[GUIDE] Untethered JB 4.0/4.0.1 (JailbreakMe)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak [GUIDE] Untethered JB 4.0/4.0.1 (JailbreakMe)

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 177 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Här är instruktionerna på hur du Jailbreakar iPhone 3G/3Gs samt iPhone 4, med 4.0/4.0.1.

Steg 1. Öppna upp Safari på din iPhone (WiFi uppkoppling rekomenderas eller åtminstonde fri surf)
    och skriv in jailbreakme.com

37569500.png

Steg2. Dra över fingret på “slide to jailbreak”

slideto.png

Steg 3. Låt den ladda automatiskt, ha tålamod!

downloading.png

sittight.png

Steg 4. Tryck på “OK” och sedan på Hemknappen. Du har nu Jailbreak!

35255180.png

16067435.png

Du kan låsa upp samtliga iPhone’s (4,3Gs,3G) med ultrasn0w

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

Kommer bara till steg 2.
    PÅ steg 3 ser jag bara bakgrunden 🙂

steffeiphone
    Participant

testa jailbreakme.modmyi.com 🙂

mikeybo
    Member
    Post count: 64

jag försökte fixa på polarnas .
    och den hängde sig vid steg2

och problemet var att han hade för mycket program igång i multitasken .
    så det var bara döda alla programmen sen funkade det .

Zaamaya
    Member

@steffeiphone 72565 wrote:

testa jailbreakme.modmyi.com 🙂

Funkar inte för mig.

QuamraZ
    Member
    Post count: 59

På hemsidan där det står hur man låser upp telefonen står det att det är för iPhone 3G. Funkar det även för iPhone 3Gs?

steffeiphone
    Participant

@quamraz 72571 wrote:

På hemsidan där det står hur man låser upp telefonen står det att det är för iPhone 3G. Funkar det även för iPhone 3Gs?

Ja det gör det.

oscar9
    Member
    Post count: 28

Om man redan har en jb 3.1.3, måste jag säkerhetsåterställa hela telefonen innan jag uppdaterar via itunes, och sedan gör såhär?

vurtnero
    Member
    Post count: 16

Ett tips är väl att vänta några dagar för 3GS (med nya bootromet iallafall) då min telefon blev helt lustig när jag fixat Cydia! Apple-loggan kom fram lite varsomhelst när jag igång apps, så tänkte starta om den och då låste den sig helt (tethered antar jag).

Nordborg
    Member
    Post count: 20

@vurtnero 72590 wrote:

Ett tips är väl att vänta några dagar för 3GS (med nya bootromet iallafall) då min telefon blev helt lustig när jag fixat Cydia! Apple-loggan kom fram lite varsomhelst när jag igång apps, så tänkte starta om den och då låste den sig helt (tethered antar jag).

Följer nog ditt tips och väntar ett par dagar, verkar inte som det är helt 100% felfritt än 🙂

Riktigt bra guida annars, fett att man kan jailbreaka via Safari 🙂

Jackmarrow
    Member
    Post count: 14

Min iphone 4 ska ligga på posten hemma nu 🙂 Jag är då en nybörjar inom iphone och undrar om man ska jailbreaka sin 4a, visst jag väntar några dagar och ser att de funkar först, men ska man låta bli att uppdatera den direkt eller vilken version kommer den med / vilken version ska man ha på den för ultrasn0w?

stickaaan
    Member
    Post count: 259

En snabb liten fråga. Ska jag uppdatera iTunes till senaste versionen? 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Ja Uppdatera till ios4 först, aktivera telefonenen, safari, jailbraketime, så får du cydia

oscar9
    Member

@iPhoneReservdelar.se 72605 wrote:

Ja Uppdatera till ios4 först, aktivera telefonenen, safari, jailbraketime, så får du cydia

Kan jag uppdatera telefonen när den redan är jailbreakad?

