har en fråga: jag har en iphone 3gs, vet inte om den är old eller new bootroom. Den är varken jailbreakad eller upplåst.
till frågan: Varför ska man jailbreaka? :S
Hur gör jag för att låsa upp den? det är min främsta vilja,,,
mvh
Vad sitter du med för Version idag?
Svar på frågan: Du måste jailbraka för att kunna låsa upp telefonen
Jag har version 3.1.3(7E18)
Serienummer: 86002ND53NW
Modell: MC131KNMEd vilket program jailbreakar jag då?
har läst lite, att man kan använda Spirit men även något vid namn Snowbreeze vilket är det man ska ta för att det ska kunna låsas upp sen?
tack för svar,,
@xenomorph.se 69671 wrote:
Varför inte bara installera en äldre version?
Jo det är ju sant =) var inte så snabb i tanken i natt. Men det blir inget strul med authentisering av min telefon eller nått dårå? Det är bara installera om och köra eller?
@linus19 69679 wrote:
Jag har version 3.1.3(7E18)
Serienummer: 86002ND53NW
Modell: MC131KNMEd vilket program jailbreakar jag då?
har läst lite, att man kan använda Spirit men även något vid namn Snowbreeze vilket är det man ska ta för att det ska kunna låsas upp sen?
tack för svar,,
Spirit, så får du Cydia och där inne kan du ladda ner unlock.
Jailbreaka med Spirit och PM:a mi´g alla dina frågor.@zaamaya 69694 wrote:
Spirit, så får du Cydia och där inne kan du ladda ner unlock.
Jailbreaka med Spirit och PM:a mi´g alla dina frågor.Jag har Cydia nu, men måste man vara uppkopplat till internet ?
Och hur laddar man ner unlock därifrån? :S
Jag har även en fråga till, hur kan jag spara shsh filerna?
Jag har följt några instruktion men det blir fel hela tiden,,:S
Tack så mkt för svar,,
@linus19 69696 wrote:
Jag har Cydia nu, men måste man vara uppkopplat till internet ?
Och hur laddar man ner unlock därifrån? :S
Jag har även en fråga till, hur kan jag spara shsh filerna?
Jag har följt några instruktion men det blir fel hela tiden,,:S
Tack så mkt för svar,,
använd dig utav wifi ( Ja du behöver internet )
när du är i cydia programet och har internet ,
sök på Ultrasn0w ( det är är siffran 0 i ultrasn0w ).
tryck på install och kolla att det är rätt version 0.93 ska det varanär du installerat den starta om telefon och den är Olåst.
( Gäller ENDAST version 3.1.3 & inte IOS4 )
Hej SomthinG!
Har gjort som du beskriver att man ska göra för att installera ultrasn0w. Min telefon är låst till 3. Efter omstart av telefonen så får jag fram operatör namnet men ingen mottagningssignal. Däremot om jag sätter in ett 3 kort så får jag full mottagning :S
Vad/hur kan man gör för att åtgärda detta? Har provat att avinstallera och installera om Ultrasn0w utan nån skillnad.. Snälla hjälp någon som har råkat ut för detta..
Tack på förhand!
Iphone 3gs 16GB
FW 3.1.3
BB 5.12.01
MC bootroom@ghaith 69740 wrote:
Hej SomthinG!
Har gjort som du beskriver att man ska göra för att installera ultrasn0w. Min telefon är låst till 3. Efter omstart av telefonen så får jag fram operatör namnet men ingen mottagningssignal. Däremot om jag sätter in ett 3 kort så får jag full mottagning :S
Vad/hur kan man gör för att åtgärda detta? Har provat att avinstallera och installera om Ultrasn0w utan nån skillnad.. Snälla hjälp någon som har råkat ut för detta..
Tack på förhand!
Iphone 3gs 16GB
FW 3.1.3
BB 5.12.01
MC bootroomJag hade det problemet jag med , men efter att låtit kortet suttit i ett tag ( mellan 2-5min ) så kom mottagningen automatiskt.
Min var låst till telia och jag testade med ett Comviq kort.
Har nu haft kortet i telefonen i några timmar. Ingen mottagning. Men så fort jag sätter in 3 kort så får jag full mottagning direkt. Gjort allt rätt flera gånger utan att lyckas. Spelar det nån roll om man har jailbreakat med Spirit eller nåt annat för att kunna använda just Ultrasn0w? Ska man ha i nåt kort i telefonen när man kör ultrasn0w?
Snälla hjälp ni som kan!
Tack på förhand!
Mvh@ghaith 69791 wrote:
Har nu haft kortet i telefonen i några timmar. Ingen mottagning. Men så fort jag sätter in 3 kort så får jag full mottagning direkt. Gjort allt rätt flera gånger utan att lyckas. Spelar det nån roll om man har jailbreakat med Spirit eller nåt annat för att kunna använda just Ultrasn0w? Ska man ha i nåt kort i telefonen när man kör ultrasn0w?
