Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.0/4.0.1 (JailbreakMe)
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en Iphone 3Gs 4.0.1 som inte är jailbreakad.
När jag ska gå in på jailbreakme.com via safari så får jag upp en vit ruta där det står “Not found (error to origin)”.Vet någon varför jag inte får upp sidan som visas i guiden?
@theodor77 74882 wrote:
Hej!
Jag har en Iphone 3Gs 4.0.1 som inte är jailbreakad.
När jag ska gå in på jailbreakme.com via safari så får jag upp en vit ruta där det står “Not found (error to origin)”.Vet någon varför jag inte får upp sidan som visas i guiden?
MuscleNerd: Please use www .jailbreakme.com instead of jailbreakme.com for the time being (temporary DNS issue)
När man väl går in på JailbreakMe och försöker sig på en jailbreak avbryts den med ett svar “File received was invalid”.
Dock ska allt fungera innan dagens slut. Väntar med spänning…
kan ngn hålla forumet uppdaterat när problemet är löst 🙂 !?
@second 74885 wrote:
MuscleNerd: Please use www .jailbreakme.com instead of jailbreakme.com for the time being (temporary DNS issue)
När man väl går in på JailbreakMe och försöker sig på en jailbreak avbryts den med ett svar “File received was invalid”.
Dock ska allt fungera innan dagens slut. Väntar med spänning…
Tack för snabb svar!
Funkade bra att gå in med http://www... men fick också “file received was invalid”.
hur ska jag lösa mitt problem? har jailbreakat min 3gs 4.0.1 och installerat ultrasn0w men mitt comviq kort vill ej fungera
är det ingen som har en annan lösning på jailbreak än jailbreakme.com?? jailbreakme har gjort min 3gs jäkligt instabil tex connecta till itunes loggan kommer fram helt plötsligt och jag måste uppdatera och nedgradera, jailbreaka osv. som en enda ond cirkel. ena gången efter jb så funkar inte sms, tel och safari apparna, andra gångerna funkar absolut inget. har återställt och nedgraderat och jailbreakat sen igår kväll och nu funkar inte ens jailbreakme.com servern??? fett irriterande! har en 3GS med 4.0.1 på 05.13.04 modemfirmwaren. och nej föreslå inte JailbreakMe eller jailbreakme.modmyi.com för dom ger en massa errors.
Hoppas nån löser detta för det är nog inte bara jag som har detta dilemma
har återställt min mobil direkt från mobilen alltså tagit bort alla inställningar o alla filer men nu när jag skall starta den så laddar den men sen blir skärmen svart o lampan lyser…vad ska jag göra?
@bmode 74874 wrote:
Tjena ! 🙂
har en kompis som sitter på 3GS, 4.0.1 , när han försöker ladda ner jailet på
jailbreakme.com så står det som vanligt “slide to jailbreak”, men efter ca 3sec
kommer det upp en ruta där det står “ops, file recieved was invalid” oavsett om han sitter
på 3G eller WIFI… har testat ca 10ggr nu men kommer upp samma felmeddelande,
har testat omstart, stänga ner aktiva bakgrunds-appar osv… finns det ett annat sätt att
installera cydia på iphonen 🙂 ? Syftet är såklart att låsa upp den.Mvh
Funkar detta med min iPhone 3Gs som har iOS 4.1 versionen? Tacksam för svar, vågar inte ladda ner…
Jag vill installera Cydia, men allra helst om någon skulle kunna länka en guide på hur man nedgraderar sig från 4.1 till 4.0.1 så jag kan jailbreaka med hjälp utav denna… 🙂@truetype 79400 wrote:
Funkar detta med min iPhone 3Gs som har iOS 4.1 versionen? Tacksam för svar, vågar inte ladda ner…
Jag vill installera Cydia, men allra helst om någon skulle kunna länka en guide på hur man nedgraderar sig från 4.1 till 4.0.1 så jag kan jailbreaka med hjälp utav denna… 🙂Nej detta funkar inte med iOS 4.1. Finns ingen jailbreak för 3Gs och i4 just nu.
Om inte din iphone har varit jailbreakad tidigare och om du inte har sparat SHSH för tidigare fw så kan du inte nergradera.
@ponyboy 79402 wrote:
Nej detta funkar inte med iOS 4.1. Finns ingen jailbreak för 3Gs och i4 just nu.
Om inte din iphone har varit jailbreakad tidigare och om du inte har sparat SHSH för tidigare fw så kan du inte nergradera.
Jaha okej, jag köpte min iPhone 3GS i söndags och uppdaterade den direkt till 4.1… 🙁
Så vad kan jag göra? Vänta tills det kommer Jailbreak till 4.1?