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

@oscar9 72609 wrote:

Kan jag uppdatera telefonen när den redan är jailbreakad?

ja, men du måste jailbreka den igen sedan och lägga tillbaka alla cydia apps

QuamraZ
    Member

GRYM Guide!!! Har nu jailbreakat min iPhone 3Gs och det funkar utan några som helst problem. Jag kan sätta på den utan dator helt fel fritt. Vad jag längtat efter det här och det funkar så bra.

TOPPEN GUIDE!!!!!

k818
    Member
    Post count: 10

måste telefonen vara aktiverad via itunes för att det ska fungera?

oscar9
    Member

@bjornsson 72613 wrote:

ja, men du måste jailbreka den igen sedan och lägga tillbaka alla cydia apps

Tack för svaret!

QuamraZ
    Member

Om man har jailbreakat och har firmware 4.0.1 då finns väl inte allt det som fanns när man hade 3.1.2?

För i min Cydia finns det inte alls mycket program. Är det så för alla eller bara för mig?

stickaaan
    Member

@quamraz 72623 wrote:

Om man har jailbreakat och har firmware 4.0.1 då finns väl inte allt det som fanns när man hade 3.1.2?

För i min Cydia finns det inte alls mycket program. Är det så för alla eller bara för mig?

Nej det stämmer. Du måste ladda ner alla program igen som du vill ha.

QuamraZ
    Member

@stickaaan 72628 wrote:

Nej det stämmer. Du måste ladda ner alla program igen som du vill ha.

Var ska jag kunna ladda ner dom ifrån om de inte finns i Cydia??

apple 3g
    Member
    Post count: 482

j´´ligt snyggt steffeiphone men jag undrar om jag kan låssa upp en iphone 3g ios 4.0.1 beta 2 ??

roffe68
    Member

KANON fantastiskt lätt att följa din guide så nu har jag en uppdaterad 3gs och upplåst,, kan inte bli bättre TACK… Fråga bara: när detta var klart fråga ITunes om jag ville ladda ner och installera nått med “carrier settings” ! Är det dumt att göra det eller??

En lite kul grej är att innan uppdatering hade jag appen “MakeItMine” och hade mitt namn som carrier och efter uppdateringen satt mitt namn kvar där,,, antar det e bäst att installera appen igen så jag kan byta vid ev garantiservice på telefonen!!?? 😉

edit: gjorde uppdateringen och det va lugnt, den fungerar fortfarande*L*

Nordborg
    Member

Jag har ett par frågor angående jailbreaken som man använder här:

-Kommer den vanliga multitasking vara kvar om man jailbreakar, alltså den som man hade på iOS.4 innan man jailbreaka?

-Och kommer ens nerladdade apps, kontakter osv fortfarande vara kvar eller måste man fixa allt det igen efter jailbreak?

Ursäkta min okunnighet men vill vara på den säkra sidan innan jag jailbreakar!

steffeiphone
    Participant

@nordborg 72649 wrote:

Jag har ett par frågor angående jailbreaken som man använder här:

-Kommer den vanliga multitasking vara kvar om man jailbreakar, alltså den som man hade på iOS.4 innan man jailbreaka?

-Och kommer ens nerladdade apps, kontakter osv fortfarande vara kvar eller måste man fixa allt det igen efter jailbreak?

Ursäkta min okunnighet men vill vara på den säkra sidan innan jag jailbreakar!

-1. Ja Multitasking och alla funktioner kommer vara kvar.

-2. Allting kommer vara kvar, telefonen behöver inte ens startas om 🙂

steffeiphone
    Participant

@quamraz 72634 wrote:

Var ska jag kunna ladda ner dom ifrån om de inte finns i Cydia??

Appstore eller i Cydia.

Crackade apps pratar vi inte om på forumet.

steffeiphone
    Participant

@k818 72616 wrote:

måste telefonen vara aktiverad via itunes för att det ska fungera?