Snälla hjälp ni som kan!
Tack på förhand!
MvhJag Jailbrakade med Spirit och laddade ner Ultrasn0w och det gick, dock var min lås till telia. vet inte om det gör någon skillnad på om den är låst till 3 eller Telia!
När jag ska jailbreaka min iphone 3.1.3 med spirit så får jag error code 1.. vad är det som är fel? 🙁
@zaamaya 64327 wrote:
Spirit är en Jailbreak och endast jailbreak så om du vill låsa upp mobilen så går det inte. Det är untethered så du behöver inte rejailbreaka efter varje omstart. Mobilen måste vara aktiverad och inte på Connect to iTunes eller Emergency Call läge. Du kan jailbreaka iPad, iPhone, eller iPod touch på firmware: 3.1.2, 3.1.3, or 3.2.
Version av iTunes 9 och uppåt måste vara installerad.För iPad användare:
Cydia är bara beta för iPad vissa program kommer crasha din iPad och du behöver formatera den så var försiktig.1. Ladda ner här HÄR! eller HÄR!
2. Höger klicka -> Egenskaper -> Kompatibiltet -> Bild
-> OK
3. Kör som Administatör (Det är nog bäst)
4. Tryck på “Jailbreak”
5. iPhonen restartar och taadaaa Cydia finns nu 😀
Är det bara jag som är efterbliven ? 😮 Fattar inte, vill göra det med min iphone 3G´S nuuu Kan ngn snälla hjälpa mig PLZ PLZ
Adda gärna: Trevlig_kille_@hotmail.comPrövade precis men står bara att 3G´S 4.0 Not Supported ??
@mycrew 70380 wrote:
Är det bara jag som är efterbliven ? 😮 Fattar inte, vill göra det med min iphone 3G´S nuuu Kan ngn snälla hjälpa mig PLZ PLZ
Adda gärna: Trevlig_kille_@hotmail.comPrövade precis men står bara att 3G´S 4.0 Not Supported ??
Nej, för att det funkar inte till FW: 4.0
Du får vänta ett tag tills det kommer en ny jailbreakTack för utförlig beskrvning.
Går inte att misslyckas med detta sålänge man är läskunnig.Nu får nån se till så jag får in 4.0.1 i tjejens 3gs.
Mobilen låst till 3 men efter denna lilla guide så funkar comviq ypperligt.
Skulle dock vilja ha in 4.0.1.Hur lång tid brukar cydia ta på sig att spara SHSh filen, stått pending 12-14 timmar nu.
Kan nått ha gått snett?
@zaamaya 64327 wrote:
Spirit är en Jailbreak och endast jailbreak så om du vill låsa upp mobilen så går det inte. Det är untethered så du behöver inte rejailbreaka efter varje omstart. Mobilen måste vara aktiverad och inte på Connect to iTunes eller Emergency Call läge. Du kan jailbreaka iPad, iPhone, eller iPod touch på firmware: 3.1.2, 3.1.3, or 3.2.
Version av iTunes 9 och uppåt måste vara installerad.För iPad användare:
Cydia är bara beta för iPad vissa program kommer crasha din iPad och du behöver formatera den så var försiktig.1. Ladda ner här HÄR! eller HÄR!
2. Höger klicka -> Egenskaper -> Kompatibiltet -> Bild
-> OK
3. Kör som Administatör (Det är nog bäst)
4. Tryck på “Jailbreak”
5. iPhonen restartar och taadaaa Cydia finns nu 😀
Drog en rövar och uppdaterade via itunes och nedladdad 4.0.1 med ändrar hostsfil.
Och tada allt lirar.
Nu ska operatörslåset bort sen är jag nöjd tack för all hjälp.Nu ere brar se till att frun kastar nokian i sjön ock lär sig iphona 🙂
Tack alla.
Alltfunkar.
3gs med 3.1.3 jailad med spirit.
Sem ändrad hostfil´och nedladdad 4.0.1 firmware.
Borttaget operatörslåset med ultrasn0w.Går inte att misslyckas.
Telefonen har inte varit JBadtidigare utan allt skedde idag.
Så 4.0.1 SHSH filen verkar tilkomma fast den inte haft den innan.
Lycka tilla alla.jag har inga SHSH sparade, om jag återställer min 3gs kan jag använde spirit sen? antar att efter återställningen så uppdateras det nya bootromet
Du ska definitift inte återställa till 4.1 direkt från itunes, då får du nytt baseband, och kanske är körd för evigt…
Du kan med hjälp av umbrella gå upp till 4.1 utan att uppdatera basebandet.
För att jb-a med Sn0wbreeze krävs det att du är jb-ad sedan tidigare.
Moment 22 för dig -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.