Tack, //TrueType.Jb till 4.1 finns (devis) läs inlägg https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9606-sn0wbreeze-2-0-a.html. Du kommer däremot inte kunna låsa upp då 4.1 innehåller nytt baseband
@iPhoneReservdelar.se 79516 wrote:
Jb till 4.1 finns (devis) läs inlägg https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9606-sn0wbreeze-2-0-a.html. Du kommer däremot inte kunna låsa upp då 4.1 innehåller nytt baseband
Hej, grymt schysst att folk hjälper mig, tack för det!
Men jag måste förklara lite:
Som sagt så köpte jag den förra söndagen och då fick jag ett kontantkort till telenor på köpet.
3GS:en är operatörslåst till Telenor, jag kan fortfarande surfa på den och ringa om jag bara laddar kortet vill säga. Men jag har ett Teliakort med gratis-sms som jag vill använda i stället…SÅ d.v.s: Jag har aktiverat och låst upp själva 3GS:en och när jag kopplade in den till iTunes första gången så frågade den om jag ville uppdatera, så jag gjorde det.
Jag har NEW bootroom, den är alltså helt “clean” som en ny telefon är när den är ny.
Så det där med Baseband, behöver jag bry mig om det/vad är det?
Tack på förhand. //TrueTypetjena, jag har nedgraderat med iphone till 4.0.1 den är låst till ngt jag inte vet och det står på iphonen att jag ska koplla den till itunes med sim kort men vet inte vad de är för sim kort någon som vet ngt ? ;S
tackar för svar
hejsan jag skulle behöva lite snabb hjälp jag har jailbrekat min 3gs med hjälp utav jalibreakme.com sen efter de ladda jag hem ultrasnow för att låsa upp mobilen och sedan efter de skulle jag prova att stoppa i ett annat simkort och se ifall det funkade, men nej det gjorde de inte står låst simkort!! va ska jag göra va kan jag ha gjort för fel??? finns det något mer program som jag ska ladda hem?
har en 3gs med version 4.0 ? ska jag ändra nått där isf hur ? och till vilken verision??
@persson 79654 wrote:
hejsan jag skulle behöva lite snabb hjälp jag har jailbrekat min 3gs med hjälp utav jalibreakme.com sen efter de ladda jag hem ultrasnow för att låsa upp mobilen och sedan efter de skulle jag prova att stoppa i ett annat simkort och se ifall det funkade, men nej det gjorde de inte står låst simkort!! va ska jag göra va kan jag ha gjort för fel??? finns det något mer program som jag ska ladda hem?
har en 3gs med version 4.0 ? ska jag ändra nått där isf hur ? och till vilken verision??
Håll dig till en tråd :P.
Du har fått ett svar i din egen tråd.Tror inte en kinesisk hemsida om billiga iphone 4 hjälper dessa användare.
/Steffeiphonehej. har en iphone 3gs, om jag återställer den vanligt med itunes, kommer det att gå att jailbreaka då? med jailbreakme.com alltså
jailbreakme.com fungerar med mjukvara 3.1.3 > 4.0.1
Hur kollar man så man har de där 4.0 och 4.0.1?
Mvh Joel
@3gs 80265 wrote:
Okej, och där står det 02.10.04, men även nar jag går in på jailbreakme.com så står det att jag ska nernågonting, och att det inte går att jailb.
02.10.04 är inte din iOS version, det är din ModemFirmware version.
Har du högre än iOS 4.0.1 så kan du inte jailbreaka i dagsläget.
Invänta Söndag istället då GreenPois0n kommer att släppas: GreenPois0n för iOS 4.1 – Släpps 2010-10-10 10:10:10 GMT | iMedia@muffins 80266 wrote:
02.10.04 är inte din iOS version, det är din ModemFirmware version.
Har du högre än iOS 4.0.1 så kan du inte jailbreaka i dagsläget.
Invänta Söndag istället då GreenPois0n kommer att släppas: GreenPois0n för iOS 4.1 – Släpps 2010-10-10 10:10:10 GMT | iMediaJaha, okej, tack så mycket för hjälpen!
De va jädra massa tior 😛Sitter just nu och väntar på min iPhone 4, 16gb och tänker köra JB på den direkt jag får hem den…
Är detta en bra idé? Jag betalar inte för nått jag använder på min dator, så nog f*n tänker jag inte göra det på telefonen heller 🙂
Tacksam för svar. Beställer ifrån Halebop, med abbonemang (unlocking är inget jag kommer göra eftersom jag ska använda mitt halebop :)) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.