Ja det måste den

shwan
    Member
    Post count: 2

Jag vill bara tacka digför att det gick helt fel free med mig att jailbreak min iphone

ashe
    Member
    Post count: 15

får ett felmedd.: oops…. hittade inegen server med det angivna värdnamnet, när jag slidar för att jailbreaka. nån som vet varför?

mvh ashe

alexxx
    Member
    Post count: 32

får också samma svar…. 🙁

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@ashe 72666 wrote:

får ett felmedd.: oops…. hittade inegen server med det angivna värdnamnet, när jag slidar för att jailbreaka. nån som vet varför?

mvh ashe

Du ska gå in på “www.jailbreakme.com” på din telefon och inte via datorn det hoppas jag du fattat 🙂 om det inte händer nått när du försöker , försök om ett tag, du får tänka på att det är många som vill JB sin telefon så kan vara överbelastning på servern

ashe
    Member
    Post count: 15

@something 72669 wrote:

Du ska gå in på “www.jailbreakme.com” på din telefon och inte via datorn det hoppas jag du fattat 🙂 om det inte händer nått när du försöker , försök om ett tag, du får tänka på att det är många som vill JB sin telefon så kan vara överbelastning på servern

hehe jo tack! tror det hade varit svårt att jailbreaka en windows 7 data :S men jo jag gjorde det med telefonen. prövar igen och inget händer, samma sak hela tiden. någon som varit med om det samma? kanske provar ikväll igen.

mvh

Molo
    Member
    Post count: 196

Får samma fel själv…

birdman
    Member
    Post count: 10

får samma felmedelande själv…

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@birdman 72678 wrote:

får samma felmedelande själv…

jag hade det felet, om det inte händer nått så ska man starta om telefonen och gå in och testa igen. igår när jag JB min telefon fick jag testa säkert 7-8gånger innan det gick!

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@something 72680 wrote:

jag hade det felet, om det inte händer nått så ska man starta om telefonen och gå in och testa igen. igår när jag JB min telefon fick jag testa säkert 7-8gånger innan det gick!

Skulle tippa på att servern är svår att nå i mellan åt. Problemet ligger nog inte i era telefoner.
    Ha tålamod bara..

jabbasvens
    Member
    Post count: 77

@steffeiphone 72652 wrote:

-1. Ja Multitasking och alla funktioner kommer vara kvar.

-2. Allting kommer vara kvar, telefonen behöver inte ens startas om 🙂

Hej

Även den “Multitasking” som man har på 3G som man fick på redsn0w?
    Så man kan byta bakgrund o så vidare 😉

Zaamaya
    Member

I slide it it just goes to the space background with nothing on it… Can somebody help…

2crueal4u
    Member
    Post count: 56

När du JB dinlur

SÅ ladda ner ett prog i Cydia som stänger av den sk “multitaskingen” som Apple erbjuder och kör med riktig

Zaamaya
    Member

@2crueal4u 72691 wrote:

När du JB dinlur

SÅ ladda ner ett prog i Cydia som stänger av den sk “multitaskingen” som Apple erbjuder och kör med riktig

quote.gif
    Det är en jätte fin knapp, det blir mycket bättre om du använder den 🙂

Nordborg
    Member

Får felmeddelandet här också, har försökt 20 ggr minst nu, ger snart upp för idag! 🙂

second
    Member
    Post count: 63

Även jag får ett felmeddelande, antar att det bara är att vänta. Server överbelastad?

alexxx
    Member

hmmm…. det är inte så att man behöver en custom ipsw?

Nordborg
    Member

Mitt fungerade precis, det gäller att inte ge sig, jag försökte säkert 30-40 ggr, haha.

Molo
    Member

@nordborg 72697 wrote:

Mitt fungerade precis, det gäller att inte ge sig, jag försökte säkert 30-40 ggr, haha.

startar du om telefon elr klickar du bara på retry?

stickaaan
    Member

Är det en ny uppdatering i itunes? Var det 9.2.1 innan med, eller var det bara 9.2? 😮

alexxx
    Member

nu börja det funka här, sit tight är jag på nu.
    Startade om telefonen och testade ett par ggr. Verkar gå bra nu.

alexxx
    Member

Nu är det klart , jippppiieeee

Molo
    Member

Funkar här med nu 😀

second
    Member
    Post count: 63

Även jag fick det att funka nu, efter en omstart av mobilen.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 177 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.