Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.0/4.0.1 (JailbreakMe)
-
AuthorPosts
-
Här är instruktionerna på hur du Jailbreakar iPhone 3G/3Gs samt iPhone 4, med 4.0/4.0.1.
Steg 1. Öppna upp Safari på din iPhone (WiFi uppkoppling rekomenderas eller åtminstonde fri surf)
och skriv in jailbreakme.comSteg2. Dra över fingret på “slide to jailbreak”
Steg 3. Låt den ladda automatiskt, ha tålamod!
Steg 4. Tryck på “OK” och sedan på Hemknappen. Du har nu Jailbreak!
Du kan låsa upp samtliga iPhone’s (4,3Gs,3G) med ultrasn0w
Kommer bara till steg 2.
PÅ steg 3 ser jag bara bakgrunden 🙂testa jailbreakme.modmyi.com 🙂
jag försökte fixa på polarnas .
och den hängde sig vid steg2och problemet var att han hade för mycket program igång i multitasken .
så det var bara döda alla programmen sen funkade det .På hemsidan där det står hur man låser upp telefonen står det att det är för iPhone 3G. Funkar det även för iPhone 3Gs?
Om man redan har en jb 3.1.3, måste jag säkerhetsåterställa hela telefonen innan jag uppdaterar via itunes, och sedan gör såhär?
Ett tips är väl att vänta några dagar för 3GS (med nya bootromet iallafall) då min telefon blev helt lustig när jag fixat Cydia! Apple-loggan kom fram lite varsomhelst när jag igång apps, så tänkte starta om den och då låste den sig helt (tethered antar jag).
@vurtnero 72590 wrote:
Ett tips är väl att vänta några dagar för 3GS (med nya bootromet iallafall) då min telefon blev helt lustig när jag fixat Cydia! Apple-loggan kom fram lite varsomhelst när jag igång apps, så tänkte starta om den och då låste den sig helt (tethered antar jag).
Följer nog ditt tips och väntar ett par dagar, verkar inte som det är helt 100% felfritt än 🙂
Riktigt bra guida annars, fett att man kan jailbreaka via Safari 🙂
Min iphone 4 ska ligga på posten hemma nu 🙂 Jag är då en nybörjar inom iphone och undrar om man ska jailbreaka sin 4a, visst jag väntar några dagar och ser att de funkar först, men ska man låta bli att uppdatera den direkt eller vilken version kommer den med / vilken version ska man ha på den för ultrasn0w?
En snabb liten fråga. Ska jag uppdatera iTunes till senaste versionen? 🙂
Ja Uppdatera till ios4 först, aktivera telefonenen, safari, jailbraketime, så får du cydia
@iPhoneReservdelar.se 72605 wrote:
Ja Uppdatera till ios4 först, aktivera telefonenen, safari, jailbraketime, så får du cydia
Kan jag uppdatera telefonen när den redan är jailbreakad?
GRYM Guide!!! Har nu jailbreakat min iPhone 3Gs och det funkar utan några som helst problem. Jag kan sätta på den utan dator helt fel fritt. Vad jag längtat efter det här och det funkar så bra.
TOPPEN GUIDE!!!!!
måste telefonen vara aktiverad via itunes för att det ska fungera?
@bjornsson 72613 wrote:
ja, men du måste jailbreka den igen sedan och lägga tillbaka alla cydia apps
Tack för svaret!
Om man har jailbreakat och har firmware 4.0.1 då finns väl inte allt det som fanns när man hade 3.1.2?
För i min Cydia finns det inte alls mycket program. Är det så för alla eller bara för mig?
@stickaaan 72628 wrote:
Nej det stämmer. Du måste ladda ner alla program igen som du vill ha.
Var ska jag kunna ladda ner dom ifrån om de inte finns i Cydia??
j´´ligt snyggt steffeiphone men jag undrar om jag kan låssa upp en iphone 3g ios 4.0.1 beta 2 ??
KANON fantastiskt lätt att följa din guide så nu har jag en uppdaterad 3gs och upplåst,, kan inte bli bättre TACK… Fråga bara: när detta var klart fråga ITunes om jag ville ladda ner och installera nått med “carrier settings” ! Är det dumt att göra det eller??
En lite kul grej är att innan uppdatering hade jag appen “MakeItMine” och hade mitt namn som carrier och efter uppdateringen satt mitt namn kvar där,,, antar det e bäst att installera appen igen så jag kan byta vid ev garantiservice på telefonen!!?? 😉
edit: gjorde uppdateringen och det va lugnt, den fungerar fortfarande*L*
Jag har ett par frågor angående jailbreaken som man använder här:
-Kommer den vanliga multitasking vara kvar om man jailbreakar, alltså den som man hade på iOS.4 innan man jailbreaka?
-Och kommer ens nerladdade apps, kontakter osv fortfarande vara kvar eller måste man fixa allt det igen efter jailbreak?
Ursäkta min okunnighet men vill vara på den säkra sidan innan jag jailbreakar!
@nordborg 72649 wrote:
Jag har ett par frågor angående jailbreaken som man använder här:
-Kommer den vanliga multitasking vara kvar om man jailbreakar, alltså den som man hade på iOS.4 innan man jailbreaka?
-Och kommer ens nerladdade apps, kontakter osv fortfarande vara kvar eller måste man fixa allt det igen efter jailbreak?
Ursäkta min okunnighet men vill vara på den säkra sidan innan jag jailbreakar!
-1. Ja Multitasking och alla funktioner kommer vara kvar.
-2. Allting kommer vara kvar, telefonen behöver inte ens startas om 🙂
Jag vill bara tacka digför att det gick helt fel free med mig att jailbreak min iphone
får ett felmedd.: oops…. hittade inegen server med det angivna värdnamnet, när jag slidar för att jailbreaka. nån som vet varför?
mvh ashe
@ashe 72666 wrote:
får ett felmedd.: oops…. hittade inegen server med det angivna värdnamnet, när jag slidar för att jailbreaka. nån som vet varför?
mvh ashe
Du ska gå in på “www.jailbreakme.com” på din telefon och inte via datorn det hoppas jag du fattat 🙂 om det inte händer nått när du försöker , försök om ett tag, du får tänka på att det är många som vill JB sin telefon så kan vara överbelastning på servern
@something 72669 wrote:
Du ska gå in på “www.jailbreakme.com” på din telefon och inte via datorn det hoppas jag du fattat 🙂 om det inte händer nått när du försöker , försök om ett tag, du får tänka på att det är många som vill JB sin telefon så kan vara överbelastning på servern
hehe jo tack! tror det hade varit svårt att jailbreaka en windows 7 data :S men jo jag gjorde det med telefonen. prövar igen och inget händer, samma sak hela tiden. någon som varit med om det samma? kanske provar ikväll igen.
mvh
@something 72680 wrote:
jag hade det felet, om det inte händer nått så ska man starta om telefonen och gå in och testa igen. igår när jag JB min telefon fick jag testa säkert 7-8gånger innan det gick!
Skulle tippa på att servern är svår att nå i mellan åt. Problemet ligger nog inte i era telefoner.
Ha tålamod bara..@steffeiphone 72652 wrote:
-1. Ja Multitasking och alla funktioner kommer vara kvar.
-2. Allting kommer vara kvar, telefonen behöver inte ens startas om 🙂
Hej
Även den “Multitasking” som man har på 3G som man fick på redsn0w?
Så man kan byta bakgrund o så vidare 😉I slide it it just goes to the space background with nothing on it… Can somebody help…
När du JB dinlur
SÅ ladda ner ett prog i Cydia som stänger av den sk “multitaskingen” som Apple erbjuder och kör med riktig
@2crueal4u 72691 wrote:
När du JB dinlur
SÅ ladda ner ett prog i Cydia som stänger av den sk “multitaskingen” som Apple erbjuder och kör med riktig
Det är en jätte fin knapp, det blir mycket bättre om du använder den 🙂Får felmeddelandet här också, har försökt 20 ggr minst nu, ger snart upp för idag! 🙂
Även jag får ett felmeddelande, antar att det bara är att vänta. Server överbelastad?
hmmm…. det är inte så att man behöver en custom ipsw?
Mitt fungerade precis, det gäller att inte ge sig, jag försökte säkert 30-40 ggr, haha.
Är det en ny uppdatering i itunes? Var det 9.2.1 innan med, eller var det bara 9.2? 😮
nu börja det funka här, sit tight är jag på nu.
Startade om telefonen och testade ett par ggr. Verkar gå bra nu. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.